Pomoc nauczyciela przedszkolnego
Pomoc nauczyciela przedszkolnego
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Zdrowie publiczne
- Identyfikatory projektówMałopolski Pociąg do kariery
- Grupa docelowa usługi
Osoby dorosłe chcące zmienić zawód. Osoby zainteresowane rozwojem dzieci i pracą opiekuńczo‑edukacyjną
- Minimalna liczba uczestników3
- Maksymalna liczba uczestników8
- Data zakończenia rekrutacji18-12-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi48
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Uczestnik kursu zdobędzie wiedzę teoretyczną i praktyczne umiejętności niezbędne do profesjonalnej opieki nad dziećmi w wieku przedszkolnym, w tym organizacji zajęć, wsparcia rozwoju emocjonalnego, społecznego i poznawczego oraz bezpieczeństwa dzieci. Ponadto rozwinie kompetencje interpersonalne i pedagogiczne, umożliwiające efektywną współpracę z dziećmi, rodzicami i personelem przedszkola oraz prowadzenie zajęć zgodnie z metodami aktywnego i kreatywnego nauczania.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się uczestnik zna etapy rozwoju emocjonalnego, społecznego, poznawczego, językowego i motorycznego dzieci w wieku 0–7 lat. | Kryteria weryfikacji Uczestnik prawidłowo opisuje etapy rozwoju emocjonalnego, społecznego, poznawczego, językowego i motorycznego dzieci.Potrafi wskazać typowe trudności rozwojowe i sposoby reagowania. Sposoby weryfikacji: test wiedzy, analiza studium przypadku, odpowiedzi ustne podczas dyskusji. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się potrafi planować i realizować krótkie zajęcia edukacyjne i zabawowe wspierające rozwój dziecka. | Kryteria weryfikacji Uczestnik potrafi samodzielnie zaplanować i przeprowadzić krótkie zajęcia edukacyjne lub zabawowe.Materiały i metody są dopasowane do wieku i potrzeb dzieci. Sposoby weryfikacji: obserwacja praktyczna podczas prowadzenia zajęć, ocena scenariuszy zajęć, portfolio ćwiczeń. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się potrafi zapewnić dzieciom opiekę, higienę, wsparcie emocjonalne oraz reagować w sytuacjach zagrożenia. | Kryteria weryfikacji Uczestnik potrafi prawidłowo wykonywać czynności higieniczno-pielęgnacyjne i wspierać dzieci w codziennych rutynach.Potrafi reagować w sytuacjach zagrożenia zgodnie z procedurami pierwszej pomocy. Sposoby weryfikacji: ćwiczenia praktyczne, symulacje sytuacji kryzysowych, testy z pierwszej pomocy. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się umie prowadzić zabawy ruchowe, sensoryczne, rytmiczne i integracyjne zgodnie z wiekiem i potrzebami dzieci. | Kryteria weryfikacji Uczestnik potrafi prowadzić zabawy ruchowe, sensoryczne, rytmiczne i integracyjne zgodnie z wiekiem i potrzebami dzieci.Włącza elementy kreatywne i rozwijające różne obszary rozwoju dziecka. Sposoby weryfikacji: obserwacja zajęć praktycznych, prezentacja własnych pomysłów na zabawy, prace w grupach. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się rozwija umiejętność współpracy z dziećmi, rodzicami i personelem przedszkola oraz empatycznej komunikacji. | Kryteria weryfikacji Uczestnik komunikuje się w sposób empatyczny i adekwatny z dziećmi, rodzicami i personelem.Wykazuje umiejętność współpracy w zespole i rozwiązywania konfliktów. Sposoby weryfikacji: obserwacja podczas ćwiczeń grupowych, scenki sytuacyjne, samoocena i ocena instruktora. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się świadomie przestrzega zasad bezpieczeństwa, dokumentacji, regulaminów oraz etyki pracy opiekuna przedszkolnego. | Kryteria weryfikacji Uczestnik przestrzega zasad bezpieczeństwa, procedur i regulaminów w pracy przedszkolnej.Wykazuje odpowiedzialną postawę w opiece nad dziećmi i dokumentowaniu działań. Sposoby weryfikacji: analiza dokumentacji, test wiedzy z procedur, ocena zachowania w praktyce. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
I. Podstawy pracy opiekuna przedszkolnego (8 godz.)
- Rola i kompetencje opiekuna przedszkolnego.
- Obowiązki i odpowiedzialność zawodowa.
- Organizacja dnia w przedszkolu – od przyjęcia dziecka po odbiór.
- Współpraca z nauczycielami i rodzicami.
- Bezpieczne środowisko przedszkolne – podstawy BHP.
- Dokumentacja: regulaminy, procedury, karty obserwacji.
II. Psychologia i rozwój dziecka 0–7 lat (8 godz.)
Zakres treści:
- Teorie rozwoju: Piaget, Erikson, Bowlby – zastosowanie w praktyce.
- Rozwój emocjonalny: potrzeby, reakcje, trudności.
- Rozwój społeczny: relacje, zabawa, konflikty.
- Rozwój poznawczy: pamięć, uwaga, spostrzeganie, myślenie.
- Rozwój językowy: etapy, wspieranie mowy, zabawy językowe.
- Rozwój motoryki małej i dużej.
- Wrażliwość sensoryczna i jej wpływ.
- Gotowość szkolna i dojrzałość przedszkolna.
III. Pedagogika zabawy – metoda aktywnego rozwoju dziecka (8 godz.)
Zakres treści:
- Podstawy pedagogiki zabawy.
- Zabawy integracyjne i budujące poczucie bezpieczeństwa.
- Piosenki i rymowanki – dobór do wieku i celu.
- Zabawy rytmiczne i ruchowe.
- Zabawy paluszkowe i sensoryczne.
- Tworzenie własnych rymowanek, mikrozabaw i krótkich scenariuszy.
- Włączanie zabawy w rutyny codzienne.
IV. Edukacja i stymulacja rozwoju dziecka (8 godz.)
Zakres treści:
- Metody pracy w przedszkolu (projekt, pedagogika zabawy, metoda aktywnego odkrywania).
- Zabawy rozwijające mowę, uwagę i myślenie.
- Zabawy sensoryczne – praca z różnymi materiałami.
- Organizacja przestrzeni edukacyjnej i kącików zainteresowań.
- Praca z dziećmi o zróżnicowanych potrzebach.
V. Opieka codzienna, rutyny i radzenie sobie z emocjami (8 godz.)
Zakres treści:
- Higiena i czynności pielęgnacyjne.
- Organizacja posiłków i odpoczynku.
- Trening samodzielności: ubieranie, czynności higieniczne.
- Wyciszanie i regulacja emocji.
- Płacz, lęk, złość – jak reagować?
- Adaptacja nowych dzieci – strategie i scenariusze.
VI. Kompetencje i rozwój zawodowy opiekuna (8 godz.)
Zakres treści:
- Empatia i uważność pracy z dziećmi
- Predyspozycje osobowościowe
- Radzenie sobie ze stresem
- Wypalenie zawodowe - profilaktyka
- Autorefleksja i samodoskonalenie
- Standardy jakości pracy z dziećmi
- Podsumowanie kursu
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 7 Podstawy pracy opiekuna przedszkolnego (8 godz.) | Prowadzący Agnieszka Kamczyk | Data realizacji zajęć 20-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 07:15 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 7 Psychologia i rozwój dziecka 0–7 lat (8 godz.) | Prowadzący Agnieszka Kamczyk | Data realizacji zajęć 10-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 07:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 7 Pedagogika zabawy – metoda aktywnego rozwoju dziecka (8 godz.) | Prowadzący Agnieszka Kamczyk | Data realizacji zajęć 11-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 07:15 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 7 Edukacja i stymulacja rozwoju dziecka (8 godz.) | Prowadzący Agnieszka Kamczyk | Data realizacji zajęć 17-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 07:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 7 Opieka codzienna, rutyny i radzenie sobie z emocjami (8 godz.) | Prowadzący Agnieszka Kamczyk | Data realizacji zajęć 24-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 07:15 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 7 Kompetencje i rozwój zawodowy opiekuna (8 godz.) | Prowadzący Agnieszka Kamczyk | Data realizacji zajęć 31-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 07:15 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 7 walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 31-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 15:15 | Godzina zakończenia 16:45 | Liczba godzin 01:30 |
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 2 500,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 2 500,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 52,08 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 52,08 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Agnieszka Kamczyk
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
wszyskie produkty potrzebne do kursu zapewnia Izba Rzemiełsnicza
Warunki uczestnictwa
Osoby pełnoletnie
Informacje dodatkowe
1 godzina zajęć to 45 minut co 2 godziny lekcyjne przerwa 15 minut
po ukończeni kursu zaświadczenie wydane przez Izbę Rzemieślniczą
Usługa kierowana również do Uczestników Projektów Małopolski Pociąg do Kariery / Nowy Start w Małopolsce z EURESEM
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi
- Laboratorium komputerowe