Szkolenie Budowanie współpracy i efektywności
Szkolenie Budowanie współpracy i efektywności
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie "Budowanie współpracy i efektywności" skierowane jest do osób dorosłych (powyżej 18 roku życia), które z własnej inicjatywy chcą podnosić swoje umiejętności i kompetencje, spełniających co najmniej jedno z poniższych kryteriów:
1.1 mieszkają na terenie województwa warmińsko-mazurskiego (w rozumieniu Kodeksu Cywilnego)
1.2 są zatrudnione na terenie województwa warmińsko-mazurskiego
1.3 pobierają naukę na terenie województwa warmińsko-mazurskiego.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników16
- Data zakończenia rekrutacji17-09-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie "Budowanie współpracy i efektywności" przygotowuje uczestnika do rozwoju kompetencji lidera poprzez pogłębienie wiedzy i umiejętności w zakresie budowania zaangażowanego zespołu, efektywnego zarządzania jego rozwojem i świadomego kierowania sobą i innymi, rozpoznawania potencjału członków zespołu, adekwatnego reagowania na konflikty i trudne sytuacje, skutecznego zarządzania czasem, celami i emocjami oraz rozwijania siebie i wspierania rozwoju zespołu w sposób świadomy i zintegrowany.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się wykorzystuje rolę lidera w budowaniu zaangażowanego i efektywnego zespołu | Kryteria weryfikacji wymienia etapy rozwoju zespołu i potrafi je rozpoznać w praktyce | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji wymienia role zespołowe i potrafi je wykorzystać w planowaniu pracy | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji charakteryzuje pojęcie zarządzania konfliktem | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji wymienia techniki zarządzania czasem, celami i emocjami | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji charakteryzuje pojęcie samorozwoju lidera | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji wymienia sposoby wspierania rozwoju członków zespołu | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się angażuje zespół poprzez odpowiedni styl przywództwa | Kryteria weryfikacji wymienia etapu rozwoju zespołu | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji charakteryzuje pojęcie rozmów rozwojowych i interwencyjnych | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji wymienia metody zarządzania własnym czasem i energią w sposób efektywny | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji wymienia metody wyznaczania celów zespołowych | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji wymienia metody budowania kultury współpracy, feedbacku i odpowiedzialności w zespole | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się prezentuje proaktywną, wspierającą i rozwojową postawę liderską | Kryteria weryfikacji charakteryzuje pojęcie autorefleksji i rozwoju osobistego | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji wymienia metody budowania relacji opartych na zaufaniu, szacunku i odpowiedzialności | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji wymienia metody doskonalenia własnych kompetencji przywódczych | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Szkolenie "Budowanie współpracy i efektywności" przygotowuje uczestnika do rozwoju kompetencji lidera poprzez pogłębienie wiedzy i umiejętności w zakresie budowania zaangażowanego zespołu, efektywnego zarządzania jego rozwojem i świadomego kierowania sobą i innymi, rozpoznawania potencjału członków zespołu, adekwatnego reagowania na konflikty i trudne sytuacje, skutecznego zarządzania czasem, celami i emocjami oraz rozwijania siebie i wspierania rozwoju zespołu w sposób świadomy i zintegrowany.
Szkolenie "Budowanie współpracy i efektywności" skierowane jest do osób dorosłych (powyżej 18 roku życia), które z własnej inicjatywy chcą podnosić swoje umiejętności i kompetencje, spełniających co najmniej jedno z poniższych kryteriów:
1.1 mieszkają na terenie województwa warmińsko-mazurskiego (w rozumieniu Kodeksu Cywilnego)
1.2 są zatrudnione na terenie województwa warmińsko-mazurskiego
1.3 pobierają naukę na terenie województwa warmińsko-mazurskiego.
Szkolenie będzie się składało z części teoretycznej i części praktycznej z wykorzystaniem następujących metod aktywizacyjnych uczestników:
- Dyskusja moderowana
- Mini wykład
- Praca w grupach / podgrupach
- Studium przypadku (case study)
- Symulacje i odgrywanie ról (role play)
- Testy i autodiagnozy (np. style przywództwa, role zespołowe Belbina)
- Refleksja indywidualna i dziennik rozwojowy
- Burza mózgów
Program szkolenia
Dzień 1: 18.09.2025, prowadzący - Małgorzata Dudek
Rola lidera w zaangażowaniu zespołu
- Różnice między liderem a menedżerem.
- Postawy i kompetencje lidera angażującego zespół.
- Kluczowe czynniki wpływające na zaangażowanie (wg Gallupa i innych modeli).
- Sposoby budowania zaufania i relacji w zespole.
Metody: studium przypadku, burza mózgów, mini-wykład, analiza stylów liderskich.
Faza rozwoju zespołu
- Model Tuckmana: forming, storming, norming, performing, adjourning.
- Rola lidera na każdym etapie.
- Wyzwania i interwencje liderskie w fazie konfliktów i zmian.
Metody: analiza przypadków, ćwiczenia zespołowe, refleksja nad własnym zespołem.
Rozpoznanie ról zespołu i potencjału pracowników
- Teoria ról zespołowych (np. Belbin).
- Typy osobowości a styl pracy.
- Rozwój talentów i mocnych stron w zespole.
- Delegowanie zadań zgodnie z kompetencjami.
Metody: test ról zespołowych, praca w grupach, mapa kompetencji.
Samorozwój osobisty u zespołowy
- Model kompetencji i uczenia się (np. 70-20-10).
- Coachingowy styl zarządzania.
- Budowanie kultury feedbacku i uczenia się.
- Indywidualny plan rozwoju.
Metody: refleksja indywidualna, ćwiczenia coachingowe, scenki, feedback 360°.
Dzień 2: 19.09.2025, prowadzący - Małgorzata Dudek
Zarządzanie konfliktem i trudne rozmowy
- Źródła i dynamika konfliktu.
- Style reagowania na konflikt (model Thomasa-Kilmanna).
- Struktura trudnej rozmowy (m.in. model FUKO, SBI).
- Postawa asertywna lidera.
Metody: symulacje rozmów, analiza przypadków, odgrywanie ról.
Zarządzanie sobą w czasie
- Macierz Eisenhowera i metoda ALPEN.
- Zarządzanie energią vs. czasem.
- Przeciwdziałanie prokrastynacji i rozpraszaczom.
- Planowanie działań zgodnie z celami i wartościami.
Metody: autodiagnozy, ćwiczenia praktyczne, symulacje, refleksja.
Zarządzanie celami
- Metody formułowania celów (SMART, OKR).
- Cele indywidualne a cele zespołowe.
- Motywowanie przez cele.
- Praca z KPI i miernikami postępu.
Metody: warsztaty formułowania celów, praca z case study, mini-projekty zespołowe.
Zarządzanie emocjami w kontekście skuteczności osobistej i zespołowej
- Komponenty inteligencji emocjonalnej (wg Daniela Golemana).
- Rozpoznawanie i nazywanie emocji.
- Radzenie sobie z emocjami w sytuacjach presji.
- Wpływ emocji lidera na zespół.
Metody: ćwiczenia uważności (mindfulness), analiza własnych reakcji, testy EQ, symulacje sytuacji stresowych.
Test wiedzy - walidacja
Walidacja usługi odbędzie się 19 września 2025 roku w godz. 14:45–15:00 i będzie polegała na przeprowadzeniu pisemnego testu teoretycznego jednokrotnego wyboru (ABC). Test został opracowany przez trenera prowadzącego we współpracy z walidatorem, w oparciu o zamierzone efekty usługi. Testy (w formie papierowej) zostaną rozdane uczestnikom przez trenera prowadzącego usługę.
Wyniki testu będą oceniane przez walidatora zgodnie z kluczem odpowiedzi przygotowanym przez trenera prowadzącego usługę po zakończonej usłudze rozwojowej.
Zostanie zachowania rozdzielność pomiędzy szkoleniem a walidacją usługi.
Informacje dodatkowe:
- 1 godzina rozliczeniowa = 45 minut dydaktycznych.
- Szkolenie trwa 16 godzin dydaktycznych.
- Przerwy nie wliczają się do czasu trwania usługi.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 11 Rola lidera w zaangażowaniu zespołu | Prowadzący Małgorzata Dudek | Data realizacji zajęć 18-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 11 Faza rozwoju zespołu | Prowadzący Małgorzata Dudek | Data realizacji zajęć 18-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 11 Przerwa | Prowadzący Małgorzata Dudek | Data realizacji zajęć 18-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 11 Rozpoznanie ról zespołu i potencjału pracowników | Prowadzący Małgorzata Dudek | Data realizacji zajęć 18-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 11 Samorozwój osobisty i zespołowy | Prowadzący Małgorzata Dudek | Data realizacji zajęć 18-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 11 Zarządzanie konfliktem i trudne rozmowy | Prowadzący Małgorzata Dudek | Data realizacji zajęć 19-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 11 Zarządzanie sobą w czasie | Prowadzący Małgorzata Dudek | Data realizacji zajęć 19-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 11 Przerwa | Prowadzący Małgorzata Dudek | Data realizacji zajęć 19-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 11 Zarządzanie celami | Prowadzący Małgorzata Dudek | Data realizacji zajęć 19-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 11 Zarządzanie emocjami w kontekście skuteczności osobistej i zespołowej | Prowadzący Małgorzata Dudek | Data realizacji zajęć 19-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 14:45 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 11 Test wiedzy - walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 19-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:45 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 00:15 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 2 725,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 2 725,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 170,31 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 170,31 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Małgorzata Dudek
Umiejętności w zarządzaniu – motywacja, prowadzenie trudnych rozmów z pracownikami, kreatywność w zarządzaniu, rekrutacja pracowników, zarządzanie rozwojem pracowników oraz procesami w firmie, ocena okresowa, delegowanie zadań, informacja zwrotna, tworzenie modeli biznesowych, autorytet w zarządzaniu, procesy doskonalenia jakości, inne z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi i zarządzania zmianą w przedsiębiorstwie, budowanie strategii marki.
Umiejętności osobiste – sprawne zarządzanie sobą i swoją pracą, zdolność do motywowania samego siebie, kreatywność, autoprezentacja z elementami wystąpień publicznych, efektywne wyznaczanie celów, planowanie własnej ścieżki rozwoju.
Umiejętności interpersonalne – komunikacja, motywacja, współpraca w zespole, rozwiązywanie problemów.
Umiejętności rozwoju organizacji – tworzenie misji, wizji i strategii rozwoju organizacji, określenie planów rozwojowych, tworzenie systemów komunikacji wewnątrz organizacji oraz systemów motywacyjnych, tworzenie ścieżek zaszeregowań oraz matryc kompetencji z wykorzystaniem narzędzi transformacji cyfrowej i gospodarki cyfrowej, wykorzystanie narzędzi cyfrowych w firmie, wdrażaniu nowych modeli i form organizacji pracy.
Posiada 120h doświadczenia w prowadzeniu szkoleń w danej tematyce w ciągu ostatnich 2 lat.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały dla uczestników usługi:
- scenariusz szkolenia,
- materiały szkoleniowe (notes, długopis)
- skrypt podsumowujący wiedzę zdobytą na szkoleniu
Warunki uczestnictwa
Warunkiem uczestnictwa jest zarejestrowanie i założenie konta w Bazie Usług Rozwojowych, zapisanie się na szkolenie za pośrednictwem Bazy i przypisanego ID wsparcia oraz spełnienie wszystkich warunków uczestnictwa w projekcie określonych przez Operatora.
Informacje dodatkowe
Usługa rozwojowa nie jest świadczona przez podmiot pełniący funkcję Operatora lub Partnera Operatora w danym projekcie PSF lub w którymkolwiek Regionalnym Programie lub FERS albo przez podmiot powiązany z Operatorem lub Partnerem kapitałowo lub osobowo.
Usługa rozwojowa nie jest świadczona przez podmiot będący jednocześnie podmiotem korzystającym z usług rozwojowych o zbliżonej tematyce w ramach danego projektu.
Usługa rozwojowa nie obejmuje wzajemnego świadczenia usług w projekcie o zbliżonej tematyce przez Dostawców usług, którzy delegują na usługi siebie oraz swoich pracowników i korzystają z dofinansowania, a następnie świadczą usługi w zakresie tej samej tematyki dla Przedsiębiorcy, który wcześniej występował w roli Dostawcy tych usług.
Cena usługi nie obejmuje kosztów niezwiązanych bezpośrednio z usługą rozwojową, w szczególności kosztów środków trwałych przekazywanych Przedsiębiorcom lub Pracownikom przedsiębiorcy, kosztów dojazdu i zakwaterowania.