Szkolenie - Fotografia produktowa
Szkolenie - Fotografia produktowa
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Marketing
- Grupa docelowa usługi
Usługa skierowana jest do właścicieli i pracowników przedsiębiorstw, które chcą promować swoje produkty lub usługi w Internecie z użyciem profesjonalnie wykonanych zdjęć a także do wszystkich osób, które chcą zdobyć wiedzę w tym zakresie. Uczestnicy zdobędą bogatą wiedzę teoretyczną i praktyczną w oparciu o najnowsze trendy. Po ukończonym kursie zdobędą umiejętności kreowania wizerunku, który później będą mogli wykorzystać w social mediach i pozostałych działaniach marketingowych.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników5
- Data zakończenia rekrutacji31-10-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi24
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat VCC Akademia Edukacyjna
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie przygotowuje do samodzielnego wykonywania zdjęć, przygotowania ich do odpowiedniej publikacji oraz samodzielnego wykonania sesji produktowej.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik charakteryzuje rodzaje aparatów fotograficznych i źródeł światła w fotografii produktowej. | Kryteria weryfikacji Wskazuje różnice między aparatami i źródłami światła oraz dobiera je do rodzaju fotografii. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik wyjaśnia zasady ustawiania parametrów ekspozycji i wyboru formatu pliku. | Kryteria weryfikacji Określa, jak zastosować czas, przysłonę, ISO oraz wskazuje różnice między RAW a JPG. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik opisuje zasady przygotowania produktu i stanowiska fotograficznego. | Kryteria weryfikacji Wymienia zasady doboru tła, przygotowania produktów o różnych powierzchniach i unikania błędów fotograficznych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik charakteryzuje podstawowe techniki obróbki i przygotowania zdjęć do publikacji. | Kryteria weryfikacji Wymienia funkcje programów graficznych (retusz, wycinanie tła, katalogowanie, eksport plików) i zasady przygotowania zdjęcia do druku lub internetu. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik stosuje zasady kadrowania i perspektywy w fotografii produktowej. | Kryteria weryfikacji Wykonuje poprawne kadrowanie ujęcia, unikając deformacji perspektywy i linii. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Uczestnik wykonuje przykładową sesję produktową z doborem oświetlenia, aranżacją i przygotowaniem zdjęcia do publikacji. | Kryteria weryfikacji Samodzielnie przeprowadza proces fotografowania produktu od ustawienia sprzętu po przygotowanie finalnego zdjęcia. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Tytuł usługi: Szkolenie - Fotografia produktowa.
Program:
Dzień 1 – Podstawy teoretyczne i zapoznanie ze sprzętem
Fotografia produktowa – teoria: rodzaje aparatów, wybór sprzętu, światło (ciągłe, błyskowe, zastane), tła i akcesoria.
Fotografia produktowa – zapoznanie się ze sprzętem (aparaty, obiektywy, smartfony, akcesoria).
Fotografia produktowa – zapoznanie się ze sprzętem cd. (ustawienia aparatu, formaty RAW/JPG, trójkąt ekspozycji, kadrowanie i perspektywa).
Dzień 2 – Praktyczne ćwiczenia fotografii produktowej
Fotografia produktowa – praktyczne ćwiczenia: tła, przygotowanie produktów, fotografie bezcieniowe.
Fotografia produktowa – wykonywanie zdjęć produktów (różne materiały: szkło, metal, powierzchnie błyszczące, białe na białym).
Ćwiczenia praktyczne – fotografia produktowa smartfonem (ustawienia, możliwości i ograniczenia, focus stacking).
Dzień 3 – Oświetlenie, postprodukcja i walidacja
Część praktyczna – oświetlenie (lampy, blendy, ekrany dyfuzyjne, aranżacje reklamowe vs packshot).
Fotografia produktowa – praktyczne zastosowanie oświetlenia, obróbka zdjęć (Lightroom, Photoshop, katalogowanie, retusz, przygotowanie do publikacji).
Walidacja
Forma organizacyjna i warunki realizacji:
- Czas trwania szkolenia: 24 godziny zegarowe
- Szkolenie realizowane jest w godzinach zegarowych (60 minut = 1 godz.).
- Przerwy są wliczone w czas trwania usługi
- Praca z różnymi rodzajami przedmiotów (m.in. opakowania, kosmetyki, biżuteria, szkło)
- Każdy uczestnik otrzymuje materiały szkoleniowe.
Część teoretyczna: 7 godzin, Część praktyczna: 15 godzin, walidacja 2 godziny. Całość szkolenia: 24 godziny.
W części teoretycznej uczestnicy poznają rodzaje aparatów i urządzeń (kompakt, lustrzanka, bezlusterkowiec, smartfon) oraz zasady ich doboru, źródła światła i ich zastosowanie, ustawienia aparatu i ekspozycji, przygotowanie produktów i stanowiska, techniki kadrowania i perspektywy, rodzaje fotografii produktowej oraz podstawy obróbki zdjęć i przygotowania do publikacji.
W części praktycznej uczestnicy ćwiczą przygotowanie stanowiska i aranżację produktów, ustawianie aparatu lub smartfona, wykonywanie zdjęć różnymi technikami (packshot, flat lay, fotografia bezcieniowa, aranżowana), stosowanie zasad kadrowania i focus stackingu oraz podstawową obróbkę zdjęć w programach graficznych. Ćwiczenia prowadzone są w formie scenariuszy i symulacji fotograficznych, w parach lub małych grupach, rotując role: prezentujący wykonuje zdjęcie produktu, a obserwatorzy analizują mocne strony i obszary do poprawy. Po ćwiczeniach następuje dyskusja i podsumowanie trenera, a role się zmieniają.
Walidacja obejmuje test teoretyczny (20 pytań sprawdzających wiedzę o aparatach, świetle, ustawieniach, rodzajach fotografii i obróbce), obserwację w warunkach symulowanych (ocena praktycznych umiejętności podczas wykonywania zdjęcia). Celem walidacji jest sprawdzenie poziomu wiedzy i praktycznych umiejętności związanych z przygotowaniem i realizacją sesji produktowej.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 14 Fotografia produktowa – teoria: rodzaje aparatów, wybór sprzętu, światło (ciągłe, błyskowe, zastane), tła i akcesoria | Prowadzący EWELINA POPOWSKA | Data realizacji zajęć 03-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 02:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 14 Przerwa kawowa | Prowadzący EWELINA POPOWSKA | Data realizacji zajęć 03-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 14 Fotografia produktowa – zapoznanie się ze sprzętem (aparaty, obiektywy, smartfony, akcesoria) | Prowadzący EWELINA POPOWSKA | Data realizacji zajęć 03-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 14 Przerwa kawowa | Prowadzący EWELINA POPOWSKA | Data realizacji zajęć 03-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 14 Fotografia produktowa – zapoznanie się ze sprzętem cd. (ustawienia aparatu, formaty RAW/JPG, trójkąt ekspozycji, kadrowanie i perspektywa) | Prowadzący EWELINA POPOWSKA | Data realizacji zajęć 03-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:15 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 02:45 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 14 Fotografia produktowa – praktyczne ćwiczenia: tła, przygotowanie produktów, fotografie bezcieniowe | Prowadzący EWELINA POPOWSKA | Data realizacji zajęć 04-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 02:30 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 14 Przerwa kawowa | Prowadzący EWELINA POPOWSKA | Data realizacji zajęć 04-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 14 Fotografia produktowa – wykonywanie zdjęć produktów (różne materiały: szkło, metal, powierzchnie błyszczące, białe na białym) | Prowadzący EWELINA POPOWSKA | Data realizacji zajęć 04-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 14 Przerwa kawowa | Prowadzący EWELINA POPOWSKA | Data realizacji zajęć 04-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 14 Ćwiczenia praktyczne – fotografia produktowa smartfonem (ustawienia, możliwości i ograniczenia, focus stacking) | Prowadzący EWELINA POPOWSKA | Data realizacji zajęć 04-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:15 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 02:45 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 14 Część praktyczna – oświetlenie (lampy, blendy, ekrany dyfuzyjne, aranżacje reklamowe vs packshot) | Prowadzący EWELINA POPOWSKA | Data realizacji zajęć 05-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 14 Przerwa kawowa | Prowadzący EWELINA POPOWSKA | Data realizacji zajęć 05-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 10:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 14 Fotografia produktowa – praktyczne zastosowanie oświetlenia, obróbka zdjęć (Lightroom, Photoshop, katalogowanie, retusz, przygotowanie do publikacji) | Prowadzący EWELINA POPOWSKA | Data realizacji zajęć 05-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 03:45 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 14 Walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 05-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 02:00 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 6 000,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 6 000,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 250,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 250,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
EWELINA POPOWSKA
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Skrypt szkoleniowy – zawierający zasady doboru aparatów, źródeł światła, ustawień aparatu, rodzajów fotografii produktowej, kadrowania i perspektywy oraz podstaw obróbki zdjęć.
Instrukcje i checklisty praktyczne – wskazówki dotyczące przygotowania stanowiska, aranżacji produktów, ustawienia oświetlenia i kadrowania.
Informacje dodatkowe
Usługa rozwojowa nie jest świadczona przez podmiot pełniący funkcję Operatora lub Partnera Operatora w danym projekcie PSF lub w którymkolwiek Regionalnym Programie lub FERS albo przez podmiot powiązany z Operatorem lub Partnerem kapitałowo lub osobowo. Usługa rozwojowa nie jest świadczona przez podmiot będący jednocześnie podmiotem korzystającym z usług rozwojowych o zbliżonej tematyce w ramach danego projektu. Usługa rozwojowa nie obejmuje wzajemnego świadczenia usług w projekcie o zbliżonej tematyce przez Dostawców usług, którzy delegują na usługi siebie oraz swoich pracowników i korzystają z dofinansowania, a następnie świadczą usługi w zakresie tej samej tematyki dla Przedsiębiorcy, który wcześniej występował w roli Dostawcy tych usług. Cena usługi nie obejmuje kosztów niezwiązanych bezpośrednio z usługą rozwojową, w szczególności kosztów środków trwałych przekazywanych Przedsiębiorcom lub Pracownikom przedsiębiorcy, kosztów dojazdu i zakwaterowania.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi