Szkolenie: Komunikacja i świadomość ekologiczna poprzez analizę transakcyjną – budowanie odpowiedzialności w zespole
Możliwość dofinansowania
Szkolenie: Komunikacja i świadomość ekologiczna poprzez analizę transakcyjną – budowanie odpowiedzialności w zespole
Numer usługi 2025/07/03/132248/2856748
5 000,00 PLN
brutto
5 000,00 PLNnetto
312,50 PLNbrutto/h
312,50 PLNnetto/h
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Psychologia i rozwój osobisty
- Grupa docelowa usługi
Usługa szkoleniowa jest skierowana do osób, które:
- nie posiadają wcześniejszej wiedzy z zakresu analizy transakcyjnej – szkolenie ma charakter wprowadzający i przystępny,
- chcą rozwijać tzw. zielone kompetencje, budować świadome, odpowiedzialne relacje w miejscu pracy oraz wspierać postawy proekologiczne,
- pracują w zespołach lub pełnią funkcje kierownicze i chcą kształtować kulturę współpracy opartą na empatii, komunikacji i zaangażowaniu,
- są związane z obszarem HR, edukacji, zdrowia psychicznego, zrównoważonego rozwoju lub CSR i poszukują narzędzi wspierających rozwój osobisty i społeczny,
- chcą wpływać na dobrostan psychiczny swój i innych, rozwijać świadomość ekologiczną oraz odpowiedzialność indywidualną i zespołową.
- Minimalna liczba uczestników2
- Maksymalna liczba uczestników20
- Data zakończenia rekrutacji22-08-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa prowadzi do rozwinięcia kompetencji komunikacyjnych poprzez zastosowanie analizy transakcyjnej (AT) w budowaniu odpowiedzialnej, świadomej i proekologicznej postawy w środowisku pracy. Wspiera także rozwój osobisty, wzmacniając dobrostan psychiczny, empatię i zdolność do tworzenia relacji opartych na zaufaniu, co przekłada się na zdrowe i zrównoważone funkcjonowanie.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Wiedza:Definiuje podstawowe założenia Analizy Transakcyjnej (AT) i jej zastosowanie w komunikacji organizacyjnej. | Kryteria weryfikacji Uczestnik poprawnie wyjaśnia główne założenia AT oraz wskazuje ich znaczenie w kontekście relacji zawodowych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Wiedza:Rozpoznaje i interpretuje stany Ja (Rodzic, Dorosły, Dziecko) w komunikacji codziennej i sytuacjach związanych z ekologicznymi wyzwaniami. | Kryteria weryfikacji Uczestnik identyfikuje stany Ja w konkretnych sytuacjach komunikacyjnych i poprawnie interpretuje ich znaczenie. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Efekty uczenia się Wiedza:Diagnozuje i analizuje własne wewnętrzne skrypty oraz przekonania ograniczające proekologiczną aktywność (tzw. zielone skrypty). | Kryteria weryfikacji Uczestnik identyfikuje co najmniej dwa ograniczające przekonania i interpretuje ich wpływ na własne działania. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Efekty uczenia się Umiejętności:Stosuje model transakcji Dorosły–Dorosły do prowadzenia odpowiedzialnych rozmów dotyczących zmian środowiskowych i ESG. | Kryteria weryfikacji - Uczestnik konstruuje wypowiedzi w stylu Dorosły–Dorosły w kontekście rzeczywistych sytuacji zawodowych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Umiejętności:Projektuje i komunikuje zmianę w zespole, opierając się na narzędziach komunikacji JA oraz języku odpowiedzialności. | Kryteria weryfikacji - Uczestnik tworzy komunikat JA i przedstawia plan zmiany uwzględniający odpowiedzialność zespołową. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Umiejętności:Buduje i wdraża indywidualny plan działania (IPD) wspierający rozwój zielonych kompetencji w środowisku pracy. | Kryteria weryfikacji - Uczestnik opracowuje plan z jasno określonymi celami, działaniami i wskaźnikami postępu. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Kompetencje społeczne:Wspiera i motywuje innych do zaangażowania w działania na rzecz zrównoważonego rozwoju poprzez świadomą, partnerską komunikację. | Kryteria weryfikacji Uczestnik inicjuje i prowadzi rozmowy motywujące innych do udziału w działaniach proekologicznych. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Efekty uczenia się Kompetencje społeczne:Organizuje i współtworzy przestrzeń do budowania zielonej kultury organizacyjnej – opartej na współpracy, empatii i odpowiedzialności. | Kryteria weryfikacji Uczestnik prezentuje konkretne działania lub propozycje wspierające rozwój zielonej kultury organizacyjnej. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Pytanie 1. Czy dokument potwierdzający uzyskanie kompetencji zawiera opis efektów uczenia się?
TAK
Pytanie 2. Czy dokument potwierdza, że walidacja została przeprowadzona w oparciu o zdefiniowane w efektach uczenia się kryteria ich weryfikacji?
TAK
Pytanie 3. Czy dokument potwierdza zastosowanie rozwiązań zapewniających rozdzielenie procesów kształcenia i szkolenia od walidacji?
TAK
Program
Program
Moduł 1: Wprowadzenie do Analizy Transakcyjnej (AT) i stany Ja
- Omówienie podstawowych założeń Analizy Transakcyjnej (AT) w kontekście komunikacji interpersonalnej i organizacyjnej.
- Przedstawienie trzech stanów Ja (Rodzic, Dorosły, Dziecko) oraz ich roli w codziennym funkcjonowaniu.
- Ćwiczenia rozpoznawania stanów Ja w komunikacji zespołowej i sytuacjach zawodowych.
- Refleksja nad własnym stylem komunikacyjnym w kontekście stanu Ja dominującego.
Moduł 2: Transakcje i gry psychologiczne w komunikacji ekologicznej
- Typy transakcji: równoległe, skrzyżowane i ukryte – analiza przykładów z życia zawodowego.
- Gry psychologiczne – czym są i jak wpływają na jakość współpracy i dialog o wartościach ekologicznych.
- Identyfikacja destrukcyjnych wzorców komunikacyjnych w kontekście zmian środowiskowych.
- Praktyczne ćwiczenia wyjścia z gier i utrzymania komunikacji Dorosły–Dorosły.
Moduł 3: Zielone skrypty i wewnętrzne zakazy
- Wprowadzenie do pojęcia „zielonych skryptów” i ich roli w ograniczaniu postaw proekologicznych.
- Rozpoznawanie własnych przekonań i zakazów utrudniających ekologiczne działania (np. „nie wychylaj się”, „nie marnuj energii na ekologię”).
- Analiza pochodzenia przekonań – wpływ wychowania, kultury organizacyjnej i otoczenia.
- Ćwiczenia autorefleksyjne wspierające budowanie nowej narracji wewnętrznej.
Moduł 4: Komunikacja zmian środowiskowych (komunikat Ja i stan Dorosły)
- Budowanie komunikatu JA jako narzędzia odpowiedzialnej i empatycznej wypowiedzi.
- Ćwiczenie argumentowania zmian środowiskowych z pozycji Dorosłego.
- Radzenie sobie z oporem w zespole – jak zachować dialog i szacunek przy różnicy poglądów.
- Analiza przykładów z organizacji wdrażających zmiany ESG.
Moduł 5: Projektowanie komunikacji w zespole – „Zielony kontrakt"
- Tworzenie wspólnych zasad komunikacji i działania w duchu odpowiedzialności ekologicznej.
- Projektowanie „zielonego kontraktu” zespołowego – elementy, cele, język.
- Warsztat pracy zespołowej nad wypracowaniem wspólnych wartości i norm.
- Symulacje sytuacji wdrażania kontraktu w praktyce (np. nowe procedury, decyzje prośrodowiskowe).
Moduł 6: Tworzenie indywidualnego planu działania (IPD)
- Określenie indywidualnych celów rozwojowych w obszarze zielonych kompetencji.
- Praca nad planem wdrożeniowym z uwzględnieniem zasobów, barier i wskaźników sukcesu.
- Prezentacja planu w grupie – informacja zwrotna, inspiracje i wspólne refleksje.
- Podsumowanie szkolenia i wzmocnienie motywacji do działania.
Dodatkowe informację o usłudze:
- Usługa świadczona jest w godzinach zegarowych, gdzie jedna godzina odpowiada: 60 minut
- W polu "Liczba godzin usługi", wymiar czasowy szkolenia wyrażony jest w godzinach zegarowych
- Przerwy są wliczone w całkowity czas trwania usługi
- Metody aktywizujące i metody dydaktyczne: Miniwykłady, symulacje, analiza przypadków, Karty AT, narzędzia ESG (np. zielone skrypty, mapa interesariuszy), Praca zespołowa, refleksja indywidualna, karta IPD, Moderowana dyskusja i feedback grupowy
- Warunki organizacyjne: Zajęcia będą odbywały się w jednej grupie bez podziału na podgrupy, firma szkoleniowa zapewnia materiały szkoleniowe niezbędne do realizacji usługi
- Organizator zapewnia dostępność usługi rozwojowej dla osób ze szczególnymi potrzebami, zgodnie z obowiązującymi przepisami. Dostosowujemy nasze usługi do indywidualnych wymagań uczestników, aby zapewnić pełne uczestnictwo i komfort w trakcie szkolenia.
Harmonogram
Harmonogram
Liczba przedmiotów/zajęć: 21
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 21 Otwarcie szkolenia, cele, zasady współpracy, integracja grupy | Prowadzący Andrzej Niemczyk | Data realizacji zajęć 23-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 08:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 21 Wprowadzenie do Analizy Transakcyjnej – podstawowe założenia | Prowadzący Andrzej Niemczyk | Data realizacji zajęć 23-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 09:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 21 Trzy stany Ja – Rodzic, Dorosły, Dziecko | Prowadzący Andrzej Niemczyk | Data realizacji zajęć 23-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:15 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 21 Przerwa kawowa | Prowadzący Andrzej Niemczyk | Data realizacji zajęć 23-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 10:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 21 Transakcje – rodzaje i dynamika w relacjach zawodowych | Prowadzący Andrzej Niemczyk | Data realizacji zajęć 23-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 21 Gry psychologiczne i ich wpływ na komunikację w zespole | Prowadzący Andrzej Niemczyk | Data realizacji zajęć 23-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 21 Przerwa obiadowa | Prowadzący Andrzej Niemczyk | Data realizacji zajęć 23-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 21 Ekologiczny kontekst komunikacji – jak AT wspiera świadomość środowiskową | Prowadzący Andrzej Niemczyk | Data realizacji zajęć 23-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 21 Zielone skrypty i wewnętrzne zakazy – analiza postaw i przekonań | Prowadzący Andrzej Niemczyk | Data realizacji zajęć 23-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 21 Przypomnienie dnia 1 + pytania uczestników | Prowadzący Andrzej Niemczyk | Data realizacji zajęć 24-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 08:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 21 Komunikaty JA i język odpowiedzialności | Prowadzący Andrzej Niemczyk | Data realizacji zajęć 24-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:15 | Godzina zakończenia 09:15 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 21 Stan Dorosły – jak prowadzić rozmowy o ESG i zmianach środowiskowych | Prowadzący Andrzej Niemczyk | Data realizacji zajęć 24-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:15 | Godzina zakończenia 10:15 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 21 Przerwa kawowa | Prowadzący Andrzej Niemczyk | Data realizacji zajęć 24-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 21 Projektowanie zielonej komunikacji w zespole – kontrakty, współodpowiedzialność | Prowadzący Andrzej Niemczyk | Data realizacji zajęć 24-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 21 Studium przypadku – analiza komunikacji w kontekście środowiskowym | Prowadzący Andrzej Niemczyk | Data realizacji zajęć 24-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 21 Przerwa obiadowa | Prowadzący Andrzej Niemczyk | Data realizacji zajęć 24-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 21 Tworzenie indywidualnego planu działania (IPD) | Prowadzący Andrzej Niemczyk | Data realizacji zajęć 24-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 21 Wspieranie zielonej kultury organizacyjnej – rola komunikacji | Prowadzący Andrzej Niemczyk | Data realizacji zajęć 24-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 21 Podsumowanie i zakończenie szkolenia | Prowadzący Andrzej Niemczyk | Data realizacji zajęć 24-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:15 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 20 z 21 Refleksja i podsumowanie dnia | Prowadzący Andrzej Niemczyk | Data realizacji zajęć 24-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 21 z 21 Walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 24-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:30 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 5 000,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 5 000,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 312,50 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 312,50 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Liczba prowadzących: 1
1 z 1
Andrzej Niemczyk
Trener i coach z 14-letnim doświadczeniem w prowadzeniu szkoleń warsztatowych, specjalizujący się w rozwoju kompetencji menedżerskich (zarządzanie zespołem, przywództwo, coaching, rozwiązywanie konfliktów, komunikacja), efektywności osobistej oraz sprzedaży doradczej. W ostatnich latach aktywnie rozwija i wdraża zagadnienia związane z zielonymi kompetencjami, odpowiedzialnym przywództwem oraz zarządzaniem zmianą w kontekście transformacji ESG i zrównoważonego rozwoju. Wspiera kadrę menedżerską w budowaniu świadomych postaw opartych na odpowiedzialności, empatii i długofalowym myśleniu środowiskowym.
Posiada certyfikat The Coaching Academy w Londynie. Specjalizuje się w coachingu menedżerskim oraz dla wyższej kadry zarządzającej, wspierając liderów w integrowaniu wartości ESG z codzienną praktyką zarządczą.
Wykładowca studiów podyplomowych na Górnośląskiej Wyższej Szkole Handlowej w Katowicach oraz w Wyższej Szkole Handlu i Prawa im. Łazarskiego w Warszawie oraz autor książek: Jak kierować zespołem handlowym i przetrwać ;Trener skuteczny. Procedury dla prowadzących szkolenia.
Członek Polskiego Towarzystwa Trenerów Biznesu, Polskiego Stowarzyszenia Trenerów Biznesu oraz Polskiego Stowarzyszenia Trenerów Outdoor, promuje ideę edukacji opartej na odpowiedzialności społecznej i środowiskowej.
Absolwent Akademii Medycznej w Łodzi oraz Podyplomowych Studiów Menedżerskich (MBA) w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Doświadczenie zdobył nie wcześniej niż 5 lat wstecz.
Posiada certyfikat The Coaching Academy w Londynie. Specjalizuje się w coachingu menedżerskim oraz dla wyższej kadry zarządzającej, wspierając liderów w integrowaniu wartości ESG z codzienną praktyką zarządczą.
Wykładowca studiów podyplomowych na Górnośląskiej Wyższej Szkole Handlowej w Katowicach oraz w Wyższej Szkole Handlu i Prawa im. Łazarskiego w Warszawie oraz autor książek: Jak kierować zespołem handlowym i przetrwać ;Trener skuteczny. Procedury dla prowadzących szkolenia.
Członek Polskiego Towarzystwa Trenerów Biznesu, Polskiego Stowarzyszenia Trenerów Biznesu oraz Polskiego Stowarzyszenia Trenerów Outdoor, promuje ideę edukacji opartej na odpowiedzialności społecznej i środowiskowej.
Absolwent Akademii Medycznej w Łodzi oraz Podyplomowych Studiów Menedżerskich (MBA) w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Doświadczenie zdobył nie wcześniej niż 5 lat wstecz.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Skrypt materiałów szkoleniowych dostosowanych tematycznie do realizowanej usługi rozwojowej: Szkolenie: Komunikacja i świadomość ekologiczna poprzez analizę transakcyjną – budowanie odpowiedzialności w zespole
Adres
Adres
ul. Towarowa 23
43-100 Tychy
woj. śląskie
Kontakt
Kontakt
Konrad Fórmański
E-mail
biuro@agat-szkolenia.pl
Telefon
(+48) 575 958 545