Zarządzanie kapitałem ludzkim - studia podyplomowe
Zarządzanie kapitałem ludzkim - studia podyplomowe
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Grupa docelowa usługi
Studia kierowane są do:
- kadry zarządczej wszystkich szczebli w sektorze prywatnym, publicznym i pozarządowym
- menedżerów i kierowników projektów
- osób planujących aplikowanie na stanowiska kierownicze
- pracowników działów personalno-kadrowych, doradców personalnych i psychologów pracy
- osób zainteresowanych tematyką z obszaru zarządzania kapitałem ludzkim
- Minimalna liczba uczestników10
- Maksymalna liczba uczestników50
- Data zakończenia rekrutacji30-09-2025
- Forma prowadzenia usługimieszana (stacjonarna połączona z usługą zdalną w czasie rzeczywistym)
- Liczba godzin usługi172
- Podstawa uzyskania wpisu do BURart. 163 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 742, z późn. zm.)
- Zakres uprawnieństudia podyplomowe
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem studiów podyplomowych Zarządzanie kapitałem ludzkim jest kształcenie profesjonalistów w zakresie nowoczesnych metod zarządzania zasobami ludzkimi. W ramach studiów słuchacze zdobędą teoretyczne i praktyczne przygotowanie do podejmowania wyzwań z zakresu zarządzania ludźmi w firmie. Absolwenci będą mogli czerpać z wiedzy na temat nowoczesnych narzędzi wykorzystywanych do tworzenia lub aktualizacji systemów HR, a także opracować założenia dotyczące ich realizacji.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Potrafi dokonywać obserwacji zjawisk i procesów w organizacji oraz ich analizy z wykorzystaniem zaawansowanych ujęć teoretycznych i odpowiednich metod analitycznych w tym zaawansowanych technik informacyjno-komunikacyjnych | Kryteria weryfikacji analiza przypadkuwykonanie zadania praktycznego (np. ocena ryzyka, opracowanie raportu) dyskusja moderowana | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Ma umiejętność doboru i zarządzania kapitałem ludzkim, materialnym, finansowym i informacyjnym w celu skutecznego i efektywnego wykonania w różnorodnych warunkach zadań menedżerskich | Kryteria weryfikacji potrafi zaplanować strukturę zasobów w projekciedokonuje właściwego przyporządkowania zadań do dostępnych zasobów analizuje i optymalizuje wykorzystanie kapitału w określonym kontekście organizacyjnym identyfikuje ryzyka wynikające z nieefektywnego zarządzania zasobami | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Potrafi dobierać metody i narzędzia do opisu oraz analizy problemów w obszarach działalności organizacji, a także jej otoczenia oraz ocenić ich przydatność i skuteczność, w tym formułować i testować hipotezy związane z prostymi problemami wdrożeniowymi z zakresu zarządzania | Kryteria weryfikacji identyfikuje problem organizacyjny i jego kontekstdobiera odpowiednie metody analizy (np. SWOT, PEST, analiza interesariuszy, analiza ryzyka) formułuje hipotezy związane z działaniami zarządczymi testuje skuteczność wybranych rozwiązań ocenia trafność doboru metod do rodzaju problemu | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Potrafi kierować pracą zespołu posługując się normamii standardami w procesach planowania, organizowania, motywowania i kontroli | Kryteria weryfikacji planuje i organizuje pracę zespołu zgodnie z przyjętymi standardamistosuje zasady motywowania członków zespołu wykorzystuje narzędzia kontroli realizacji zadań podejmuje decyzje z uwzględnieniem ról zespołowych i celów organizacyjnych przestrzega obowiązujących norm i przepisów w zakresie zarządzania zespołem | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Potrafi konsekwentnie realizować określone cele własne i organizacji. Ma świadomość odpowiedzialności za podejmowane decyzje | Kryteria weryfikacji formułuje cele zgodne ze strategią organizacji oraz własnym rozwojemplanuje działania prowadzące do osiągnięcia celów monitoruje postępy i koryguje działania w razie potrzeby podejmuje decyzje z uwzględnieniem ich skutków potrafi uzasadnić swoje wybory i bierze za nie odpowiedzialność | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Potrafi w sposób aktywny organizować pracę i odpowiednio przygotować do jej wykonania | Kryteria weryfikacji sporządzenie planu pracy uwzględniającego cele, zasoby oraz ramy czasowewykazanie umiejętności podziału zadań i ustalania priorytetów przedstawienie dowodów na systematyczne i odpowiedzialne przygotowanie do realizacji zadań | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Zarządzanie kapitałem ludzkim w modelu VUKA (niepewność, złożoność, zmienność, niejednoznaczność)
Kluczowe trendy przyszłości determinujące nowoczesne zarządzanie
Rynek pracownika czy pracodawcy? Określanie strategii personalnej
Planowanie zatrudnienia - jak zgrać popyt z podażą
Rekrutacja i selekcja pracowników - metodyczne zawężanie lejka
Adaptacja pracowników - wykład
Rozwój pracowników w atrakcyjnej formie
Metody utrzymania pracowników
Ocena pracownicza - weryfikacja efektów pracy
Kompetencje - wiedza, umiejętności i postawy
Motywowanie pracowników jako istotny element zarządzania
Najnowsze tendencje w zarządzaniu kapitałem ludzkim
Audyt organizacyjno-personalny
Łącznie 172 godziny dydaktyczne
Liczba semestrów: 2
Liczba punktów ECTS: 30
Przerwy są wliczone w czas trwania usługi.
Dokument potwierdzający ukończenie studiów: świadectwo ukończenia studiów podyplomowych.
Zajęcia odbywają się w soboty i niedziele, co dwa, trzy tygodnie w godz.: 8:00- 16:00.
Zajęcia na studiach prowadzone są w formie ćwiczeń, warsztatów, case study oraz multimedialnych wykładów.
Warunkiem otrzymania świadectwa ukończenia studiów podyplomowych jest zaliczenie poszczególnych przedmiotów realizowanych w ramach studiów.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin | Forma stacjonarna |
---|---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 4 500,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 4 500,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 26,16 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 26,16 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
mgr inż. Sławomir Szymaniak
Posiada wieloletnią praktykę w zakresie wdrażania i nadzorowania standardów bezpieczeństwa w dużych zakładach przemysłowych. Uczestniczy w projektach edukacyjnych oraz konferencjach branżowych – dzieli się swoją wiedzą i doświadczeniem z zakresu ergonomii, bezpieczeństwa pracy i kultury BHP. Współpracuje z uczelniami wyższymi i instytucjami szkoleniowymi, promując nowoczesne podejście do zawodu specjalisty BHP.
Gość programów i podcastów edukacyjnych, takich jak cykl „Praktycy Przyszłości” realizowany przez Wyższą Szkołę Przedsiębiorczości i Administracji w Lublinie, gdzie popularyzuje rolę i znaczenie służb BHP we współczesnych organizacjach.
W swojej pracy łączy wiedzę prawną, praktyczne doświadczenie oraz zaangażowanie w rozwój środowiska zawodowego. Szczególną wagę przywiązuje do edukacji, komunikacji wewnętrznej i budowania świadomości pracowników w zakresie bezpieczeństwa pracy.
r. pr. Jacek Kołtun
dr Monika Maj-Golianek
Posiada wieloletnie doświadczenie w prowadzeniu szkoleń i warsztatów, szczególnie w obszarze rozwoju osobistego oraz kompetencji psychospołecznych. Ukończyła Szkołę Treningu i Warsztatu Psychologicznego, Psychologię Komunikacji Społecznej, a także liczne szkolenia doskonalące umiejętności trenerskie, m.in. kurs Trenera Kreatywności organizowany przez Centrum Kreatywności i Przedsiębiorczości.
Koordynowała projekty badawczo-szkoleniowe realizowane we współpracy z Ministerstwem Spraw Wewnętrznych i Administracji oraz projekty współfinansowane ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego. Współpracowała z Państwowym Instytutem Badawczym NASK przy projekcie dotyczącym cyberbezpieczeństwa polskich przedsiębiorstw w województwie lubelskim.
Prowadziła również szkolenia z zakresu dostępności oraz uczestniczyła w ogólnopolskich projektach takich jak Akademia Samorządowa: Dostępność Plus oraz Akcelerator Dostępności JST, skierowanych do koordynatorów i pracowników administracji publicznej. Współpracowała również z Ministerstwem Sprawiedliwości, prowadząc szkolenia dla kadry orzeczniczej, administracyjnej sądów powszechnych oraz przedstawicieli zawodów prawniczych.
mgr Anna Stachyra-Trybusiewicz
Zajmuje się kompleksowo kwestiami związanymi z zarządzaniem zakładem pracy, posiada także uprawnienia technika BHP oraz technika administracji. Od 2020 roku szkoli menedżerów w Wyższej Szkole Przedsiębiorczości i Administracji w Lublinie.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Szczegółowy harmonogram zajęć zostanie zamieszczony po decyzji Władz Uczelni WSPA o uruchomieniu kierunku, najpóźniej 6 dni przed planowanym pierwszym zjazdem.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Platforma e-learningowa WSPA Lublin.
Platforma działa poprawnie w nowych wersjach przeglądarek: Internet Explorer, Mozilla Firefox, Google Chrome, Opera.
W przypadku używania starszych wersji, niektóre funkcjonalności mogą działać nieprawidłowo.
Do wyświetlania niektórych treści multimedialnych potrzebny jest Adobe Flash Player.
System dla smartfonów:
Co najmniej Android 10 lub iOS 14
System dla tabletów:
Co najmniej Android 10 lub iPadOS 14
System i oprogramowanie dla komputerów: co najmniej Windows 10 wraz z przeglądarką nie starszą niż Chrome 85 lub Frefox 85
System dla urządzeń Mac (Apple): co najmniej macOS Catalina (10.15.7)
Procesor minimum 2GHz oraz pamięć RAM minimum 4GB
Łącze internetowe o przepustowości - pobieranie minimum 2Mb/s, wysyłanie minimum 1Mb/s
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi
- Laboratorium komputerowe