Trener Umiejętności Społecznych II - TUS II stopnia
Trener Umiejętności Społecznych II - TUS II stopnia
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Edukacja
- Grupa docelowa usługi
Osoby, które ukończyły szkolenie TUS I stopnia
i chcą poszerzyć swoje kompetencje w zakresie pracy z grupami zróżnicowanymi pod względem funkcjonowania społecznego w tym z dziećmi i młodzieżą z zaburzeniami emocjonalnymi i lękowymi. - Minimalna liczba uczestników2
- Maksymalna liczba uczestników10
- Data zakończenia rekrutacji01-12-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia TUS II stopnia jest rozwinięcie umiejętności uczestników w zakresie zaawansowanego prowadzenia Treningu Umiejętności Społecznych. Uczestnicy pogłębią swoją wiedzę o diagnozie potrzeb grupy, nauczą się konstruować indywidualne i długofalowe plany TUS, poznają narzędzia pracy z trudnymi zachowaniami i kryzysami emocjonalnymi oraz sposoby współpracy z rodzicami i opiekunami.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Wiedza – poziom PRK 5–6:- Uczestnik zna metody indywidualizacji procesu TUS i zna techniki pracy z grupami o specjalnych potrzebach. - Rozumie mechanizmy trudnych zachowań i metody ich modyfikacji. - Zna modele współpracy z rodziną/opiekunami oraz rozumie znaczenie systemowego podejścia. | Kryteria weryfikacji Uczestnik opisuje metody indywidualizacji procesu TUS oraz wskazuje techniki pracy dostosowane do grup o specjalnych potrzebach.Wyjaśnia mechanizmy powstawania trudnych zachowań i podaje przykłady metod ich modyfikacji. Przedstawia modele współpracy z rodziną/opiekunami i wskazuje znaczenie podejścia systemowego w pracy trenera TUS. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Umiejętności – PRK 5–6:- Potrafi diagnozować potrzeby grupy i konstruować plany pracy. - Umie dostosować sesje do poziomu funkcjonowania grupy oraz poszczególnych uczestników. - Potrafi prowadzić sesje w sposób elastyczny i reagować na sytuacje trudne. | Kryteria weryfikacji Przygotowuje diagnozę potrzeb grupy i opracowuje przykładowy plan pracy.Dostosowuje zaproponowane ćwiczenia i scenariusze sesji do poziomu funkcjonowania grupy i poszczególnych uczestników. Prowadzi fragment sesji TUS (mini-sesja, scenka) z elastycznym reagowaniem na sytuacje trudne. | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się Kompetencje społeczne – PRK 5–6:- Potrafi samodzielnie i etycznie podejmować decyzje dotyczące pracy z grupą. - Umie współpracować z rodzicami, opiekunami oraz zespołem interdyscyplinarnym. - Rozwija świadomość własnych granic jako trenera TUS i potrafi zadbać o dobrostan uczestników. | Kryteria weryfikacji Podejmuje samodzielne i etyczne decyzje w symulowanych sytuacjach pracy z grupą.Współpracuje w ćwiczeniach i zadaniach grupowych z innymi uczestnikami, uwzględniając rolę rodziców/opiekunów oraz zespołu interdyscyplinarnego. Reflektuje nad własną rolą jako trenera TUS – identyfikuje swoje granice, omawia sposoby dbania o dobrostan uczestników. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Dzień 1 (9:00–18:00):
- Zaawansowana diagnoza uczestników grupy TUS
- Indywidualizacja pracy w grupie
- Praca z osobami o różnym profilu funkcjonowania: ASD, ADHD, FASD, zaburzenia opozycyjno-buntownicze
- Modelowanie i uczenie alternatywnych strategii zachowania
- Praca z emocjami trudnymi (złość, lęk, frustracja)
- Rozszerzone techniki pracy: trening poznawczy, scenki rozszerzone, praca z metaforą
- Adaptacja ćwiczeń do poziomu grupy i indywidualnych potrzeb
Dzień 2 (9:00–16:00):
- Tworzenie długofalowych i indywidualnych planów TUS
- Strategie reagowania na trudne zachowania – analiza funkcjonalna
- Elementy współpracy z rodziną – budowanie partnerstwa terapeutyczno-wychowawczego
- Superwizja pracy własnej uczestników – analiza przypadków, omówienie wyzwań
- Refleksja nad rolą i granicami trenera TUS
- Podsumowanie, ewaluacja, wydanie certyfikatów
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 11 Powitanie, wprowadzenie, kontrakt grupowy | Prowadzący Karolina Maksym | Data realizacji zajęć 13-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 11 Zaawansowana diagnoza uczestników grupy TUS | Prowadzący Karolina Maksym | Data realizacji zajęć 13-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 11 Indywidualizacja pracy w grupie | Prowadzący Karolina Maksym | Data realizacji zajęć 13-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 11 Przerwa obiadowa | Prowadzący Karolina Maksym | Data realizacji zajęć 13-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 11 Techniki pracy z trudnymi emocjami i zachowaniami | Prowadzący Karolina Maksym | Data realizacji zajęć 13-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 11 Zaawansowane techniki pracy: metafora, scenki, ćwiczenia | Prowadzący Karolina Maksym | Data realizacji zajęć 13-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 11 Tworzenie planów długofalowych i indywidualnych | Prowadzący Karolina Maksym | Data realizacji zajęć 14-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 11 Współpraca z rodziną – podejście systemowe | Prowadzący Karolina Maksym | Data realizacji zajęć 14-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 11 Przerwa obiadowa | Prowadzący Karolina Maksym | Data realizacji zajęć 14-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 11 Superwizja pracy własnej – analiza przypadków | Prowadzący Karolina Maksym | Data realizacji zajęć 14-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 11 Podsumowanie, refleksja, ewaluacja, rozdanie certyfikatów | Prowadzący Karolina Maksym | Data realizacji zajęć 14-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:00 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 1 600,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 1 600,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 100,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 100,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Karolina Maksym
W ramach swojej praktyki prowadzi indywidualne sesje oraz warsztaty z zakresu rozwoju osobistego i zawodowego, wspiera osoby we wzmacnianiu poczucia własnej wartości, motywacji i samoakceptacji, regulacji emocji, wypalenia zawodowego również pomaga w planowaniu kariery czy zwalczaniu pracoholizmu.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały szkoleniowe:
- Skrypt zaawansowany
- Scenariusze sesji
- Formularze do analizy funkcjonalnej i diagnozy potrzeb
- Karty obserwacji i indywidualizacji
- Lista polecanych źródeł i literatury
Metody szkoleniowe:
- Praca warsztatowa (ćwiczenia praktyczne, indywidualne i zespołowe)
- Studium przypadku (case study)
- Analiza rzeczywistych scenariuszy
- Superwizja i feedback trenerski
- Odgrywanie ról i scenki diagnostyczne
- Dyskusje moderowane i mini-wykłady
Informacje dodatkowe
- Po ukończeniu szkolenia uczestnik otrzymuje imienny certyfikat
- Szkolenie może być realizowane także w formule zamkniętej
- Dodatkowe informacje można znaleźć na
www.pracownia-rozwoju.net
zakładka grupowe
- dostępne szkolenia,
zakładka dokumenty
- - informacje o dofinansowaniu