Studia podyplomowe_Menedżer kultury
Studia podyplomowe_Menedżer kultury
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Organizacja
- Grupa docelowa usługi
Uczestnikiem podyplomowych studiów specjalistycznych może być każdy absolwent wyższej uczelni o dowolnym profilu i specjalności. Studia w szczególności skierowane są do osób zarządzających lub planujących zarządzać w przyszłości placówkami kultury, pracowników samorządów lokalnych zajmujących się organizowaniem różnego rodzaju imprez kulturalnych, pracowników starostw, urzędów wojewódzkich zatrudnionych w komórkach organizacyjnych zajmujących się sferą kultury, artystów, oraz osób wiążących swoją przyszłość zawodową z tą dziedziną życia społecznego.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników40
- Data zakończenia rekrutacji30-09-2025
- Forma prowadzenia usługimieszana (stacjonarna połączona z usługą zdalną w czasie rzeczywistym)
- Liczba godzin usługi149
- Podstawa uzyskania wpisu do BURart. 163 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 742, z późn. zm.)
- Zakres uprawnieńKształcenie na studiach podyplomowych prowadzonych przez uczelnie
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Studia przygotowują do zarządzania w przyszłości placówkami kultury dzięki pogłębionej wiedzy dotyczącej: podmiotów rynku kultury i relacji pomiędzy nimi; metod i sposobów analizowania rynku kultury; zmian na rynku kultury oraz ich praktycznych zastosowań; zarządzania instytucjami kultury; prawno-organizacyjnych i finansowych aspektów funkcjonowania instytucji kultury; a także organizowania działań marketingowych w instytucjach kultury i wydarzeń kulturalnych.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się WIEDZA:Charakteryzuje funkcjonowanie rynku kultury, ma wiedzę o prawno-organizacyjnych i finansowych aspektach funkcjonowania instytucji kultury. Definiuje wiedzę na temat zarządzania instytucjami kultury i budowania relacji z otoczeniem. Charakteryzuje wiedzę na temat metod i sposobów analizowania rynku kultury oraz działań marketingowych. Ma pogłębioną wiedzę o człowieku jako twórcy kultury i współtwórcy wydarzeń kulturalnych | Kryteria weryfikacji Charakteryzuje wiedzę o wszystkich aspektach funkcjonowania i analizy rynku kultury, zarządzaniu instytucją kultury oraz zasobami ludzkimi w kulturze | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Wywiad swobodny | ||
Efekty uczenia się UMIEJĘTNOŚCI:Posiada umiejętność badania i interpretacji zjawisk społeczno-kulturowych oraz wykorzystania wiedzy do opisu i analizowania procesów i zjawisk społeczno-kulturowych. Wykorzystuje zdobytą wiedzę do analizy warunków funkcjonowania rynku kultury. Posiada umiejętność praktycznego wykorzystania teoretycznej wiedzy z zakresu zarządzania instytucjami na rynku kultury. Posiada umiejętność doboru działań i technik (w tym ICT) wykorzystywanych do zarządzania instytucjami kultury | Kryteria weryfikacji Posiada praktyczne umiejętności stosowania instrumentów do zarządzania instytucjami kultury, badania rynku, w tym podmiotów kultury, analizy otoczenia instytucji kultury, doboru nowoczesnych technik do wspierania działalności instytucji kultury | Metoda walidacji Prezentacja |
Metoda walidacji Debata swobodna | ||
Efekty uczenia się KOMPETENCJE SPOŁECZNE:Jest gotów do uznawania roli rzetelnej wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych związanych z zarządzaniem instytucjami kultury. Jest gotów do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy. Jest gotów do pracy w instytucjach publicznych, prywatnych, non-profit | Kryteria weryfikacji Jest gotów do myślenia i działania przedsiębiorczego, uznawania roli rzetelnej wiedzy w zarządzaniu instytucjami kultury | Metoda walidacji Debata swobodna |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Studia podyplomowe dwusemestralne blended learning (forma stacjonarna połączona z usługa zdalną w czasie rzeczywistym)
Więcej informacji: https://www.ue.katowice.pl/studia-podyplomowe.html
Główny cel usługi został wskazany w celu edukacyjnym.
Lp. | Przedmiot | Liczba godzin teoretycznych | Liczba godzin praktycznych | Punkty ECTS |
1 | Podstawy zarządzania | 4 | 4 | 2 |
2 | Finansowanie instytucji kultury | 7 | 7 | 3 |
3 | Prawne podstawy działalności kulturalnej | 7 | 7 | 3 |
4 | Negocjacje | 4 | 3 | 2 |
5 | Zachowania konsumentów w czasie wolnym | 3 | 4 | 2 |
6 | Rynek kultury | 3 | 4 | 2 |
7 | Badania rynku kultury | 7 | 7 | 3 |
8 | Marketing i promocja w kulturze | 7 | 7 | 2 |
9 | Technologie informatyczne w działalności instytucji kultury | 4 | 4 | 2 |
10 | Budowanie relacji z otoczeniem | 4 | 3 | 2 |
11 | Organizacja wydarzeń kulturalnych | 3 | 4 | 1 |
Zajęcia praktyczne w instytucjach kultury | ||||
12 | Zarządzanie biblioteką (zajęcia w CINIBA w Katowicach) | 3 | 4 | 1 |
13 | Zarządzanie instytucją muzyczną (zajęcia w NOSPR w Katowicach) | 3 | 4 | 1 |
14 | Zarządzanie kinem (zajęcia w kinie Kosmos w Katowicach) | 3 | 4 | 1 |
15 | Zarządzanie muzeum (zajęcia w Muzeum Górnictwa Węglowego Guido w Zabrzu) | 3 | 4 | 1 |
16 | Zarządzanie ośrodkiem kultury (zajęcia w Chorzowskim Centrum Kultury w Chorzowie) | 3 | 4 | 1 |
17 | Zarządzanie teatrem (zajęcia w Teatrze Rozrywki w Chorzowie) | 3 | 4 | 1 |
Razem | 71 | 78 | 30 |
Absolwent otrzymuje świadectwo ukończenia studiów podyplomowych, które zawiera program kierunku wraz ze zrealizowanymi godzinami i punktami ECTS.
W czas trwania usługi wykazany w harmonogramie zostały wliczone godziny dydaktyczne wraz z przerwami.
Przerwy:
blok 4h zajęć od 8.55 do 12.25 - przerwa 10.35 do 10.45
blok 6h zajęć od 8.55 do 14.15 - przerwa 10.35 do 10.45 oraz 12.25 do 12.35
blok 8h zajęcia od 8.55 do 16.05 - przerwa 10.35 do 10.45 oraz 12.25 do 12.35 oraz 14.10 do 14.30
Do każdego bloku zajęć jest dodatkowa "przerwa higieniczna" do dyspozycji osoby prowadzącej:
blok 4 h zajęć + 20 minut przerwa higieniczna
blok 6h zajęć + 30 minut przerwa higieniczna
blok 8h zajęć + 30 minut przerwa higieniczna
Sposób walidacji został ujęty w zakładce: Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin | Forma stacjonarna |
---|---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 3 850,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 3 850,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 25,84 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 25,84 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
dr Mirosława Malinowska
Prodziekan Kolegium Studiów
Członek Rady Wydziału Ekonomii
Członek Rady ds. Dydaktyki i Jakości Kształcenia
Członek Komisji ds. Współpracy Międzynarodowej
Kierownik studiów podyplomowych Marketing i Public Relations
Członek Rady Zarządzającej Międzynarodowej Sieci Badawczej Association European Research Community (PGV)
Członek Międzynarodowej Sieci Badawczej Association European Research Community (PGV)
Dydaktyka:
Marketing
Marketing międzynarodowy
Online marketing
Omnichannel marketing
E-branding
Zakładanie działalności gospodarczej
Strategie marketingowe
https://www.ue.katowice.pl/pracownicy/wydzial-ekonomii/katedra-rynku-i-konsumpcji/miroslawa-malinowska.html
prof. dr hab. Tomasz Ingram
Wykształcenie: stopień doktora nauk ekonomicznych w dyscyplinie nauki o zarządzaniu uzyskał w marcu 2009 roku, a w 2016 roku uzyskał stopień doktora habilitowanego w dyscyplinie nauki o zarządzaniu (dominujący obszar dociekań naukowych to Zarządzanie zasobami ludzkimi). W 2024 roku uzyskał tytuł profesora nauk społecznych w dyscyplinie nauki o zarządzaniu i jakości
Doświadczenie: zatrudniony na Uniwersytecie Ekonomicznym w Katowicach od 1 marca 2003 roku, od 2011 roku jest pracownikiem Katedry Przedsiębiorczości i Zarządzania Innowacyjnego na Wydziale Ekonomii UE w Katowicach, którą kieruje od 1 września 2023 r.
dr hab. Magdalena Jaciow, prof. UE
dr hab. Robert Wolny, prof. UE
dr hab. Beata Kolny, prof. UE
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały dydaktyczne:
skrypty, konspekty, prezentacje, pliki dokumentów przygotowanych w dowolnych formach
przekazywane są uczestnikom w formie elektronicznej.
Warunki uczestnictwa
Warunkiem przyjęcia na studia jest ukończenie studiów I, II stopnia lub jednolitych studiów magisterskich.
Informacje dodatkowe
- CENA STUDIÓW MOŻE ULEC ZMIANIE, ze względu na przewidziane Zarządzeniem Rektora zniżki w czesnym lub dodatkową opłatę za rozłożenie płatności na raty: https://bap.ue.katowice.pl/423-lista/d/4004/5/ (z późn. zm.)
- Kadra naukowo-dydaktyczna obejmuje więcej osób prowadzących zajęcia niż jest zamieszczonych w karcie usługi.
- Oprócz rejestracji w BUR należy zarejestrować się w systemie internetowej rekrutacji IRK2 Uczelni.
- Termin rejestracji w systemie IRK2 Uczelni upływa dnia 30.09.2025r.
- Godziny rozpoczęcia zajęć oraz ich zakończenia zostały podane w harmonogramie jako godziny dyspozycyjności uczestnika (wraz z przerwami). Liczba godzin usługi jest podana w godzinach dydaktycznych.
- Szczegółowy harmonogram wraz z salami oraz wszelkie informacje dostępne na stronie (https://www.ue.katowice.pl/studia-podyplomowe/obsluga-sluchaczy/harmonogramy-zjazdow.html)
- W przypadku wyczerpania liczby miejsc, nie przyjmujemy zgłoszeń.
- Brak możliwości rozliczania się za pośrednictwem Bonów Rozwojowych.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Do wszystkich zajęć niezbędny jest komputer lub inne urządzenie ze stałym łączem internetowym. Zajęcia prowadzone są na platformie e-learningowa G Suite - Google Classroom, Google Meet. Logowanie możliwe jest tylko z adresów w domenie edu.uekat.pl (uczestnicy). Każdy uczestnik studiów podyplomowych otrzymuje indywidualne konto w usłudze Google Apps. Sygnały wychodzące od uczestnika we wszystkich sytuacjach muszą spełniać wymagania przepustowości 3,2 mbps . Sygnały przychodzące zależą od liczby uczestników: 4,0 Mb/s przy 10 uczestnikach.
Adres
Adres
- CINIBA w Katowicach (ul. Bankowa 11a, 40-007 Katowice)
- NOSPR w Katowicach (pl. W. Kilara 1, 40-202 Katowice)
- Kino Kosmos w Katowicach (ul. Sokolska 66, 40-087 Katowice)
- Muzeum Górnictwa Węglowego Guido w Zabrzu (ul. 3 Maja 19, 41-800 Zabrze)
- Chorzowskie Centrum Kultury w Chorzowie (ul. H. Sienkiewicza 3, 41-500 Chorzów)
- Teatr Rozrywki w Chorzowie (ul. M. Konopnickiej 1, 41-500 Chorzów)