JPK_KR_PD i JPK_ST_KR – czy tylko zwiększenie zakresu informacyjnego, czy zmiana sposobu prowadzenia ksiąg rachunkowych i ewidencji?
JPK_KR_PD i JPK_ST_KR – czy tylko zwiększenie zakresu informacyjnego, czy zmiana sposobu prowadzenia ksiąg rachunkowych i ewidencji?
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaFinanse i bankowość / Rachunkowość/księgowość
- Grupa docelowa usługi
Uczestnikami kursu mogą być osoby z wykształceniem średnim lub wyższym, które posiadają wiadomości z zakresu rachunkowości. W szczególności kurs przeznaczony jest dla osób pracujących w działach księgowości, działach podatkowych, biurach rachunkowych oraz biegłych rewidentów.
- Minimalna liczba uczestników10
- Maksymalna liczba uczestników50
- Data zakończenia rekrutacji25-08-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi6
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem kursu jest:- doskonalenie wiedzy osób wykonujących między innymi następujące zawody: specjalista ds. rachunkowości (kod zawodu 241103), główny księgowy (kod zawodu 121101), biegły rewident (kod zawodu 241101) oraz kierownik biura rachunkowości (kod zawodu 121102);
- przekazanie uczestnikom aktualnej i praktycznej wiedzy z zakresu sporządzania JPK_KR_PD oraz JPK_ST_KR.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Efektem kształcenia powinna być zaktualizowana wiedza zawodowa i umiejętnościzawodowe uczestnika z zakresu sporządzania JPK_KR_PD oraz JPK_ST_KR. | Kryteria weryfikacji Formą zaliczenia kursu jest obecność na zajęciach – uczestnictwo w 75% zajęćdydaktycznych. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Inne kwalifikacje
Uznane kwalifikacje
Informacje
- Podstawa prawna dla Podmiotów / kategorii Podmiotówuprawnionych do wydawania dokumentów potwierdzających uzyskanie kwalifikacji, w tym w zawodzie
- Nazwa Podmiotu prowadzącego walidacjęStowarzyszenie Księgowych w Polsce Oddział Okręgowy w Warszawie
- Podmiot prowadzący walidację jest zarejestrowany w BURTak
- Nazwa Podmiotu certyfikującegoStowarzyszenie Księgowych w Polsce Oddział Okręgowy w Warszawie
- Podmiot certyfikujący jest zarejestrowany w BURTak
Program
Program
Program kursu "JPK_KR_PD i JPK_ST_KR – czy tylko zwiększenie zakresu informacyjnego, czy zmiana sposobu prowadzenia ksiąg rachunkowych i ewidencji?"realizowany jest w całości teoretycznie.
Program nauczania obejmuje 6 godzin wykładowych:
- JPK_KR_PD i JPK_ST_KR – czy tylko zwiększenie zakresu informacyjnego, czy zmiana
sposobu prowadzenia ksiąg rachunkowych i ewidencji? 6 godzin
Usługa jest realizowana w godzinach dydaktycznych. Natomiast liczba godzin
w harmonogramie podaje godziny zegarowe, w tym również czas przeznaczony
na przerwy.
1 godzina dydaktyczna = 45 min. zegarowych
W ciągu jednego dnia realizowanych jest 6 godz. dydaktycznych.
Planowane przerwy w trakcie zajęć: 10:30 - 10:45, 12:15 - 12:45,
Przerwy nie są wliczane do czasu kursu.
Podczas realizacji kursu zostaną zastosowane metody interaktywne i aktywizujące przez wykładowcę: wykładowca zadaje pytania do rozwiązanych zadań, oczekując odpowiedzi, wykładowca kontroluje uczestników kursu czy rozumieją omawiane treści, wykładowca prezentuje materiały szkoleniowe w formie prezentacji.
Kurs będzie realizowany z wykorzystaniem technik i metod kształcenia na odległość.
Po ukończeniu kursu uczestnik otrzymuje zaświadczenie o ukończeniu kursu krótkiego.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 1 JPK_KR_PD i JPK_ST_KR – czy tylko zwiększenie zakresu informacyjnego, czy zmiana sposobu prowadzenia ksiąg rachunkowych i ewidencji? | Prowadzący Agnieszka Gajewska | Data realizacji zajęć 26-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 05:15 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 320,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 320,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 53,33 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 53,33 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt walidacji brutto | Cena 0,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt walidacji netto | Cena 0,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt certyfikowania brutto | Cena 0,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt certyfikowania netto | Cena 0,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Agnieszka Gajewska
Obecnie bada sprawozdania finansowe jednostkowe i skonsolidowane oraz wspiera jednostki przy sporządzaniu sprawozdań skonsolidowanych, zajmuje się też doradztwem w zakresie rachunkowości zarządczej. Współtworzyła System Zarządzania „Symfonia”, tworzyła i wdrażała nowoczesne technologie do organizacji księgowości w spółkach m.in. giełdowych, współpracowała przy prospektach emisyjnych, procesach wprowadzania spółek do publicznego obrotu, a także wdrażała międzynarodowe standardy rachunkowości. Jest doświadczonym wykładowcą specjalizującym się w rachunkowości, wykorzystaniu nowych technologii w rachunkowości, podatkach i rewizji oraz autorką publikacji z tej dziedziny.
Wykładowca w Stowarzyszeniu Księgowych w Polsce oraz Polskiej Izbie Biegłych Rewidentów.
Doświadczenie i kwalifikacje prowadzącej są bieżące, tj. aktualne, zdobywane na bieżąco, nie wcześniej niż 5 lat przed publikacją karty
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Wykaz literatury:
1. ustawa z dnia 15 lutego 1992 roku o podatku dochodowym od osób prawnych
(t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2805 ze zm.);
2. rozporządzenia wydane na podstawie powyższej ustawy,
3. projekt rozporządzenia Ministra Finansów w sprawie dodatkowych danych, o które należy uzupełnić prowadzone księgi podlegające przekazaniu na podstawie ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.
Środki dydaktyczne:
1. środki dydaktyczne słowne: teksty przygotowane przez wykładowców w formie
drukowanej bądź elektronicznej,
2. środki dydaktyczne wzrokowe proste: tablica lub flipchart oraz pisaki,
3. środki dydaktyczne niezbędne do realizacji procesu dydaktycznego
z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość: oprogramowanie
MS Office, MS Teams.
Techniczne środki dydaktyczne:
1. środki dydaktyczne wzrokowe: projektor multimedialny lub tablet wraz z projektorem;
2. środki dydaktyczne słuchowe: brak;
3. środki dydaktyczne słuchowo – wzrokowe: brak;
4. środki dydaktyczne automatyzujące proces dydaktyczny: kalkulator;
5. środki dydaktyczne niezbędne do realizacji procesu dydaktycznego
z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość: laptop lub tablet wraz z dostępem do Internetu.
Materiały dydaktyczne:
1. materiały dydaktyczne wzrokowe: prezentacje multimedialne lub inne materiały
przygotowane przez wykładowcę;
2. materiały dydaktyczne słuchowe: brak;
3. materiały dydaktyczne wzrokowo – słuchowe: brak.
Materiały i środki dydaktyczne dostosowane będą do systemu realizacji procesu
dydaktycznego.
Warunki uczestnictwa
Formą zaliczenia kursu jest obecność na zajęciach – uczestnictwo w 75% zajęć dydaktycznych. Podstawą do sporządzenia protokołu zaliczenia jest imienna lista obecności podpisywana każdorazowo przez uczestnika. Osoba, która zaliczyła kurs otrzymuje zaświadczenie o ukończeniu kursu, o którym mowa w § 23 ust. 3 i 4 rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 października 2023 r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz. U. poz. 2175).
Materiały multimedialne i dokumenty do pobrania
Dokumenty do pobrania
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Kurs on-line:
- Kurs będzie realizowany z wykorzystaniem programu MS Teams
- 100% czasu z wykładowcą – zajęcia są prowadzone w czasie rzeczywistym
- Uczestnicy zadają pytania on line i na czacie
- W części wykładowej uczestnicy widzą prezentację, prezentacja udostępniana jest również w formie elektronicznej
- W formie zadań i testów utrwalamy pozyskaną wiedzę i umiejętności
Minimalne wymagania dotyczące sprzętu dla uczestników zebrania:
- procesor dwurdzeniowy 2GHz,
- 4 GB pamięci RAM,
- system operacyjny Windows 8 (zalecany Windows 10), Mac OS wersja 10.13 (zalecana najnowsza wersja), Linux, ChromeOS3,
- połączenie internetowe o prędkości nie mniejszej niż: 2048 kbps (2 Mbps)
- głośniki/kamera/mikrofon.