Skuteczne budowanie zespołu, delegowanie zadań i motywowanie pracowników
Skuteczne budowanie zespołu, delegowanie zadań i motywowanie pracowników
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie dedykowane jest dla:
- obecnych i przyszłych liderów zespołów,
- kierowników, koordynatorów, brygadzistów,
- menedżerów średniego szczebla,
- osób odpowiedzialnych za pracę zespołową i realizację celów w firmie.
- Minimalna liczba uczestników3
- Maksymalna liczba uczestników25
- Data zakończenia rekrutacji04-08-2025
- Forma prowadzenia usługimieszana (stacjonarna połączona z usługą zdalną w czasie rzeczywistym)
- Liczba godzin usługi20
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie przygotowuje do samodzielnego prowadzenia zespołu w sposób efektywny – uczestnik będzie potrafił świadomie budować zespół, delegować zadania, motywować pracowników oraz wpływać na ich postawy, zachowania i wyniki pracy.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik rozróżnia etapy rozwoju zespołu i potrafi dopasować styl zarządzania do etapu | Kryteria weryfikacji Uczestnik poprawnie przyporządkował style przywództwa do etapów modelu Tuckmana | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Uczestnik potrafi zidentyfikować role zespołowe i zarządzać różnorodnością | Kryteria weryfikacji Uczestnik rozpoznał min. 4 role zespołowe wg Belbina oraz wskazał ich wpływ na zespół | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Uczestnik rozumie zasady skutecznego delegowania zadań | Kryteria weryfikacji Uczestnik wskazał co najmniej 3 zasady efektywnego delegowania oraz poprawnie zidentyfikował błędy delegacji | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Uczestnik potrafi dobrać sposób delegowania do poziomu samodzielności pracownika | Kryteria weryfikacji Uczestnik wybrał odpowiedni poziom delegowania w pytaniach sytuacyjnych (model 7 poziomów) | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Uczestnik rozróżnia typy motywatorów i dopasowuje je do pracownika | Kryteria weryfikacji Uczestnik poprawnie przypisał przykłady motywatorów wewnętrznych i zewnętrznych do scenariuszy | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Uczestnik zna zasady konstruktywnego feedbacku | Kryteria weryfikacji Uczestnik wskazał prawidłową strukturę informacji zwrotnej wg modelu FUKO/SBI w pytaniu wyboru | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Uczestnik zna i stosuje podstawowe techniki wywierania wpływu | Kryteria weryfikacji Uczestnik poprawnie zidentyfikował min. 3 techniki wpływu wg Cialdiniego w przykładach praktycznych | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Uczestnik zna zasady komunikacji liderskiej i stylów przywództwa | Kryteria weryfikacji Uczestnik rozpoznał style kierowania w pytaniach sytuacyjnych i dobrał adekwatne zachowania | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Program szkolenia (13 godzin)
Dzień 1 (7h)
Moduł 1. Budowanie i rozwój zespołu (3h)
- Cechy zespołu efektywnego vs. nieefektywnego
- Cykl życia zespołu wg Tuckmana (Forming–Storming–Norming–Performing)
- Role zespołowe wg Belbina
- Czynniki wpływające na zaufanie, komunikację i zaangażowanie
- Forma: mini-wykład, ćwiczenia, test ról zespołowych
Moduł 2. Delegowanie zadań (2h)
- Zasady skutecznego delegowania
- Bariery i opory w delegowaniu
- Dobór zadań i osób do delegacji
- Model 7 poziomów delegowania
- Forma: analiza przypadków, ćwiczenia z komunikacji delegacyjnej
Moduł 3. Feedback i informacja zwrotna (2h)
- Rola informacji zwrotnej w motywowaniu
- Konstruktywna krytyka vs. pochwała
- Model FUKO/SBI
- Forma: scenki, trening umiejętności
Dzień 2 (6h)
Moduł 4. Motywowanie zespołu (2,5h)
- Teorie motywacji (Herzberg, McClelland, Deci & Ryan)
- Motywacja wewnętrzna vs zewnętrzna
- Motywatory pokolenia Y/Z
- Forma: burza mózgów, indywidualna diagnoza stylu motywacyjnego
Moduł 5. Wywieranie wpływu i komunikacja liderska (2,5h)
- Style przywództwa i ich skuteczność
- Narzędzia wpływu wg Cialdiniego
- Asertywność vs. uległość/agresja
- Forma: ćwiczenia interpersonalne, gry zespołowe
Podsumowanie i plan działania (1h)
- Autoanaliza stylu liderskiego
- Indywidualny plan rozwoju kompetencji
- Forma: coaching grupowy, dyskusja moderowana
Forma realizacji
Szkolenie w formie mieszanej
Grupa: 8–14 uczestników
Metody: warsztat, praca zespołowa, case study, symulacje
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin | Forma stacjonarna |
---|---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto4 182,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto3 400,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto209,10 PLN
- Koszt osobogodziny netto170,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Emilia Sędziak
Doświadczenie zawodowe:
Od 2008 roku aktywnie działa na rynku międzynarodowym – najpierw jako specjalistka ds. logistyki i zakupów, później jako menedżer i lider zespołów projektowych.
W międzynarodowej korporacji współtworzyła Centrum Usług Wspólnych (CUW), gdzie odpowiadała za optymalizację i centralizację procesów biznesowych w oddziałach w całej Europie.
Zarządzała 20-osobowym zespołem, nadzorowała wdrażanie systemów IT jako key user, a także uczestniczyła w międzynarodowych projektach transformacyjnych.
Od 2019 roku:
Prowadzi własną firmę doradczo-szkoleniową, w której realizuje projekty negocjacyjne i szkoleniowe dla firm z różnych branż – zarówno w Polsce, jak i za granicą.
Jest wykładowczynią akademicką na kierunku „Języki Obce w Mediach i Biznesie”, prowadząc zajęcia z zakresu różnic kulturowych, obsługi klienta oraz komunikacji biznesowej.
Autorka e-booków i kursów online z zakresu rekrutacji międzynarodowej i komunikacji międzykulturowej.
Uczestniczka licznych programów rozwojowych, m.in. „Leadership Academy”, „Leading Changes”, posiada certyfikaty Green & Black Belt oraz tytuł Master Busine
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy szkolenia otrzymają komplet materiałów w formie elektronicznej, które będą dostępne do pobrania przed rozpoczęciem szkolenia oraz na bieżąco w trakcie jego trwania.
Materiały w formacie PDF z prezentacji używanych podczas szkolenia.
Przerwy zostały uwzględnione i nie wliczają się w czas szkolenia.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
1. Komputer lub urządzenie mobilne – w przypadku urządzenia mobilnego można pobrać odpowiednią aplikację „Google Meet” ze sklepu Google Play lub AppStore.
2. Szerokopasmowe połączenie z internetem.
3. Wymagania sprzętowe - procesor dwurdzeniowy 2GHz lub lepszy (zalecany czterordzeniowy), 2GB pamięci RAM (zalecane 4GB lub więcej).
4. Mikrofon zewnętrzny lub mikrofon wbudowany w urządzeniu oraz głośniki zewnętrzne lub wbudowane w urządzeniu.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi