Zielone kompetencje w branży rozwoju osobistego i pracy z ciałem – ekosystemowe podejście w realizacji usług.
Zielone kompetencje w branży rozwoju osobistego i pracy z ciałem – ekosystemowe podejście w realizacji usług.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Edukacja
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie uzupełniające dedykowane dla osób zainteresowanych programem BodyConnection Coach i jednocześnie pragnących zdobyć kluczowe kompetencje dla zrównoważonego rozwoju wzmacniające kapitał ludzki w regionie.
Grupa docelowa: osoby pracujące w obszarze rozwoju osobistego i pracy z ciałem, chcące integrować działania wspierające zdrowie i dobrostan z elementami ekologii, a także wyróżnić się poprzez proekologiczne podejście i edukację klientów w tym zakresie (psychologów, coachów, terapeutów, fizjoterapeutów, terapeutów manualnych, masażystów, itd).
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników4
- Data zakończenia rekrutacji07-11-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi28
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości Małopolskich Standardów Usług Edukacyjno-Szkoleniowych (MSUES) - wersja 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Rozwijanie świadomości ekologicznej oraz nabycie kluczowych kompetencji dla zrównoważonego rozwoju wzmacniających kapitał ludzki w regionie. Wyposażenie uczestników w zielone kompetencje (GreenComp), niezbędne do wspierania transformacji ekologicznej w branży rozwoju osobistego i pracy z ciałem. Przygotowanie do świadomego zarządzania zasobami, optymalizacji procesów w miejscu pracy oraz wdrażania innowacyjnych, proekologicznych rozwiązań w praktyce zawodowej i życiu codziennym.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się WIEDZA. Definiuje pojęcie zielonej gospodarki. | Kryteria weryfikacji Udziela poprawnej definicji zielonej gospodarki. | Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany |
Kryteria weryfikacji Wskazuje przykłady jej zastosowania w branży rozwoju osobistego i pracy z ciałem. | Metoda walidacji Prezentacja | |
Efekty uczenia się WIEDZA. Rozróżnia kluczowe zielone kompetencje wymagane w transformacji miejsca pracy i społeczności. | Kryteria weryfikacji Wymienia elementy ram GreenComp. | Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany |
Kryteria weryfikacji Opisuje, które z nich są szczególnie istotne w jego/jej praktyce zawodowej. | Metoda walidacji Prezentacja | |
Efekty uczenia się WIEDZA: Charakteryzuje znaczenie zielonych kompetencji i ich wpływ na rynek pracy, środowisko pracy, postawy klientów i własne życie. | Kryteria weryfikacji Analizuje przykłady wpływu zielonych kompetencji na świadomość społeczną. | Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany |
Kryteria weryfikacji Omawia znaczenie zielonych kompetencji dla budowania przewagi konkurencyjnej usług. | Metoda walidacji Prezentacja | |
Efekty uczenia się UMIEJĘTNOŚCI. Stosuje zasady zrównoważonego rozwoju w pracy oraz życiu codziennym. | Kryteria weryfikacji Opracowuje plan działań ekologicznych w miejscu pracy. | Metoda walidacji Prezentacja |
Kryteria weryfikacji Wskazuje własne zmiany nawyków w życiu codziennym. | Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany | |
Efekty uczenia się UMIEJĘTNOŚCI. Identyfikuje metody wspierające rozwój zielonych kompetencji w swojej praktyce. | Kryteria weryfikacji Wskazuje sposoby promujące świadomość ekologiczną w pracy z ciałem. | Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany |
Efekty uczenia się UMIEJĘTNOŚCI. Przestrzega przepisów prawa i norm dotyczących ochrony środowiska w odniesieniu do gospodarowania odpadami w gabinecie. | Kryteria weryfikacji Wskazuje właściwe przepisy i normy. | Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany |
Kryteria weryfikacji Stosuje je w przygotowanym scenariuszu funkcjonowania gabinetu. | Metoda walidacji Prezentacja | |
Efekty uczenia się UMIEJĘTNOŚCI. Optymalizuje wpływ na środowisko podczas zabiegów i sesji BodyConnection, stosując ekologiczne materiały. | Kryteria weryfikacji Wybiera materiały zgodne z zasadą minimalizacji odpadów. | Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany |
Efekty uczenia się UMIEJĘTNOŚCI. Wdraża zasady gospodarowania odpadami i potrafi zastosować je w praktyce. | Kryteria weryfikacji Opracowuje schemat segregacji odpadów w gabinecie. | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się KOMPETENCJE SPOŁECZNE: Rozwija wiedzę na temat minimalizacji wpływu systemów ogrzewania w miejscu pracy na środowisko i wdraża środki usprawniające. | Kryteria weryfikacji Identyfikuje możliwości ograniczenia zużycia energii. | Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany |
Kryteria weryfikacji Formułuje propozycje wdrożenia zmian. | Metoda walidacji Prezentacja | |
Efekty uczenia się KOMPETENCJE SPOŁECZNE. Uświadamia klientów w zakresie praktyki zrównoważonego rozwoju, angażując ich w działania proekologiczne. | Kryteria weryfikacji Formułuje jasny przekaz edukacyjny. | Metoda walidacji Prezentacja |
Kryteria weryfikacji Prezentuje scenariusz angażowania klienta w działania proekologiczne. | Metoda walidacji Prezentacja | |
Efekty uczenia się KOMPETENCJE SPOŁECZNE. Ocenia wpływ osobistych zachowań na środowisko. | Kryteria weryfikacji Dokonuje autorefleksji oraz deklaruje konkretne działania zmniejszające negatywny wpływ osobistych zachowań na środowisko. | Metoda walidacji Prezentacja |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Dzień 1 – Wprowadzenie do zielonej gospodarki i GreenComp
- Zielona gospodarka – definicje, podstawowe pojęcia i przykłady zastosowania.
- Ramy zielonych kompetencji GreenComp – przegląd i znaczenie w branży rozwoju osobistego i pracy z ciałem.
- Systemowe myślenie i odpowiedzialność środowiskowa – ćwiczenia warsztatowe.
- Analiza własnych praktyk i zachowań pod kątem ekologii – autorefleksja i dyskusja.
Dzień 2 – Zielone kompetencje w miejscu pracy
- Kluczowe zielone kompetencje wspierające transformację miejsca pracy i społeczności.
- Zrównoważony rozwój w praktyce gabinetu i w codziennym życiu.
- Zasady prawa i normy dotyczące ochrony środowiska w gabinecie – case study.
- Ćwiczenia praktyczne: tworzenie scenariusza ekologicznego funkcjonowania gabinetu.
Dzień 3 – Ekologiczne działania i optymalizacja zasobów
- Optymalizacja zużycia energii, wody i ogrzewania – przykłady i narzędzia.
- Recykling i segregacja odpadów w gabinecie – warsztat z procedurą wdrożenia.
- Ekologiczne materiały w pracy z ciałem – prezentacja, analiza i wybór najlepszych praktyk.
- Praca grupowa: projekt mini-innowacji ekologicznej w praktyce zawodowej.
Dzień 4 – Edukacja klientów, wdrażanie i walidacja
- Komunikacja z klientem o zielonych kompetencjach – narzędzia edukacyjne i język wspierający.
- Angażowanie klientów w działania proekologiczne – ćwiczenia w parach.
- Autorefleksja: ocena własnych zachowań i plan osobistej zmiany.
- Walidacja: test wiedzy + zadanie praktyczne w grupach.
- Prezentacja planów wdrożenia, dyskusja i podsumowanie szkolenia.
Program kładzie nacisk na systemowe myślenie, odpowiedzialność środowiskową oraz aktywne działanie w oparciu o ramy zielonych kompetencji GreenComp, rozwijając kluczowe umiejętności niezbędne do wspierania transformacji ekologicznej. Uczestnicy zdobędą wiedzę i narzędzia umożliwiające świadome podejmowanie decyzji zgodnych z zasadami zrównoważonego rozwoju, efektywne zarządzanie zasobami oraz wdrażanie innowacyjnych, proekologicznych rozwiązań w swoich miejscach pracy oraz w życiu codziennym.
Zakres szkolenia i kompetencje , które nabędzie uczestnik są zielone na podstawie bazy danych ESCO - wykazu przykładowych zielonych umiejętności opracowanych przez KE w ramach w ramach klasyfikacji ESCO:
- budowanie świadomości ekologicznej wśród pracowników i promowanie działań proekologicznych
- optymalizacja zużycia energii elektrycznej, ogrzewania oraz wody
- stosowanie zasad recyklingu oraz segregacji odpadów
Walidacja. Poziom kompetencji zostanie zweryfikowany przed i po usłudze rozwojowej.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 29 Początkowa weryfikacja poziomu wiedzy i umiejętności. | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 08-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 29 Zielona gospodarka – definicje, podstawowe pojęcia i przykłady zastosowania. | Prowadzący Agata Olszewska-Sarapata | Data realizacji zajęć 08-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 29 Przerwa | Prowadzący Agata Olszewska-Sarapata | Data realizacji zajęć 08-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 29 Ramy zielonych kompetencji GreenComp – przegląd i znaczenie w branży rozwoju osobistego i pracy z ciałem. | Prowadzący Agata Olszewska-Sarapata | Data realizacji zajęć 08-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 29 Przerwa obiadowa | Prowadzący Agata Olszewska-Sarapata | Data realizacji zajęć 08-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 12:45 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 29 Systemowe myślenie i odpowiedzialność środowiskowa – ćwiczenia warsztatowe. | Prowadzący Agata Olszewska-Sarapata | Data realizacji zajęć 08-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:45 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 29 Przerwa | Prowadzący Agata Olszewska-Sarapata | Data realizacji zajęć 08-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:15 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 29 Analiza własnych praktyk i zachowań pod kątem ekologii – autorefleksja i dyskusja. | Prowadzący Agata Olszewska-Sarapata | Data realizacji zajęć 08-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 29 Kluczowe zielone kompetencje wspierające transformację miejsca pracy i społeczności. | Prowadzący Agata Olszewska-Sarapata | Data realizacji zajęć 09-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 29 Przerwa | Prowadzący Agata Olszewska-Sarapata | Data realizacji zajęć 09-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 29 Zrównoważony rozwój w praktyce gabinetu i w codziennym życiu. | Prowadzący Agata Olszewska-Sarapata | Data realizacji zajęć 09-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 29 Przerwa obiadowa | Prowadzący Agata Olszewska-Sarapata | Data realizacji zajęć 09-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 12:45 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 29 Zasady prawa i normy dotyczące ochrony środowiska w gabinecie – case study. | Prowadzący Agata Olszewska-Sarapata | Data realizacji zajęć 09-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:45 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 29 Przerwa | Prowadzący Agata Olszewska-Sarapata | Data realizacji zajęć 09-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:15 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 29 Ćwiczenia praktyczne: tworzenie scenariusza ekologicznego funkcjonowania gabinetu. | Prowadzący Agata Olszewska-Sarapata | Data realizacji zajęć 09-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 29 Optymalizacja zużycia energii, wody i ogrzewania – przykłady i narzędzia. | Prowadzący Agata Olszewska-Sarapata | Data realizacji zajęć 15-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 29 Przerwa | Prowadzący Agata Olszewska-Sarapata | Data realizacji zajęć 15-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 29 Recykling i segregacja odpadów w gabinecie – warsztat z procedurą wdrożenia. | Prowadzący Agata Olszewska-Sarapata | Data realizacji zajęć 15-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 29 Przerwa obiadowa | Prowadzący Agata Olszewska-Sarapata | Data realizacji zajęć 15-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 12:45 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 20 z 29 Ekologiczne materiały w pracy z ciałem – prezentacja, analiza i wybór najlepszych praktyk. | Prowadzący Agata Olszewska-Sarapata | Data realizacji zajęć 15-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:45 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 21 z 29 Przerwa | Prowadzący Agata Olszewska-Sarapata | Data realizacji zajęć 15-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:15 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 22 z 29 Projekty indywidualne wdrożenia innowacji ekologicznej w praktyce zawodowej | Prowadzący Agata Olszewska-Sarapata | Data realizacji zajęć 15-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 23 z 29 Komunikacja z klientem o zielonych kompetencjach – narzędzia edukacyjne i język wspierający. Angażowanie klientów w działania proekologiczne – ćwiczenia. | Prowadzący Agata Olszewska-Sarapata | Data realizacji zajęć 16-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 24 z 29 Przerwa | Prowadzący Agata Olszewska-Sarapata | Data realizacji zajęć 16-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 25 z 29 Autorefleksja: ocena własnych zachowań i plan osobistej zmiany. | Prowadzący Agata Olszewska-Sarapata | Data realizacji zajęć 16-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 26 z 29 Przerwa obiadowa | Prowadzący Agata Olszewska-Sarapata | Data realizacji zajęć 16-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 12:45 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 27 z 29 Prezentacja planów wdrożenia, dyskusja i podsumowanie szkolenia. | Prowadzący Agata Olszewska-Sarapata | Data realizacji zajęć 16-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:45 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 28 z 29 Przerwa | Prowadzący Agata Olszewska-Sarapata | Data realizacji zajęć 16-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:15 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 29 z 29 Walidacja | Prowadzący Agata Olszewska-Sarapata | Data realizacji zajęć 16-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 00:45 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 5 000,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 5 000,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 178,57 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 178,57 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Agata Olszewska-Sarapata
przygotowujących się do zdobycia zawodu coacha, a także specjalistów w obszarze pracy z ciałem. Pasjonatka i propagatorka postawy ekologicznej
w miejscu pracy i w społeczności. W ostatnich dwóch latach przeprowadziła min 120 godzin usług szkoleniowych o podobnej tematyce.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy otrzymają workbook oraz skrypt "Zielone kompetencje w branży rozwoju osobistego i pracy z ciałem – ekosystemowe podejście w realizacji usług."
Warunki uczestnictwa
Usługa jest zwolniona z VAT w przypadku, gdy uczestnik uzyskał możliwość dofinansowania udziału w usługach rozwojowych. Zapis z przypisanym ID wsparcia.
W przypadku braku dofinansowania lub przy dofinansowaniu poniżej 70% do ceny usługi zostanie doliczony podatek VAT w wysokości 23%.
Informacje dodatkowe
Godzina usługi szkoleniowej = 45 min. Przerwy nie są wliczone w czas trwania usługi.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi