Master of Business Administration (Partner kierunku: EY Academy of Business)
Master of Business Administration (Partner kierunku: EY Academy of Business)
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie przedsiębiorstwem
- Grupa docelowa usługi
Studia podyplomowe Master of Business Administration to intensywny program dla menedżerów wszystkich branż, którzy potrzebują ukierunkowania wiedzy z szeroko pojętego zarządzania i skonfrontowania doświadczeń z najnowszymi trendami w biznesie. Adresowane są do osób pracujących zawodowo, które ukończyły studia wyższe oraz posiadają kilkuletnie doświadczenie w biznesie.
- Minimalna liczba uczestników15
- Maksymalna liczba uczestników40
- Data zakończenia rekrutacji13-02-2026
- Forma prowadzenia usługimieszana (stacjonarna połączona z usługą zdalną w czasie rzeczywistym)
- Liczba godzin usługi440
- Podstawa uzyskania wpisu do BURart. 163 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1571, z późn. zm.)
- Zakres uprawnieństudia podyplomowe
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa potwierdza przygotowanie uczestnika do podejmowania strategicznych decyzji menedżerskich w dynamicznie zmieniającym się środowisku biznesowym. Absolwent będzie posiadał zdolność do efektywnego pełnienia funkcji kierowniczych na wyższym szczeblu oraz prowadzenia działań wspierających rozwój organizacji w obszarach strategicznych, operacyjnych i finansowych. Celem studiów jest też zdobycie kompetencji pozwalających na odpowiedzialne przygotowanie się do pracy oraz samorozwoju osobistego.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się W ZAKRESIE WIEDZY:1. Absolwent charakteryzuje najważniejsze pojęcia z zakresu zarządzania strategicznego 2. Absolwent studiów w stopniu zaawansowanym definiuje pojęcia o finansach i rachunkowości 3. Absolwent charakteryzuje najważniejsze pojęcia z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi 4. Absolwent definiuje kluczowe zagadnienia z zakresu prawa cywilnego i handlowego 5. Absolwent skutecznie nadzoruje zarządzanie jakością, zarządzanie projektami i relacje z klientami 6. Absolwent charakteryzuje najważniejsze pojęcia z zakresu marketingu i zarządzania sprzedażą | Kryteria weryfikacji 1. Absolwent rozróżnia i wyjaśnia kluczowe pojęcia zarządzania strategicznego, wskazując ich znaczenie dla długoterminowych decyzji organizacyjnych.2. Absolwent poprawnie definiuje i stosuje kluczowe terminy z zakresu finansów i rachunkowości, posługując się przykładami praktycznymi. 3. Absolwent przedstawia oraz porównuje kluczowe elementy zarządzania zasobami ludzkimi, w tym rekrutację, rozwój i motywację pracowników. 4. Absolwent rozpoznaje i wyjaśnia podstawowe zagadnienia prawa cywilnego i handlowego, w tym regulacje prawne dotyczące działalności gospodarczej. 5. Absolwent ocenia i proponuje usprawnienia w zakresie zarządzania jakością, projektami oraz relacjami z klientami, stosując zasady ciągłego doskonalenia. 6. Absolwent wymienia i analizuje kluczowe strategie marketingowe i sprzedażowe oraz ocenia ich skuteczność w różnych kontekstach rynkowych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się W ZAKRESIE UMIEJĘTNOŚCI:1. Absolwent nadzoruje i kontroluje zarządzanie strategiczne i operacyjne organizacją. 2. Absolwent nadzoruje zarządzanie pracownikami, wykorzystuje wiedzę z zakresu nowoczesnego HR 3. Absolwent nadzoruje zarządzanie finansami i rachunkowość. 4. Absolwent nadzoruje i kontroluje zarządzanie projektami i skutecznie wdraża zmiany w organizacji | Kryteria weryfikacji 1. Absolwent skutecznie identyfikuje potrzeby i cele organizacyjne oraz monitoruje realizację strategii w praktyce.2. Absolwent wdraża i ocenia systemy zarządzania personelem, ze szczególnym uwzględnieniem nowoczesnych metod motywacyjnych i oceny efektywności. 3. Absolwent sporządza raporty finansowe, analizuje wyniki finansowe oraz sugeruje działania poprawiające rentowność organizacji. 4. Absolwent organizuje etapy projektu, zarządza zespołem projektowym oraz adaptuje zmiany, zapewniając ich zgodność z celami strategicznymi organizacji. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się W ZAKRESIE KOMPETENCJI SPOŁECZNYCH:1. Absolwent uzasadnia potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego; dokonuje oceny własnych kompetencji i doskonali swoje umiejętności 2. Absolwent ocenia poziom swojej wiedzy i umiejętności, odpowiedzialnie przygotowuje się do swojej pracy, projektuje i realizuje powierzone zadania. 3. Absolwent prowadzi zindywidualizowane działania w stosunku do pracowników 4. Absolwent podejmuje indywidualnie i zespołowo działania na rzecz podnoszenia jakości pracy | Kryteria weryfikacji 1. Absolwent przedstawia plan rozwoju osobistego i zawodowego oraz identyfikuje obszary do doskonalenia na podstawie samooceny.2. Absolwent systematycznie planuje działania, przeprowadza autoocenę swoich działań oraz przygotowuje raporty ze swojej pracy. 3. Absolwent dostosowuje podejście do poszczególnych członków zespołu, identyfikując ich potrzeby rozwojowe i motywacyjne. 4. Absolwent aktywnie inicjuje i wspiera inicjatywy zwiększające jakość pracy zespołu, monitoruje postępy oraz proponuje ulepszenia procesów | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Usługa przygotowuje do strategicznego i operacyjnego zarządzania organizacją oraz podejmowania decyzji opartych na analizie danych i zaawansowanych narzędziach menedżerskich. Absolwenci uzyskają kompetencje niezbędne do skutecznego zarządzania finansami, zespołami oraz projektami w dynamicznym środowisku biznesowym.
Program studiów:
Moduł: Analiza i zarządzanie strategiczne
- Zarządzanie strategiczne
- Wdrażanie i monitorowanie wdrażania strategii
- Analiza determinant otoczenia biznesowego
- Zarządzanie operacyjne, biznes plan
- Oczekiwania Rady Nadzorczej w odniesieniu do zarządzania ryzykiem i systemu kontroli wewnętrznej – regulacje i praktyki rynkowe
- Zarządzanie ryzykiem
- Zasady działalności przedsiębiorców – odpowiedzialność członków zarządu
- Pomoc publiczna dla przedsiębiorców
- Restrukturyzacja przedsiębiorstw
- Ekonomia menedżerska
Moduł: Finanse i rachunkowość
- Sprawozdania finansowe jako narzędzie komunikacji firmy z interesariuszami
- Analiza finansowa - konstrukcja, interpretacje, wady i zalety podstawowych wskaźników
- Porównanie źródeł finansowania firmy – wady, zalety, koszty
- Rachunkowość kreatywna, czyli na co zwracać uwagę czytając sprawozdania finansowe
- Zarządzanie kapitałem obrotowym oraz płynnością firmy
- Rachunkowość zarządcza, controlling i budżetowanie
- Ocena projektów inwestycyjnych
- Zarządzanie ryzykiem finansowym
- Zarządzanie finansami w przedsiębiorstwie– case study
- Projekt wdrożeniowy: Finanse i rachunkowość
Moduł: Prawo cywilne i handlowe
- Prawo cywilne
- Prawo handlowe
Moduł: Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Strategie zarządzania zasobami ludzkimi
- Zarządzanie rozwojem pracowników organizacji
- Human Performance Improvement
- Psychologia zespołu pracowniczego
- Style coachingowe w zarządzaniu
- Psychologiczne aspekty zarządzania kompleksowością biznesu
- Przywództwo
- Projekt wdrożeniowy: Zarządzanie zasobami ludzkimi
Moduł: Zarządzanie jakością, projektami i relacjami z klientami
- Zarządzanie innowacjami
- Zarządzanie projektami
- Zarządzanie zmianą w organizacji
- Zarządzanie jakością i narzędzia doskonalenia organizacji
- Zarządzanie procesami w organizacji
- Projekt wdrożeniowy: Zarządzanie jakością, zarządzanie projektami
Moduł: Marketing i zarządzanie sprzedażą
- Strategie zarządzania marketingiem
- Analiza rynku, marketing
- Strategiczne zarządzanie sprzedażą i zespołami sprzedażowymi
- Psychologia klienta i zarządzanie relacjami z klientem
- Public Relations, komunikacja w sytuacji kryzysowej
- Projekt wdrożeniowy: Zarządzanie marketingiem, standardy sprzedaży
Czas trwania: 3 semestry.
Dni zajęć: sobota, niedziela;średnio co dwa tygodnie w godz. maksymalnie od 8:00-17:55.
Łączna ilość godzin: 440 godzin (120 godzin teoretycznych i 320 godzin praktycznych)
220 godzin zajęć + 220 godzin: projekty wdrożeniowe (z zakresu marketingu, finansów, HR, jakości) + wizyta studyjna + case study
Podział zajęć: 80% zajęć stacjonarnych i 20% zajęć online.
Punkty ECTS: 65 punktów.
Forma zajęć: Zajęcia prowadzone są w formie wykładów, ćwiczeń, warsztatów oraz studiów przypadków (case study). W trakcie programu uczestnicy realizują projekty wdrożeniowe dla kluczowych modułów, co umożliwia praktyczne zastosowanie zdobytej wiedzy. W przypadku wszystkich zajęć realizowanych w formie zdalnej w czasie rzeczywistym, wykładowcy wykorzystują następujące sposoby realizacji zajęć: ćwiczenia, rozmowa na żywo, chat, współdzielenie ekranu.
Wykładowcami studiów MBA są doświadczeni praktycy biznesu oraz eksperci w dziedzinach zarządzania, finansów, prawa, marketingu i HR, na co dzień zajmujący się strategicznymi i operacyjnymi aspektami funkcjonowania organizacji. Aktywizująca uczestników forma prowadzenia zajęć sprzyja rozwijaniu umiejętności analitycznych i menedżerskich poprzez rozwiązywanie rzeczywistych problemów biznesowych, zarówno przedstawianych przez wykładowców, jak i zgłaszanych przez słuchaczy podczas zajęć. Wszyscy wykładowcy realizujący zajęcia posiadają doświadczenie lub kwalifikacje nabyte w ciągu ostatnich 5 lat.
Absolwenci studiów uzyskują świadectwo studiów podyplomowych zgodne z Rozporządzeniem Ministra Nauki z dnia 18 lipca 2024 r. zmieniającym rozporządzenie w sprawie dokumentów wydawanych w związku z przebiegiem lub ukończeniem studiów podyplomowych i kształcenia specjalistycznego.
Organizator studiów zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w programie studiów.
Walidację stanowią trzy egzaminy semestralne. Walidacja oddzielona od procesu kształcenia
Absolwent studiów Master of Business Administration (partner: EY) w Akademii WSB może ubiegać się o zasiadanie w radach nadzorczych spółek z udziałem skarbu państwa zgodnie z ustawą o zasadach zarządzania mieniem państwowym, bez konieczności zdawania egzaminu państwowego!
Planowane przerwy wg standardowego planu zajęć, dla zajęć rozpoczynających się o godz. 8:00
1 | 8:00-8:45 |
2 | 8:45-9:30 |
Przerwa 10 min | |
3 | 9:40-10:25 |
4 | 10:25-11:10 |
Przerwa 10 min | |
5 | 11:20-12:05 |
6 | 12:05-12:50 |
Przerwa 15 min | |
7 | 13:05-13:50 |
8 | 13:50-14:35 |
Przerwa 10 min | |
9 | 14:45-15:30 |
10 | 15:30-16:15 |
Przerwa 10 min | |
11 | 16:25-17:10 |
12 | 17:10-17:55 |
Przerwa 10 min | |
13 | 18:05-18:50 |
14 | 18:50-19:35 |
Przerwa 10 min | |
15 | 19:45-20:30 |
16 | 20:30-21:15 |
Na wniosek uczestników lub prowadzącego przerwy o planowanej długości mogą odbyć się innych niż zaplanowano pierwotnie godzinach, może mieć to związek z tokiem zajęć lub różną intensywnością realizowanych zajęć. Łączny czas przerw nie może być większy od zaplanowanego. Przerwy nie wchodzą w czas zajęć.
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin | Forma stacjonarna |
|---|---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. | ||||||
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 15 400,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 15 400,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 35,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 35,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
dr Marta Czerwiec
W ostatnich pięciu latach dr Marta Czerwiec aktywnie prowadziła sesje i szkolenia dla klientów w zakresie rozwoju przywództwa i zarządzania zmianą, wykorzystując innowacyjne narzędzia, takie jak PRISM Brain Mapping, oraz szeroką wiedzę z zakresu zarządzania. Jest również certyfikowanym partnerem PRISM Akademii WSB i ma na koncie ponad 8000 godzin przeprowadzonych szkoleń i warsztatów.
Posiada doświadczenie i kwalifikacje nabyte w ciągu ostatnich 5 lat.
prof. nadzw. dr hab.Marcin Lis
Dyrektor Centrum Studiów Podyplomowych i Rekrutacji oraz Dyrektor Centrum Rozwoju Regionalnego w Akademii WSB tworzącego, m.in. strategie rozwoju, polityki rewitalizacji oraz strategie Smart City. Certyfikowany PM: PRINCE2, IPMA, Agile, PMI, SIX SIGMA.
Posiada bogate doświadczenie korporacyjne zdobyte w międzynarodowych firmach usługowych, był zatrudniony na kluczowych stanowiskach menedżerskich związanych z tworzeniem systemów zarządzania, relacjami z klientami, zarządzaniem jakością i procesami, zarządzaniem projektami, wieloletni manager na poziomie Executive w Orange S.A. Absolwent studiów MBA.
Prezes Delegatury (Dąbrowa Górnicza) Regionalnej Izby Gospodarczej w Katowicach, członek międzynarodowego stowarzyszenia The European Academy of Management (EURAM c/o EIASM – European Institute for Advanced Studiesin Management), wiceprezes Zarządu TNOiK, oddział Dąbrowa Górnicza, wiceprezes Zarządu Polskiego Towarzystwa Ekonomicznego w Katowicach, wiceprezes Zarządu ŚZP Lewiatan, członek Rady Programowej Krajowego Klastra Kluczowego „Silesia Automotive & Advanced Manufacturing” KSSE.
Odznaczony Srebrnym oraz Złotym Krzyżem Zasługi, Medalem Komisji Edukacji Narodowej oraz Złotą Odznaką Honorową za zasługi dla województwa Śl.
Michał Błeszyński
W ciągu ostatnich pięciu lat Michał Błeszyński prowadził szkolenia zamknięte dla kluczowych klientów, takich jak TRW Polska, Sephora Polska, PZL Mielec, Urząd Komisji Nadzoru Finansowego, Bank Gospodarstwa Krajowego oraz PZU, dzieląc się swoją specjalistyczną wiedzą z zakresu Międzynarodowych Standardów Sprawozdawczości Finansowej, rachunkowości zarządczej i audytu wewnętrznego. Dodatkowo, jako trener w EY Academy of Business, opracowywał i wdrażał programy szkoleniowe dostosowane do indywidualnych potrzeb klientów, koncentrując się na praktycznych aspektach audytu i zarządzania finansami. Posiada doświadczenie i kwalifikacje nabyte w ciągu ostatnich 5 lat.
dr Grzegorz Kądzielawski
W ciągu ostatnich pięciu lat dr Kądzielawski aktywnie angażował się w rozwój przemysłu i nauki na poziomie europejskim jako ekspert w zakresie systemu ECVET (European Credit System for Vocational Education and Training). Jest także przewodniczącym Rady Naukowej Instytutu Nowych Syntez Chemicznych w Puławach oraz Instytutu Ceramiki i Materiałów Budowlanych, a także członkiem Rady Instytutu Biopolimerów i Włókien Chemicznych oraz Kolegium Doradców Sieci Badawczej Łukasiewicz. Ponadto, pełni funkcję wiceprezydenta międzynarodowej organizacji branżowej Fertilizers Europe. Dr Kądzielawski jest autorem i współautorem licznych publikacji naukowych z zakresu zarządzania, handlu oraz technologii. Posiada doświadczenie i kwalifikacje nabyte w ciągu ostatnich 5 lat.
Dariusz Wylon
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy otrzymują materiały w formie plików pdf z wytypowanych zajęć po ich realizacji. Pliki zawierać będą prezentacje z zajęć oraz dodatkowe materiały w tym przepisy prawa związane z tematem realizowanych zajęć.
Prezentacje w wersji elektronicznej w postaci plików pdf ze zrealizowanych zajęć na wniosek uczestników zostaną przekazane na uczelniany adres e-mail, którego uczestnicy będą używali w trakcie realizacji usługi
Uczelnia nie przekazuje skryptów czy podręczników.
Warunki uczestnictwa
Warunkiem uczestnictwa w usłudze jest dokonanie wpłaty opłaty wpisowej w kwocie 500 zł, która jest dodatkową opłatą poza kosztem wskazanym w usłudze.
Ukończone studia I lub II stopnia.
Uczestnik zobowiązany jest do przystąpienia do egzaminow semstralnych i uzyskania oceny pozytywnej.
Zapis w BUR nie jest równoznaczny z przyjęciem na studia w Uczelni. Warunkiem przyjęcia na studia w Uczelni jest dokonanie rejestracji w systemie internetowej rekrutacji oraz złożenie kompletu dokumentów
Informacje dodatkowe
Usługi realizowane przez Akademię WSB są zwolnione z VAT na podstawie Art. 43 ust. 1 pkt. 26 ustawy o Vat i §3 ust. 1 pkt 13 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20.12.2013 r. w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług.
Warunkiem uczestnictwa w usłudze jest dokonanie wpłaty opłaty wpisowej w kwocie 500 zł, która jest dodatkową opłatą poza kosztem wskazanym w usłudze.
UWAGA! Harmonogram może ulec zmianie.
Proces walidacji jest rozdzielny z procesem kształcenia.
Spotkanie organizacyjne, egzaminy oraz dodatkowy warsztat z zakresu wystąpień publicznych - nie są wliczane w liczbę godzin programu studiów.
1 godzina zajęć w Akademii WSB = 45 min. zajęć dydaktycznych
Na 8h zajęć przewidziane łącznie 35minut przerwy zależenie od potrzeb grupy i wykładowcy .
Powyżej 8h zajęć 45 minut przerwy.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Usługa realizowana zdalnie poprzez platformy ClickMeeting oraz Teams
Minimalne wymagania sprzętowe, jakie musi spełniać komputer Uczestnika lub inne urządzenie do zdalnej komunikacji: •Komputer stacjonarny/laptop z dostępem do Internetu
•Sprawny mikrofon i kamera internetowa (lub zintegrowane z laptopem)
Minimalne wymagania dotyczące parametrów łącza sieciowego, jakim musi dysponować Uczestnik: download 8 mb/s, upload 8 mb/s, ping 15 ms
Niezbędne oprogramowanie umożliwiające Uczestnikom dostęp do prezentowanych treści i materiałów: Zalecamy wykorzystanie aktualnej wersji przeglądarki CHROME (zarówno na komputerach z systemem operacyjnym Windows jak i Apple
Okres ważności linku umożliwiającego uczestnictwo w spotkaniu on-line: 7,5 h
Adres
Adres
Akademia WSB ul. Cieplaka 1c, 41-300 Dąbrowa Górnicza
Hotel Szafran ul. Będzińska 82, 41-250 Czeladź
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi
- Laboratorium komputerowe