Szkolenie "Intensywny Trening Rozwoju Kompetencji Kluczowych LIDERÓW"
Szkolenie "Intensywny Trening Rozwoju Kompetencji Kluczowych LIDERÓW"
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie skierowane jest do osób, które chcą rozwijać kluczowe kompetencje osobiste i zawodowe – zarówno własne, jak i innych – wspierając ich w procesie zmiany. To intensywny trening umiejętności, które według badań Deloitte Access Economics do 2030 r. będą wymagane na 66% stanowisk. Jednocześnie, wg tych samych badań, 89% kadry kierowniczej zgłasza trudności w rekrutacji kandydatów posiadających kluczowe kompetencje miękkie.
Dla kogo?
- Liderów zespołów i menedżerów chcących doskonalić umiejętności radzenia sobie ze stresem i wspierania innych,
- pracowników HR jako naturalnego wsparcia dla kadry firm,
- trenerów, coachów, mentorów, mediatorów zainteresowanych nowymi modelami rozwoju innych,
- wszystkich, którzy chcą rozwijać własne kompetencje i poznawać metody wspierania potencjału osobistego i zawodowego.
Warunkiem udziału jest chęć rozwoju i gotowość do intensywnej pracy w ramach Intensywnego Treningu Rozwoju Kompetencji Kluczowych (ITRKK).
- Minimalna liczba uczestników10
- Maksymalna liczba uczestników24
- Data zakończenia rekrutacji05-08-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi28
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Udział w „Intensywnym Treningu Rozwoju Kompetencji Kluczowych LIDERÓW” zapewnia rozwój kluczowych kompetencji: skutecznej komunikacji, współpracy zespołowej, przywództwa i rezyliencji. Szkolenie oparte na modelu FURIC i elementach samoobrony DEFENDO uczy skutecznego działania w trudnych sytuacjach oraz wspierania innych w procesie zmiany, wzmacniając pewność siebie i efektywność przywódczą.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się 1. Uczestnik/czka omawia terminologię związaną ze zmianą i skutkami zmiany. | Kryteria weryfikacji 1. Identyfikuje i rozróżnia zmianą związaną z celem i zmianę związana z podążaniem za procesem.2. Wskazuje korzyści płynące ze zmiany wprowadzanej z w życie w sposób świadomy. 3. Odróżnia zmianę celową od podążania za zmianą. 4. Dokonuje zmian na poziomie postaw dotyczących zmiany. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się 2. Uczestnik/czka omawia i rozpoznaje rodzaje kompetencji kluczowych wpływających na jego wartość na rynku pracy. | Kryteria weryfikacji 1. Identyfikuje i omawia kompetencje kluczowe – rodzaje, możliwości ich rozwijania, 2. potrafi określić, które z omawianych kompetencji ma najsłabiej rozwinięte i potrafi określić ścieżkę ich dalszego rozwoju. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się 3. Uczestnik formułuje i analizuje cele rozwojowe oraz znajduje drogi, ścieżki możliwe do ich osiągnięcia. | Kryteria weryfikacji 1. Definiuje i analizuje cele. 2. Dobiera i wdraża optymalne metody osiągania celów oparte za zasobach własnych. 3. Weryfikuje / ewaluuje ścieżki rozwoju i poddaje je w razie konieczności modyfikacji. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się 4. Uczestnik zwiększa świadomość siebie oraz autoprezentacji siebie. | Kryteria weryfikacji 1. Rozwija świadomość siebie, swojego ciała, głosu, korzystania ze swoich zasobów.2. Radzi sobie ze stresem. 3. Świadomie używa technik autoprezentacji. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się 5. Posiada wiedzę z podstawowych zasad budowania relacji z innymi osobami a przede wszystkim ze sobą. | Kryteria weryfikacji 1. Identyfikuje własne potrzeby oraz intencje i dobiera techniki skutecznej komunikacji z innymi.2. Udziela w sposób kompetentny informacji zwrotnej. 3. Współpracuje z innymi na każdym poziomie realizacji: fizycznym, emocjonalnym, psychicznym | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się 6. Omawia zasady definiowania poszczególnych elementów własnego rozwoju, w tym celów | Kryteria weryfikacji 1. Określa determinanty dobrze postawionego celu.2. Formułuje cele procesu wsparcia i świadomej zmiany. 3. Dobiera odpowiednie narzędzia realizacji własnych celów. 4. Dobiera odpowiednia narzędzia skutecznej komunikacji. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się 7. Zarządza sobą i procesem rozwojowym, za który odpowiada. | Kryteria weryfikacji 1. Projektuje i określa plan rozwojowy.2. Zarządza czasem w obszarze własnego rozwoju. 3. Prowadzi ewaluację pracy własnej. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się 8. Charakteryzuje etapy przygotowania planu rozwoju własnych kompetencji kluczowych. | Kryteria weryfikacji 1. Identyfikuje bariery utrudniające rozwój. 2. Identyfikuje kluczowe obszary luk kompetencyjnych rozwoju osobistego, buduje agendę do wprowadzenia i realizacji planu wsparcia indywidualnego. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się wykorzystuje własne zasoby, kompetencje oraz w razie konieczności projektuje narzędzia do własnego rozwoju. | Kryteria weryfikacji 1. Stosuje narzędzia, modele pracy wykorzystywane w procesie rozwoju takie jak informacja zwrotna,narzędzia motywacji, mapowanie i wizualizacja, FURIC. 2. Charakteryzuje cechy kluczowe procesu rozwoju kompetencji, w tym kompetencji kluczowych. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Program szkolenia:
„Intensywny Trening Rozwoju Kompetencji Kluczowych LIDERÓW” – 28 godz. dydaktycznych
Osoby uczestniczące otrzymają solidną wiedzę z zakresu wspierania innych oraz siebie, a także zdobędą umiejętności skutecznego rozwijania swoich kompetencji kluczowych niezbędnych na otwartym rynku pracy.
Program treningu/szkolenia jest podzielony na cztery moduły szkoleniowe, z których każdy podporządkowany jest wybranemu aspektowi rozwoju i prezentuje związane z nim zagadnienia i narzędzia. Trening jest przygotowany w taki sposób aby czerpać z najlepszych i najskuteczniejszych taktyk, metod, narzędzi wspierania i rozwoju, w tym z systemów samoobrony (DEFENDO), które pozwolą na poziomie fizycznym przepracować umiejętność stawiania granic, budowania relacji w oparciu o aspekt fizyczny oraz implementować je na poziom emocjonalny, psychologiczny.
- Czym jest rozwój, jak go rozumiemy, czym jest inspiracja oraz jaką rolę odgrywają cele w rozwijaniu siebie oraz innych.
- Planowanie i wdrożenie działań zmierzających do wyznaczonego celu.
- Systemy wartości oraz do wyzwanie, jakim utrzymanie koncentracji na celu, pomimo pojawiających się przeciwności.
- Integracja / implementacja zdobytych dotychczas umiejętności oraz wiedzy, na poziom postaw, zachowań oraz wartości.
W trakcie trwania treningu osoby uczestniczące mogą się spodziewać:
- interaktywnych mini wykładów i dyskusji wprowadzających w zagadnienie
- treningów samoobrony rozwijających m.in. umiejętności stawiania granic, postawy asertywne
- realizowanych na forum grupy demonstracji sesji rozwojowych oraz zastosowania wybranych narzędzi
- nauki udzielania sobie oraz innym konstruktywnej informacji zwrotnej
- uzupełniających i rozwijających kompetencje kluczowe, ćwiczeń realizowanych na forum i w mniejszych grupach
- dostępu do autorskich rozwiązań (przygotowanych w oparciu o solidną podbudowę empiryczną, eksperymenty i doświadczenia autorów)
„Intensywny Trening Rozwoju Kompetencji Kluczowych LIDERÓW” – to ścieżka rozwoju osobistego prowadząca do nabycia i/lub rozwijania kompetencji w zakresie komunikacji inter i intrapersonalnej, współpracy, rozwoju cech liderskich / przywódczych.
„Mogę zmienić tylko siebie, reszta jest konsekwencją tej zmiany” RJ.
Moduł I
Skupiamy się na zagadnieniu inspiracji i wspieraniu siebie oraz innych w budowaniu motywującej do działania wizji celów oraz postaw. To pierwszy krok na drodze do rozumienia i budowania wizji siebie jako osoby pewnej siebie, kompetentnej, atrakcyjnej. Przyglądamy się zagadnieniom związanym z radzeniem sobie ze stresem oraz przeciwnościami losu. Uczymy się odróżniać sprawy, na które nie mamy wpływu i z pokorą je przyjmować koncentrując się na rzeczach, które możemy z jak największym zaangażowaniem rozwijać zgodnie ze swoimi możliwościami i potrzebami.
Moduł II
Koncentrujemy uwagę na planowaniu i wdrożeniu działań zmierzających do wyznaczonego celu. Wyposaża uczestników w umiejętności i narzędzia pomocne w generowaniu rozwiązań, określaniu strategii i wyznaczeniu priorytetów, określaniu własnych zasobów i wykorzystaniu ich w realizacji celów. Tutaj także następuję weryfikacja celów. Przyglądamy się zasobom, interesariuszom, uczymy się korzystać z dostępnych narzędzi aby móc zrealizować założenia i/lub je modyfikować w zależności od potrzeb i okoliczności.
Moduł III
Odwołujemy się do systemów wartości oraz do wyzwania, jakim jest utrzymanie koncentracji na celu, pomimo pojawiających się przeciwności. Uczestnicy uczą się m.in. wspierać samego/ą siebie oraz innych w zwiększaniu samoświadomości i wykorzystywaniu jej do wzmacniania wytrwałości w podążaniu w zgodzie ze sobą w procesie zmiany. Poszerzamy swoje kompetencje w zakresie zmiany świadomej oraz zmiany, wynikającej z uczestnictwa w życiu zawodowym i społecznym, w tym odróżnianiu jednej od drugiej.
Moduł IV
Integrujemy zdobyte dotychczas umiejętności, przenosząc uwagę na zagadnienia związane z osiąganiem „sukcesu”, domykaniem realizacji projektów i czerpaniem satysfakcji z własnych osiągnięć. Uczestnicy mają okazję podsumować i sprawdzić własną wiedzę w trakcie wspólnych zajęć, potrafią określić własną ścieżkę rozwoju kompetencji kluczowych mogących determinować ich role społeczne oraz zawodowe.
Szkolenie prowadzone będzie z wykorzystaniem formuły treningu zadaniowego, w tym treningów z podstaw samoobrony.
Kursanci otrzymują materiały szkoleniowe, zawierające teksty rozszerzające rozumienie treści szkolenia, scenariusze ćwiczeń coachingowych.
Program szkolenia / treningu
Tematyka i ilość godzin (razem 28 godz. dydaktycznych)
- Inspiracja i cele – czy są, jak się łączą i jak wpływają na motywację?. - 2 h M1
- Jak radzić sobie ze stresem?. - 3 h M1
- Rola komunikacji na poziomie intra i interpersonalnym w rozwoju kompetencji kluczowych. - 4 h M1
- Planowanie, wdrożenie oraz ewaluacja działań zmierzających do rozwijania kompetencji kluczowych. cz 1 - 3 H M2
- Prioretatyzacja celów i działań rozwojowych - 2 h M2
- Rola systemu wartości w realizacji celów rozwojowych. - 4 h M3
- Czym jest wytrwałość i jak ją rozwijać, pielęgnować?. - 4 h M3
- Integracja i implementacja zdobytych umiejętności na poziom postaw, zachowań i wartości. - 6 h M4
Czas trwania przerw nie wlicza się do ogólnej liczby godzin trwania usługi.
Trener ma możliwość przesunięcia przerw, tak aby dostosować harmonogram do potrzeb uczestników.
Szkolenie kończy się walidacją prowadzoną przez walidatora (rozdzielczość funkcji z osobą trenera).
Na zakończenie szkolenia uczestnik otrzyma Certyfikat - warunkiem uzyskania Certyfikatu jest uczestnictwo w 100% usługi rozwojowej oraz zaliczenie wszystkich testów.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 23 Inspiracja i cele – czy są, jak się łączą i jak wpływają na motywację? | Prowadzący Robert Jaworski | Data realizacji zajęć 25-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 23 Przerwa | Prowadzący Robert Jaworski | Data realizacji zajęć 25-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 14:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 23 Jak radzić sobie ze stresem? | Prowadzący Robert Jaworski | Data realizacji zajęć 25-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:45 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 23 Przerwa | Prowadzący Robert Jaworski | Data realizacji zajęć 25-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 17:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 23 Rola komunikacji na poziomie intra i interpersonalnym w rozwoju kompetencji kluczowych | Prowadzący Robert Jaworski | Data realizacji zajęć 25-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:30 | Godzina zakończenia 19:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 23 Przerwa | Prowadzący Robert Jaworski | Data realizacji zajęć 25-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 19:00 | Godzina zakończenia 20:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 23 Rola komunikacji na poziomie intra i interpersonalnym w rozwoju kompetencji kluczowych | Prowadzący Robert Jaworski | Data realizacji zajęć 25-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 20:00 | Godzina zakończenia 21:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 23 Planowanie, wdrożenie oraz ewaluacja działań zmierzających do rozwijania kompetencji kluczowych. cz 1 | Prowadzący Robert Jaworski | Data realizacji zajęć 26-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 10:15 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 23 Przerwa | Prowadzący Robert Jaworski | Data realizacji zajęć 26-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 23 Prioretatyzacja celów i działań rozwojowych | Prowadzący Robert Jaworski | Data realizacji zajęć 26-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 23 Przerwa | Prowadzący Robert Jaworski | Data realizacji zajęć 26-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 23 Rola systemu wartości w realizacji celów rozwojowych | Prowadzący Robert Jaworski | Data realizacji zajęć 26-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 23 Przerwa | Prowadzący Robert Jaworski | Data realizacji zajęć 26-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 23 Rola systemu wartości w realizacji celów rozwojowych | Prowadzący Robert Jaworski | Data realizacji zajęć 26-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 23 Przerwa | Prowadzący Robert Jaworski | Data realizacji zajęć 26-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:30 | Godzina zakończenia 16:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 23 Czym jest wytrwałość i jak ją rozwijać, pielęgnować? | Prowadzący Robert Jaworski | Data realizacji zajęć 26-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:45 | Godzina zakończenia 19:00 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 23 Czym jest wytrwałość i jak ją rozwijać, pielęgnować? | Prowadzący Robert Jaworski | Data realizacji zajęć 27-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 08:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 23 Przerwa | Prowadzący Robert Jaworski | Data realizacji zajęć 27-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:45 | Godzina zakończenia 09:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 23 Integracja i implementacja zdobytych umiejętności na poziom postaw, zachowań i wartości | Prowadzący Robert Jaworski | Data realizacji zajęć 27-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 20 z 23 Przerwa | Prowadzący Robert Jaworski | Data realizacji zajęć 27-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 11:45 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 21 z 23 Integracja i implementacja zdobytych umiejętności na poziom postaw, zachowań i wartości | Prowadzący Robert Jaworski | Data realizacji zajęć 27-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:45 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 22 z 23 Przerwa | Prowadzący Robert Jaworski | Data realizacji zajęć 27-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 23 z 23 Walidacja: test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 27-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 00:30 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 4 400,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 3 577,24 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 157,14 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 127,76 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Robert Jaworski
Specjalizuje się w szkoleniach z zakresu rozwoju osobistego, budowania i podtrzymywania relacji w tym relacji z klientem, budowania zespołów, jasnego komunikowania się i udzielania informacji zwrotnej. Posiada doświadczenie ponad 16 000 godz. szkoleniowych i ponad 500 godz. wsparcia indywidualnego w tym coachingu dla łącznie ponad 16 000 osób. Pracował z przedsiębiorcami, dyrektorami, menadżerami.
Autor ponad 20 programów szkoleniowych oraz dwóch innowacyjnych narzędzi do zarządzania i komunikacji oraz ponad 50 projektów edukacyjnych. W swojej pracy wykorzystuje sprawdzone narzędzia i kieruje się przekonaniem: „poczujesz / doświadczysz – uwierzysz”. Na przestrzeni ostatnich 15 lat przygotował i zrealizował z sukcesem minimum 20 projektów edukacyjnych.
Pełnił funkcje m.in.: Wiceprzewodniczącego Zarządu TPD Koła Pomocy Dzieciom i Młodzieży Niepełnosprawnej, współzałożyciel i Wiceprezes Zarządu Fundacji „Razem”, Członek Rady Reprezentantów i współzałożyciel Wałbrzyskiej Koalicji Organizacji Pozarządowych, reprezentant z ramienia NGO’s w zespole konsultacyjnym Regionalnego Programu Operacyjnego dla Dolnego Śląska, Prezes Zarządu Fundacji JAWOR. Doświadczenie zawodowe zdobyte nie wcześniej niż 5 lat przed datą wprowadzenia danych usługi.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Kursanci otrzymują materiały szkoleniowe, zawierające teksty rozszerzające rozumienie treści szkolenia, scenariusze ćwiczeń coachingowych.
Informacje dodatkowe
Istnieje możliwość zastosowania zwolnienia z podatku VAT dla szkoleń mających charakter kształcenia zawodowego lub służących przekwalifikowaniu zawodowemu pracowników, których poziom dofinansowania ze środków publicznych wynosi co najmniej 70% (na podstawie § 3 ust. 1 pkt 14 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 grudnia 2013 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień (Dz. U. z 2013 r. poz. 1722 ze zm.)
UWAGA! Przed dokonaniem zgłoszenia / złożeniem wniosku o dofinansowanie prosimy o kontakt z SOFTRONIC w celu potwierdzenia terminu szkolenia oraz dostępności miejsc: e-mail: softronic@softronic.pl
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi