Reality Scan – Fotogrametria cyfrowa
Reality Scan – Fotogrametria cyfrowa
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInformatyka i telekomunikacja / Projektowanie graficzne i wspomagane komputerowo
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie dedykowane jest dla osób, które chcą od podstaw nabyć wiedzę i umiejętności z zakresu cyfrowego odwzorowywania rzeczywistości za pomocą fotogrametrii. Narzędzie Reality Scan pozwala na precyzyjne przekształcanie zdjęć i skanów laserowych w szczegółowe modele 3D.
- Minimalna liczba uczestników2
- Maksymalna liczba uczestników5
- Data zakończenia rekrutacji20-08-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi18
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat VCC Akademia Edukacyjna
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie przygotowuje do tworzenia wysokiej jakości modeli obiektów, budynków i krajobrazów na potrzeby ochrony dziedzictwa, archeologii, inżynierii, architektury, gier wideo czy wizualizacji VR/AR. Szkolenie obejmuje wszystkie etapy procesu – od przygotowania danych wejściowych, przez obróbkę i optymalizację modeli, aż po eksport gotowych wyników.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik charakteryzuje podstawowezasady i metodologię pracy w programie Reality Capture. | Kryteria weryfikacji Definiuje pojęcie fotogramertii | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Rozróżnia elementy interfejsu i przestrzeni roboczej | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Wskazuje podstawowe funkcje programu Reality Capture | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Uczestnik rozróżnia etapy przygotowania i importu danych wejściowych. | Kryteria weryfikacji Wymienia podstawowe zasady tworzenia zdjęć na potrzeby fotogrametrii | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Wskazuje obsługiwane formaty danych wejściowych | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Charakteryzuje sposób importu zdjęć i chmur punktów | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Uczestnik wskazujeetapy tworzenia modelu 3D. | Kryteria weryfikacji Charakteryzuje proces generowania chmury punktów i siatki 3D | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Wymienia etapy teksturowania modeli | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Wskazuje typowe problemy i błędy rekonstrukcji | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Uczestnik rozróżnia techniki optymalizacji i edycji modeli 3D. | Kryteria weryfikacji Wymienia techniki oczyszczania i uproszczania siatek | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Wskazuje sposoby uzupełniania braków i wygładzania powierzchni | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Rozróżnia podstawowe techniki retopologii | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Uczestnik charakteryzuje proces eksportu modeli. | Kryteria weryfikacji Wskazuje obsługiwane formaty eksportowe | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Dobiera format eksportu do docelowego zastosowania | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Rozpoznaje możliwości integracji z innym oprogramowaniem. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Program szkolenia:
I. Wprowadzenie do fotogrametrii cyfrowej i programu RealityScan
- Podstawy fotogrametrii – jak działa i jakie ma zastosowania?
- Interfejs programu RealityScan – omówienie narzędzi i nowości w wersji V2.
- Przygotowanie środowiska pracy i organizacja projektu.
II. Podstawy fotografii technicznej
- Aparaty cyfrowe, sprzęt i akcesoria fotograficzne
- Co to jest ISO, czas naświetlania i przysłona – i jak to wpływa na zdjęcie?
- Wykorzystanie linii prowadzących, trybów półautomatycznych w aparacie, praca ze znacznikami
- Przegląd technik pomocniczych mających zastosowanie w fotogrametrii, takich jak tethering, fokus bracketing i polaryzacja krzyżowa
- Zasady tworzenia zdjęć fotogrametrycznych
III. Przygotowanie i import danych wejściowych
- Jak przygotować dane z dronów, telefonów, aparatów fotograficznych i skanerów laserowych.
- Obróbka wsadowa plików RAW
- Importowanie zdjęć i chmur punktów do RealityScan.
- Sprawdzanie jakości danych wejściowych i minimalizacja błędów.
IV. Tworzenie modelu 3D i jego optymalizacja
- Proces generowania chmury punktów na podstawie zdjęć.
- Tworzenie siatek modelu 3D (mesh) i ich teksturowanie.
- Radzenie sobie z problemami – jak unikać błędów w rekonstrukcji obiektów.
- Oczyszczanie i optymalizacja siatki 3D.
V. Edycja i eksport modeli
- Edycja modeli – uzupełnianie brakujących danych, wygładzanie powierzchni, retopologia.
- Przygotowanie modelu pod kątem prezentacji, wizualizacji i druku 3D.
- Zewnętrzne oprogramowanie do pracy z teksturą i siatką
- Eksport modeli do różnych formatów (OBJ, FBX, STL, PLY).
- Przygotowanie modeli do wykorzystania w VR/AR, grach wideo i wizualizacjach.
- Wprowadzenie do integracji z innymi programami, takimi jak Blender, 3D Coat, Twinmotion czy Marmoset Toolbag.
VI. Case studies i praktyczne projekty
- Praca nad rzeczywistymi przykładami z branży.
- Analiza i optymalizacja dużych projektów, takich jak budynki czy krajobrazy.
- Tworzenie modeli 3D dla archeologii, inwentaryzacji zabytków, mapowania terenu i innych zastosowań.
VII. Walidacja - egzamin wewnętrzny.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 11 I. Wprowadzenie do fotogrametrii cyfrowej i programu Reality Capture (wykład) | Prowadzący Piotr Burzyński | Data realizacji zajęć 22-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 09:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 11 II. Podstawy fotografii technicznej (wykład, rozmowa) | Prowadzący Piotr Burzyński | Data realizacji zajęć 22-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:45 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 11 II. Podstawy fotografii technicznej (ćwiczenia praktyczne) | Prowadzący Piotr Burzyński | Data realizacji zajęć 22-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 11 III. Przygotowanie i import danych wejściowych (wykład, rozmowa) | Prowadzący Piotr Burzyński | Data realizacji zajęć 22-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 11 III. Przygotowanie i import danych wejściowych (ćwiczenia praktyczne) | Prowadzący Piotr Burzyński | Data realizacji zajęć 22-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:15 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 11 IV. Tworzenie modelu 3D i jego optymalizacja (wykład, rozmowa) | Prowadzący Piotr Burzyński | Data realizacji zajęć 23-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 11 IV. Tworzenie modelu 3D i jego optymalizacja (ćwiczenia praktyczne) | Prowadzący Piotr Burzyński | Data realizacji zajęć 23-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 11 V. Edycja i eksport modeli (wykład, rozmowa) | Prowadzący Piotr Burzyński | Data realizacji zajęć 23-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 11 V. Edycja i eksport modeli (ćwiczenia praktyczne) | Prowadzący Piotr Burzyński | Data realizacji zajęć 23-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:15 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 11 VI. Case studies i praktyczne projekty (ćwiczenia praktyczne) | Prowadzący Piotr Burzyński | Data realizacji zajęć 23-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 16:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 11 VII. Walidacja - egzamin wewnętrzny (test teoretyczny online) | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 23-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:15 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 00:45 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 2 878,20 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 2 340,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 159,90 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 130,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Piotr Burzyński
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Kursant otrzymuje prezentację oraz zestaw plików do ćwiczeń.
Warunki uczestnictwa
Do odbycia szkolenia niezbędna jest jedynie umiejętność sprawnego poruszania się w środowisku Windows lub MacOS oraz jego obsługi za pomocą myszki. Podstawy teoretyczne lub praktyczne tworzenia grafiki 2D lub 3D są pomocne, ale nie są wymagane.
Usługa rozwojowa, dla której dofinansowanie wynosi co najmniej 70% lub więcej jest zwolniona z podatku VAT. W takim przypadku cena netto = cenie brutto usługi.
Informacje dodatkowe
Kurs obejmuje 18 godzin edukacyjnych, tj. 13,5 godz. zegarowych.
Zajęcia teoretyczne: 7 godz.
Zajęcia praktyczne: 10 godz.
Egzamin wewnętrzny: 1 godz.
Po zakończeniu szkolenia uczestnik otrzymuje Zaświadczenie o ukończeniu szkolenia.
Zawarto umowę z WUP w Toruniu w ramach projektu Kierunek – Rozwój.
Podpisano umowę z WUP Kraków w ramach Projektu „Małopolski pociąg do kariery – sezon 1” i/lub „Nowy start w Małopolsce z EURESem”.
Kompetencja związana z cyfrową transformacją.
Materiały multimedialne i dokumenty do pobrania
Materiały multimedialne
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi
- Laboratorium komputerowe