Terapie Holistyczne w profilaktyce stresu i wspieraniu zdrowia - studia podyplomowe
Terapie Holistyczne w profilaktyce stresu i wspieraniu zdrowia - studia podyplomowe
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Psychologia i rozwój osobisty
- Grupa docelowa usługi
Adresatami studiów są osoby posiadające wykształcenie wyższe, pracujące lub planujące pracę w obszarze opieki zdrowotnej, zdrowia publicznego, edukacji, zdrowia psychicznego i rozwoju osobistego. Program dedykowany jest m.in. lekarzom, pielęgniarkom, terapeutom, psychologom, fizjoterapeutom, coachom, pedagogom, trenerom rozwoju, pracownikom opieki społecznej oraz wszystkim zainteresowanym wykorzystywaniem holistycznych metod wspierania zdrowia i profilaktyki stresu.
- Minimalna liczba uczestników10
- Maksymalna liczba uczestników24
- Data zakończenia rekrutacji29-09-2025
- Forma prowadzenia usługimieszana (stacjonarna połączona z usługą zdalną w czasie rzeczywistym)
- Liczba godzin usługi176
- Podstawa uzyskania wpisu do BURart. 163 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 742, z późn. zm.)
- Zakres uprawnieństudia podyplomowe
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa „Terapie Holistyczne w profilaktyce stresu i wspieraniu zdrowia - studia podyplomowe” potwierdza przygotowanie do identyfikowania kluczowych czynników wpływających na zdrowy styl życia, stosowania metod pracy z ciałem, umysłem i emocjami w budowaniu dobrostanu oraz wykorzystywania holistycznych narzędzi terapeutycznych w praktyce zawodowej, z uwzględnieniem wiedzy z zakresu Tradycyjnej Medycyny Chińskiej i współczesnej neurobiologii.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Identyfikuje kluczowe czynniki stylu życia wpływające na zdrowie fizyczne, psychiczne i emocjonalne. | Kryteria weryfikacji Wymienia i opisuje główne czynniki stylu życia, które mają wpływ na zdrowie, oraz ich wzajemne oddziaływanie. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Analizuje wpływ stresu na organizm oraz różnorodne metody jego profilaktyki. | Kryteria weryfikacji Przedstawia procesy fizjologiczne i psychologiczne związane ze stresem. Proponuje adekwatne metody redukcji stresu. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Projektuje programy Wellbeing wspierające dobrostan jednostki w środowisku zawodowym. | Kryteria weryfikacji Tworzy program Wellbeing dostosowany do specyfiki organizacji, z uwzględnieniem potrzeb pracowników i specyfiki ich pracy. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Stosuje holistyczne metody terapeutyczne w praktyce zawodowej w celu wsparcia zdrowia i profilaktyki stresu. | Kryteria weryfikacji Stosuje wybrane metody terapeutyczne w pracy z klientem/pacjentem, z uwzględnieniem indywidualnych potrzeb. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Buduje relację terapeutyczną z klientem/pacjentem z uwzględnieniem wymiaru duchowego, relacji i otoczenia. | Kryteria weryfikacji Nawiązuje i utrzymuje relację terapeutyczną, która wspiera holistyczne podejście do zdrowia klienta/pacjenta. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Ocenia skuteczność terapii holistycznych w kontekście zdrowia psychicznego i fizycznego. | Kryteria weryfikacji Przeprowadza ewaluację zastosowanych metod terapeutycznych i ocenia ich wpływ na zdrowie klienta/pacjenta. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Jak dbać o work life balance i dobrostan pracowników we współczesnych organizacjach. Wellbeing w teorii i praktyce. Narzędzia budowania kultury dobrostanu i wellbeingu pracowników. Rola coachingu w budowaniu pozytywnej organizacji i procesie wspierania pracowników Management 4.0 – Pozytywne zarządzanie. Przykłady programów wellbeingowych w organizacjach.
Praca z ciałem w oparciu o Core Energetics. Integracja technik werbalnych z technikami ekspresji poprzez ruch fizyczny i głos. Model skupiający się na witalności, energii życiowej oraz duchowości.
Metody holistycznej pracy terapeutycznej w profilaktyce stresu i dbaniu o dobrostan. Metody pracy indywidualnej i grupowej. Praca z obrazem, fotografią i narzędziami coachingowymi.
Mindfulness, medytacja, wizualizacja, jako metody wspierające zdrowie i radzenie sobie ze stresem. Uważność i relacja w pracy terapeutycznej.
Metaumiejętności w pracy terapeutycznej, jako brakujący element na ścieżce kształcenia. Jak rozpoznać metaumiejętności, czyli swoją unikalną jakość, nie do podrobienia, jak charakter pisma? Archetypy jako drzwi do zbiorowej nieświadomości.
Terapia dźwiękiem i ruchem w oparciu o TMC. TCM jako system medyczno-filozoficzny. Metody profilaktyki, diagnoza i strategie terapii w TCM. Emocje w TCM i ich wpływ na stan zdrowia. Ćwiczenie praktyczne: poruszanie qi, qi gong kręgosłupa. Dźwięki leczące 5 narządów w qi gong.
Muzykoterapia we wspieraniu dobrostanu. Konfucjańskie bębny. Muzykoterapia kamertonowa i klasyczna. Bach a matematyka i kosmiczny porządek. Doświadczanie muzyki jako forma autorefleksji – dobór utworów, skojarzenia. Związek muzyki z literaturą, mitologią i malarstwem. Utwory rekomendowane.
Autoterapia w kontakcie z naturą cz. I: Uważność na przyrodę. Jak przygotować uważny spacer - doświadczenie. Terapia lasem – doświadczenie tzw. kąpieli leśnej i uzdrawiającej mocy lasu. Moje osobiste miejsce mocy – jak budować własny dobrostan wykorzystując najbliższe otoczenie.
Autoterapia w kontakcie z naturą cz. II: Natura jako zasób wspierający procesy samoregulacyjne człowieka. Spojrzenie z perspektywy historycznej i współczesnej. Wykorzystanie natury w profilaktyce zdrowia – przegląd propozycji.
Holistyczna koncepcja zdrowia i podstawy dietetyki według Tradycyjnej Medycyny Chińskiej. Smaki wg Medycyny Chińskiej i natura termiczna produktów. Odżywianie zgodnie z porami roku. Zegar biologiczny. Podstawy diagnozy typu konstytucjonalnego w oparciu o TMC.
Psychologia zapachu i aromaterapia. Psychologia zapachu i pamięć węchowa. Znaczenie węchu w życiu człowieka. Postrzeganie zapachów. Zapachy a emocje. Zapachy jako kontekst i wskazówka pamięciowa. Psychologiczne aspekty aromaterapii. Zastosowanie olejków eterycznych w budowaniu dobrostanu (min. zmniejszenie stresu, łagodzenie niepokoju, poprawa jakości snu, poprawa samopoczucia, poprawa funkcji kognitywnych).
Wpływ stresu na zdrowie cz. I: Medyczne aspekty stresu. Wpływ stresu w okresie prenatalnym. Stres i mikrobiota. Empatia i stres.
Holistyczne metody pracy w oparciu o Teorię Poliwagalną i Tradycyjną Medycynę Chińską. Automasaż refleksologiczny i akupresura w terapii stresu.
Terapeutyczna moc tańca. Taniec i jego funkcje. Uzdrawiająca moc tańca – doświadczanie. Taniec terapeutyczny, jako jedna z form w terapiach ekspresyjnych. Taniec intuicyjny. Taniec 5 żywiołów. Teatr tańca.
Wpływ stresu na zdrowie cz. II: Medyczne podstawy lęku i agresji. Molestowanie moralne i mobbing. Epigenetyka i dziedziczenie traumy. Radzenie sobie ze stresem.
Teoria Poliwagalna w pracy ze stresem cz I. Jak działa stres, trzy stany układu nerwowego. Praktyczne aspekty hierarchii.
Teoria Poliwagalna w pracy ze stresem cz II. Jak działa stres, trzy stany układu nerwowego. Praktyczne aspekty neurocepcji i koregulacji. Praca z ciałem i oddechem.
Baśnie jako metoda pracy terapeutycznej, rozwoju i transformacji. Praca poprzez baśnie. Baśń jako metoda projekcyjna. Uniwersalizm baśni. Język metafor, symboli. Podstawy pracy poprzez baśnie dla osób zawodowo zajmujących się pomaganiem.
Superwizja projektów dyplomowych.
Program studiów jest realizowany według godzin dydaktycznych (1h dydaktyczna = 45 minut (zegarowych). Przerwy nie są wliczane w czas trwania usługi rozwojowej.
Czas trwania: 2 semestry.
Dni zajęć: sobota, niedziela w godz. 08:00-17:00.
Łączna ilość godzin: 176 godzin kontaktowych.
Usługa stacjonarna trwa - 75 h, usługa zdalna w czasie rzeczywistym trwa - 101 h.
Program umożliwia uzyskanie 30 punktów ECTS.
Zajęcia na studiach w formie stacjonarnej realizowane są w formie ćwiczeń, warsztatów, case study oraz multimedialnych wykładów.
Zajęcia na studiach w formie zdalnej, prowadzone w czasie rzeczywistym, realizowane są w formie ćwiczeń, rozmów na żywo, analizy kazusów, testów, współdzielenia ekranu.
Zajęcia prowadzone są przez ekspertów na co dzień wykorzystujących terapie holistyczne w pracy zawodowej w obszarze zdrowia, psychoterapii, coachingu i edukacji.
Aktywizująca Uczestników forma prowadzenia zajęć pozwoli na wyćwiczenie umiejętności rozwiazywania problemów zarówno przedstawianych przez wykładowcęjak i podnoszonych na bieżąco przez słuchaczy.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin | Forma stacjonarna |
---|---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 6 500,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 6 500,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 36,93 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 36,93 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Dr n.med. Eliza Sobuta-Wajdi
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały dydaktyczne przekazywane są uczestnikom drogą elektroniczną – za pośrednictwem poczty e-mail.
Warunki uczestnictwa
Na studia przyjmowane są osoby z wyższym wykształceniem.
Zapis w Bazie Usług Rozwojowych (BUR) nie jest równoznaczny z przyjęciem na studia w Uczelni. Warunkiem przyjęcia na studia jest rejestracja w systemieinternetowej rekrutacji, złożenie kompletu wymaganych dokumentów oraz dopełnienie wszystkich formalności.
Informacje dodatkowe
Organizator zapewnia rozdzielność walidacji od procesu kształcenia.
Dokumentem potwierdzającym ukończenie studiów podyplomowych jest Świadectwo ukończenia studiów podyplomowych.
Usługi realizowane przez Akademię są zwolnione z VAT na podstawie Art. 43 ust. 1 pkt. 26 ustawy o Vat i §3 ust. 1 pkt 13 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia20.12.2013 r. w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług.
Na terenie Uczelni dostępne są udogodnienia dla osób ze szczególnymi potrzebami, w tym: winda, dostosowane wejście, toaleta, parkingz miejscami dla osób z niepełnosprawnościami oraz możliwość skorzystania ze wsparcia Centrum Osób ze Szczególnymi Potrzebami.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Zajęcia realizowane zdalnie - poprzez platformy Ms Teams, Zoom.
Minimalne wymagania sprzętowe: Urządzenie z dostępem do Internetu (telefon, tablet, komputer). Sprawny mikrofon i kamera internetowa.
Minimalne wymagania dotyczące parametrów łącza sieciowego, jakim musi dysponować Uczestnik: download 8 mb/s, upload 8 mb/s,ping 15 ms
Niezbędne oprogramowanie umożliwiające Uczestnikom dostęp do prezentowanych treści i materiałów: Zalecamy wykorzystanie przeglądarki internetowej najnowszej wersji.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi
- Laboratorium komputerowe
- Bezpłatny parking