Komunikacja i współpraca w zespole/ Team building
Komunikacja i współpraca w zespole/ Team building
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Organizacja
- Grupa docelowa usługi
Zespół pracowników jednej firmy
- Minimalna liczba uczestników3
- Maksymalna liczba uczestników12
- Data zakończenia rekrutacji31-08-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi7
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie wspiera budowanie zaufania, lepszą komunikację i skuteczniejszą współpracę między członkami zespołu. Uczestnicy mają okazję lepiej się poznać, zrozumieć swoje role i style pracy, co przekłada się na większą efektywność i motywację do działania. To inwestycja w lepszą atmosferę pracy i silniejszy, bardziej zgrany zespół.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Zna metody skutecznej komunikacji | Kryteria weryfikacji potrafi wskazać metody komunikacji, które pozwalają ograniczyć nieporozumieniai niedopowiedzenia | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Wie jakie są typy zachowań w zespole wg metodologii M. Belbina | Kryteria weryfikacji potrafi wymienić korzyści i zagrożenia związane z pełnieniem określonych ról | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
MODUŁ I Metody skutecznej komunikacji – czyli co zrobić, żeby ograniczyć nieporozumienia i niedopowiedzenia:
- odwoływanie się do faktów,
- odróżnianie faktów od opinii,
- komunikat „Ja”,
- zadawanie pytań,
- parafrazowanie,
- podsumowywanie,
- technika FUKO,
- rola werbalnych i niewerbalnych „sprzężeń zwrotnych”,
- sposoby zbierania informacji zwrotnych - zachęcania współpracowników do otwartości i zaangażowania,
- wypracowywanie i osiąganie porozumienia.
Ćwiczenie zespołowe
MODUŁ II Typy zachowań w zespole:
- kluczowe założenia dotyczące różnych stylów komunikacji i zachowania,
- system ról przejawiających się w grupach zadaniowych,
- korzyści i zagrożenia związane z pełnieniem określonych ról,
- jak dostosować komunikację do różnych typów zachowa, aby uzyskać pożądany efekt np. zmotywować do działania, zaangażować, przekonać do czegoś,
- diagnoza zespołu – mocne strony i deficyty wynikające z systemu ról grupowych,
- zalecenia do działania.
Kwestionariusz ról grupowych M. Belbina
Diagnoza ról grupowych pozwala to na:
|
MODUŁ III Współpraca w zespole – co nam pomaga, a co nam przeszkadza:
- reguły funkcjonowania zespołów - prawidłowości w rozwoju grupy,
- zjawiska społeczne pojawiające się w zespole,
- etapy rozwoju zespołu,
- co sprzyja a co dezorganizuje pracę grupy,
- znaczenie obiegu informacji zwrotnych, pobudzanie zespołu do dzielenia się swoimi pomysłami i zastrzeżeniami,
- syndrom grupowego myślenia jako jedno z podstawowych zagrożeń w pracy zespołu.
Ćwiczenie zespołowe
MODUŁ IV Jak udrażniać kanały komunikacyjne tam, gdzie informacje nie przepływają:
- znaczenie precyzyjnego formułowania komunikatów,
- ćwiczenie prawidłowego obiegu informacji zwrotnych i ich znaczenie dla pracy zespołowej,
- wdrażanie optymalnych sposobów porozumiewania się w zespole i firmie,
- rola komunikacji wewnętrznej,
- nieformalna sieć wsparcia i jej znaczenie w życiu organizacji,
- znaczenie umiejętności komunikowania się w codziennej pracy zespołu.
Ćwiczenie zespołowe
MODUŁ V Wypracowanie i spisanie zasad współpracy w naszym zespole:
Na zakończenie uczestnicy analizują swoje działania, oceniają ich skuteczność i wspólnie wypracowują zasady codziennej współpracy. Spisane i podpisane przez cały zespół, zasady te trafiają do przełożonego jako osoby odpowiedzialnej za ich wdrożenie.
WALIDACJA
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 1 230,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 1 000,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 175,71 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 142,86 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Anna Krawulska-Biegańska
Doświadczenie zawodowe: ponad 20 lat
Projektuje i realizuje działania rozwojowe dla właścicieli firm, kadry zarządzającej, menedżerów, liderów, brygadzistów oraz trenerów wewnętrznych. Jest ekspertem w dziedzinie audytu i wdrażania wartości organizacyjnych. Wspiera firmy przy budowaniu i implementacji systemów kompetencyjnych. Prowadzi coaching i konsultacje indywidualne dla kadry zarządzającej różnego szczebla. Jako asesor tworzy i realizuje badania Assessment i Development Center. Projektuje i realizuje badania satysfakcji pracowników oraz badania oceny pracownika metodą 270/360 stopni. Projektuje i prowadzi działania usprawniające komunikację wewnętrzną oraz współpracę w zespole. Ma doświadczenie jako mediator w sytuacji konfliktu.
Posiada certyfikaty: TA 101 w zakresie Analizy Transakcyjnej (wydany przez European Association for Transactional Analysis), certyfikat European Association for Psychotherapy oraz DiSC Certification. Jest aktywnym członkiem zespołu poznańskiego Ośrodka Psychoterapii i Treningów Psychologicznych AION. Prowadzi również zajęcia w ramach podyplomowych studiów MBA na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
W pracy trenerskiej specjalizuje się w realizacji szkoleń z zakresu rozwijania kompetencji menedżerskich, komunikacji i współpracy, organizacji czasu pracy, radzenia sobie ze stresem
i wypaleniem zawodowym oraz mentoringu i umiejętności trenerskich.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
- materiały szkoleniowe w segregatorach będące uzupełnieniem treści prezentowanych w trakcie szkolenia
- fotoprotokół - prezentacja zawierająca zdjęcia flipchartów wykorzystanych podczas szkolenia, zawierają one kluczowe pomysły, wypracowane metody działania oraz podsumowania zadań praktycznych realizowanych podczas zajęć.
Warunki uczestnictwa
Warunkiem niezbędnym do spełnienia przez uczestników, aby realizacja usługi pozwoliła na osiągnięcie głównego celu jest aktywność oraz obecność na szkoleniu.
Informacje dodatkowe
Program, terminy oraz czas trwania podane w tej karcie usługi są przykładowe, a wycena zależy od liczby uczestników.
Szkolenie jest przewidziane do realizacji w formie zamkniętej – dedykowanej dla pracowników jednej firmy, oznacza to, że program i warunki organizacyjne (termin, miejsce, liczbę uczestników) ustalamy wspólne z Klientem.
Zapraszamy do kontaktu, w celu ustalenia formy szkolenia i sposobu pracy:
tel. 881 036 989, julita.gotkowicz@open-szkolenia.pl, www.open-szkolenia.pl.
Materiały multimedialne i dokumenty do pobrania
Dokumenty do pobrania
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Wi-fi