Podologia z ortonyksją
Możliwość dofinansowania
Podologia z ortonyksją
Numer usługi 2025/06/14/28897/2817044
4 690,00 PLN
brutto
4 690,00 PLNnetto
26,06 PLNbrutto/h
26,06 PLNnetto/h
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Medycyna
- Identyfikator projektuKierunek - Rozwój
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnych
- Grupa docelowa usługi
Kurs kierowany jest dla osób zainteresowanych pozyskaniem wiedzy z podologii z ortonyksją.
- Minimalna liczba uczestników10
- Maksymalna liczba uczestników20
- Data zakończenia rekrutacji30-09-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi180
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem kształcenia jest przekazanie słuchaczom wiedzy i umiejętności z zakresu podologii, profilaktyki, diagnozowania, rehabilitacji i leczenia zachowawczego chorób narządu ruchu, chorób naczyniowych ze szczególnym uwzględnieniem stóp oraz ogólnej pielęgnacji kończyn dolnych.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik zna anatomię i fizjologię kończyn dolnych | Kryteria weryfikacji Uczestnik potrafi:Identyfikować topografię ważnych anatomicznych punktów na stopie; określać zmiany budowy i czynności stopy odbiegające od kanonów anatomicznych i fizjologicznych, • analizować schematy i rysunki anatomiczne • selekcjonować informacje przydatne do opracowania określonego zagadnienia z przedmiotu, • Zdefiniować ogólną budowę stopy, jej funkcję podporową i lokomocyjną, • Omówić zależność między anatomią i fizjologią stopy, • Określić podstawową terminologię anatomiczną, • Scharakteryzować budowę skóry i jej przydatków. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik zna biomechanika kończyny dolnej, postawy ciała i diagnostyka stóp | Kryteria weryfikacji Uczestnik potrafi: • Potrafi wykorzystać wiedzę z biomechaniki stopy do edukacji pacjentów w gabinecie podologii, • Charakteryzować układ czynny i bierny narządu ruchu, • Scharakteryować etiologię, objawy wad wrodzonych i nabytych stop, • scharakteryzować podstawowe metody leczenia i analizy wad wrodzonych i nabytych stóp oraz urazów stóp | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik zna ortopedia i dobór wkładek i ortez | Kryteria weryfikacji Uczestnik potrafi:• Scharakteryzować układ czynny i bierny narządu ruchu, • Omówić i scharakteryzować etiologię, objawy wad wrodzonych i nabytych stóp, • Określić metody leczenia wad wrodzonych i nabytych stóp oraz urazów stóp, • Zastosować fizjoterapię w schorzeniach stóp, • Rozpoznać, zdiagnozować wrodzone i nabyte wady kończyn dolnych, ze szczególnym uwzględnieniem wad stóp, odróżnić deficyty posturalne od wad postawy, • Przedstawić możliwości zastosowania zaopatrzenia ortopedycznego w wadach stóp, analogowe (ręczne) oraz cyfrowe 2D i 3D • Rozpoznać urazy i następstwa urazów kończyn dolnych ze szczególnym uwzględnieniem stopy, • Wykonać badanie stóp i nacisków stopy na podłoże za pomocą podoskopu i ewentualnie innych urządzeń dostępnych w oddziale • Dobierać odpowiednie ortezy, w zależności od rodzaju schorzenia, wieku pacjenta i chorób współistniejących, • Zastosować wkładki w leczeniu wad wrodzonych i nabytych stóp. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Uczestnik zna dermatologie z elementami mikrobiologii i alergologii | Kryteria weryfikacji Uczestnik potrafi: • Ocenić stan skóry oraz objawy i przyczyny wybranych zmian chorobowych w zakresie niezbędnym dla podologa, • Scharakteryzować podstawowe pojęcia i mechanizmy psychospołeczne związane z dermatozami skóry stóp (psychodermatozy), • Omówić, opisać oraz rozpoznać choroby skóry w zakresie niezbędnym dla podologa, • Omówić, opisać oraz rozpoznać grzybicę paznokcia, międzypalcową skóry • Omówić, opisać oraz rozpoznać zakażenia bakteryjne skóry, paznokcia oraz jego okolicy • Zebrać wywiad i taktownie przekazać informacje dotyczące problemów dermatologicznych pacjenta, • Podjąć działania diagnostyczne, profilaktyczne, pielęgnacyjne, terapeutyczne i edukacyjne odpowiadające faktycznym potrzebom pacjenta, • Sformułować adekwatny plan działań, identyfikować błędy i zaniedbania w zakresie schorzeń dermatologicznych, związane z wykonywanym zawodem podologa, • Scharakteryzować biologiczne przyczyny i mechanizmy reakcji alergicznych, • Rozpoznaać choróby alergicznye w zakresie niezbędnym dla Podooga. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik zna diabetologię i procesy gojenia ran w podologii | Kryteria weryfikacji Uczestnik potrafi: • Zdefiniować chorobę cukrzycy i jej podział, etiopatogenezę schorzenia, • Scharakteryzować podstawy leczenia cukrzycy różnego typu, • Ocenić wyniki badań analitycznych wskazujących na cukrzycę, potrafi ocenić charakter zmian skórnych w wyniku cukrzycy, jest świadomy zagrożeń ogólnych w cukrzycy, • Scharakteryzować etapy gojenia ran i dobrać odpowiednie opatrunki aktywne, • Ocenić choroby będące podłożem do ran stopy cukrzycowej i zna profilaktykę ran przewlekłych. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Uczestnik zna zasady prowadzenia pracowni podologicznej | Kryteria weryfikacji Uczestnik potrafi: • Przeprowadzić wywiad i badanie podologiczne (umożliwia wczesne rozpoznanie zagrożeń i skierowanie pacjenta do odpowiedniego lekarza specjalisty), • Rekonstruować płytkę paznokcia, • Oceniać zmiany patologiczne stóp (zespół stopy cukrzycowej), • Pobierać materiał do badań mikrobiologicznych, • Usuwać i rozróżnić odciski i modzele, • Pracować skalpelem i dłutem, • Przygotować pacjenta do prawidłowej pielęgnacji stóp w warunkach domowych, • Zna działanie mocznika w kosmetykach oraz potrafi zastosować i dobrać odpowiednie jego stężenie w preparacie do potrzeb pacjenta • Edukować diabetyków w dziedzinie pielęgnacji stóp, • Dobierać odpowiednie ortozy z materiałów gotowych a także przygotować indywidualne ortezy silikonowe, • Przygotować i posprzątać stanowisko pracy w tym: Umyć, zdezynfekować, sterylizować narzędzia do pracy, • Dobierać preparaty do podstawowej i specjalistycznej pielęgnacji stóp, • Pomóc pacjentowi w ścisłym wykonywaniu zaleceń lekarza dotyczących specjalistycznej pielęgnacji stóp, • Obsługiwać aparaturę i sprzęt niezbędny do wykonania zabiegu, • Zaplanować działania profilaktyczne i pielęgnacyjne, zgodne z potrzebami. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Uczestnik zna pojęcie ortonyksji | Kryteria weryfikacji Uczestnik potrafi: • Scharakteryzować i rozróżnić rodzaje wrastania i wkręcania paznokcia. • Prawidłowo opracować i skrócić płytkę paznokcia oraz dobrać odpowiednie narzędzia rotacyjne do jej opracowania, • Użyć i rozpoznać narzędzia niezbędne do wykonania i aplikacji klamry, • Zaaplikować tamponadę i prawidłowo dobrać odpowiedni preparat, • Odpowiednio dobrać rodzaj klamry do wrastania i wkręcania płytki paznokcia, | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się uczestnik zna pojęcie podologi korekcyjna z elementami zaopatrzenia ortopedycznego | Kryteria weryfikacji Uczestnik potrafi: • prawidłowo dobrać zaopatrzenie ortopedyczne w obrębie kończyny dolnej, • Zaplanować i zastosować odpowiednią fizjoterapię w zależności od przyczyn, rodzaju i poziomu amputacji, • Założyć sprzęt ortopedyczny, protezę, ortezę i obuwie ortopedyczne, • Dobrać odpowiednie zaopatrzenie ortopedyczne, protezę, ortezę, obuwie ortopedyczne i sprzęt pomocniczy w zależności od rodzaju dysfunkcji, wieku pacjenta, ciężaru ciała itd. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Uczestnik zna zarys fizjoterapii w podologii, elementy rehabilitacji | Kryteria weryfikacji Uczestnik potrafi: • Przedstawić schemat badania fizjoterapeutycznego, • Scharakteryzować objawy i przyczyny zaburzeń i zmian chorobowych kończyny dolnej, • Rozumie zasady doboru technik oraz metod wykonywania zabiegów fizjoterapeutycznych dostosowanych do indywidualnych potrzeb oraz obrazu klinicznego pacjenta, • Rozumie zasady funkcjonowania sprzętu i aparatury fizjoterapeutycznej, • Rozumie problem (jednostkę chorobową) na podstawie obrazu klinicznego oraz dostępnych wyników testów funkcjonalnych i badań obrazowych, | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Uczestnik zna masaż, drenaż limfatyczny | Kryteria weryfikacji Uczestnik potrafi: • Zdefiniować pojęcia z zakresu masażu klasycznego, drenażu limfatycznego, • Scharakteryzować sposoby diagnozowania i badania tkanek w obrębie stopy dla potrzeb masażu, • Wykonać masaż klasyczny stóp oraz drenaż limfatyczny stóp i kończyny dolnej • Posługiwać się technikami wykonania masażu klasycznego oraz drenażu limfatycznego | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Uczestnik zna zasady tapingu w psychologii | Kryteria weryfikacji Słuchacz potrafi: • Przygotować skórę do aplikacji taśm, • Prawidłowo dobrać długość, napięcie oraz nałożyć taśmę, • Aplikować taśmy w określonych problemach funkcjonalnych kończyny dolnej. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Pytanie 1. Czy dokument potwierdzający uzyskanie kompetencji zawiera opis efektów uczenia się?
Uczestnik otrzymuje zaświadczenie o ukończeniu kursu zgodne z Rozporządzeniem Ministra Edukacji i Nauki
Pytanie 2. Czy dokument potwierdza, że walidacja została przeprowadzona w oparciu o zdefiniowane w efektach uczenia się kryteria ich weryfikacji?
Tak
Pytanie 3. Czy dokument potwierdza zastosowanie rozwiązań zapewniających rozdzielenie procesów kształcenia i szkolenia od walidacji?
Tak. Istnieją jasne procedury zapewniające obiektywność i bezstronność walidacji.
Program
Program
- Wprowadzenie do programowania
- Język HTML5 i CSS3
- Zarządzanie bazami danych
- Język PHP
- Wordpress
- Język JavaScript z nowoczesnymi bibliotekami i frameworkami
- Programowanie aplikacji mobilnych
- Cloud Computing
Harmonogram
Harmonogram
Liczba przedmiotów/zajęć: 0
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto4 690,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto4 690,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto26,06 PLN
- Koszt osobogodziny netto26,06 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Liczba prowadzących: 0
Brak wyników.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Szkoła zapewnia materiały i sprzęt potrzebny do nauki.
Informacje dodatkowe
Po zakończeniu nauki uczestnik otrzymuje:
- Dyplom TEB Edukacja
- Zaświadczenie o przebiegu kształcenia wraz z podanymi przedmiotami
- Zaświadczenie wydawane zgodnie z rozporządzeniem MEiN
Adres
Adres
ul. Fabryczna 13
53-609 Wrocław
woj. dolnośląskie
Lokalizacja ma świetny dojazd.
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Wi-fi
- Automaty sprzedające przekąski i napoje.
Kontakt
Kontakt
Aleksandra Morawska
E-mail
aleksandra.morawska@teb-edukacja.pl
Telefon
(+48) 571 312 637