Twórcza przestrzeń dla najmłodszych – artystyczne działania wspierające rozwój dziecka w wieku żłobkowym i przedszkolnym.
Twórcza przestrzeń dla najmłodszych – artystyczne działania wspierające rozwój dziecka w wieku żłobkowym i przedszkolnym.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Artystyczne
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie skierowane jest do osób pracujących z dziećmi w wieku żłobkowym i przedszkolnym, które chcą rozwijać swoje kompetencje w zakresie twórczego wspierania rozwoju najmłodszych. W szczególności:
- nauczycieli wychowania przedszkolnego,
- opiekunów i wychowawców w żłobkach i klubach dziecięcych,
- osoby zatrudnione w placówkach opiekuńczo-wychowawczych (np. opiekunowie dziecięcy, pomoc nauczyciela),
- animatorów i instruktorów zajęć artystycznych dla dzieci,
- osoby planujące pracę w sektorze edukacji wczesnodziecięcej lub rozszerzenie swojej oferty o działania kreatywno-artystyczne.
- Minimalna liczba uczestników2
- Maksymalna liczba uczestników20
- Data zakończenia rekrutacji24-09-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi46
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest rozwinięcie kompetencji uczestników w zakresie planowania i prowadzenia zajęć artystycznych i twórczo-sensorycznych dla dzieci w wieku żłobkowym i przedszkolnym. Uczestnicy nabędą umiejętność stosowania różnorodnych metod plastycznych, muzyczno-ruchowych i eksperymentalnych jako narzędzi wspierających rozwój emocjonalny, społeczny i poznawczy dziecka, w tym dziecka z trudnościami w koncentracji i nadpobudliwością psychoruchową (ADHD).Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Wykorzystuje działania artystyczne (plastyczne, muzyczne, teatralne, sensoryczne) w pracy z małym dzieckiem. | Kryteria weryfikacji Charakteryzuje podstawy integracji artystycznej | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Rozróżnia techniki artystyczne wspierające rozwój dzieci | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Stosuje różnorodne techniki plastyczne, eksperymentalne i dźwiękowe w edukacji przedszkolnej i opiekuńczej. | Kryteria weryfikacji Opisuje i wykorzystuje sensoplastykę | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Wykorzystuje improwizację ruchowo-muzyczna jako formę wyrazu emocjonalnego dziecka. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji Wprowadza do zajęć kreatywne eksperymenty z produktami codziennego użytku | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Planuje i dokumentuje przebieg zajęć artystycznych | Kryteria weryfikacji Tworzy karty obserwacji z uwzględnieniem aspektów rozwoju artystycznego dziecka | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji Planuje cykle zajęć z zastosowaniem różnych technik sztuki dziecięcej. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Dokumentuje procesy twórcze dziecka i wyciąga odpowiednie wnioski | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Dostosowuje działania twórcze do potrzeb dzieci, w tym z trudnościami w skupieniu uwagi i ADHD. | Kryteria weryfikacji Projektuje autorski kącik i strefę wyciszenia w przestrzeni placówki | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji Charakteryzuje w jaki sposób sztuka wpływa na samoregulacje i wyrażanie emocji przez dzieci | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Charakteryzuje specyfikę funkcjonowania dzieci z ADHD i trudnościami w koncentracji. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
1h szkoleniowa trwa 45min. W koszt i czas usługi wliczone są przerwy oraz walidacja.
Moduł 1: Artystyczne podejście do integracji sensorycznej
- Zrozumienie podstaw integracji sensorycznej i najczęstszych zaburzeń u dzieci w wieku żłobkowym i przedszkolnym.
- Rozpoznawanie objawów problemów sensorycznych w zachowaniu dziecka.
- Twórcze techniki wspierające zmysły: działania z fakturą, kolorem, światłem, dźwiękiem.
- Praca z materiałami pobudzającymi wyobraźnię i zmysł estetyczny dziecka.
- Tworzenie prostych pomocy sensorycznych z dostępnych materiałów. (gniotki, woreczki itp.)
Moduł 2: Przestrzeń artystyczna – jak stworzyć twórczą atmosferę
- Elementy scenografii i kompozycji przestrzeni edukacyjnej – kolory, tekstury, oświetlenie.
- Projektowanie autorskich kącików i stref wyciszenia w przestrzeni żłobkowo-przedszkolnej - ćwiczenie online.
- Zasady tworzenia bezpiecznego, wspierającego środowiska sensorycznego.
- Sztuka jako codzienny element otoczenia dziecka.
- Inspiracje ze świata sztuki w aranżacji przestrzeni (np. strefa „światła i cienia”, „kolorów i dźwięków”).
Moduł 3: Wyciszenie przez sztukę – zabawy artystyczne na uspokojenie
- Rysunek intuicyjny, malowanie do muzyki, działania z piaskiem i światłem.
- Wyciszenie przez twórcze rytuały: kolorowanie z rytmem, ciche teatrzyki.
- Tworzenie atmosfery spokoju poprzez działania estetyczne.
- Rytuał twórczy na zakończenie dnia – projektowanie własnej wersji.
Moduł 4: Arteterapia w codziennej pracy z dzieckiem
- Techniki ekspresji plastycznej służące wyrażaniu emocji przez dziecko.
- Czytanie symboli i emocji w dziecięcej twórczości plastycznej - praca z kolorem, formą i kompozycją jako forma komunikacji emocjonalnej.
- Tworzenie własnych ćwiczeń arteterapeutycznych (np. „kolaż emocji”, „farba i słowo”).
- Planowanie cyklu arteterapeutycznego w pracy z grupą.
Moduł 5: Dziecko z ADHD a zajęcia artystyczne
- Zrozumienie specyfiki funkcjonowania dzieci z ADHD i trudnościami w koncentracji.
- Wybór technik artystycznych zwiększających koncentrację i wytrwałość dziecka.
- Sztuka jako forma samoregulacji i wyrażania energii.
- Praca z rytmem i ruchem w sztuce – działania opierające się na improwizacji.
- Projektowanie aktywności twórczych wspierających uważność.
Moduł 6: Sensoplastyka jako forma sztuki dziecięcej
- Czym jest sensoplastyka i dlaczego warto ją stosować? Sensoplastyka jako plastyka emocji i spontaniczności twórczej.
- Sztuka dotyku – działania z masą, strukturą i kolorem.
- Rytuał twórczy z użyciem mas – Planowanie zajęć sensoplastycznych w grupach żłobkowych i przedszkolnych.
- Demonstracja online: wspólne tworzenie 1–2 mas (np. pianka, ciastolina).
Moduł 7: Eksperymenty artystyczne – laboratorium twórczości
- Poznanie zestawu prostych eksperymentów możliwych do przeprowadzenia w placówce.
- Łączenie elementów nauki z efektami wizualnymi – np. sztuka reakcji i kolorów.
- Tworzenie „spektakli sensorycznych” z wykorzystaniem domowych środków.
- Obserwacja estetycznych zjawisk jako narzędzie rozwoju poznawczego.
- Projektowanie własnego eksperymentu artystyczno-sensorycznego.
Moduł 8: Muzyka, rytm i ruch w działaniach twórczych
- Wpływ rytmu i dźwięku na rozwój neurologiczny i emocjonalny dzieci.
- Projektowanie zajęć plastyczno-dźwiękowych (np. malowanie do dźwięków natury).
- Tworzenie instrumentów z materiałów z recyklingu (instrumenty DIY).
- Improwizacja ruchowo-muzyczna jako forma wyrazu dziecka.
- Łączenie form plastycznych z ruchem i dźwiękiem.
Moduł 9: Twórcza obserwacja i planowanie zajęć artystycznych
- Rozpoznawanie potencjału twórczego dziecka w działaniach spontanicznych.
- Dokumentowanie procesu twórczego – zdjęcia, opisy, kartki z procesu.
- Tworzenie kart obserwacji z uwzględnieniem elementów artystycznych.
- Planowanie cykli zajęć z zastosowaniem różnych technik sztuki dziecięcej.
Walidacja usługi - test teoretyczny online
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 10 Moduł 1: Artystyczne podejście do integracji sensorycznej | Prowadzący Wioletta Malik | Data realizacji zajęć 25-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 12:45 | Liczba godzin 03:45 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 10 Moduł 2: Przestrzeń artystyczna – jak stworzyć twórczą atmosferę | Prowadzący Wioletta Malik | Data realizacji zajęć 30-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 10 Moduł 3: Wyciszenie przez sztukę – zabawy artystyczne na uspokojenie | Prowadzący Wioletta Malik | Data realizacji zajęć 02-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 12:45 | Liczba godzin 03:45 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 10 Moduł 4: Arteterapia w codziennej pracy z dzieckiem | Prowadzący Wioletta Malik | Data realizacji zajęć 07-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 12:45 | Liczba godzin 03:45 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 10 Moduł 5: Dziecko z ADHD a zajęcia artystyczne | Prowadzący Wioletta Malik | Data realizacji zajęć 16-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 12:45 | Liczba godzin 03:45 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 10 Moduł 6: Sensoplastyka jako forma sztuki dziecięcej | Prowadzący Wioletta Malik | Data realizacji zajęć 21-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 10 Moduł 7: Eksperymenty artystyczne – laboratorium twórczości | Prowadzący Wioletta Malik | Data realizacji zajęć 23-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 12:45 | Liczba godzin 03:45 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 10 Moduł 8: Muzyka, rytm i ruch w działaniach twórczych | Prowadzący Wioletta Malik | Data realizacji zajęć 28-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 12:45 | Liczba godzin 03:45 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 10 Moduł 9: Twórcza obserwacja i planowanie zajęć artystycznych | Prowadzący Wioletta Malik | Data realizacji zajęć 30-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 12:45 | Liczba godzin 03:45 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 10 Walidacja usługi - test teoretyczny online | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 30-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:45 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 00:15 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 15 525,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 15 525,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 337,50 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 337,50 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Wioletta Malik
W ciągu ostatnich 5 lat licząc od daty usługi, doradzała, prowadziła szkolenia w tej samej oraz pokrewnej tematyce.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały dla uczestników usługi:
- pliki dokumentów przygotowanych w formacie .doc, .pdf,
- prezentacja multimedialna,
- autorskie materiały szkoleniowe - karty pracy, case study itp.
Informacje dodatkowe
- Każdy uczestnik, który ukończy szkolenie, otrzyma imienny certyfikat.
- Adres realizatora usługi: ul. Marszowicka 81/1, 54-078 Wrocław
- Przepis na podstawie którego stosowane jest zwolnienie od podatku (stawka VAT zw.): Szkolenie jest finansowane w minimum 70% ze środków publicznych zgodnie z art. 43 ust. 1 pkt 29 lit. c ustawy z dnia 11.03.2004 o podatku od towarów i usług (Dz.U. Nr 54, poz. 535 ze zm.) oraz par. 3 ust. 1 pkt 14 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20.12.2013 r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień (Dz. U. z 2013 r. poz. 1722 z późn. zm.) ustawy o podatku VAT: art. 113 ust. 1 albo art. 43 ust. 1 pkt 26 lit. a lub lit. b albo art. 43 ust. 1 pkt 29 lit. a lub lit. b lub lit. c, albo Rozporządzenie MF z 20.12.2013 r. §3 ust. 1 pkt 14);
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Warunki techniczne niezbędne do udziału w usłudze:
a) platformę /rodzaj komunikatora, za pośrednictwem którego prowadzona będzie usługa - Google Meet
b) minimalne wymagania sprzętowe, jakie musi spełniać komputer Uczestnika lub inne urządzenie do zdalnej komunikacji - przeglądarka internetowa Google Chrome (preferowana) lub Mozilla Firefox w najnowszych wersjach. Mikrofon, głośnik lub zestaw słuchawkowy
c) minimalne wymagania dotyczące parametrów łącza sieciowego, jakim musi dysponować Uczestnik: łącze inernetowe: min download: 768 Mb/s, min upload: 384 Mb/s.
d) niezbędne oprogramowanie umożliwiające Uczestnikom dostęp do prezentowanych treści i materiałów: komputer PC z systemem Operacyjnym Windows 7/8.x/10 (za wyjątkiem Windows 10 S) albo komputer MacBook z systemem Mac OS X 10.5 lub wyższy.
e) okres ważności linku umożliwiającego uczestnictwo w spotkaniu on-line: link jest ważny od pół godziny przed rozpoczęciem usługi do momentu jej zakończenia