Zawód Tester. Szkolenie teoretyczno-praktyczne wprowadzające do zawodu testera oprogramowania wraz z egzaminem certyfikującym "ISTQB® Poziom Podstawowy".
Zawód Tester. Szkolenie teoretyczno-praktyczne wprowadzające do zawodu testera oprogramowania wraz z egzaminem certyfikującym "ISTQB® Poziom Podstawowy".
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInformatyka i telekomunikacja / Programowanie
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie skierowane jest do osób rozpoczynających karierę w testowaniu oprogramowania, specjalistów z innych dziedzin IT planujących przekwalifikowanie, studentów kierunków informatycznych oraz osób zainteresowanych pracą w branży testowania oprogramowania, które pragną zdobyć praktyczną wiedzę i umiejętności z zakresu testowania.
- Minimalna liczba uczestników4
- Maksymalna liczba uczestników10
- Data zakończenia rekrutacji05-09-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi29
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie prowadzi do nabycia kompetencji z zakresu podstaw testowania oprogramowania, obejmujących wszystkie etapy procesu testowego, techniki, narzędzia oraz aspekty zawodu testera. Program koncentruje się na rozwijaniu kompetencji niezbędnych do efektywnego wykonywania zawodu testera oprogramowania, zgodnie z najlepszymi praktykami branżowymi oraz standardami ISTQB.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się W zakresie wiedzy Uczestnik: 1. Definiuje miejsce testowania w różnych modelach wytwarzania oprogramowania 2. Opisuje proces testowy zgodny z wytycznymi ISTQB 3. Wyjaśnia różnice między poziomami i typami testów 4. Charakteryzuje cykl życia defektu 5. Identyfikuje zasady skutecznego testowania 6. Wymienia kluczowe umiejętności twarde i miękkie testera 7. Rozpoznaje techniki testowania statycznego i dynamicznego 8. Objaśnia koncepcje planowania testów i raportowania | Kryteria weryfikacji 1. Objaśnia terminy i koncepcje testowe2. Wyjaśnia ustnie zasady procesu testowego w różnych modelach wytwarzania 3. Klasyfikuje podane przykłady według poziomów i typów testów 4. Ilustruje na diagramie cykl życia defektu 5. Identyfikuje zasady testowania w przedstawionych scenariuszach 6. Opisuje rolę testera w zespole projektowym | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się W zakresie umiejętności Uczestnik:1. Stosuje odpowiednie techniki przeglądów w testowaniu statycznym 2. Projektuje efektywne przypadki i scenariusze testowe 3. Implementuje różne techniki projektowania testów 4. Planuje środowisko i strategie testowe 5. Tworzy precyzyjne raporty defektów 6. Generuje kompletne raporty z testów z wykorzystaniem metryk 7. Dobiera odpowiednie narzędzia do specyficznych zadań testowych 8. Analizuje wymagania pod kątem testowania | Kryteria weryfikacji 1. Przeprowadza przegląd specyfikacji lub kodu według określonych wytycznych2. Tworzy zestaw przypadków testowych dla wskazanej funkcjonalności 3. Demonstruje zastosowanie technik projektowania testów na praktycznych przykładach 4. Opracowuje plan testów dla przykładowego projektu 5. Dokumentuje znalezione defekty zgodnie z dobrymi praktykami 6. Generuje raport podsumowujący wyniki testów z wykorzystaniem metryk 7. Wybiera i uzasadnia dobór narzędzi testowych do konkretnych zadań 8. Analizuje przykładowe wymagania i identyfikuje potencjalne problemy testowe | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się W zakresie kompetencji społecznych Uczestnik:1. Komunikuje efektywnie wyniki testów różnym interesariuszom 2. Współpracuje w zespole podczas wykonywania zadań testowych 3. Uzasadnia wybór określonych technik i narzędzi testowych 4. Argumentuje wartość i znaczenie testowania w procesie wytwarzania oprogramowania 5. Planuje własny rozwój zawodowy w obszarze testowania 6. Dyskutuje o problemach jakościowych oprogramowania używając specjalistycznego słownictwa | Kryteria weryfikacji 1. Prezentuje wyniki testów 2. Uczestniczy aktywnie w zespołowych ćwiczeniach i dyskusjach 3. Argumentuje wybór określonego podejścia do testowania w dyskusji grupowej 4. Formułuje przekonujące uzasadnienie wartości testowania dla jakości produktu 5. Tworzy wstępny plan rozwoju kompetencji testerskich | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Inne kwalifikacje
Uznane kwalifikacje
Informacje
- Podstawa prawna dla Podmiotów / kategorii Podmiotówuprawnione do realizacji procesów walidacji i certyfikowania na mocy innych przepisów prawa
- Nazwa Podmiotu prowadzącego walidacjęGASQ (Global Association for Software Quality)
- Podmiot prowadzący walidację jest zarejestrowany w BURNie
- Nazwa Podmiotu certyfikującegoISTQB (International Software Testing Qualifications Board)
- Podmiot certyfikujący jest zarejestrowany w BURNie
Dodatkowe pliki
Program
Program
Szkolenie odbywa się w formule online w czasie rzeczywistym odbywa się w dniach 8-11.09.2025r. w godzinach 9.00-17.00.
Wraz z egzaminem trwa 29 godzin zegarowych, podczas szkolenia przewidziane są przerwy (max 1h/dzień), które nie są wliczone w czas trwania usługi.
Do egzaminu certyfikującego w formie online uczestnicy przystępują po zakończonym szkoleniu w dowolnie wybranym terminie, jednak nie później niż do 25.09.2025 r. Podana w harmonogramie data jest datą przykładową.
Zakres tematyczny
- Cykl życia oprogramowania: miejsce testowania oprogramowania w procesie wytwarzania oprogramowania na przykładzie modeli kaskadowego oraz iteracyjnego - 1h 30 min
- Dyskusja
- Testowanie: Wprowadzenie do testowania oprogramowania z elementami ISTQB® - 3h
- Proces testowy ISTQB®
- Poziomy testów
- Typy testów
- Cykl życia defektu
- Zasady testowania
- Dyskusja
- Zawód: Tester - 2h 30 min
- Kto może testować oprogramowanie?
- Umiejętności twarde i miękkie
- Edukacja testerska i certyfikacja
- Dyskusja
- Testowanie statyczne: Jak weryfikować oprogramowanie bez jego uruchomienia - 3h 45 min
- Przeglądy
- Analiza statyczna
- Ćwiczenia
- Testowanie dynamiczne: Jak dobrze zweryfikować jakość oprogramowania - 4h 45 min
- Przypadki i scenariusze testowe
- Techniki projektowania testów
- Projektowanie testów (element / formularze / funkcje / logika lub proces)
- Testowanie w oparciu o doświadczenie
- Ćwiczenia
- Planowanie testów - 4h 15 min
- Środowisko
- Strategie testowe
- Ćwiczenia
- Raportowanie - 2h 45 min
- Raport defektu
- Raport z testów
- Metryki
- Ćwiczenia
- Narzędzia - 4h 15 min
- Podział narzędzi na przykładach (Mantis / TestArena / SeleniumIDE)
- Wdrażanie narzędzi
- Dyskusja
- Certyfikacja - 1h 15 min
- Egzamin ISTQB® - omówienie i przykładowe pytania
- Egzamin MITC Software Testing Level 01 - omówienie praktycznego egzaminu dla testerów
- Walidacja - Egzamin ISTQB - 1h
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 19 Cykl życia oprogramowania – modele kaskadowy i iteracyjny | Prowadzący Joanna Zembaczyńska | Data realizacji zajęć 08-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 19 Testowanie: Wprowadzenie + elementy ISTQB® | Prowadzący Joanna Zembaczyńska | Data realizacji zajęć 08-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 11:45 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 19 Testowanie: Proces testowy, poziomy, typy testów | Prowadzący Joanna Zembaczyńska | Data realizacji zajęć 08-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:45 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 19 Cykl życia defektu, zasady testowania | Prowadzący Joanna Zembaczyńska | Data realizacji zajęć 08-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 19 Zawód Tester - rola, umiejętności, certyfikacja | Prowadzący Joanna Zembaczyńska | Data realizacji zajęć 08-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:15 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 19 Dyskusja | Prowadzący Joanna Zembaczyńska | Data realizacji zajęć 08-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:45 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 19 Testowanie statyczne - przeglądy, analiza statyczna | Prowadzący Joanna Zembaczyńska | Data realizacji zajęć 09-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 19 Testowanie statyczne - ćwiczenia | Prowadzący Joanna Zembaczyńska | Data realizacji zajęć 09-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 19 Testowanie dynamiczne - podstawy, przypadki, techniki | Prowadzący Joanna Zembaczyńska | Data realizacji zajęć 09-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 19 Testowanie dynamiczne - projektowanie testów | Prowadzący Joanna Zembaczyńska | Data realizacji zajęć 09-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:45 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 19 Testowanie dynamiczne - ćwiczenia i testowanie oparte na doświadczeniu | Prowadzący Joanna Zembaczyńska | Data realizacji zajęć 10-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 19 Planowanie testów - środowisko, strategie | Prowadzący Joanna Zembaczyńska | Data realizacji zajęć 10-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 19 Planowanie testów - ćwiczenia | Prowadzący Joanna Zembaczyńska | Data realizacji zajęć 10-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 19 Raportowanie - raport defektu, raport testów | Prowadzący Joanna Zembaczyńska | Data realizacji zajęć 10-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:45 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 19 Raportowanie - metryki + ćwiczenia | Prowadzący Joanna Zembaczyńska | Data realizacji zajęć 11-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 19 Narzędzia testerskie - przykłady, wdrażanie | Prowadzący Joanna Zembaczyńska | Data realizacji zajęć 11-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 19 Narzędzia - ćwiczenia + dyskusja | Prowadzący Joanna Zembaczyńska | Data realizacji zajęć 11-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 19 Certyfikacja - omówienie egzaminów ISTQB i MITC | Prowadzący Joanna Zembaczyńska | Data realizacji zajęć 11-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:45 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 19 Walidacja - egzamin ISTQB | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 15-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:00 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 3 561,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 3 561,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 122,79 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 122,79 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt walidacji brutto | Cena 861,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt walidacji netto | Cena 861,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt certyfikowania brutto | Cena 0,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt certyfikowania netto | Cena 0,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Joanna Zembaczyńska
Jej własna historia jest dowodem na to, że jeśli są chęci to i sposób się znajdzie. Pytana o to, czy każdy może zostać testerem, odpowiada – oczywiście, jeśli znajdziesz w sobie pokłady zaangażowania i wytrwałości. Wykształcenie lub jego brak nie jest żadnym wyznacznikiem.
Asia od zawsze lubiła dzielić się wiedzą – nieważne czy to developerzy z zespołu, czy podopieczni testerzy. Możecie ją kojarzyć z prelekcji na konferencji branżowych, gdzie często podkreśla rolę komunikacji w procesie zapewniania jakości.
Jako trenerka przekazuje wiedzę cierpliwie i w przystępny, zrozumiały sposób, odwołując się do swojego bogatego doświadczenia zawodowego i praktycznych przykładów, nawet na własnych błędach.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy otrzymują komplet starannie opracowanych materiałów szkoleniowych w formie prezentacji opisującej zagadnienia omawiane podczas szkolenia oraz pełen dostęp do materiałów elektronicznych na platformie edu.ittraining.pl.
Informacje dodatkowe
Warunkiem organizacji szkolenia jest zebranie grupy minimum 5 osób. W przypadku niewystarczającej liczby chętnych, szkolenie będzie realizowane w kolejnym terminie.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Szkolenie odbywa się za pośrednictwem platformy Zoom/MS Teams/ Google Meets.
Uczestnicy proszeni są o przygotowanie własnych laptopów/PC według instrukcji przekazanej przez trenera oraz zapewnienie stabilnego łącza internetowego.