Szkolenie i behawiorystyka zwierząt
Możliwość dofinansowania
Szkolenie i behawiorystyka zwierząt
Numer usługi 2025/06/14/28897/2816978
4 190,00 PLN
brutto
4 190,00 PLNnetto
26,19 PLNbrutto/h
26,19 PLNnetto/h
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaEkologia i rolnictwo / Weterynaria
- Identyfikator projektuKierunek - Rozwój
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnych
- Grupa docelowa usługi
Kurs kierowany jest dla osób zainteresowanych pozyskaniem wiedzy z zakresu szkolenia i behawiorystyki zwierząt.
- Minimalna liczba uczestników10
- Maksymalna liczba uczestników20
- Data zakończenia rekrutacji30-09-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi160
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem kształcenia jest przekazanie wiedzy i umiejętności z zakresu szkolenia i behawiorystyki zwierząt, a w szczególności psów i kotów. Dodatkowo uczestnik uzyska wiedzę ogólną o charakterze aplikacyjnym, pozna nomenklaturę oraz pojęcia, teorie i prawa z zakresu nauk przyrodniczych w tym kynologii i felinologii, a także podstawy fizjologii, etologii i dobrostanu zwierząt towarzyszących.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik zna podstawy do szkolenia i podstawy behawiorystyki zwierząt | Kryteria weryfikacji Uczestnik potrafi:● scharakteryzować specyfikę zawodu trener psów i behawiorysta zwierząt ● podać opis cech charakteryzujących profesjonalnego trenera i behawiorysty ● wyjaśnić zasady i znaczenie pozytywnych relacji z klientami ● zastosować się do przepisów BHP w pracy ze zwierzętami | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik zna fizjologię zwierząt towarzyszących | Kryteria weryfikacji Uczestnik potrafi: ● zdefiniować budowę i rolę układu nerwowego wybranych gatunków zwierząt ze szczególnym uwzględnieniem narządów zmysłów u psów i kotów ● wyjaśnić neurofizjologiczne mechanizmy zachowania zwierząt oraz typy układu nerwowego, ● wyjaśnić pojęcia: motyw, popęd, emocje- układ nagrody i kary. ● potrafi wyjaśnić wpływ i znaczenia uwarunkowań genetycznych i środowiskowych na zachowanie zwierząt | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik zna podstawy kynologii | Kryteria weryfikacji Uczestnik potrafi:● Opisać proces domestykacji psów ● Określić komunikację wewnątrzgrupową i międzygrupową wybranych zwierząt towarzyszących ● Przeprowadzić proces socjalizacja psów ● Poprawnie opisywać rasy psów, rozumie definicję: pies rasowy, w typie rasy, mieszaniec ras, pies wielorasowy | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik zna podstawy felinologii | Kryteria weryfikacji Uczestnik potrafi:● Zna proces udomowienia kotów. ● Potrafi scharakteryzować kocie zmysły i zwyczaje, ● Przedstawić rodzaje komunikacji wewnątrzgrupowej i międzygrupowej u kotów ● Wykorzystać w praktyce wiedzę z zakresu socjalizacji kociąt ● Podać charakterystyczne cechy ras kotów i etapy rozwijania osobowości kota oraz wykorzystać tą wiedzę w tworzeniu relacji z nim, ● opisać znaczenie zachowania łowieckiego | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik zna etologię psów i kotów | Kryteria weryfikacji Uczestnik potrafi:● zdefiniować podstawową wiedzę z zakresu rozwoju psów i kotów ze szczególnym uwzględnieniem metod ich modelowania ● omówić zmiany psycho-fizyczne zachodzące u zwierząt towarzyszących pod wpływem stresu ● wykorzystać w praktyce wiedzę z zakresu zaburzeń u zwierząt geriatrycznych | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik zna zasady uczenia się i szkolenia zwierząt towarzyszących | Kryteria weryfikacji Uczestnik potrafi:● omówić zasady warunkowania klasycznego i instrumentalnego w teorii i w praktyce ● podać, omówić i zastosować w praktyce metody tradycyjne i kooperacyjne w treningu u zwierząt towarzyszących ● zaproponować metody pracy w wybranych zaburzeniach zachowań u zwierząt | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Uczestnik zna wybrane zaburzenia zachowania psów | Kryteria weryfikacji Uczestnik potrafi:● dokonać oceny rodzaju i przyczyny agresji u psa i określić metody pracy uwzględniając charakter, temperament, usposobienie psa ● zdefiniować podstawową wiedzę z zakresu fobii i lęków u psów oraz zaproponować plan treningowy ● omówić charakterystykę psów o cechach: nieśmiałe, nadpobudliwe, z depresją, z nerwicą, z autyzmem ● omówić proces postępowania z zaburzeniami separacyjnymi ● omówić problem obrony zasobów u psów ● prowadzić dokumentację szkoleniowej i/lub behawioralną w powyższych przypadkach | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik zna wybrane zaburzenia zachowania kotów | Kryteria weryfikacji Uczestnik potrafi:● Omówić podstawowe zagadnienia dotyczące minimalizowania najpopularniejszych problemów behawioralnych u kotów. ● Rozpoznać i minimalizować kocie fobie i stany lękowe. ● Przeprowadzić proces oswojenia zdziczałych kotów. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik zna zasady szkolenia psów w aspekcie komercyjnym, sportowym i specjalistycznym | Kryteria weryfikacji Uczestnik potrafi:● Zdefiniować rodzaje szkolenia psów, podać praktyczne różnice pomiędzy treningami komercyjnymi, sportowymi, specjalistycznymi i formami alternatywnymi. ● wykonać plan organizacji zajęć grupowych i indywidualnych w ruchu miejskim oraz na placu treningowyma ● zastosować wiedzę dotyczącą nauki komend w praktyce ● podać rodzaje użytkowania psów oraz popularne dyscypliny kynologiczne z udziałem psów | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik wie jak wpływa zdrowie oraz dieta na zachowania zwierząt | Kryteria weryfikacji Uczestnik potrafi:● zastosować wiedzę z zakresu wpływu diety i suplementacji diety na fizyczne i psychiczne zwierząt. ● omówić rolę suplementów, leków, ziół w zapobieganiu i leczeniu niektórych jednostek chorobowych. ● Wykazać znajomość wybranych chorób i ich wpływ na zachowanie u zwierząt | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik zna dobrostan zwierząt | Kryteria weryfikacji Uczestnik potrafi: ● Posiada praktyczną umiejętność zastosowania norm prawnych i etycznych w zakresie dobrostanu zwierząt towarzyszących ● Ma przekonanie o konieczności przestrzegania zasad etyki zawodowej przy pracy ze zwierzętami; ● Zna podstawowe składowe piramidy potrzeb niższego i wyższego rzędu wybranych gatunków zwierząt | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik zna syndrom psa i kota schroniskowego | Kryteria weryfikacji Uczestnik potrafi:● Omówić problemy poadopcyjne psów i kotów schroniskowych ● Zaproponować plan treningowy w przypadku stwierdzonych zaburzenia rozwojowych | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Pytanie 1. Czy dokument potwierdzający uzyskanie kompetencji zawiera opis efektów uczenia się?
Uczestnik otrzymuje zaświadczenie o ukończeniu kursu zgodne z Rozporządzeniem Ministra Edukacji i Nauki
Pytanie 2. Czy dokument potwierdza, że walidacja została przeprowadzona w oparciu o zdefiniowane w efektach uczenia się kryteria ich weryfikacji?
Tak
Pytanie 3. Czy dokument potwierdza zastosowanie rozwiązań zapewniających rozdzielenie procesów kształcenia i szkolenia od walidacji?
Tak. Istnieją jasne procedury zapewniające obiektywność i bezstronność walidacji.
Dodatkowe pliki
Program
Program
● Wstęp do szkolenia i podstaw behawiorystyki zwierząt
● Fizjologia zwierząt
● Podstawy kynologii
● Podstawy felinologii
● Etologia psów i kotów
● Zasady uczenia się i szkolenia zwierząt towarzyszących
● Wybrane zaburzenia zachowania psów
● Wybrane zaburzenia zachowania kotów
● Szkolenie psów w aspekcie komercyjnym, sportowym i specjalistycznym
● Wpływ zdrowia i diety na zachowania zwierząt
● Dobrostan zwierząt
● Syndrom psa i kota schroniskowego
Harmonogram
Harmonogram
Liczba przedmiotów/zajęć: 0
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto4 190,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto4 190,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto26,19 PLN
- Koszt osobogodziny netto26,19 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Liczba prowadzących: 0
Brak wyników.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Szkoła zapewnia materiały potrzebne do nauki.
Informacje dodatkowe
Po zakończeniu nauki uczestnik otrzymuje:
- Dyplom TEB Edukacja
- Zaświadczenie o przebiegu kształcenia wraz z podanymi przedmiotami
- Zaświadczenie wydawane zgodnie z rozporządzeniem MEiN
Adres
Adres
ul. Fabryczna 13
53-609 Wrocław
woj. dolnośląskie
Lokalizacja ma świetny dojazd.
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Wi-fi
- Automaty sprzedające przekąski i napoje.
Kontakt
Kontakt
Aleksandra Morawska
E-mail
aleksandra.morawska@teb-edukacja.pl
Telefon
(+48) 571 312 637