"Szkolenie na patent żeglarza jachtowego z elementami zrównoważonego rozwoju i bilansem zielonych kompetencji- MILAZZO - Włochy
"Szkolenie na patent żeglarza jachtowego z elementami zrównoważonego rozwoju i bilansem zielonych kompetencji- MILAZZO - Włochy
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaStyl życia / Sport
- Grupa docelowa usługi
Grupę docelową stanowią osoby, które chcą podnieść swoje kwalifikacje o kurs żeglarza jachtowego.
Jest on przydatny nie tylko dla miłośników jakchtów motorowych, ale także nurków, ratowników, wędkarzy, żeglarzy.
Usługa również adresowana dla Uczestników Projektu MP i/lub dla Uczestników Projektu NSE;
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników8
- Data zakończenia rekrutacji03-09-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi50
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości Małopolskich Standardów Usług Edukacyjno-Szkoleniowych (MSUES) - wersja 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem kursu na patent Żeglarza Jachtowego jest przygotowanie uczestników do bezpiecznego i samodzielnego prowadzenia jachtów żaglowych zarówno po wodach śródlądowych jak i po wodach morskich. Szkolenie obejmuje zarówno teoretyczne przygotowanie, jak i praktyczne umiejętności żeglarskie.Rozwinie również kompetencje w zakresie zarządzania działaniami w duchu zrównoważonego rozwoju
Nabędzie postawy proekologiczne oraz świadomość wpływu działań człowieka na środowisko wodne
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Znać podstawy budowy jachtów.Zna przepisy – podstawowe przepisy żeglugowe | Kryteria weryfikacji Wie co to kadłub, olinowanie, żagle, osprzęt. Wie co to pierwszeństwo, sygnalizacja, oznakowanie szlaku. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Ma wiedzę meteorologiczną | Kryteria weryfikacji Rozpoznaje zjawiska pogodowe, prognozy, wpływ pogody na bezpieczeństwo żeglugi. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Samodzielnie prowadzić jacht żaglowy. Wykonywać manewry jachtem | Kryteria weryfikacji Wykonuje zwroty przez sztag i rufę, podejście i odejście od nabrzeża, człowiek za burtą, kotwiczenie. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Działa zespołowo. | Kryteria weryfikacji Współpracuje z załogą, komunikuje się na pokładzie. Zachowuje bezpieczeństwo – poprzez korzystanie z kamizelek ratunkowych, reaguje w sytuacjach awaryjnych. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Uczestnik samodzielnie przeprowadza analizę swoich kompetencji, ze szczególnym uwzględnieniem kompetencji zielonych, oraz identyfikuje indywidualny potencjał związany z postawami prośrodowiskowymi | Kryteria weryfikacji Uczestnik rozpoznaje zielony potencjał osobowościowy, np. gotowość do działań na rzecz środowiska, proaktywność, postawę odpowiedzialności społecznej | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Uczestnik sprawnie posługuje się narzędziami bilansu kompetencji w celu zwiększenia elastyczności zawodowej i przygotowania do pracy w sektorze zielonej gospodarki. Świadomie wdraża zasady zrównoważonego rozwoju w działaniach zawodowych i codziennym życiu | Kryteria weryfikacji Uczestnik dobiera właściwe narzędzia bilansu kompetencji, w tym dotyczące zielonych umiejętności | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Uczestnik identyfikuje kluczowe zagrożenia ekologiczne wynikające z zanieczyszczenia wód powierzchniowych, w szczególności rozpoznaje skutki zakwitów sinic i ich wpływ na środowisko oraz zdrowie ludzi | Kryteria weryfikacji Uczestnik wymienia główne źródła zanieczyszczeń wód powierzchniowych (rolnictwo, przemysł, ścieki komunalne itp.) | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Metoda walidacji Wywiad swobodny | ||
Kryteria weryfikacji Uczestnik wskazuje działania zapobiegawcze ograniczające zanieczyszczenie i zakwity sinicowe (np. ochrona stref buforowych, ograniczanie nawożenia, oczyszczanie ścieków) | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Efekty uczenia się Wyjaśnia ideę oraz skutki zielonej transformacji a także zrównoważonego rozwoju dla rynku pracy i życia społecznego | Kryteria weryfikacji Identyfikuje wyzwania społeczne oraz gospodarcze wynikające z wprowadzania zasad zielonej transformacji | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Wyjaśnia wpływ zielonej transformacji na zmiany na rynku pracy, | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Wyjaśnia wpływ człowieka na środowisko wodne w tym zagrożenia będące wynikiem braku odpwiedzialności za nie | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Inne kwalifikacje
Uznane kwalifikacje
Informacje
- Podstawa prawna dla Podmiotów / kategorii Podmiotówuprawnione do realizacji procesów walidacji i certyfikowania na mocy innych przepisów prawa
- Nazwa Podmiotu prowadzącego walidacjęCertyfikat ISSA (International Sailing Schools Association) to dokument potwierdzający posiadanie wiedzy i umiejętności żeglarskich, wydawany przez organizację zarejestrowaną w Wielkiej Brytanii. Certyfikaty ISSA są uznawane na całym świecie, szczególnie w krajach śródziemnomorskich i tropikalnych.
- Podmiot prowadzący walidację jest zarejestrowany w BURNie
- Nazwa Podmiotu certyfikującegoISSA (International Sailing Schools Association)
- Podmiot certyfikujący jest zarejestrowany w BURNie
Program
Program
Szkolenie obejmuje 50 godzin edukacyjnych (20 godzin zajęć teoretycznych oraz 27 godzin zajęć praktycznych oraz 3 godziny walidacja) co odpowiada 37 godz. 30 minut zegarowych
Budowa jachtu i systemy pokładowe
podstawowe części jachtu i ich przeznaczenie: kokpit, zęza, toaleta, kambuz, dziób, rufa, bom, maszt, olinowanie stałe i ruchome. Podstawowe systemy jachtowe: toaletę, kuchenkę gazową, zlew, prysznic
napełnianie zbiorników wody i paliwa. Obsługa silnika stacjonarnego: uruchamianie, wyłączanie, sprawdzanie układu chłodzenia, poziomu oleju i płynu chłodzącego, napięcia paska klinowego, lokalizacja zaworów dennych, rozpoznawanie awarii wirnika pompy chłodzenia
⛵ Obsługa żagli i manewry
Zarządzanie załogą podczas stawiania i zrzucania żagli, dostosowanie żagli do kursu względem wiatru
wykonywanie zwrotów przez sztag i rufę
🪢 Obsługa lin i odbijaczy
łączenie liny o tej samej i różnej średnicy, Wiąże węzły: ratowniczy, cumowniczy, rybacki
Obsługiwanie cumy: przekazywanie, mocowanie, luzowanie Mocowanie odbijaczy odbijacze odpowiednimi węzłami
⚓ Kotwiczenie
rzucenia i podniesienia kotwicy, obsługa windy kotwicznej, zasady bezpiecznego kotwiczenia (np. długość liny 4x głębokość), różne typy kotwic i ich zastosowanie
🛶 Obsługa pontonu
Napełnianie, wodowanie i zabezpieczenie pontonu, wiosłowanie i przechowywanie pontonu na pokładzie. Instaluje i obsługuje silnik zaburtowy
🛟 Bezpieczeństwo
Przeprowadzanie instruktażu bezpieczeństwa pod pokładem: system gazowy, toaleta, sprzęt gaśniczy, system wodny i elektryczny. Przeprowadza instruktaż na pokładzie: poruszanie się, sprzęt osobistego bezpieczeństwa, sygnalizacja awaryjna, tratwa ratunkowa, procedury w ograniczonej widoczności, podstawy procedur SAR, apteczka pierwszej pomocy
⚙️ Manewrowanie jachtem pod silnikiem
Manewrowanie jachtem pod silnikiem, człowieka za burtą (MOB).
Cumowanie i odcumowanie (burtą, rufą, dziobem)
🌬️ Manewrowanie jachtem pod żaglami
wykonywanie manewru „heave-to” , Podchodzenie do MOB jako manewr awaryjny, Podchodzenie do boi lub kotwiczy jako manewr awaryjny
🗺️ Nawigacja i przepisy
📘 Międzynarodowe przepisy o zapobieganiu zderzeniom na morzu (COLREGs)
znaki i światła nawigacyjne: jednostka niezdolna do manewrowania, ograniczona w zdolności manewrowej, zajęta połowem, osiadła na mieliźnie, pilotowa, zestaw holowniczy, jacht żaglowy, jednostka mechaniczna. Zasady pierwszeństwa na morzu procedury w sytuacjach bliskiego spotkania
obowiązki prawne skippera i załogi, procedury po kolizji
🧭 Pomoc nawigacyjna
znaki boczne i kanałowe w systemach IALA A i B. znaki kardynalne i inne znaki nawigacyjne (bezpieczna woda, niebezpieczeństwo izolowane). lista znaków i symboli na mapach (np. Chart 5011)
Korzystanie z publikacji nawigacyjnych przy planowaniu wejścia do portu (locje, almanachy, plany nawigacyjne). Rozpoznawanie charakterystyki świateł latarni morskich i znaków nawigacyjnych
🗺️ Nawigacja lądowa
podstawowe pojęcia geograficzne: szerokość i długość geograficzna, bieguny magnetyczne i geograficzne, pole magnetyczne Ziemi. podstawowe typy map morskich, ich konstrukcję i zastosowanie: mapy w projekcji Merkatora, mapy przelotowe, przybrzeżne, plany
podstawowe informacje z mapy niezbędne do bezpiecznego żeglowania: głębokości, odległości, przeszkody nawigacyjne, znaki nawigacyjne. Odczytywanie i nanoszenie szerokość i długość geograficzną na mapie. Używa kompasu. Obliczanie, ustawianie, odczytywanie i nanoszenie kursu na mapie z uwzględnieniem deklinacji, dewiacji i dryfu. Wyznaczanie pozycji jachtu za pomocą namiarów
Wyznaczanie pozycji jachtu za pomocą utrzymanego kursu, przebytej odległości i szacowanego dryfu
Korzystanie z różnych linii namiaru. ogólne informacje o pływach i związanych z nimi zagrożeniach
📡 Nawigacja elektroniczna
Zna zasadę działania systemu GPS. Potrafi włączyć i sprawdzić podstawowe ustawienia GPS i ploterów
Ustawia i odczytuje odpowiedni kurs na GPS. Nanosi pozycję z GPS na mapę. Zna systemy AIS, ARPA, VTS
🌦️ Meteorologia
Zna skalę Beauforta i jej znaczenie dla małych jednostek. Zna źródła informacji meteorologicznych i potrafi z nich korzystać. Posiada podstawową wiedzę o obszarach wysokiego i niskiego ciśnienia, frontach. Rozpoznaje chmury cumulonimbus. Rozumie komunikaty meteorologiczne (w tym nadawane przez stacje brzegowe). Uwzględnia czynniki meteorologiczne przy planowaniu rejsu w strefie przybrzeżnej. Ma nawyk nieopuszczania portu bez ważnej prognozy pogody
Zielone kompetencje
Zielone pojęcia – terminologia i wprowadzenie do zielonej transformacji. Wymiary i rodzaje zielonych kompetencji. Zasady zrównoważonego rozwoju zgodnie z Agendą ONZ 2030. Gdzie szukać zielonych kompetencji – źródła, zasoby, dobre praktyki.
Woda i ekologia
Zanieczyszczenia wód powierzchniowych – skutki, źródła, zagrożenia. Zakłady sinicowe i cyjanobakterie – przyczyny, wpływ na zdrowie i środowisko. Metody oczyszczania – preparaty chemiczne i biologiczne, dozowanie z łodzi. Wybór miesca kotwicznie w aspekcje siedlisk zagrożonych gatunków oraz ekosystemu znajdujacego się dookoła kotwicy. Recykloing podczas rejsu.
Walidacja zielonych kompetencji
Każdy moduł łączy teorię z praktyką, co pozwala uczestnikom zdobyć niezbędną wiedzę oraz umiejętności do bezpiecznego prowadzenia jachtu.
Przerwy nie są wliczane do czasu trwania szkolenia.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 16 Budowa jachtu i systemy pokładowe | Prowadzący Filip PEREK | Data realizacji zajęć 08-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 16 Obsługa żagli i manewry, Obsługa lin i odbijaczy, kotwiczenie | Prowadzący Filip PEREK | Data realizacji zajęć 08-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:15 | Godzina zakończenia 20:15 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 16 Zielone kompetencje | Prowadzący Filip PEREK | Data realizacji zajęć 09-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 16 Zielone kompetencje, Woda i ekologia | Prowadzący Filip PEREK | Data realizacji zajęć 09-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 16 Woda i ekologia | Prowadzący Filip PEREK | Data realizacji zajęć 09-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 16 Manewrowanie jachtem pod silnikiem oraz pod żaglami | Prowadzący Filip PEREK | Data realizacji zajęć 10-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 16 Obsługa pontonu, bezpieczeństwo | Prowadzący Filip PEREK | Data realizacji zajęć 10-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 16 Nawigacja i przepisy, Meteorologia | Prowadzący Filip PEREK | Data realizacji zajęć 10-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 16 Manewrowanie jachtem pod silnikiem oraz pod żaglami | Prowadzący Filip PEREK | Data realizacji zajęć 11-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 16 Manewrowanie jachtem pod silnikiem oraz pod żaglami | Prowadzący Filip PEREK | Data realizacji zajęć 11-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 16 Manewrowanie jachtem pod silnikiem oraz pod żaglami | Prowadzący Filip PEREK | Data realizacji zajęć 11-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 16 Manewrowanie jachtem pod silnikiem oraz pod żaglami | Prowadzący Filip PEREK | Data realizacji zajęć 12-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 16 Manewrowanie jachtem pod silnikiem oraz pod żaglami | Prowadzący Filip PEREK | Data realizacji zajęć 12-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 16 Manewrowanie jachtem pod silnikiem oraz pod żaglami | Prowadzący Filip PEREK | Data realizacji zajęć 12-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 16:45 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 16 Manewrowanie jachtem pod silnikiem oraz pod żaglami | Prowadzący Filip PEREK | Data realizacji zajęć 13-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 16 Walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 13-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 02:15 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 4 950,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 4 950,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 99,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 99,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt walidacji brutto | Cena 200,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt walidacji netto | Cena 200,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt certyfikowania brutto | Cena 300,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt certyfikowania netto | Cena 300,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Filip PEREK
Uprawnienia zdobyte nie wcześniej niż 5 lat.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Długopis i notatnik
skrypty
Warunki uczestnictwa
Umiejętność pływania: Uczestnik musi umieć przepłynąć określony dystans (np. 200 metrów) i utrzymać się na wodzie przez kilka minut.
Ukończone 18 lat
Informacje dodatkowe
Harmonogram przedstawia jedynie zajęcia zaplanowane, które z przyczyn losowych mogą ulec zmianie.
Kurs z możliwością uzyskania certyfikatu ISSA inshore yacht skipper, dający kompetencje do prowadzenia jachtów morskich do długości 24m, 20 GT, po wodach śródlądowych lub 20 mil morskich od portu po wodach morskich w dzień i w nocy.
Niniejszy dokument jest zgodny z wymaganiami określonymi w rezolucji 40 EKG ONZ
(TRANS / SC3 / 147) dla międzynarodowego certyfikatu kompetencji.
Materiały multimedialne i dokumenty do pobrania
Dokumenty do pobrania
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Wi-fi
- Jacht https://www.boataround.com/pl/lodz/dufour-520-gl-moscow-mule?srsltid=AfmBOop