Szkolenie i beawiorystyka zwierząt
Możliwość dofinansowania
Szkolenie i beawiorystyka zwierząt
Numer usługi 2025/07/29/28897/2908610
4 390,00 PLN
brutto
4 390,00 PLNnetto
27,44 PLNbrutto/h
27,44 PLNnetto/h
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Edukacja
- Grupa docelowa usługi
Kurs skierowany do osób, które zdobyć wiedzę i umiejętności z zakresu rozpoznawania, analizowania i modyfikacji zachowań zwierząt towarzyszących
Usługa również adresowana dla Uczestników Projektu MP
- Minimalna liczba uczestników12
- Maksymalna liczba uczestników15
- Data zakończenia rekrutacji30-09-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi160
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem kształcenia jest przekazanie wiedzy i umiejętności z zakresu szkolenia i behawiorystyki zwierząt, a w szczególności psów i kotów. Uczestnik zdobędzie wiedzę teoretyczną i praktyczną interpretowania zachowania i stanów emocjonalnych, kształtowania prawidłowych zachowań, a także modelowania zaburzeń zachowań zwierząt. Uzyska wiedzę na temat wpływu diety i suplementacji na zdrowie fizyczne i psychiczne zwierząt a także pozna wybrane choroby i ich wpływ na zaburzenia zachowania u zwierząt.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik zna podstawy do szkolenia i podstawy behawiorystyki zwierząt | Kryteria weryfikacji Uczestnik potrafi:● scharakteryzować specyfikę zawodu trener psów i behawiorysta zwierząt ● podać opis cech charakteryzujących profesjonalnego trenera i behawiorysty ● wyjaśnić zasady i znaczenie pozytywnych relacji z klientami ● zastosować się do przepisów BHP w pracy ze zwierzętami | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik zna fizjologię zwierząt towarzyszących | Kryteria weryfikacji Uczestnik potrafi:● zdefiniować budowę i rolę układu nerwowego wybranych gatunków zwierząt ze szczególnym uwzględnieniem narządów zmysłów u psów i kotów ● wyjaśnić neurofizjologiczne mechanizmy zachowania zwierząt oraz typy układu nerwowego, ● wyjaśnić pojęcia: motyw, popęd, emocje- układ nagrody i kary. ● potrafi wyjaśnić wpływ i znaczenia uwarunkowań | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik zna podstawy kynologii | Kryteria weryfikacji Uczestnik potrafi:● Opisać proces domestykacji psów ● Określić komunikację wewnątrzgrupową i międzygrupową wybranych zwierząt towarzyszących ● Przeprowadzić proces socjalizacja psów ● Poprawnie opisywać rasy psów, rozumie definicję: pies rasowy, w typie rasy, mieszaniec ras, pies wielorasowy | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik zna podstawy felinologii | Kryteria weryfikacji Uczestnik potrafi:● Zna proces udomowienia kotów. ● Potrafi scharakteryzować kocie zmysły i zwyczaje, ● Przedstawić rodzaje komunikacji wewnątrzgrupowej i międzygrupowej u kotów ● Wykorzystać w praktyce wiedzę z zakresu socjalizacji kociąt ● Podać charakterystyczne cechy ras kotów i etapy rozwijania osobowości kota oraz wykorzystać tą wiedzę w tworzeniu relacji z nim, ● opisać znaczenie zachowania łowieckiego | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik zna etologię psów i kotów | Kryteria weryfikacji Uczestnik potrafi:● zdefiniować podstawową wiedzę z zakresu rozwoju psów i kotów ze szczególnym uwzględnieniem metod ich modelowania ● omówić zmiany psycho-fizyczne zachodzące u zwierząt towarzyszących pod wpływem stresu ● wykorzystać w praktyce wiedzę z zakresu zaburzeń u zwierząt geriatrycznych | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik zna zasady uczenia się i szkolenia zwierząt towarzyszących | Kryteria weryfikacji Uczestnik potrafi:● omówić zasady warunkowania klasycznego i instrumentalnego w teorii i w praktyce ● podać, omówić i zastosować w praktyce metody tradycyjne i kooperacyjne w treningu u zwierząt towarzyszących ● zaproponować metody pracy w wybranych zaburzeniach zachowań u zwierząt | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Uczestnik zna wybrane zaburzenia zachowania psów | Kryteria weryfikacji Uczestnik potrafi:● dokonać oceny rodzaju i przyczyny agresji u psa i określić metody pracy uwzględniając charakter, temperament, usposobienie psa ● zdefiniować podstawową wiedzę z zakresu fobii i lęków u psów oraz zaproponować plan treningowy ● omówić charakterystykę psów o cechach: nieśmiałe, nadpobudliwe, z depresją, z nerwicą, z autyzmem ● omówić proces postępowania z zaburzeniami separacyjnymi ● omówić problem obrony zasobów u psów ● prowadzić dokumentację szkoleniowej i/lub behawioralną w powyższych przypadkach | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kryteria weryfikacji Uczestnik potrafi:*dokonać oceny rodzaju i przyczyny agresji u psa i określić metody pracy uwzględniając charakter, temperament, usposobienie psa *zdefiniować podstawową wiedzę z zakresu fobii i leków u psów oraz zaproponować plan teninowy *omówić charakterystykę psów o cechach: nieśmiałe, nadpobudliwe, z depresją, z nerwicą, z autyzmem *omówić proces postepowania z zaburzeniami separacyjnymi *omówić problem obrony zasobów u psa *prowadzić dokumentację szkoleniową i behawioralną w powyższych przypadkach | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Uczestnik zna wybrane zaburzenia zachowania kotów | Kryteria weryfikacji Uczestnik potrafi:● Omówić podstawowe zagadnienia dotyczące minimalizowania najpopularniejszych problemów behawioralnych u kotów. ● Rozpoznać i minimalizować kocie fobie i stany lękowe. ● Przeprowadzić proces oswojenia zdziczałych kotów. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik zna zasady szkolenia psów w aspekcie komercyjnym, sportowym i specjalistycznym | Kryteria weryfikacji Uczestnik potrafi:● Zdefiniować rodzaje szkolenia psów, podać praktyczne różnice pomiędzy treningami komercyjnymi, sportowymi, specjalistycznymi i formami alternatywnymi. ● wykonać plan organizacji zajęć grupowych i indywidualnych w ruchu miejskim oraz na placu treningowyma ● zastosować wiedzę dotyczącą nauki komend w praktyce ● podać rodzaje użytkowania psów oraz popularne dyscypliny kynologiczne z udziałem psów | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik wie jak wpływa zdrowie oraz dieta na zachowania zwierząt | Kryteria weryfikacji Uczestnik potrafi:● zastosować wiedzę z zakresu wpływu diety i suplementacji diety na fizyczne i psychiczne zwierząt. ● omówić rolę suplementów, leków, ziół w zapobieganiu i leczeniu niektórych jednostek chorobowych. ● Wykazać znajomość wybranych chorób i ich wpływ na zachowanie u zwierząt | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik zna dobrostan zwierząt | Kryteria weryfikacji Uczestnik potrafi:● Posiada praktyczną umiejętność zastosowania norm prawnych i etycznych w zakresie dobrostanu zwierząt towarzyszących ● Ma przekonanie o konieczności przestrzegania zasad etyki zawodowej przy pracy ze zwierzętami; ● Zna podstawowe składowe piramidy potrzeb niższego i wyższego rzędu wybranych gatunków zwierząt | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik zna syndrom psa i kota schroniskowego | Kryteria weryfikacji Uczestnik potrafi:● Omówić problemy poadopcyjne psów i kotów schroniskowych ● Zaproponować plan treningowy w przypadku stwierdzonych zaburzenia rozwojowych | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Pytanie 1. Czy dokument potwierdzający uzyskanie kompetencji zawiera opis efektów uczenia się?
TAK
Pytanie 2. Czy dokument potwierdza, że walidacja została przeprowadzona w oparciu o zdefiniowane w efektach uczenia się kryteria ich weryfikacji?
TAK
Pytanie 3. Czy dokument potwierdza zastosowanie rozwiązań zapewniających rozdzielenie procesów kształcenia i szkolenia od walidacji?
TAK
Dodatkowe pliki
Program
Program
1 | Wstęp do szkolenia i podstaw behawiorystyki zwierząt |
2 | Fizjologia zwierząt |
3 | Podstawy kynologii |
4 | Podstawy felinologii |
5 | Etologia psów i kotów |
6 | Zasady uczenia się i szkolenia zwierząt towarzyszących |
7 | Wybrane zaburzenia zachowania psów |
8 | Wybrane zaburzenia zachowania kotów |
9 | Szkolenie psów w aspekcie komercyjnym, sportowym i specjalistycznym |
10 | Wpływ zdrowia i diety na zachowania zwierząt |
11 | Dobrostan zwierząt |
12 | Syndrom psa i kota schroniskowego |
Harmonogram
Harmonogram
Liczba przedmiotów/zajęć: 0
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 4 390,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 4 390,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 27,44 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 27,44 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Liczba prowadzących: 1
1 z 1
Małgorzata Wesołowska
Specjalistka COAPE w dziedzinie behawiorystyki kotów. Łączy wiedzę naukową (doktorat, studia biologiczne) z praktyką terapeutyczną i edukacyjną prowadząc konsultacje, warsztaty oraz wykłady. Koncentruje się na wspieraniu opiekunów kotów w budowaniu harmonijnych relacji opartych na zrozumieniu i świadomej opiece
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Po zakończeniu nauki uczestnik otrzymuje:
- Dyplom TEB Edukacja
- Zaświadczenie o przebiegu kształcenia wraz z podanymi przedmiotami
- Zaświadczenie wydawane zgodnie z rozporządzeniem MEiN
Warunki uczestnictwa
- ukończone 18 lat
- chęć zdobycia wiedzy
Adres
Adres
Kraków 38/5
31-024 Kraków
woj. małopolskie
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi
- Laboratorium komputerowe
- Zajęcia prowadzone w 1 lub 2 weekendy w miesiącu. Uczestnik powinien dysponować swoim psa
Kontakt
Kontakt
Wioletta Natkaniec
E-mail
wioletta.natkaniec@teb-edukacja.pl
Telefon
(+48) 124 212 335