„AI na co dzień – kompetencje cyfrowe przyszłości” z zielonymi kompetencjami cyfrowymi"
„AI na co dzień – kompetencje cyfrowe przyszłości” z zielonymi kompetencjami cyfrowymi"
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInformatyka i telekomunikacja / Internet
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie dedykowane jest osobom, które chcą zrozumieć działanie sztucznej inteligencji i nauczyć się świadomie, bezpiecznie oraz efektywnie wykorzystywać jej możliwości w pracy i życiu codziennym. Grupą docelową są przedstawiciele różnych zawodów, osoby z niepełnosprawnością, wykluczeniem, seniorzy, którzy dowiedzą się, czym jest sztuczna inteligencja, jak działają popularne narzędzia AI, jakie niesie ze sobą korzyści i zagrożenia, oraz jak korzystać z niej w sposób zgodny z prawem i etyką. Odbiorcami są osoby dorosłe, mieszkańcy województwa śląskiego zainteresowani zmianą kwalifikacji, kompetencji, w tym przekwalifikowaniem się w celu zwiększenia swojej konkurencyjności na rynku pracy. które: z własnej inicjatywy chcą się szkolić, nabywać nowe kompetencje lub kwalifikacje, mieszkają lub pracują lub uczą się na terenie województwa śląskiego.
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników25
- Data zakończenia rekrutacji21-11-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Uczestnik pozna podstawy funkcjonowania sztucznej inteligencji, nauczy się praktycznego korzystania z narzędzi AI w życiu codziennym oraz zrozumie zasady bezpiecznego i odpowiedzialnego użytkowania tych technologii – w tym ich wpływ na środowisko oraz sposoby minimalizowania cyfrowego śladu węglowego.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Poznanie podstawowych pojęć: AI, uczenie maszynowe, modele językowe oraz świadomość, że AI ma również ślad ekologiczny | Kryteria weryfikacji Umiejętność zastosowania rozwiązań sprzyjających oszczędności zasobów (czas, papier, energia) Mini test. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Znajomość interfejsów i narzędzi AI oraz efektywne formułowanie zapytań zmniejszające niepotrzebne zużycie zasobów obliczeniowych | Kryteria weryfikacji Umiejętność korzystania z ChatGPT , Microsoft Copilot, integracja z Word/Excel oraz wykorzystanie AI w przeglądarce (np. Perplexity, You.com) | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Poznanie funkcji AI w zadaniach codziennych. | Kryteria weryfikacji Umiejętność wykorzystywania AI w celu oszczędzania czasu i zasobów (np. papier, energia) • Zastosowanie AI w organizacji i planowaniu, wspierające zrównoważony styl pracy. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Opanowanie umiejętności bezpiecznego korzystania z AI w zakresie ochrony danych i etyki AI. | Kryteria weryfikacji Umiejętność analizy prawdziwej vs. wygenerowanej treści oraz sprawdzanie polityki prywatności narzędzi AI . | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Umiejętność korzystania z AI w smartfonie oraz praktyczne zastosowanie aplikacji. | Kryteria weryfikacji Umiejętność tłumaczenia rozmowy z wykorzystaniem aplikacji oraz skanowania obiektów za pomocą Google Lens | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Poznanie sposobów wspierania przez AI osób z ograniczeniami i wykluczeniami. | Kryteria weryfikacji Opanowanie funkcji czytania tekstu na głos oraz transkrypcji wypowiedzi na tekst. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Poznanie funkcji AI podczas wspierania ekologii w życiu codziennym. | Kryteria weryfikacji Umiejętność zastosowania w praktyce sposobów jak ograniczać cyfrowy ślad węglowy. | Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Inne kwalifikacje
Uznane kwalifikacje
Informacje
- Podstawa prawna dla Podmiotów / kategorii Podmiotówuprawnione do realizacji procesów walidacji i certyfikowania na mocy innych przepisów prawa
- Nazwa Podmiotu prowadzącego walidacjęINFOMASTER SP.ZO.0 ul. LIGOCKA 80 40-569 KATOWICE NIP 6342937428
- Podmiot prowadzący walidację jest zarejestrowany w BURNie
- Nazwa Podmiotu certyfikującegoGrupa Elkotech ul. Bankowa 1A /19 41-700 Ruda Śląska NIP: 6412554099
- Podmiot certyfikujący jest zarejestrowany w BURNie
Program
Program
Program
Zakres tematyczny kursu (kurs obejmuje 16 godzin zegarowych, w tym jedna godzina walidacji)
Szkolenie przeprowadzone jest w formie stacjonarnej. W czasie zajęć przewidziano przerwy 15 minutowe na kawę oraz 30 minut na obiad zgodne z harmonogramem. Walidacja: 1 godziny edukacyjnych.(zegarową) OPIS: Omówienie celów i struktury szkolenia • Ankieta wstępna (ocena poziomu wiedzy)
Blok 1: Co to jest AI i gdzie ją spotykamy? Wyjaśnienie podstawowych pojęć: AI, uczenie maszynowe, modele językowe • Pokazanie, że AI to nie przyszłość – to teraźniejszość • Wskazanie, że AI ma również ślad ekologiczny Zawartość: • Krótkie wideo/animacja: „Jak działa AI” • Przykłady z życia codziennego: Netflix, Google, Siri, bankowość • Dyskusja: gdzie uczestnicy zauważyli AI?
• Mini-blok: Czy AI jest „zielone”? – energia, centra danych, ślad CO₂ Forma: prezentacja + quiz interaktywny + dyskusja
Blok 2: Przykłady użycia AI w codzienności Cele: • Pokazanie konkretnych zastosowań w prostych sytuacjach • Uświadomienie, które z tych rozwiązań sprzyjają oszczędności zasobów (czas, papier, energia) Zawartość: • Zakupy online i personalizacja reklam • Automatyczne tłumaczenia (Google Translate, Deepl) • AI w zdrowiu: aplikacje do monitorowania zdrowia, analiza objawów • AI w wyszukiwaniu informacji – inteligentne asystenty (Google, ChatGPT) • Wskazanie „zielonego efektu” – np. mniej podróży służbowych dzięki tłumaczom Ćwiczenia praktyczne: • Testowanie tłumacza z różnych języków • Zadawanie pytań ChatGPT i porównanie wyników z Google
Blok 3: ChatGPT, Copilot i inne AI – narzędzia dla każdego Cele: • Oswojenie uczestników z interfejsami popularnych narzędzi AI • Pokazanie, jak efektywne formułowanie zapytań zmniejsza niepotrzebne zużycie zasobów obliczeniowych Zawartość: • Co to jest ChatGPT i jak z niego korzystać • Microsoft Copilot – integracja z Word/Excel • AI w przeglądarce (np. Perplexity, You.com) Ćwiczenia praktyczne: • Tworzenie prostych zapytań do ChatGPT • Pisanie listu/podania z pomocą AI
Blok 4: Jak AI pomaga w zadaniach codziennych Cele: • Pokazanie, jak AI oszczędza czas i zasoby (np. papier, energia) • Zastosowanie AI w organizacji i planowaniu, wspierające zrównoważony styl pracy Zawartość: • Pisanie CV i listów motywacyjnych z AI • Planowanie zadań i spotkań (AI kalendarze, przypomnienia) • Automatyczne streszczanie tekstu, pisanie e-maili Ćwiczenia praktyczne: • Uczestnicy piszą CV z pomocą AI • Planowanie dnia z wykorzystaniem AI Dzień 2 – AI w praktyce, bezpieczeństwo i ułatwienia dostępu
Blok 5: Bezpieczne korzystanie z AI Cele: • Edukacja w zakresie ochrony danych i etyki AI • Zrozumienie, że etyka AI obejmuje również odpowiedzialność ekologiczną Zawartość: • Co AI robi z naszymi danymi? • Ograniczenia AI – czego nie robić? • Odpowiedzialność za treści generowane przez AI • Deepfake, manipulacja, dezinformacja • Mini-blok: AI i energia – jak ograniczać ślad cyfrowy w codziennej pracy Ćwiczenia praktyczne: • Analiza prawdziwej vs. wygenerowanej treści • Sprawdzenie polityki prywatności narzędzi AI
Blok 6: AI w telefonie – praktyczne aplikacje, które ułatwiają życie Cele: • Pokazanie realnych korzyści z AI w smartfonie • Uświadomienie, że aplikacje AI mogą wspierać ekologię (np. mniej notatek papierowych, optymalizacja podróży) Zawartość: • Tłumacze głosowe (np. Google Tłumacz z funkcją mowy) • Rozpoznawanie obrazów (Google Lens, Seeing AI) • Asystenci głosowi (Siri, Google Assistant) • Notatki i przypomnienia AI (Otter.ai, Microsoft Loop) Ćwiczenia praktyczne: • Tłumaczenie rozmowy z wykorzystaniem aplikacji • Skanowanie obiektów za pomocą Google Lens
Blok 7: Funkcje dostępności i AI wspierające wykluczone grupy Cele: • Pokazanie, jak AI wspiera osoby z ograniczeniami • Wskazanie, że dostępność i inkluzywność to element zrównoważonego rozwoju Zawartość: • Czytniki ekranu, transkrypcje mowy, zamiana tekstu na mowę • AI w komunikacji alternatywnej (AAC) • Funkcje iOS i Android – dostępność + AI Ćwiczenia praktyczne: • Użycie funkcji czytania tekstu na głos • Transkrypcja wypowiedzi na tekst
Blok 8: Podsumowanie, refleksja i certyfikaty Cele: • Utrwalenie zdobytej wiedzy • Refleksja nad jak AI może wspierać ekologię w życiu codziennym Zawartość: • Mini-test wiedzy (quiz) • Dyskusja: jak AI może pomóc mi osobiście i środowisku? • Przekazanie materiałów PDF z ćwiczeniami • Wręczenie certyfikatów ukończenia Materiały dla uczestników: • Prezentacja szkoleniowa (PDF) • Lista narzędzi AI z linkami • Checklisty do samodzielnych ćwiczeń • Mini dodatek ebook: „AI a ekologia – jak ograniczać cyfrowy ślad węglowy”
Blok 9: Walidacja, testy sprawdzające wiedzę.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 10 Wprowadzenie do AI i podstawowe zastosowania | Prowadzący Rafał Mieszczak | Data realizacji zajęć 22-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 10 Wyjaśnienie podstawowych pojęć: AI, uczenie maszynowe, modele językowe | Prowadzący Rafał Mieszczak | Data realizacji zajęć 22-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 10 Uświadomienie, że aplikacje AI mogą wspierać ekologię (np. mniej notatek papierowych, optymalizacja podróży) | Prowadzący Rafał Mieszczak | Data realizacji zajęć 22-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 12:45 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 10 Uświadomienie, które z tych rozwiązań sprzyjają oszczędności zasobów (czas, papier, energia) | Prowadzący Rafał Mieszczak | Data realizacji zajęć 22-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 10 Blok 3: ChatGPT, Copilot i inne AI – narzędzia dla każdego | Prowadzący Rafał Mieszczak | Data realizacji zajęć 22-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 10 Refleksja nad jak AI może wspierać ekologię w życiu codziennym | Prowadzący Rafał Mieszczak | Data realizacji zajęć 22-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:15 | Godzina zakończenia 16:45 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 10 AI w praktyce, bezpieczeństwo i ułatwienia dostępu | Prowadzący Rafał Mieszczak | Data realizacji zajęć 23-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 10 Funkcje dostępności i AI wspierające wykluczone grupy | Prowadzący Rafał Mieszczak | Data realizacji zajęć 23-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:15 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 10 Zastosowanie AI w organizacji i planowaniu, wspierające zrównoważony styl pracy | Prowadzący Rafał Mieszczak | Data realizacji zajęć 23-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:45 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 10 Testy sprawdzające wiedzę. | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 23-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:45 | Godzina zakończenia 17:45 | Liczba godzin 01:00 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 4 800,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 4 800,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 300,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 300,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt walidacji brutto | Cena 300,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt walidacji netto | Cena 300,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt certyfikowania brutto | Cena 150,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt certyfikowania netto | Cena 150,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Rafał Mieszczak
projektowymi. Rozpoczynając jako Junior Programista, zdobyłem solidne podstawy w tworzeniu oprogramowania i
projektowaniu aplikacji webowych. Następnie pracując jako Informatyk w jednostce samorządowej, zajmowałem się
wsparciem technicznym, diagnozowaniem problemów oraz konfiguracją systemów. Z czasem rozszerzyłem swoje
umiejętności, pracując zarówno jako Administrator, zarządzając infrastrukturą sieciową i bazami danych, jak i
Project Manager, nadzorując terminową realizację projektów IT oraz komunikację z klientem. Moje kompetencje w
zarządzaniu projektami i technicznym know-how przygotowują mnie do dalszego rozwoju zawodowego w
dynamicznie rozwijającym się środowisku IT.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały dla uczestników:
• Prezentacja szkoleniowa (PDF)
• Lista narzędzi AI z linkami
• Checklisty do samodzielnych ćwiczeń
• Mini dodatek ebook: „AI a ekologia – jak ograniczać cyfrowy ślad węglowy”
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi
- Laboratorium komputerowe