Terapia ręki w praktyce przedszkolnej
Terapia ręki w praktyce przedszkolnej
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Edukacja
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie przeznaczone jest dla nauczycielek wychowania przedszkolnego, opiekunek, pomocy nauczyciela oraz innych osób pracujących z dziećmi w wieku przedszkolnym. Adresatami są również pedagodzy, terapeuci i specjaliści wspierający rozwój dziecka w placówkach przedszkolnych.
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników15
- Data zakończenia rekrutacji10-10-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi17
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest wyposażenie uczestników w wiedzę i umiejętności wspierające rozwój motoryki małej u dzieci przedszkolnych poprzez elementy terapii ręki. Uczestnicy nauczą się rozpoznawać trudności manualne, dobierać ćwiczenia oraz tworzyć kreatywne zajęcia łączące zabawę z celami terapeutycznymi, emocjonalnymi i społecznymi.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik uczy się rozróżniać pojęcia związane z terapią ręki i jej celami oraz analizuje znaczenie motoryki małej w rozwoju przedszkolaka. | Kryteria weryfikacji Uczestnik poprawnie identyfikuje cele terapii ręki i odróżnia je od ćwiczeń grafomotorycznych. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Efekty uczenia się Uczestnik uczy się rozróżniać pojęcia związane z terapią ręki i jej celami oraz analizuje znaczenie motoryki małej w rozwoju przedszkolaka. Poprawnie identyfikuje cele terapii ręki i odróżnia je od ćwiczeń grafomotorycznych. Ustna analiza przykładu lub dyskusja moderowana.Uczestnik rozpoznaje etapy rozwoju funkcji ręki u dzieci w wieku przedszkolnym i wskazuje kamienie milowe. | Kryteria weryfikacji Uczestnik trafnie przyporządkowuje typowe umiejętności do wieku rozwojowego dziecka. | Metoda walidacji Debata ustrukturyzowana |
Efekty uczenia się Uczestnik uczy się rozróżniać pojęcia związane z terapią ręki i jej celami oraz analizuje znaczenie motoryki małej w rozwoju przedszkolaka. Poprawnie identyfikuje cele terapii ręki i odróżnia je od ćwiczeń grafomotorycznych. Ustna analiza przykładu lub dyskusja moderowana.Uczestnik rozpoznaje etapy rozwoju funkcji ręki u dzieci w wieku przedszkolnym i wskazuje kamienie milowe. Trafnie przyporządkowuje typowe umiejętności do wieku rozwojowego dziecka. Opis przypadku z pytaniami otwartymi. Uczestnik analizuje symptomy trudności manualnych i interpretuje je w kontekście obserwacji przedszkolnej. | Kryteria weryfikacji Uczestnik wskazuje symptomy trudności i wybiera właściwe narzędzia obserwacyjne. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Efekty uczenia się Uczestnik uczy się rozróżniać pojęcia związane z terapią ręki i jej celami oraz analizuje znaczenie motoryki małej w rozwoju przedszkolaka. Poprawnie identyfikuje cele terapii ręki i odróżnia je od ćwiczeń grafomotorycznych. Ustna analiza przykładu lub dyskusja moderowana.Uczestnik rozpoznaje etapy rozwoju funkcji ręki u dzieci w wieku przedszkolnym i wskazuje kamienie milowe. Trafnie przyporządkowuje typowe umiejętności do wieku rozwojowego dziecka. Opis przypadku z pytaniami otwartymi. Uczestnik analizuje symptomy trudności manualnych i interpretuje je w kontekście obserwacji przedszkolnej. Wskazuje symptomy trudności i wybiera właściwe narzędzia obserwacyjne. Studium przypadku (opis i diagnoza). Uczestnik dobiera ćwiczenia wspierające funkcje ręki, uwzględniając potrzeby dziecka. | Kryteria weryfikacji Uczestnik uzasadnia wybór konkretnych ćwiczeń do opisanego problemu dziecka. | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się Uczestnik tworzy przykłady kreatywnych aktywności manualnych i projektuje proste pomoce dydaktyczne. | Kryteria weryfikacji Uczestnik opisuje przykłady aktywności z wykorzystaniem dostępnych materiałów. | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się Uczestnik uczy się rozróżniać pojęcia związane z terapią ręki i jej celami oraz analizuje znaczenie motoryki małej w rozwoju przedszkolaka. Poprawnie identyfikuje cele terapii ręki i odróżnia je od ćwiczeń grafomotorycznych. Ustna analiza przykładu lub dyskusja moderowana.Uczestnik rozpoznaje etapy rozwoju funkcji ręki u dzieci w wieku przedszkolnym i wskazuje kamienie milowe. Trafnie przyporządkowuje typowe umiejętności do wieku rozwojowego dziecka. Opis przypadku z pytaniami otwartymi. Uczestnik analizuje symptomy trudności manualnych i interpretuje je w kontekście obserwacji przedszkolnej. Wskazuje symptomy trudności i wybiera właściwe narzędzia obserwacyjne. Studium przypadku (opis i diagnoza). Uczestnik dobiera ćwiczenia wspierające funkcje ręki, uwzględniając potrzeby dziecka. Uzasadnia wybór konkretnych ćwiczeń do opisanego problemu dziecka. Praca pisemna – projekt ćwiczeń dla konkretnego przypadku. Uczestnik tworzy przykłady kreatywnych aktywności manualnych i projektuje proste pomoce dydaktyczne. Opisuje przykłady aktywności z wykorzystaniem dostępnych materiałów. Mini projekt własnej pomocy dydaktycznej – np. opis + zdjęcie. Uczestnik planuje zajęcia z elementami terapii ręki i analizuje ich potencjał rozwojowy. | Kryteria weryfikacji Uczestnik przedstawia scenariusz zajęć z uwzględnieniem celów i indywidualnych potrzeb dzieci. | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się Uczestnik reflektuje nad rolą nauczyciela i rozpoznaje strategie wspierające rozwój emocjonalny dziecka. | Kryteria weryfikacji Uczestnik opisuje znaczenie postawy nauczyciela i jej wpływu na dziecko. | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się Uczestnik podsumowuje zdobytą wiedzę i umiejętności z zakresu terapii ręki w przedszkolu. | Kryteria weryfikacji Uczestnik poprawnie odpowiada na pytania testowe z zakresu materiału szkolenia. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
MODUŁ 1: Wprowadzenie do terapii ręki
- Czym jest terapia ręki – definicja, cele i obszary oddziaływań
- Znaczenie motoryki małej w rozwoju dziecka
- Rozwój funkcji ręki w wieku przedszkolnym – etapy i kamienie milowe
- Różnice między ćwiczeniami grafomotorycznymi a terapią ręki
MODUŁ 2: Diagnoza i obserwacja trudności manualnych u dzieci
- Symptomy trudności w zakresie motoryki małej
- Proste narzędzia obserwacyjne w warunkach przedszkolnych
- Współpraca z rodzicami i specjalistami w procesie diagnozowania
- Analiza przypadków – przykłady z praktyki
MODUŁ 3: Elementy terapii ręki w praktyce przedszkolnej
- Ćwiczenia ogólnorozwojowe wspierające funkcje ręki
- Ćwiczenia na stabilizację posturalną i kontrolę napięcia mięśniowego
- Ćwiczenia precyzyjne, siły i zakresu ruchu kończyny górnej
- Integracja sensoryczna w terapii ręki – podstawy
MODUŁ 4: Kreatywne techniki wspierania motoryki małej
- Przykłady zabaw i aktywności manualnych (masa plastyczna, klamerki, nawlekanie)
- Wykorzystanie tanich i dostępnych materiałów
- Projektowanie własnych pomocy dydaktycznych
- Wpływ twórczości plastycznej na rozwój umiejętności manualnych
MODUŁ 5: Projektowanie zajęć z elementami terapii ręki
- Planowanie zajęć z uwzględnieniem indywidualnych potrzeb dzieci
- Łączenie ćwiczeń z celami dydaktycznymi i społecznymi
- Przykładowe scenariusze zajęć i warsztat ich tworzenia
- Ewaluacja postępów dziecka w warunkach przedszkolnych
MODUŁ 6: Rola nauczyciela w wspieraniu rozwoju dziecka przez rękę
- Znaczenie postawy nauczyciela – wsparcie, obserwacja, reagowanie
- Kształtowanie pozytywnego klimatu podczas zajęć manualnych
- Wzmacnianie poczucia sprawczości i motywacji dziecka
- Terapia ręki jako narzędzie rozwoju emocjonalnego i społecznego
MODUŁ 7: Walidacja - test teoretyczny z automatycznie generowanym wynikiem
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 5 MODUŁ 1: Wprowadzenie do terapii ręki + MODUŁ 2: Diagnoza i obserwacja trudności manualnych u dzieci | Prowadzący Weronika Jakubowska-Urszulik | Data realizacji zajęć 11-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 5 MODUŁ 2: Diagnoza i obserwacja trudności manualnych u dzieci + MODUŁ 3: Elementy terapii ręki w praktyce przedszkolnej | Prowadzący Weronika Jakubowska-Urszulik | Data realizacji zajęć 11-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:20 | Godzina zakończenia 16:20 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 5 MODUŁ 4: Kreatywne techniki wspierania motoryki małej + MODUŁ 5: Projektowanie zajęć z elementami terapii ręki | Prowadzący Weronika Jakubowska-Urszulik | Data realizacji zajęć 18-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 5 MODUŁ 5: Projektowanie zajęć z elementami terapii ręki + MODUŁ 6: Rola nauczyciela w wspieraniu rozwoju dziecka przez rękę | Prowadzący Weronika Jakubowska-Urszulik | Data realizacji zajęć 18-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 16:15 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 5 MODUŁ 7: Walidacja - test teoretyczny z automatycznie generowanym wynikiem | Prowadzący Weronika Jakubowska-Urszulik | Data realizacji zajęć 18-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:30 | Godzina zakończenia 17:30 | Liczba godzin 01:00 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 1 955,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 1 955,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 115,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 115,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Weronika Jakubowska-Urszulik
Jako certyfikowany manager VCC, posiada praktyczne doświadczenie w zarządzaniu i organizacji działań w zespole. W swojej karierze pełniła również rolę lidera wolontariatu przy dużych wydarzeniach, takich jak Maraton Poznań, co pozwoliło jej zdobyć cenne umiejętności w zakresie koordynacji i pracy z różnorodnymi grupami.
Dodatkowo jest korepetytorem z wieloletnim stażem, na co dzień pracującym z młodzieżą i dziećmi. Dzięki tej pracy doskonale rozumie potrzeby edukacyjne młodszych pokoleń. Aktualnie rozwija swoje kompetencje w zakresie współpracy z ChatGPT, dążąc do jeszcze lepszej integracji nowych technologii w procesie edukacyjnym.
Z pełnym zaangażowaniem i pasją pomaga uczestnikom szkoleń osiągnąć ich cele, rozwijając umiejętności zarówno w obszarze emocji, jak i współpracy, dostosowując swoje podejście do indywidualnych potrzeb grupy.
Posiada doświadczenie zawodowe zdobyte w ciągu 5 ostatnich lat.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Niezbędne materiały szkoleniowe zostaną udostępnione uczestników.
Informacje dodatkowe
Harmonogram jest zaplanowany w godzinach zegarowych, przerwy są uwzględnione i nie wliczają się w czas trwania szkolenia. Harmonogram może ulec zmianie.
Walidacja efektów szkolenia odbędzie się w formie testu z automatycznie generowanym wynikiem, przy zachowaniu odrębności procesu szkolenia od procesu walidacji.
Podstawa zwolnienia z VAT: Usługi zwolnione z podatku VAT na podstawie par. 3 ust 1 pkt 14 Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 20grudnia 2013 r. (tekst jednolity Dz.U. 2018 z dnia 10.04.2018 poz 701 z późn. zmianami).