Szkolenie: Inteligentna Ekologia: Jak AI wspiera zrównoważony rozwój osobisty w miejscu pracy
Szkolenie: Inteligentna Ekologia: Jak AI wspiera zrównoważony rozwój osobisty w miejscu pracy
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Psychologia i rozwój osobisty
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie skierowane jest do osób zainteresowanych psychologią, rozwojem osobistym oraz świadomym wykorzystaniem nowych technologii w środowisku zawodowym. W szczególności zapraszamy pracowników biurowych i administracyjnych, nauczycieli, edukatorów, trenerów rozwoju osobistego, a także specjalistów HR i wellbeing. Uczestnikami mogą być zarówno osoby pracujące w instytucjach publicznych, firmach prywatnych i organizacjach pozarządowych, jak i ci, którzy planują przebranżowienie lub poszerzenie kompetencji w obszarze zrównoważonego rozwoju psychologicznego, eko-innowacji oraz etycznego i świadomego wykorzystania sztucznej inteligencji. Program jest odpowiedni dla osób chcących rozwijać kompetencje miękkie w kontekście transformacji cyfrowej i zielonej, niezależnie od poziomu zaawansowania technologicznego.
- Minimalna liczba uczestników2
- Maksymalna liczba uczestników20
- Data zakończenia rekrutacji18-08-2025
- Forma prowadzenia usługimieszana (stacjonarna połączona z usługą zdalną w czasie rzeczywistym)
- Liczba godzin usługi18
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa prowadzi do nabycia umiejętności wykorzystywania AI w celu wspierania zielonej transformacji i zrównoważonego rozwoju osobistego w środowisku pracy. Uczestnik projektuje proekologiczne rozwiązania, optymalizuje procesy biurowe, wzmacnia świadomość ekologiczną i psychiczną, analizuje wpływ działań na środowisko oraz rozwija kompetencje w obszarze etycznego i odpowiedzialnego działania.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Wiedza:Definiuje podstawowe pojęcia związane z AI i zielonymi kompetencjami | Kryteria weryfikacji Poprawnie wyjaśnia pojęcia: AI, ML, SDGs, ESG,zielone kompetencje | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Wiedza:Analizuje rolę AI w zrównoważonym rozwoju | Kryteria weryfikacji Wskazuje przykłady użycia AI wspierające SDGs i ESG | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Wiedza:Organizuje wiedzę o narzędziach wspierających działania ekologiczne | Kryteria weryfikacji Rozróżnia narzędzia i przypisuje im konkretne zastosowania | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Umiejętności:Stosuje AI do ograniczenia zużycia zasobów | Kryteria weryfikacji Przedstawia zastosowanie konkretnych narzędzi AI w praktyce (np. OCR, automatyzacja dokumentów) | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Efekty uczenia się Umiejętności:Projektuje eko-komunikaty z użyciem AI | Kryteria weryfikacji Tworzy komunikat (newsletter, post, plakat) przy użyciu wskazanego narzędzia | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Efekty uczenia się Umiejętności:Organizuje workflow w duchu Green IT | Kryteria weryfikacji Prezentuje przykładowy schemat procesu pracy biurowej z uwzględnieniem optymalizacji | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Efekty uczenia się Umiejętności:Analizuje dane środowiskowe i tworzy raport | Kryteria weryfikacji Opracowuje prosty raport lub symulację (np. ślad węglowy, zużycie energii) | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Efekty uczenia się Kompetencje społeczne:Współpracuje w planowaniu działań proekologicznych | Kryteria weryfikacji Angażuje się w projekt grupowy, współtworzy rozwiązania | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Efekty uczenia się Kompetencje społeczne:Komunikuje ideę proekologiczne w środowisku pracy | Kryteria weryfikacji Jasno i przekonująco prezentuje własne rozwiązania | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Efekty uczenia się Kompetencje społeczne:Organizuje działania z uwzględnieniem odpowiedzialności środowiskowej | Kryteria weryfikacji Przedstawia działania, które planuje wdrożyć po szkoleniu | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Efekty uczenia się Kompetencje społeczne:Analizuje etyczne aspekty korzystania z AI | Kryteria weryfikacji Formułuje własną opinię na temat etycznego korzystania z AI | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
BLOK I: Wprowadzenie do AI i zielonych kompetencji
1.AI jako narzędzie wspierające zieloną transformację w pracy biurowej
- Wprowadzenie do AI (sztuczna inteligencja, uczenie maszynowe)
- Zielone kompetencje: czym są, dlaczego są potrzebne w pracy biurowej
- Jak AI wspiera cele zrównoważonego rozwoju (SDGs)
2. Redukcja zasobów w pracy biurowej z pomocą AI
- Jak ograniczyć zużycie papieru, energii, plastiku dzięki cyfrowym rozwiązaniom
- Przykładowe narzędzia: OCR, automatyczne raporty, cyfrowy obieg dokumentów
- Ćwiczenie: analiza swojego biurowego dnia pracy pod kątem eko-optymalizacji
3. Planowanie komunikacji proekologicznej z pomocą AI
- Tworzenie treści promujących zrównoważony rozwój (np. eko-newslettery, plakaty)
- Praca z ChatGPT, Canva AI, Copy.ai
- Ćwiczenie: opracowanie komunikatu o proekologicznym działaniu w firmie
BLOK II: Projekty ESG i zarządzanie ekologicznymi działaniami
1.Zarządzanie projektami proekologicznymi z pomocą AI
- Jak AI wspiera planowanie, monitorowanie i analizę wpływu środowiskowego
- Automatyzacja harmonogramów, narzędzia typu Notion AI, Asana AI
- Ćwiczenie: zaplanowanie mini-projektu „zielonego biura”
2.Edukacja ekologiczna i zaangażowanie pracowników z pomocą AI
- Tworzenie quizów, chatbotów, prostych kampanii edukacyjnych
- Przykłady: edukacja klimatyczna, zielone biuro, less waste
- Ćwiczenie: zbuduj prostego chatbota promującego eko-nawyki
3.AI w optymalizacji procesów biurowych – jak działać mądrzej i czyściej
- Automatyzacja zadań, czysta komunikacja cyfrowa
- Redukcja zbędnych spotkań i e-maili z pomocą AI
- Ćwiczenie: zaprojektuj bardziej ekologiczny workflow dla swojego działu
BLOK III: Monitorowanie, raportowanie i tworzenie zielonych strategii
1.Monitorowanie wpływu środowiskowego – jak AI wspiera raportowanie ESG
- Kalkulacja śladu węglowego, analiza danych zużycia energii
- Narzędzia do zbierania i raportowania danych: Excel AI, ClimateOS
- Ćwiczenie: symulacja raportu zużycia energii przez zespół
2.Tworzenie strategii zrównoważonego rozwoju z wykorzystaniem AI
- Jak AI wspiera długoterminowe myślenie: prognozowanie, ryzyka, optymalizacje
- Tworzenie mapy zmian środowiskowych
- Ćwiczenie: wyznacz cele eko dla swojego działu i wskaż wsparcie AI
3.Etyka i odpowiedzialność w używaniu AI dla ekologii
- Czy AI jest „zielona”? Ślad energetyczny modeli AI
- Jak wybierać odpowiedzialne narzędzia
- Dyskusja: odpowiedzialność użytkownika, firmy, producenta
BLOK IV: Prezentacja projektów i praktyczne wdrożenie
1.Praca projektowa – „Zielona zmiana z AI”
- Uczestnicy pracują indywidualnie lub w parach nad rozwiązaniem
- Tematy: ograniczenie zużycia energii, zmniejszenie śladu papierowego, edukacja ekologiczna, itp.
2. Prezentacja projektów uczestników
- Prezentacje i mini-pitching pomysłów
- Feedback od trenera i grupy
- Dyskusja: co można wdrożyć już jutro?
WALIDACJA I ZAKOŃCZENIE SZKOLENIA
- Podsumowanie nabytej wiedzy i umiejętności
- Autoewaluacja – co uczestnik wdroży w pracy
- Ankieta ewaluacyjna
- Rekomendacje dalszego rozwoju kompetencji zielonych i cyfrowych
Dodatkowe informację o usłudze:
- Usługa świadczona jest w godzinach zegarowych, gdzie jedna godzina odpowiada: 60 minut
- W polu "Liczba godzin usługi", wymiar czasowy szkolenia wyrażony jest w godzinach zegarowych
- Przerwy są wliczone w całkowity czas trwania usługi
- Metody aktywizujące: dyskusje grupowe, studia przypadków, obserwacja, ćwiczenia planowania integracji, analiza przypadków, warsztaty refleksyjne, role-playing
- Warunki organizacyjne: Zajęcia będą odbywały się w jednej grupie bez podziału na podgrupy, firma szkoleniowa zapewnia materiały szkoleniowe niezbędne do realizacji usługi
- Organizator zapewnia dostępność usługi rozwojowej dla osób ze szczególnymi potrzebami, zgodnie z obowiązującymi przepisami. Dostosowujemy nasze usługi do indywidualnych wymagań uczestników, aby zapewnić pełne uczestnictwo i komfort w trakcie szkolenia.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin | Forma stacjonarna |
---|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 16 AI jako narzędzie wspierające zieloną transformację w pracy biurowej | Prowadzący Natalia Gaweł | Data realizacji zajęć 19-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 17:30 | Liczba godzin 01:30 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 16 Przerwa | Prowadzący Natalia Gaweł | Data realizacji zajęć 19-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:30 | Godzina zakończenia 17:45 | Liczba godzin 00:15 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 16 Redukcja zasobów w pracy biurowej z pomocą AI | Prowadzący Natalia Gaweł | Data realizacji zajęć 19-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:45 | Godzina zakończenia 19:15 | Liczba godzin 01:30 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 16 Planowanie komunikacji proekologicznej z pomocą AI | Prowadzący Natalia Gaweł | Data realizacji zajęć 19-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 19:15 | Godzina zakończenia 20:30 | Liczba godzin 01:15 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 16 Zarządzanie projektami proekologicznymi z pomocą AI | Prowadzący Natalia Gaweł | Data realizacji zajęć 21-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 17:30 | Liczba godzin 01:30 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 16 Przerwa | Prowadzący Natalia Gaweł | Data realizacji zajęć 21-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:30 | Godzina zakończenia 17:45 | Liczba godzin 00:15 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 16 Edukacja ekologiczna i zaangażowanie pracowników z pomocą AI | Prowadzący Natalia Gaweł | Data realizacji zajęć 21-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:45 | Godzina zakończenia 19:15 | Liczba godzin 01:30 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 16 AI w optymalizacji procesów biurowych – jak działać mądrzej i czyściej | Prowadzący Natalia Gaweł | Data realizacji zajęć 21-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 19:15 | Godzina zakończenia 20:30 | Liczba godzin 01:15 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 16 Monitorowanie wpływu środowiskowego – jak AI wspiera raportowanie ESG (onilne) | Prowadzący Natalia Gaweł | Data realizacji zajęć 26-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 17:30 | Liczba godzin 01:30 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 16 Przerwa (oniline) | Prowadzący Natalia Gaweł | Data realizacji zajęć 26-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:30 | Godzina zakończenia 17:45 | Liczba godzin 00:15 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 16 Tworzenie strategii zrównoważonego rozwoju z wykorzystaniem AI (online) | Prowadzący Natalia Gaweł | Data realizacji zajęć 26-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:45 | Godzina zakończenia 19:15 | Liczba godzin 01:30 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 16 Etyka i odpowiedzialność w używaniu AI dla ekologii (online) | Prowadzący Natalia Gaweł | Data realizacji zajęć 26-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 19:15 | Godzina zakończenia 20:30 | Liczba godzin 01:15 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 16 Praca projektowa – „Zielona zmiana z AI” (online) | Prowadzący Natalia Gaweł | Data realizacji zajęć 28-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 17:30 | Liczba godzin 01:30 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 16 Przerwa (online) | Prowadzący Natalia Gaweł | Data realizacji zajęć 28-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:30 | Godzina zakończenia 17:45 | Liczba godzin 00:15 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 16 Prezentacja projektów uczestników (online) | Prowadzący Natalia Gaweł | Data realizacji zajęć 28-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:45 | Godzina zakończenia 20:00 | Liczba godzin 02:15 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 16 WALIDACJA I ZAKOŃCZENIE SZKOLENIA (online) | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 28-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 20:00 | Godzina zakończenia 20:30 | Liczba godzin 00:30 | Forma stacjonarna Nie |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 5 000,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 5 000,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 277,78 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 277,78 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Natalia Gaweł
października 2023 pełni funkcję Director of Studies (Dyrektor ds. metodycznych). Ukończyła studia licencjackie na kierunku English Philology (specjalizacja translatorska) na Uniwersytecie Opolskim w 2023 roku. Rok później rozpoczęła studia magisterskie z Kognitywistyki na Uniwersytecie Śląskim, gdzie poszerza wiedzę na temat Sztucznej Inteligencji i uczenia maszynowego – zarówno od strony technicznej, jak i poznawczej, analizując mechanizmy ludzkiego myślenia, które inspirują rozwój AI.
W styczniu 2025 roku Natalia uczestniczyła w specjalistycznym szkoleniu z zakresu AI w edukacji, skierowanym do osób chcących rozwijać się z pomocą sztucznej inteligencji. Obecnie rozwija również kompetencje związane z zielonymi umiejętnościami oraz zastosowaniem AI w promowaniu zrównoważonego rozwoju w miejscu pracy.
Natalia szczególnie angażuje się w propagowanie ekologicznej świadomości i wdrażanie praktyk, które pozwalają ograniczyć zużycie zasobów naturalnych w środowisku biurowym – m.in. poprzez automatyzację procesów, optymalizację zużycia energii i papieru oraz wspieranie cyfrowej transformacji z myślą o ochronie
środowiska. W swojej pracy z uczestnikami szkoleń Natalia łączy wiedzę techniczną z praktycznym podejściem do wykorzystania AI w codziennych zadaniach biurowych, podkreślając rolę świadome
Posiada wykształcenie wyższe. Doświadczenie zdobył nie wcześniej niż 5 lat wstecz.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Skrypt materiałów szkoleniowych dostosowanych tematycznie do realizowanej usługi rozwojowej: Szkolenie: Inteligentna Ekologia: Jak AI wspiera zrównoważony rozwój osobisty w miejscu pracy
Warunki uczestnictwa
Znajomość obsługi komputera i Internetu w stopniu dobrym. Dzięki temu uczestnicy będą mogli w pełni korzystać z interaktywnych sesji szkoleniowych i narzędzi online.
Informacje dodatkowe
- Podstawą do rozliczenia usługi jest wygenerowanie z systemu raportu, umożliwiającego identyfikację obecności wszystkich uczestników oraz zastosowanego narzędzia.
- Walidacja zostanie przeprowadzona zdalnie. Materiały są zebrane i oddane osobie walidującej.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Wymagania sprzętowe:
Warunki techniczne szkolenia realizowanego na platformie Microsoft Teams
- Wymagania sprzędyowe:
- Wymagany komputer PC lub Mac, Smartfon lub Tablet z systemem Android/iOS (wymagane pobranie aplikacji Microsoft Teams) z dostępem do internetu. Wymagania sprzętowe: Dual Core 2Ghz lub wyższy, 4gb ram (zalecane)
- Zalecana kamera internetowa oraz mikrofon dla udziału w sesjach wideo.
- Przeglądarka internetowa:
- Zalecane przeglądarki: Google Chrome (zalecana), Mozilla Firefox, Safari.
- Wymagane zaktualizowane wersje przeglądarek dla optymalnej wydajności.
- Stabilne połączenie internetowe:
- Dostęp do internetu o preferowanej szybkości min. 1 MB/s
- Platforma Zoom:
- Konieczne pobranie i zainstalowanie najnowszej wersji aplikacji Microsoft Teams przed szkoleniem.
- Aktywne konto na platformie Microsoft Teams (możliwość utworzenia bezpłatnego konta).
- System operacyjny:
- Kompatybilność z systemem Windows lub macOS.
- Oprogramowanie dodatkowe:
- Zalecane zainstalowanie najnowszych wersji programów, takich jak przeglądarka, Java, Flash itp.
- Dźwięk i słuchawki:
- Zalecane użycie głośników lub słuchawek z mikrofonem dla lepszej jakości dźwięku.
- Sprawdzenie działania dźwięku przed rozpoczęciem szkolenia.
- Przygotowanie przed sesją:
- Testowanie sprzętu i połączenia przed planowanym szkoleniem.
- Zapewnienie cichego miejsca pracy dla minimalizacji zakłóceń.
- Wsparcie techniczne:
- Zapewnienie kontaktu z pomocą techniczną w razie problemów podczas sesji.
- Zaplanowane przerwy:
- Uwzględnienie krótkich przerw w grafiku dla odpoczynku uczestników.
Zapewnienie powyższych warunków technicznych umożliwi płynny przebieg szkolenia na platformie Zoom, zminimalizuje zakłócenia i zagwarantuje efektywną interakcję między prowadzącym a uczestnikam