Warsztat: Zielony wizerunek firmy- skuteczna komunikacja działań proekologicznych w kontaktach w klientami i partnerami biznesowymi
Warsztat: Zielony wizerunek firmy- skuteczna komunikacja działań proekologicznych w kontaktach w klientami i partnerami biznesowymi
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / PR
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie skierowane jest do właścicieli mikro, małych i średnich przedsiębiorstw oraz pracowników firm reprezentujących różne branże, w tym usługi fryzjerskie, gastronomię, transport i logistykę, serwis opon i naprawę pojazdów. Uczestnikami mogą być zarówno osoby pełniące funkcje zarządcze (np. właściciele, kierownicy), jak i pracownicy operacyjni (np. fryzjerzy, kucharze, operatorzy maszyn wulkanizacyjnych, mechanicy, spedytorzy), którzy mają bezpośredni kontakt z klientami lub partnerami biznesowymi. Szkolenie adresowane jest do osób chcących podnieść kompetencje w zakresie budowania zielonego wizerunku firmy oraz skutecznej i autentycznej komunikacji działań proekologicznych, niezależnie od branży, w której działają. Uczestnicy powinni być zainteresowani wdrażaniem i promowaniem działań prośrodowiskowych w praktyce biznesowej – zarówno w kontekście działań wewnętrznych, jak i komunikacji zewnętrznej (marketing, relacje z klientami i kontrahentami).
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników15
- Data zakończenia rekrutacji15-08-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi20
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat VCC Akademia Edukacyjna
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest rozwinięcie wiedzy i umiejętności uczestników w zakresie budowania i komunikowania zielonego wizerunku firmy poprzez skuteczne prezentowanie działań proekologicznych w relacjach z klientami i partnerami biznesowymi. Uczestnicy nauczą się identyfikować i wdrażać inicjatywy prośrodowiskowe odpowiednie dla swojej branży oraz tworzyć spójną, autentyczną i atrakcyjną narrację ekologiczną, która wspiera budowanie zaufania, przewagi konkurencyjnej oraz pozytywnego wizerunku firmy.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Charakteryzuje, czym jest zielony wizerunek firmy oraz jakie ma znaczenie dla działalności biznesowej | Kryteria weryfikacji definiuje znaczenie zielonego wizerunku firmy | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji przedstawia korzyści wynikające z budowania proekologicznego wizerunku | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji uzasadnia, w jaki sposób działania ekologiczne wpływają na postrzeganie marki | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Identyfikuje działania proekologiczne możliwe do zastosowania w swojej branży | Kryteria weryfikacji przedstawia, które działania mogą zwiększyć zaufanie klientów lub kontrahentów | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji uzasadnia wybór konkretnych działań jako elementów budowania przewagi konkurencyjnej | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Tworzy komunikaty proekologiczne dostosowane do różnych grup odbiorców | Kryteria weryfikacji przedstawia co najmniej dwa komunikaty – jeden dla klienta, drugi dla partnera biznesowego | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji rozróżnia formę i język komunikatów do charakterystyki odbiorcy | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Dobiera narzędzia i kanały komunikacji odpowiednie do promowania działań proekologicznych | Kryteria weryfikacji charakteryzuje kanały komunikacji (np. media społecznościowe, strona www, materiały drukowane) | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji przedstawia wybór narzędzi w kontekście swojej branży i grupy docelowej | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Rozpoznaje ryzyka związane z greenwashingiem i unika błędów w komunikacji ekologicznej | Kryteria weryfikacji charakteryzuje przykłady działań uznawanych za greenwashing | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji uzasadnia, jak komunikować działania ekologiczne w sposób autentyczny i zgodny z rzeczywistością | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Projektuje prosty plan komunikacji działań proekologicznych w swojej firmie | Kryteria weryfikacji tworzy plan zawierający: działania ekologiczne, grupy docelowe, kanały i narzędzia komunikacji | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji monitoruje harmonogram lub etapy wdrażania działań komunikacyjnych | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Prezentuje przygotowane działania i komunikaty proekologiczne w grupie | Kryteria weryfikacji przedstawia swój plan lub komunikaty na forum grupy | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji stosuje język adekwatny do odbiorców, zachowując spójność przekazu | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Cel biznesowy
Celem biznesowym szkolenia jest zwiększenie konkurencyjności i rozpoznawalności firmy na rynku poprzez skuteczne budowanie i komunikowanie zielonego, proekologicznego wizerunku. Dzięki nabytym umiejętnościom w zakresie identyfikacji oraz wdrażania inicjatyw ekologicznych, a także efektywnej i autentycznej komunikacji tych działań w kontaktach z klientami i partnerami biznesowymi, firmy będą mogły wzmocnić zaufanie interesariuszy, poprawić relacje biznesowe oraz wesprzeć realizację strategii zrównoważonego rozwoju, co w efekcie przełoży się na wzrost lojalności klientów i długofalowy rozwój przedsiębiorstwa.Efekt usługi
Po ukończeniu szkolenia uczestnik:
- zna zasady budowania zielonego wizerunku firmy i jego korzyści biznesowe,
- identyfikuje działania proekologiczne odpowiednie dla swojej branży,
- potrafi tworzyć i dostosowywać komunikaty ekologiczne do klientów i partnerów biznesowych,
- wybiera skuteczne kanały i narzędzia komunikacji działań proekologicznych,
- rozumie zagrożenia związane z greenwashingiem i potrafi ich unikać,
- planuje działania promujące zielony wizerunek firmy,
- komunikuje cele i wartości proekologiczne w sposób spójny i autentyczny,
- wspiera budowanie pozytywnego, ekologicznego wizerunku firmy w kontaktach biznesowych.
Metoda potwierdzenia osiągnięcia efektu usługi
- Karta samooceny uczestnika – ocena wiedzy i umiejętności dotyczących zielonego wizerunku oraz komunikacji działań proekologicznych przed i po szkoleniu.
- Ćwiczenia praktyczne – tworzenie i analiza komunikatów proekologicznych, opracowanie planu działań ekologicznych w firmie.
- Prezentacja przygotowanych komunikatów i planów działań – indywidualnie lub zespołowo, z omówieniem i feedbackiem.
- Obserwacja aktywności uczestników podczas pracy w grupach i dyskusji – ocena zaangażowania i zastosowania wiedzy.
- Wspólne opracowanie prostych zasad komunikacji ekologicznej – stworzenie mini-przewodnika lub kodeksu zielonej komunikacji w firmie.
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Dzień 1 – Zielony wizerunek firmy: od podstaw do praktyki (wykład, prezentacja, burza mózgów, ćwiczenie, case study, praca indywidualna)
1. Czym jest zielony wizerunek i dlaczego ma znaczenie? (wykład, prezentacja)
– Wpływ ekologicznego podejścia na postrzeganie firmy przez klientów i partnerów (burza mózgów, prezentacja, ćwiczenie)
– Cechy wiarygodnej komunikacji ekologicznej (burza mózgów, wykład)
– Różnica między działaniem a deklaracją (case study, wykład)
2. Jakie działania proekologiczne możesz wdrożyć w swojej branży? (prezentacja, ćwiczenia)
– Mapa możliwości: od małych kroków po strategiczne decyzje (burza mózgów, wykład)
– Dopasowanie działań do skali i charakteru firmy (usługi, produkcja, transport, gastronomia itd.) (case study, praca indywidualna, ćwiczenie)
– Praca indywidualna: analiza własnej działalności pod kątem potencjału „zielonej zmiany” (case study, wykład)
3. Zielony wizerunek od środka – zaangażowanie zespołu i codzienna praktyka (burza mózgów, prezentacja, wykład, ćwiczenie)
– Eko-zachowania pracowników jako element wizerunku (case study, wykład)
– Jak spójność wewnętrzna wpływa na odbiór zewnętrzny (case study, praca indywidualna, ćwiczenie)
4. Unikanie greenwashingu – jak mówić o działaniach ekologicznych uczciwie i przekonująco? (case study, wykład)
– Autentyczność jako klucz do zaufania (wykład, prezentacja)
– Błędy i ryzyka w komunikacji „na siłę” (burza mózgów, wykład)
– Analiza rzeczywistych przykładów z rynku (wykład, analiza przypadku)
5. Ćwiczenie: mapa działań i zasobów – co mogę wdrożyć teraz, a co później? (praca w parach, ćwiczenie)
– Indywidualna praca nad planem działań w swojej firmie (case study, praca w parach, ćwiczenie)
Dzień 2 – Skuteczna komunikacja działań proekologicznych (wykład, prezentacja, burza mózgów, ćwiczenie, case study, praca indywidualna)
1. Jak mówić o działaniach ekologicznych, żeby być słyszanym i zrozumianym? (case study, wykład)
– Zasady budowania przekonującego komunikatu (wykład)
– Język wartości i język korzyści w komunikacji z klientem (case study, wykład)
2. Dostosowanie przekazu do różnych odbiorców (wykład, ćwiczenie)
– Klient indywidualny vs. partner biznesowy – różne potrzeby, różne kanały (wykład, ćwiczenie)
– Jak mówić o działaniach proekologicznych, by wzmacniały relacje biznesowe (wykład, analiza przypadku)
3. Kanały komunikacji – gdzie mówić, by zostać zauważonym? (analiza przypadku, wykład, ćwiczenie)
– Przegląd narzędzi: offline i online (ulotki, media społecznościowe, rozmowy, oznaczenia w lokalu) (burza mózgów, wykład, ćwiczenie)
– Dobór kanałów do możliwości i specyfiki firmy (case study, wykład)
4. Ćwiczenie: stwórz komunikat ekologiczny dla swojej firmy (wykład, ćwiczenie)
– Praca w parach: opracowanie komunikatu skierowanego do klienta lub kontrahenta (praca wspólna, praca indywidualna, prezentacja, ćwiczenie)
– Prezentacja i omówienie z grupą (prezentacja, analiza przypadku, ćwiczenie)
5. Planowanie komunikacji – co, kiedy, jak i do kogo? (burza mózgów, prezentacja, wykład, ćwiczenie)
– Prosty szablon planu działań komunikacyjnych (case study, wykład)
– Ustalanie priorytetów, odpowiedzialności i terminów (praca w parach, ćwiczenie)
6. Prezentacja planów i komunikatów (prezentacja, analiza przypadku, ćwiczenie)
– Wystąpienia indywidualne lub zespołowe (case study, wykład)
– Informacja zwrotna od grupy i trenera (burza mózgów, prezentacja, wykład, ćwiczenie)
7. Podsumowanie i refleksja końcowa (ćwiczenie indywidualne, case study)
– Wnioski uczestników – co mogę zastosować już teraz? (analiza przypadku, wykład, ćwiczenie)
Walidacja usługi szkoleniowej - test teoretyczny
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 15 Zielony wizerunek firmy: od podstaw do praktyki (wykład, prezentacja, burza mózgów, ćwiczenie, case study, praca indywidualna) | Prowadzący Angelika Stępień | Data realizacji zajęć 18-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 08:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 15 Czym jest zielony wizerunek i dlaczego ma znaczenie? (wykład, prezentacja) | Prowadzący Angelika Stępień | Data realizacji zajęć 18-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:45 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 15 Jakie działania proekologiczne możesz wdrożyć w swojej branży? (prezentacja, ćwiczenia) | Prowadzący Angelika Stępień | Data realizacji zajęć 18-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 15 Zielony wizerunek od środka – zaangażowanie zespołu i codzienna praktyka (burza mózgów, prezentacja, wykład, ćwiczenie) | Prowadzący Angelika Stępień | Data realizacji zajęć 18-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 15 Unikanie greenwashingu – jak mówić o działaniach ekologicznych uczciwie i przekonująco? (case study, wykład) | Prowadzący Angelika Stępień | Data realizacji zajęć 18-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 15 Ćwiczenie: mapa działań i zasobów – co mogę wdrożyć teraz, a co później? (praca w parach, ćwiczenie) | Prowadzący Angelika Stępień | Data realizacji zajęć 18-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 15 Skuteczna komunikacja działań proekologicznych (wykład, prezentacja, burza mózgów, ćwiczenie, case study, praca indywidualna) | Prowadzący Angelika Stępień | Data realizacji zajęć 19-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 08:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 15 Jak mówić o działaniach ekologicznych, żeby być słyszanym i zrozumianym? (case study, wykład) | Prowadzący Angelika Stępień | Data realizacji zajęć 19-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 15 Dostosowanie przekazu do różnych odbiorców (wykład, ćwiczenie) | Prowadzący Angelika Stępień | Data realizacji zajęć 19-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 15 Kanały komunikacji – gdzie mówić, by zostać zauważonym? (analiza przypadku, wykład, ćwiczenie) | Prowadzący Angelika Stępień | Data realizacji zajęć 19-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 15 Ćwiczenie: stwórz komunikat ekologiczny dla swojej firmy (wykład, ćwiczenie) | Prowadzący Angelika Stępień | Data realizacji zajęć 19-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 15 Planowanie komunikacji – co, kiedy, jak i do kogo? (burza mózgów, prezentacja, wykład, ćwiczenie) | Prowadzący Angelika Stępień | Data realizacji zajęć 19-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 15 Prezentacja planów i komunikatów (prezentacja, analiza przypadku, ćwiczenie) | Prowadzący Angelika Stępień | Data realizacji zajęć 19-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 15 Podsumowanie i refleksja końcowa (ćwiczenie indywidualne, case study) | Prowadzący Angelika Stępień | Data realizacji zajęć 19-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 15 Walidacja usługi szkoleniowej - test teoretyczny | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 19-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:15 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 00:15 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 6 250,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 6 250,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 312,50 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 312,50 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Angelika Stępień
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnik szkolenia otrzyma materiały szkoleniowe w postaci prezentacji powerpoint, ankiety, testy - opracowane przez trenera.
Uczestnicy w ramach licencji na materiały szkoleniowe, mogą je wykorzystywać tylko na użytek własny.
Materiały szkoleniowe zawierają podsumowanie treści szkolenia i odwołania do źródeł wiedzy, na których zostały oparte, z poszanowaniem praw autorskich. Materiały każdorazowo są dostosowane do poziomu wiedzy uczestników oraz potrzeb związanych z ewentualnymi niepełnosprawnościami.
Informacje dodatkowe
Trener podczas szkolenia podsumowuje każde zagadnienie, pozwalając uczestnikom, którzy mają dostęp do prowadzącego poprzez zastosowanie narzędzi umożliwiających interaktywność czat, ankiety, sesje Q&A. Podczas szkolenia realizowanego online będą nagrywane sesje, a uczestnicy otrzymają materiały szkoleniowe dostarczone w formie cyfrowej. Czas trwania wynosi 20 godzin lekcyjnych po 45 minut, co stanowi 15 godz. zegarowych.
Udział w usłudze niesie ze sobą liczne korzyści biznesowe, które bezpośrednio wpływają na poprawę wizerunku firmy, zwiększenie zaufania klientów i wzmocnienie relacji z partnerami biznesowymi. Profesjonalna i autentyczna komunikacja działań proekologicznych może stać się przewagą konkurencyjną oraz czynnikiem lojalizującym odbiorców. Pierwsze efekty mogą być widoczne już w ciągu 6 miesięcy od zakończenia szkolenia – zarówno w jakości kontaktów z klientami, jak i w odbiorze marki na rynku.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Do realizacji szkoleń online korzystamy z platformy Zoom.
Każdy uczestnik otrzymuje przed szkoleniem link do platformy internetowej (na wskazany adres mailowy), na której znajdować się będzietransmisja online.
Uczestnictwo w streamingu nie wymaga żadnych specjalnych oprogramowań: wystarczy, że komputer jest podłączony do Internetu (należy korzystać z przeglądarek: Google Chrome, Mozilla Firefox lub Safari).
Uczestnicy oglądają i słuchają na żywo tego, co dzieje się w czasie szkolenia oraz śledzą treści wyświetlane na komputerze prowadzącego.
Uczestnicy widzą i słyszą siebie wzajemnie. Mogą brać aktywny udział w szkoleniu. Uczestnicy mogą przez mikrofon komunikować sięz trenerem i innymi uczestnikami kursu.
Uczestnicy rozmawiają, wymieniają doświadczenia, mają aktywny kontakt z grupą i trenerem.
Dodatkowo wszyscy mogą zadawać pytania za pośrednictwem chatu online.
Link do szkolenia online generowany jest przed szkoleniem i ważny jest przez cały czas trwania szkolenia (uczestnik może połączyć się wdowolnym momencie). Ważność linku - do zakończenia szkolenia wg harmonogramu szkolenia.
Dołączenie następuje poprzez kliknięcie w link oraz wpisanie imienia i nazwiska
Nie jest wymagana instalacja oprogramowania ani umiejętności informatyczne, aby dołączyć do szkolenia.
❕Jak przygotować się do szkolenia:
- Sprawdź łącze internetowe, zadbaj o jego dobrą jakość
- Przygotuj:
- miejsce na czas szkolenia, gdzie możesz się skupić
- notes, długopis
- szklanka wody czy kawa/herbata
- Pamiętaj, by twój sprzęt był naładowany.
- Opcjonalnie wydrukuj ćwiczenia, jakie dostaniesz przed szkoleniem, aby na bieżąco pracować z trenerem i grupą
- Kamera i mikrofon ułatwiają pracę i integrację, zwykle każdy uczestnik ma włączoną kamerę i dostęp do mikrofonu, dlatego sprawdź, czy działa u Ciebie.
Minimalne wymagania sprzętowe, jakie musi spełniać komputer uczestnika lub inne urządzenie do zdalnej komunikacji: Dwurdzeniowyprocesor Intel Core i5 2,5 GHz i wyższy
Minimalne wymagania dotyczące parametrów łącza sieciowego, jakim musi dysponować uczestnik: pobieranie: 10 Mb/s, wysyłanie: 5Mb/s
Niezbędne oprogramowanie umożliwiające uczestnikom dostęp do prezentowanych treści i materiałów: Nie trzeba pobierać oprogramowania. Aby wziąć udział w szkoleniu online potrzebny jest komputer, laptop, telefon lub tablet ze stabilnym internetem i bez blokad firmowych
Nie spełnienie wymagań technicznych oraz brak kamery i mikrofonu może wpłynąć na możliwość aktywnego uczestnictwa w szkoleniu oraz korzystanie z pełnej wartości szkoleniowej.
W trakcie szkoleń online wykorzystujemy następujące funkcjonalności:
Praca w grupach (breakout rooms):
- trener może podzielić uczestników automatycznie lub manualnie
- trener ustala czas trwania pracy w grupach
- pojawia się krótki komunikat na ekranie uczestnika, który informuje, że gospodarz zaprasza do podpokoju
- prowadzący może wysłać wiadomość do wszystkich pokoi jednocześnie, np. z opisem zadania do wykonania.
Narzędzia dostępne podczas sesji w breakout rooms:
- tablica, możliwość pisania mają wszyscy uczestnicy, efekt pracy można zapisać i pokazać w pokoju szkoleniowym, wszystkimuczestnikom szkolenia
- pokazywanie ekranu, każdy uczestnik może udostępnić swój ekran
- czat
- użytkownik pracujący w pokoju, może w dowolnym momencie zaprosić prowadzącego do pokoju grupowego