Studia Podyplomowe Life-coaching. Metody wspierania relacji międzyludzkich - coaching życiowy
Studia Podyplomowe Life-coaching. Metody wspierania relacji międzyludzkich - coaching życiowy
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Edukacja
- Grupa docelowa usługi
Absolwenci studiów licencjackich i magisterskich wszystkich kierunków, zainteresowani praktyką coachingu oraz wykorzystania metodyki coachingu w pracy doradczej, pedagogicznej, terapeutycznej. Mogą to być zarówno osoby rozpoczynające karierę zawodową i planujące pracę w charakterze niezależnych coachów, konsultantów osobistych, specjalistów różnych obszarów życia jak i pracujący już facylitatorzy, terapeuci, doradcy, pedagodzy, trenerzy, doradcy zawodowi chcący podnieść swoje dotychczasowe kwalifikacje, poszerzyć lub ukierunkować swoją wiedzę i wzbogacić umiejętności pracy z ludźmi
- Minimalna liczba uczestników12
- Maksymalna liczba uczestników22
- Data zakończenia rekrutacji18-10-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi220
- Podstawa uzyskania wpisu do BURart. 163 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 742, z późn. zm.)
- Zakres uprawnieństudia podyplomowe
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Studia przygotowują do samodzielnego prowadzenia sesji coachingu życiowego (life-coachingu), prowadzenia pełnych procesów rozwojowych indywidualnych wykorzystujących metodykę coachingu, definiowania celów, wspierania klientów na poszczególnych etapach rozwoju czy zmiany aż do samodzielności rozwojowej. Przygotowują do pracy w roli niezależnych coachów lub coachów stowarzyszonych, pracujących przy ośrodkach, instytucjach i organizacjach społecznychEfekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Absolwent w zakresie wiedzy zna i rozumie:Pogłębioną wiedzę o zasadach i założeniach coachingu. Pogłębioną wiedzę o definicjach, głównych modelach i pojęciach stosowanych w praktyce coachingowej Pogłębioną wiedzę o celach i założeniach analizy potrzeb rozwojowych w obszarze kompetencji miękkich Pogłębioną wiedzę o teoriach rozwoju kompetencji i założeniach procesu coachingowego Pogłębioną wiedzę o założeniach i regułach zastosowania metod i technik facylitacyjnych przy wspieraniu rozwoju kompetencji miękkich Pogłębioną wiedzę o modelach przebiegu zmian życiowych Podstawowe pojęcia i zasady z zakresu prawa autorskiego oraz konieczność zarządzania zasobami własności intelektualnej w praktyce coacha | Kryteria weryfikacji Rozumienie specyfiki i różnic pomiędzy metodami rozwojowymi, znajomość standardów profesjonalnych, znajomość podejść, szkół i metodologii coachingu, znajomość regulacji etycznych i zawodowych | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Absolwenci, w zakresie umiejętności potrafią:Efektywnie komunikować się z klientami Diagnozować potrzeby rozwojowe swoich klientów Prowadzić profesjonalne sesje coachingu Budować relacje międzyludzkie oparte na modelu partnerstwa, zaufania i szacunku Dobierać i stosować wachlarz narzędzi i technik w realizacji sesji coachingowych Formułować cele i zadania rozwojowe oraz stwarzać przestrzeń do ich realizacji dla klienta Stosować techniki motywacyjne i budować atmosferę proaktywnego działania Planować działania rozwojowe mające za zadanie efektywną realizację celów biznesowych Prowadzić ewaluację projektów rozwojowych | Kryteria weryfikacji Realizacja pełnego procesu coachingowego z klientem, złożenie raportu z przeprowadzonego procesu | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Efekty uczenia się Absolwenci w zakresie kompetencji społecznych są gotowi do:Wypracowania i ciągłego doskonalenia kompetencji profesjonalnych Samodzielnego rozwijania osobistego stylu coachingowego Stosowania zasad etyki zawodowej coacha i kierowania się kodeksami etycznymi oraz standardami przy rozstrzyganiu dylematów w pracy z klientami Pracy zespołowej i współdziałania w ramach koordynowanych procesów Inicjowania i organizowania procesów rozwojowych w ramach organizacji, instytucji i innych podmiotów | Kryteria weryfikacji Realizacja superwizowanej praktyki coachingowej z klientami | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Studia mają wyraźny profil praktyczny. Z jednej strony kształtują indywidulane kompetencje uczestników, niezbędne do pełnienia roli coacha, ale także do bycia bardziej świadomą/świadomym wykorzystują metody coachingowe w pracy doradczej, trenerskiej, terapeutycznej, facylitacyjnej czy pedagogicznej. Z drugiej strony studia te stwarzają przestrzeń doskonalenia własnych umiejętności interpersonalnych u osób nastawionych na rozwój osobisty. Nacisk położony jest na przekazanie specjalistycznej wiedzy, wypracowanie umiejętności związanych z pracą z ludźmi i wykreowanie postawy pro-aktywnej, wspierającej realizację życiowych celów i ambicji. Kształcenie w tym zakresie daje więc zarówno możliwość pozyskania nowoczesnych narzędzi przydatnych w praktyce zawodowej, jak i we własnym życiu. Studia mają także na celu propagowanie idei life coachingu w Polsce w zgodzie z międzynarodowymi standardami przyjętymi dla tej specjalizacji.
Formuła studiów zakłada jednocześnie dwustopniowy rozwój. W ramach studiów uczestnicy mają możliwość odbycia kompletnego procesu coachingu prowadzonego przez profesjonalnego coacha, a także poprowadzenia pełnego procesu coachingu superwizowanego przez profesjonalistów. Absolwenci studiów otrzymują pełne wsparcie w ramach praktyki i ustawicznego doskonalenia. Organizowane są certyfikowane kursy i szkolenia dedykowane dla absolwentów oraz spotkania w ramach klubów i kół specjalistycznych. Uczestnicy mają także możliwość rejestracji w bazie coachów prezentując swoją praktykę i pozostając w sieci profesjonalnych kontaktów.
Nasz model kompetencyjny opracowany został zgodnie z wytycznymi kompetencyjnymi ICF oraz Izby Coachingu, by jak najlepiej przygotować uczestników do nowej profesji.
Moduł 1 to przedmioty pozwalające zrozumieć podstawy i osadzić się w tematyce studiów. Służą budowaniu bazowej wiedzy i kompetencji, niezbędnych do profesjonalnego wykonywania zawodu. Dzięki temu będziesz mieć solidne podstawy dla kreatywności, pewności siebie i samodzielności na dalszych etapach rozwoju w roli coacha.
Moduł 2 to trenowanie umiejętności. Celem tego modułu jest przede wszystkim praktyka i rozwój różnorodnych kompetencji
Moduł 3 jest rozwinięciem i uzupełnieniem powyższych umiejętności jako wachlarz praktycznych narzędzi, a moduł 4 dotyczy specjalistycznej wiedzy i kompetencji przydatnych w różnych odmianach life-coachingu: W module możesz poznać zastosowania i nurty pracy w z klientem
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 32 Trening integracji i wprowadzenie do studiów | Prowadzący Sylwia Roma | Data realizacji zajęć 25-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 07:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 32 Trening umiejętności słuchania i zadawania pytań | Prowadzący Sylwia Roma | Data realizacji zajęć 26-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 07:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 32 Idea i podstawy coachingu. Struktura spotkania coachingowego | Prowadzący Łukasz Marciniak | Data realizacji zajęć 08-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 07:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 32 Budowanie relacji i kontrakty w projektach rozwojowych | Prowadzący Agnieszka Grys | Data realizacji zajęć 09-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 07:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 32 Psychologia rozwoju człowieka | Prowadzący Beata Pawłowska | Data realizacji zajęć 22-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 07:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 32 Konstruowanie wyzwań rozwojowych. Wizja i cele klienta | Prowadzący Tomasz Sławiński | Data realizacji zajęć 23-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 07:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 32 Kreatywne narzędzia pracy z klientem | Prowadzący Sylwia Roma | Data realizacji zajęć 06-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 07:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 32 Uważność i obecność coachingowa | Prowadzący Sylwia Roma | Data realizacji zajęć 07-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 07:00 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 32 Praca z wartościami i motywacją | Prowadzący Barbara Kędzia | Data realizacji zajęć 13-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 07:00 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 32 Praca z emocjami w life-coachingu | Prowadzący Joanna Sajko-Marciniak | Data realizacji zajęć 14-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 07:00 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 32 Zarządzanie postępami i zaangażowaniem w procesie rozwojowym | Prowadzący Edyta Bartosiewicz | Data realizacji zajęć 10-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 07:00 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 32 Coaching kariery | Prowadzący Joanna Sajko-Marciniak | Data realizacji zajęć 11-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 07:00 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 32 Teoria gier międzyludzkich w coachingu | Prowadzący Agnieszka Grys | Data realizacji zajęć 24-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 07:00 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 32 Etyka i standardy pracy | Prowadzący Sylwia Roma | Data realizacji zajęć 25-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 07:00 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 32 Przygotowanie projektów | Prowadzący Łukasz Marciniak | Data realizacji zajęć 31-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 07:00 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 32 Przygotowanie projektów | Prowadzący Łukasz Marciniak | Data realizacji zajęć 01-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 07:00 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 32 Praca z przekonaniami i przełamywanie impasu | Prowadzący Joanna Sajko-Marciniak | Data realizacji zajęć 28-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 07:00 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 32 Praca z tożsamością klienta | Prowadzący Łukasz Marciniak | Data realizacji zajęć 01-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 07:00 |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 32 Coaching Transformującej Obecności | Prowadzący Joanna Zawada | Data realizacji zajęć 14-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 07:00 |
Przedmiot / temat zajęć 20 z 32 Coaching Transformującej Obecności | Prowadzący Joanna Zawada | Data realizacji zajęć 15-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 07:00 |
Przedmiot / temat zajęć 21 z 32 Wspieranie balansu praca-życie Wellness Coaching | Prowadzący Sylwia Roma | Data realizacji zajęć 28-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 07:00 |
Przedmiot / temat zajęć 22 z 32 Superwizja projektów | Prowadzący Sylwia Roma | Data realizacji zajęć 29-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 07:00 |
Przedmiot / temat zajęć 23 z 32 Coaching sportu | Prowadzący Bartosz Berendt | Data realizacji zajęć 11-04-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 07:00 |
Przedmiot / temat zajęć 24 z 32 Praca z ciałem i głosem | Prowadzący Dominika Byczkowska-Owczarek | Data realizacji zajęć 12-04-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 07:00 |
Przedmiot / temat zajęć 25 z 32 Coaching grupowy | Prowadzący Michał Kubik | Data realizacji zajęć 25-04-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 07:00 |
Przedmiot / temat zajęć 26 z 32 Coaching i animacja twórczości | Prowadzący Agnieszka Janiszewska | Data realizacji zajęć 26-04-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 07:00 |
Przedmiot / temat zajęć 27 z 32 Coaching w pracy z parą | Prowadzący Joanna Sajko-Marciniak | Data realizacji zajęć 09-05-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 07:00 |
Przedmiot / temat zajęć 28 z 32 Coaching seksualności i intymności | Prowadzący Joanna Sajko-Marciniak | Data realizacji zajęć 10-05-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 07:00 |
Przedmiot / temat zajęć 29 z 32 Wykorzystanie metod coachingowych w pracy z dziećmi | Prowadzący Barbara Kędzia | Data realizacji zajęć 30-05-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 07:00 |
Przedmiot / temat zajęć 30 z 32 Coach na rynku - budowanie własnego biznesu | Prowadzący Beata Gumińska-Wojtczak | Data realizacji zajęć 31-05-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 07:00 |
Przedmiot / temat zajęć 31 z 32 Raportowanie projektów | Prowadzący Sylwia Roma | Data realizacji zajęć 13-06-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 07:00 |
Przedmiot / temat zajęć 32 z 32 Raportowanie projektów | Prowadzący Sylwia Roma | Data realizacji zajęć 14-06-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 03:00 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 7 800,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 7 800,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 35,45 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 35,45 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Beata Pawłowska
Joanna Sajko-Marciniak
W swojej pracy wspiera także klientów biznesowych głównie w interwencjach kryzysowych, impasach oraz pracy z przekonaniami. Poza certyfikacjami coachingowymi posiada ukończone liczne kursy i szkolenia w innych dyscyplinach: w tym z Core Energetics (CCEP Terapeuta Core Energetics),Terapeuta systemowy (Szkoła Ustawień Rodzinnych Bertha Hellingera, certyfikat z Taunus-Institut für Stilles Familienstellen), Provider TRE (Certyfikat TRE® Provider), Praktyk MBSR (certyfikat Redukcji Stresu Opartej na Uważności).
Jest także trenerem - szkoleniowcem rekomendowanym przez Polskie Towarzystwo Psychologiczne. W przeszłości przez wiele lat pracowała jako coach kariery, co wzbogaciło jej podejście do rozwoju osobistego i zawodowego.
Dawid Wawrzyniak
Łukasz Marciniak
Edyta Bartosiewicz
Pomaga osobom w kryzysie psychicznym. Uczy, jak opanować stres i emocje oraz jak odzyskać spokój w kryzysowych sytuacjach. Pokazuje, jak budować odporność psychiczną i dbać o dobry poziom energii mentalnej. Wspiera w podnoszeniu poczucia wartości i samooceny. Prowadzi spotkania indywidualne i grupowe w obszarze psychologii kryzysu, mobbingu, komunikacji w oparciu o Nonviolent Communication oraz efektywnych metod radzenia sobie z przewlekłym stresem, a także autorskie warsztaty rozwoju osobistego dla kobiet.
Jest jedynym w Łodzi coachem kryzysowym z doświadczeniem 10-letniej współpracy z zespołem biegłych psychologów sądowych w zakresie spraw rozwodowych, opiekuńczych, nieletnich i mediacji. www.edytabartosiewiczcoaching.pl
Tomasz Sławiński
Jest trenerem coachingu w Kingmakers Academy oraz wykładowcą na studiach podyplomowych na Uniwersytecie Łódzkim.
Coaching to jego pasja i część kodu DNA. Wierzy, że gdybyśmy wszyscy więcej słuchali niż mówili świat byłby życzliwszym i bezpieczniejszym miejscem.
Sylwia Roma
Zafascynowana kulturą dalekiego wschodu, często podróżuje w tamte kierunki świata. Jogę i medytację praktykuje od 20 lat, odnajdując w niej wciąż coś nowego na kolejnych etapach swojego życia. Dyplomowany nauczyciel jogi BKS Iyengara. Swoje umiejętności doskonaliła m.in. w programach CoachWise Coaching Essentials™, Transforming Communication™, Family Coaching -Erickson College International
Bartosz Berendt
Barbara Kędzia
Beata Gumińska-Wojtczak
Absolwentka studiów doktoranckich w obszarze strategii biznesowych i wieloletnim wykładowca w Społecznej Akademi Nauk i na Uniwersytecie Łódzkim. Absolwentka Studiów Doktoranckich na Uniwersytecie Łódzkim. Jest współautorem książki i specjalistycznych artykułów z zakresu strategii finansowych. Od kilkunastu lat pracuje jako Dyrektor Finansowy dla międzynarodowych korporacjach i pełni funkcje zarządcze. Specjalizuje się w excutive i business coaching’u, a także w temacie przywództwa przyszłości i budowaniu biznesowych strategii firm. Prowadzi treningi i coachingi w języku polskim i angielskim.
Agnieszka Grys
Piotr Ławacz
Agnieszka Janiszewska
Dominika Byczkowska-Owczarek
Joanna Zawada
W 2012 zainspirowana transformacyjnym podejściem Alana Seala (Coaching i Przywództwo Oparte na Transformującej Obecności- TPLC) i systemowym podejściem Otto Scharmera, zmieniła sposób patrzenia na świat i swoje w nim działania. Aktywnie działa w Instytucie Transformującej Obecności. Prowadzi warsztaty i procesy teamcoachowe dla zespołów
i organizacji przechodzących przez procesy transformacji, wspiera Zarządy w budowaniu nowej kultury organizacji w Polsce, Rumunii, Szwecji i Holandii.
Michał Kubik
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały w postaci skryptów, diagramów oraz kart ćwiczeń udostępniane systematycznie przez cały okres nauki w formie elektronicznej oraz papierowej na wybranych zajęciach
Warunki uczestnictwa
- Ukończone studia magisterskie lub licencjackie
- Zainteresowanie pracą bezpośrednią z ludźmi oraz wspieraniem ich rozwoju osobistego i zawodowego
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi
- Laboratorium komputerowe
- Sale nauki i praktyki indywidualnej, biblioteka akademicka, zaplecze socjalne