„Komunikacja farmaceuty jak astronauty”- Szkolenie z wykorzystaniem VR (wirtualna rzeczywistość)
„Komunikacja farmaceuty jak astronauty”- Szkolenie z wykorzystaniem VR (wirtualna rzeczywistość)
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Farmacja
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Oferta szkolenia z zastosowaniem Virtual Reality skierowana jest do ekspertów branży farmaceutycznej, chcących zwiększyć swoje kompetencje w zakresie skutecznej komunikacji, zapobiegania konfliktom oraz ich konstruktywnego rozwiązywania w środowisku aptecznym i biznesowym. Dzięki symulacjom VR uczestnicy mogą praktycznie rozwijać i doskonalić kompetencje w zakresie komunikacji w bezpiecznym, realistycznym środowisku. Oferta adresowana jest do właścicieli i zarządów sieci aptecznych, zainteresowanych wdrażaniem nowoczesnych rozwiązań zwiększających efektywność w obszarze komunikacji interpersonalnej. Kierowników aptek, odpowiedzialnych za organizację pracy i efektywne zarządzanie zespołami aptecznymi, farmaceutów, techników farmaceutycznych oraz pracowników dystrybucji i handlowców, którzy chcą korzystać z nowoczesnych, angażujących programów szkoleniowych opartych na VR, wspierających rozwój kompetencji interpersonalnych i poprawę jakości obsługi Pacjenta/Klienta branży farmaceutycznej
- Minimalna liczba uczestników6
- Maksymalna liczba uczestników12
- Data zakończenia rekrutacji03-07-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi6
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat VCC Akademia Edukacyjna
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie rozwija umiejętności skutecznego stosowania narzędzi komunikacji interpersonalnej w środowisku farmaceutycznym. Uczestnicy poznają znaczenie emocji w budowaniu relacji z pacjentami i współpracownikami oraz nauczą się świadomie komunikować cele i zadania. Warsztat obejmuje trening aktywnego słuchania, precyzyjnego formułowania zaleceń i profesjonalnego odpowiadania na zastrzeżenia oraz wspiera rozwój kompetencji w motywowaniu zespołu i korygowaniu niewłaściwych zachowań.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik wymienia kluczowe elementy skutecznej komunikacji interpersonalnej i definiuje rolę emocji w procesie komunikacji | Kryteria weryfikacji Uczestnik definiuje proces komunikacji (rozpoznaje i opisuje składowe teoretycznego modelu procesu komunikacji oraz rozpoznaje rodzaje komunikacji i potrafi wymienić ich wady i zalety ) | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Uczestnik rozpoznaje i klasyfikuje postawy w komunikacji interpersonalnej (uległa, asertywna i agresywna, manipulacyjna, perswazyjna oraz WIN-WIN), na podstawie symulacji VR i podanych wcześniej przykładów z pracy zespołu | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji Uczestnik wskazuje skutki danej postawy na pracę w zespole i obsługę Pacjenta oraz umie odpowiednio dopasować daną postawę do sytuacji | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji (W scenariuszu problemowym )Uczestnik odróżnia postawę wspierającą od destrukcyjnej w kontekście zarówno kierowania zespołem aptecznym jak i obsługi Pacjenta | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Efekty uczenia się Uczestnik charakteryzuje modele i rodzaje komunikowania się | Kryteria weryfikacji Uczestnik rozpoznaje i opisuje rodzaj komunikacji i podaje jej składowe | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Uczestnik podaje mocne i słabe strony każdego rodzaju komunikatu | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji Uczestnik identyfikuje swój dominujący styl komunikacji i ocenia adekwatność zastosowania różnych stylów komunikacyjnych w wybranych sytuacjach zawodowych | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Uczestnik diagnozuje występujące bariery komunikacyjne oraz analizuje ich wpływ na efektywność procesów komunikacyjnych w kontekście zawodowym | Kryteria weryfikacji Uczestnik klasyfikuje rodzaje barier komunikacyjnych (Symulacja VR "Poszukiwanie barier na Księżycu") | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji Uczestnik wskazuje przykłady zagrożeń związanych z konkretnymi barierami i szumami komunikacyjnymi, które mogą wystąpić w pracy lidera zespołu lub pracownika pierwszego kontaktu (podczas spotkań, rozmów jeden na jeden, obsługi pacjentów). | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Efekty uczenia się Uczestnik świadomie wykorzystuje techniki komunikacji interpersonalnej, adekwatnie dobierając je do zidentyfikowanych wyzwań zawodowych | Kryteria weryfikacji Uczestnik analizuje i stosuje techniki aktywnego słuchania w oparciu o model komunikacji według Friedemanna Schulz von Thuna, uwzględniając cztery aspekty przekazu: rzeczowy, apelowy, ujawnieniowy i relacyjny | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | ||
Kryteria weryfikacji Uczestnik adekwatnie dobiera i opisuje zastosowanie technik komunikacyjnych: (symulacja) właściwe zastosowanie minimum 2 technik komunikacyjnych (np. komunikat „Ja” Zdarta płyta, Otwarte drzwi , aktywne słuchanie, model 4 uszu von Thuna) w symulowanych scenariuszach zawodowych) | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji Uczestnik uzasadnia wybór konkretnych technik w odniesieniu do zidentyfikowanych wyzwań. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Efekty uczenia się Uczestnik świadomie prowadzi dialog z "trudnymi uczestnikami komunikacji" | Kryteria weryfikacji Uczestnik stosuje specjalistyczne modele komunikacyjne w pracy z wymagającymi Pacjentami, w tym techniki asertywnej odmowy (np. model DESC, LEC lub techniki SAFE) | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji Uczestnik wskazuje na właściwe wykorzystanie zasad komunikacji terapeutycznej w sytuacjach napięcia | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji Uczestnik oddziela emocje od faktów w kontakcie z Pacjentem (Symulacja VR "Quiz Opinia, emocja czy Fakt na Księżycu") | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
I. Wymogi szczególne:
Oferta szkolenia z zastosowaniem Virtual Reality skierowana jest do ekspertów branży farmaceutycznej, chcących zwiększyć swoje kompetencje w zakresie skutecznej komunikacji, zapobiegania konfliktom oraz ich konstruktywnego rozwiązywania w środowisku aptecznym i biznesowym. Dzięki symulacjom VR uczestnicy mogą praktycznie rozwijać i doskonalić kompetencje w zakresie komunikacji w bezpiecznym, realistycznym środowisku. Oferta adresowana jest do właścicieli i zarządów sieci aptecznych, zainteresowanych wdrażaniem nowoczesnych rozwiązań zwiększających efektywność w obszarze komunikacji interpersonalnej. Kierowników aptek, odpowiedzialnych za organizację pracy i efektywne zarządzanie zespołami aptecznymi, farmaceutów, techników farmaceutycznych oraz pracowników dystrybucji i handlowców, którzy chcą korzystać z nowoczesnych, angażujących programów szkoleniowych opartych na VR, wspierających rozwój kompetencji interpersonalnych i poprawę jakości obsługi Pacjenta/Klienta branży farmaceutycznej
II. Zakres merytoryczny programu:
Nowy program szkoleniowy „Komunikacja farmaceuty jak astronauty” skupi się na następujących aspektach:
1. Definicja i model procesu komunikacyjnego
a. Dlaczego komunikacja jest tak istotna?
b. Teoretyczny model procesu komunikacji
c. Sposoby komunikowania się -moduł realizowany z wykorzystaniem aplikacji Księżyc VR: uczestnicy udają się w podróż po wirtualnym Księżycu. Grupa zostaje podzielona na trzy podgrupy:
uczestnik 1 - Nie otrzymuje od trenera informacji co należy zrobić na Księżycu.
uczestnik 2 - Otrzymuje zdawkowe informacje
uczestnik 3 - Otrzymuje bardzo precyzyjny instruktaż. Uczestnik będący w środowisku VR, poprzez efekt immersji, jest zdany wyłącznie na siebie. Refleksje wszystkich grup posłużą za materiał wprowadzający do warsztatów.
2. Rodzaje komunikacji
a. Mowa werbalna, mowa niewerbalna
b. jednostronna i dwustronna oraz pionowa i pozioma
c. Mój styl komunikacji interpersonalnej
3. Bariery komunikacyjne
a. Pierwsze wrażenie (filtr oceny
b. Bariery procesu komunikacji (wewnętrzne i zewnętrzne)
Moduł realizowany z wykorzystaniem aplikacji Księżyc VR: uczestnicy mają za zadanie odnalezienie na wirtualnym Księżycu opisy przykładowych barier komunikacyjnych, które znajdują się w konkretnych lokalizacjach. Muszą być one odnalezione dzięki wskazówkom przekazywanym przez pozostałych uczestników posiadających mapę Księżyca (będących „na Ziemi”). Istotą ćwiczenia jest to, że jedne wskazówki są przekazywane poprzez komunikację jednostronną, inne – dwustronną.
4. Techniki komunikacyjne
a. Asertywność
b. Komunikat Ja (TY) i Zdarta płyta, Otwarte drzwi
c. Aktywne słuchanie i 4 uszy Von Thuna
d. Informacja zwrotna(FUKO, GOLD, SPINKA,FEEDBACK)
5. Techniki komunikacyjne cd (komunikacja w sytuacjach trudnych)
a. Standardowe protokoły obsługi „trudnego Pacjenta” (np. model DESC, LEC lub techniki SAFE)
b. Zasady komunikacji terapeutycznej w sytuacjach napięcia
c. Asertywna odmowa
c.Oddzielenia emocji od faktów
III. Usługa realizowana w godzinach zegarowych, przerwy nie są wliczane w czas godzin szkoleniowych.
IV. Liczba godzin na Uczestnika: praktycznych - 3,5h, teoretycznych - 2h, walidacja - 30 min
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 10 Powitanie uczestników i wprowadzenie do szkolenia | Prowadzący Monika Szudrowicz | Data realizacji zajęć 15-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 10 Podstawowe definicje w procesie komunikacji interpersonalnej - Model procesu komunikacyjnego. | Prowadzący Monika Szudrowicz | Data realizacji zajęć 15-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 10 przerwa kawowa | Prowadzący Monika Szudrowicz | Data realizacji zajęć 15-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 10:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 10 Rodzaje komunikacji i test mój styl komunikacji | Prowadzący Monika Szudrowicz | Data realizacji zajęć 15-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 10 Bariery komunikacyjne | Prowadzący Monika Szudrowicz | Data realizacji zajęć 15-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 11:45 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 10 Przerwa obiadowa | Prowadzący Monika Szudrowicz | Data realizacji zajęć 15-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:45 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 10 Techniki komunikacyjne | Prowadzący Monika Szudrowicz | Data realizacji zajęć 15-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 10 Przerwa kawowa | Prowadzący Monika Szudrowicz | Data realizacji zajęć 15-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 10 Techniki komunikacyjne-cd | Prowadzący Monika Szudrowicz | Data realizacji zajęć 15-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:15 | Godzina zakończenia 15:45 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 10 Walidacja usługi | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 15-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:45 | Godzina zakończenia 16:15 | Liczba godzin 00:30 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto1 599,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto1 300,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto266,50 PLN
- Koszt osobogodziny netto216,67 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Monika Szudrowicz
Mam za sobą ponad 8000 godzin szkoleniowych, setki wdrożonych projektów i dziesiątki zadowolonych klientów – od techników i farmaceutów po dyrektorów sieci aptecznych. Moje szkolenia to nie teoria, a praktyka oparta na realnych wyzwaniach branży.
________________________________________
Dlaczego warto ze mną współpracować?
• Praktyk, nie teoretyk – mam doświadczenie w branżach farmacja, retail i zarządzanie. Wiem, jak wygląda praca na sali sprzedażowej, w aptece czy w zespole managerskim.
• Specjalizuję się w farmacji – od opieki farmaceutycznej po CX w aptekach, merchandising i zarządzanie sprzedażą. Pomagam zespołom mówić tym samym językiem, co pacjenci.
• Tworzę rozwiązania, które działają – projektuję standardy obsługi, programy motywacyjne, audyty i systemy szkoleniowe, które przynoszą wymierne efekty (np. +3 mln zł zysku po zmianie systemu motywacyjnego).
• Łączę tradycję z nowoczesnością – pracuję zarówno „live” (konferencje, gale, warsztaty), jak i online (platformy e-learningowe, webinary).
• Certyfikacje – jestem akredytowanym trenerem VCC, konsultantem kryzysowym (IPTK)
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy otrzymują materiały drukowane(workbook) z miejscem do notowania i długopis.
Warunki uczestnictwa
Dla jednostek budżetowych finansujących udział w szkoleniu w minimum 80% lub w całości ze środków publicznych stawka podatku VAT = zw.
Informacje dodatkowe
W przypadku zajęć trwających jednego dnia dłużej niż 4h przewidziana jest przynajmniej jedna przerwa trwająca 15 minut.
Masz dostęp do konsultacji poszkoleniowych w formie e-mail do 4 tygodni po zrealizowanym szkoleniu.
Usługa jest realizowana z wykorzystaniem licencji na aplikację szkoleniową VR „Księżyc” sfinansowanej w ramach projektu pt. „USŁUGIROZWOJOWE 4.0 - wsparcie podmiotów BUR w obszarze tworzenia, rozwoju i sprzedaży nowych form usług rozwojowych lub wykorzystaniu nowych technologii” realizowanego w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021 2027,Działanie 1.3 Kadry nowoczesnej gospodarki, projekt realizowany przez GRUPĘ ODITK.
Adres
Adres
udogodnienia hotelu:
Bezpłatne Wi-Fi
parking
całodobowa recepcja
Restauracja
bar
Pokój rodzinny
Balkon/taras
Śniadanie
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi