Strategia środowiska pracy. Od danych do decyzji transformacyjnych.
Strategia środowiska pracy. Od danych do decyzji transformacyjnych.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Organizacja
- Grupa docelowa usługi
Usługa skierowana jest do osób dorosłych, zamieszkujących na terenie podregionu warszawskiego, zainteresowanych z własnej inicjatywy nabyciem, podniesieniem lub dostosowaniem kompetencji. W szczególności zapraszamy: Workplace Managerów, Office Managerów, HR Business Partnerów, analityków biznesowych, menedżerów odpowiedzialnych za strategie nieruchomości i środowiska pracy oraz liderów projektów transformacyjnych.
- Minimalna liczba uczestników10
- Maksymalna liczba uczestników25
- Data zakończenia rekrutacji11-11-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi8
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Nabycie przez uczestników kompetencji w zakresie tworzenia strategii środowiska pracy (workplace strategy) opartej na danych. Uczestnicy nauczą się samodzielnie diagnozować potrzeby organizacji, dobierać narzędzia badawcze, interpretować dane oraz komunikować rekomendacje zarządcze, co przyczyni się do ich rozwoju zawodowego i zwiększenia konkurencyjności na rynku pracy.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się 1. Wiedza: Wyjaśnia rolę strategii środowiska pracy jako narzędzia zarządczego. | Kryteria weryfikacji • Opisuje różnicę między strategicznym podejściem do workplace a "projektem wnętrza". | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji • Identyfikuje etapy procesu analitycznego: od obserwacji, przez insight, do rekomendacji. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Efekty uczenia się 2. Wiedza: Klasyfikuje narzędzia badawcze i wskaźniki służące do diagnozy potrzeb. | Kryteria weryfikacji • Dobiera odpowiednie metody badawcze (np. ankiety, obserwacje) do opisanego celu diagnozy. • Wskazuje, które wskaźniki służą do pomiaru efektywności, a które do badania satysfakcji. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się 3. Wiedza: Identyfikuje typowe błędy w interpretacji danych. | Kryteria weryfikacji • Na podanym przykładzie rozróżnia korelację od przyczynowości. • Wskazuje ryzyka związane z wyciąganiem pochopnych wniosków z niepełnych danych. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się 4. Wiedza: Opisuje zasady skutecznej komunikacji wyników i rekomendacji. | Kryteria weryfikacji • Wskazuje, jak przełożyć dane analityczne na język korzyści biznesowych. • Identyfikuje w przykładowym komunikacie elementy żargonu branżowego, które należy uprościć. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się 5. Wiedza: Wyjaśnia, jak budować strategię w warunkach niepełnej informacji. | Kryteria weryfikacji • Identyfikuje potencjalne luki informacyjne w procesie strategicznym. • Opisuje metody pozyskiwania brakujących danych w projekcie. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się 6. Kompetencje społeczne: Rozstrzyga dylematy wynikające z rozbieżności między danymi a oczekiwaniami. | Kryteria weryfikacji • Komunikuje w sposób empatyczny, ale asertywny, wnioski z danych, które są sprzeczne z opinią grupy. • Aktywnie słucha obaw interesariuszy i odnosi je do przedstawionych faktów. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się 7. Umiejętności: Wdraża proces diagnostyczny w organizacji. | Kryteria weryfikacji • Projektuje uproszczone narzędzie badawcze (np. ankietę, scenariusz wywiadu). • Analizuje przykładowy zbiór danych i formułuje wstępne rekomendacje. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
MODUŁ 1: Rola Workplace Managera w procesach transformacyjnych (6h)
- Inicjowanie i prowadzenie zmiany – rola Workplace Managera
- Mapowanie zmiany: jak definiować zakres z interesariuszami
- Zróżnicowane podejścia do wdrażania
- Wypracowywanie kompromisów
- Zrozumienie perspektyw różnych grup
- Monitorowanie kluczowych wskaźników (np. Power BI)
- Co warto mierzyć, jak analizować i priorytetyzować?
- Kontekst organizacyjny w analizach ilościowych
- Tworzenie hybrydowych modeli decyzyjnych
- Zmiana stylu pracy w organizacji
MODUŁ 2: Strategia środowiska pracy (6h)
- Czym jest strategia workplace
- Mapowanie potrzeb organizacji
- Rola danych jakościowych i ilościowych
- Agregacja danych: od obserwacji do rekomendacji
- Dobór narzędzi badawczych i wskaźników
- Co mierzyć, żeby naprawdę coś zrozumieć?
- Praktyczne podejście do interpretacji danych
- Komunikowanie wyników i rekomendacji
- WARSZTAT: Budowanie strategii w niepełnej informacji
MODUŁ 3: Współpraca z dostawcami usług FM (6h)
- Redefinicja celów usług FM
- Przetarg, RFP i proces zakupowy
- Modele współpracy z dostawcami
- Rola WM jako koordynatora i integratora
- Projektowanie KPI i SLA
- Egzekwowanie jakości i reagowanie
- Audyt i analiza efektywności usług FM
- Studium przypadku: przejście do usług wzorowych
- WARSZTAT: Na pograniczu Technologii i FM
MODUŁ 4: Głęboka różnorodność w miejscu pracy (6h)
- Jak neuronauka pomaga tworzyć środowiska pracy
- Czym jest neuroróżnorodność?
- Trzy filary współpracy (sensoryka, poznanie, komunikacja)
- Fakty, nie mity: przykłady poparte nauką
- Płynność stanów i zmienność potrzeb
- Diagnozowanie rzeczywistych potrzeb pracowników
- Projektowanie włączające (Universal Design)
- Argumentacja dla interesariuszy
- Rola Workplace Managera jako partnera strategicznego
- WARSZTAT: Od wiedzy do działania
MODUŁ 5: Workplace jako projekt zmiany (6h)
- Jak inicjowane są decyzje o zmianach
- Workplace jako element strategii biznesowej
- Praca w trójkącie: zarząd – HR – workplace
- Od wizji do realiów: rozmowy z interesariuszami
- Definiowanie celów i mierzenie efektów zmiany
- Balans między "hard data" a "soft signals"
- Projektowanie narzędzi do zbierania danych
- Ryzyka transformacji i przeciwdziałanie
MODUŁ 6: Zarządzanie projektem i finansami (6h)
- Skalowanie projektu, model zarządzania i budżet
- Cykl życia projektu
- Kluczowe dokumenty strategiczne
- Analiza opcji strategicznych i scenariuszy
- Modelowanie kosztów i budowa modelu finansowego
- Analiza i wnioski z modelu finansowego
- WARSZTAT: Analiza Case Study
MODUŁ 7: Globalne trendy i strategie oparte na danych (6h)
- Analiza czynników makroekonomicznych
- Wpływ oczekiwań, regulacji i rynków
- Wprowadzenie do modelu informacyjnego Workplaced
- Mapowanie narzędzi analitycznych na pytania biznesowe
- Śledzenie postępów w realizacji celów ESG
- WARSZTAT: Zastosowanie modelu w praktyce
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 8 Rola Workplace Managera w procesach transformacyjnych (6h) | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 14-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 06:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 8 Strategia środowiska pracy (6h) | Prowadzący Karolina Dudek | Data realizacji zajęć 28-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 06:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 8 Współpraca z dostawcami usług FM | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 12-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 06:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 8 Głęboka różnorodność w miejscu pracy (6h) | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 19-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 06:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 8 Workplace jako projekt zmiany | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 09-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 06:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 8 Zarządzanie projektem i finansami | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 23-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 06:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 8 Globalne trendy i strategie oparte na danych | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 06-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 06:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 8 Egzamin | Prowadzący Karolina Dudek | Data realizacji zajęć 16-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 03:00 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 1 845,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 1 500,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 230,63 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 187,50 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Karolina Dudek
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy otrzymają przed szkoleniem pakiet materiałów w formie elektronicznej (prezentacja, szablony, case studies).
Warunki uczestnictwa
Obecność na minimum 80% zajęć.
Aktywny udział w ćwiczeniach warsztatowych.
Uzyskanie pozytywnego wyniku (min. 60% poprawnych odpowiedzi) z testu końcowego sprawdzającego wiedzę.
Informacje dodatkowe
Dokument potwierdzający ukończenie: Uczestnicy, którzy spełnią powyższe warunki, otrzymają imienne zaświadczenie o ukończeniu usługi, zawierające szczegółowy opis osiągniętych efektów uczenia się.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Do aktywnego udziału w usłudze realizowanej zdalnie na platformie Web to Learn niezbędne jest posiadanie przez uczestnika:
- Komputera stacjonarnego lub laptopa z aktualną wersją przeglądarki internetowej (np. Chrome, Firefox, Edge).
- Stabilnego łącza internetowego o przepustowości min. 5 Mbit/s.
- Sprawnych słuchawek (lub głośników) oraz mikrofonu.
- Aktywnej kamery internetowej, której włączenie jest warunkiem uczestnictwa w części warsztatowej.
Przed rozpoczęciem usługi uczestnicy otrzymają drogą mailową link do wirtualnego pokoju szkoleniowego wraz z instrukcją dołączenia.