Standardy obsługi klienta w stomatologii
Standardy obsługi klienta w stomatologii
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Stomatologia
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Usługa jest skierowana do właścicieli i menedżerów gabinetów stomatologicznych, personelu recepcji, asystentek oraz lekarzy dentystów, którzy pragną podnieść jakość obsługi pacjenta, zbudować pozytywne relacje oraz wyróżnić się na konkurencyjnym rynku usług medycznych.
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników10
- Data zakończenia rekrutacji10-07-2025
- Forma prowadzenia usługimieszana (stacjonarna połączona z usługą zdalną w czasie rzeczywistym)
- Liczba godzin usługi21
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest podniesienie kompetencji personelu stomatologicznego w zakresie profesjonalnej, empatycznej i spójnej obsługi pacjenta w realiach gabinetu stomatologicznego. Uczestnicy zdobędą praktyczne umiejętności budowania pozytywnych relacji z pacjentem, radzenia sobie w sytuacjach trudnych i stresujących, a także kreowania wysokich standardów komunikacji, które wpływają na komfort leczenia, zaufanie pacjentów oraz reputację placówki stomatologicznej.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik rozumie znaczenie wysokiego standardu obsługi pacjenta w stomatologii | Kryteria weryfikacji Uczestnik poprawnie wskazał min. 3 korzyści wynikające z profesjonalnej obsługi w pytaniu otwartym lub zamkniętym | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Uczestnik przyswoił zasady empatycznej i skutecznej komunikacji z pacjentem stomatologicznym | Kryteria weryfikacji Uczestnik rozpoznał poprawne formy komunikatów w pytaniach wyboru lub prawda/fałsz | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Uczestnik rozumie wpływ komunikacji niewerbalnej na odczucia pacjenta | Kryteria weryfikacji Uczestnik wskazał właściwe zachowania niewerbalne w scenariuszowych pytaniach testowych | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Uczestnik przyswoił standardy obsługi pacjenta na etapie rejestracji i wizyty | Kryteria weryfikacji Uczestnik prawidłowo wskazał sekwencję działań rejestracji i minimum 2 elementy dobrej praktyki | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Uczestnik potrafił wskazać skuteczne sposoby przekazywania trudnych informacji (np. plan leczenia, koszty) | Kryteria weryfikacji Uczestnik w pytaniach sytuacyjnych dobrał adekwatne sformułowania komunikacyjne | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Uczestnik rozumie zasady postępowania w sytuacjach trudnych (reklamacje, stres pacjenta) | Kryteria weryfikacji Uczestnik prawidłowo wskazał strategie deeskalacji i sposoby reagowania na skargi | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Uczestnik potrafił ocenić wpływ wizerunku zespołu na komfort i lojalność pacjenta | Kryteria weryfikacji Uczestnik poprawnie ocenił przykłady postaw zespołu w pytaniach wyboru | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Uczestnik przyswoił elementy wewnętrznych standardów obsługi w gabinecie stomatologicznym | Kryteria weryfikacji Uczestnik w pytaniu otwartym wskazał minimum 3 elementy niezbędne do stworzenia spójnych zasad obsługi | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Profesjonalna obsługa pacjenta stomatologicznego: podstawy i komunikacja
Rola obsługi pacjenta w praktyce stomatologicznej
- Czym różni się pacjent stomatologiczny od pacjenta innych specjalizacji?
- Lęk, stres i wysokie oczekiwania – wyzwania komunikacyjne w stomatologii
- Jakość obsługi jako kluczowy element reputacji gabinetu
- Jak pacjent „czyta” gabinet – rola detali, zapachu, tonacji głosu
Komunikacja w zespole stomatologicznym i z pacjentem
- Komunikacja z pacjentem w trakcie wizyty i poza nią (telefon, mail, social media)
- Jak mówić o leczeniu, bólu, kosztach i procedurach bez wzbudzania lęku
- Rola lekarza, asystentki i rejestratorki – spójna narracja zespołu
- Ćwiczenia: symulacje rozmów z pacjentami i analiza nagrań
Obsługa przed, w trakcie i po wizycie: wdrażanie standardów
Pierwszy kontakt i organizacja wizyt
- Jak rejestracja buduje lojalność pacjenta już przy pierwszym telefonie
- Standardy rejestracji, potwierdzania i przypominania o wizytach
- Obsługa pacjenta w poczekalni – komfort, informacja, opieka
- Tworzenie skryptów rozmów dla rejestracji i front desku
Lekarz i asysta – relacja terapeutyczna z pacjentem
- Komunikowanie planu leczenia i alternatyw
- Jak mówić o cenie i ryzyku – profesjonalnie, ale ludzko
- Budowanie zaufania w trakcie leczenia (nawet pod presją czasu)
- Rola komunikacji niewerbalnej w gabinecie stomatologicznym
Trudne sytuacje i wizerunek gabinetu
Sytuacje trudne, reklamacje i pacjent wymagający
- Jak reagować na lęk, agresję lub niezadowolenie pacjenta
- Obsługa reklamacji – metody skutecznego rozwiązywania konfliktów
- Błędy komunikacyjne w stomatologii – jak ich unikać
- Przykłady z praktyki: case study i praca zespołowa
Profesjonalny wizerunek i kultura obsługi w stomatologii
- Wizerunek gabinetu oczami pacjenta – nie tylko logotyp i fartuch
- Zespół jako „żywa wizytówka” placówki – zachowanie, język, styl komunikacji
- Jak wdrożyć i utrzymać spójne standardy w całym zespole
- Warsztat: tworzenie wewnętrznego kodeksu jakości obsługi pacjenta
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin | Forma stacjonarna |
---|---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto4 649,40 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto3 780,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto221,40 PLN
- Koszt osobogodziny netto180,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Monika Szudrowicz
Trener Biznesu | Ekspert ds. Rozwoju Sprzedaży i Zarządzania
Trener z ponad 25-letnim doświadczeniem w sprzedaży, zarządzaniu i rozwijaniu kompetencji zespołów, w tym także w środowisku medycznym i stomatologicznym. Specjalizuje się w tworzeniu i wdrażaniu skutecznych standardów obsługi pacjenta, budując rozwiązania szyte na miarę potrzeb gabinetów stomatologicznych.
Autorka i realizatorka szkoleń m.in. dla recepcji i zespołów ortodontycznych – z zakresu profesjonalnej komunikacji, zarządzania stresem oraz budowania pozytywnego doświadczenia pacjenta. Współpracuje z lekarzami przy tworzeniu standardów obsługi, które realnie wpływają na wizerunek i wyniki kliniki.
Przeprowadziła ponad 8000 godzin szkoleń i wdrożyła liczne projekty dla firm z branży farmaceutycznej, medycznej i retail. Łączy praktykę z wiedzą i nowoczesnym podejściem do edukacji – zarówno stacjonarnie, jak i online. Certyfikowany trener VCC, konsultant kryzysowy (IPTK), w trakcie certyfikacji na coacha i mentora kryzysowego.
Jej szkolenia nie tylko uczą, ale też inspirują – wspierając zespoły w świadomej i profesjonalnej obsłudze pacjentów.Posiada doświadczenie zdobyte w ciągu ostatnich 5 lat.
Alicja Skowrońska
Trener, Coach, Ekonomistka | Członkini Polskiego Towarzystwa Psychologii Pozytywnej
Specjalistka w obszarze rozwoju kompetencji miękkich i psychologii pozytywnej, z wieloletnim doświadczeniem akademickim i biznesowym. Łączy wiedzę ekonomiczną z praktycznym podejściem do pracy z ludźmi, wspierając zespoły w budowaniu świadomej, empatycznej i profesjonalnej obsługi pacjenta.
W swojej pracy trenerskiej koncentruje się na podnoszeniu jakości kontaktu z pacjentem, rozwijaniu uważności, odporności psychicznej oraz umiejętności komunikacyjnych. Prowadzi szkolenia wspierające zespoły stomatologiczne w budowaniu pozytywnych relacji, radzeniu sobie z emocjami oraz tworzeniu przyjaznego, komfortowego doświadczenia pacjenta w gabinecie.
Jako coach i trener, opiera się na wartościach psychologii pozytywnej – wspiera rozwój samoświadomości, dobrostanu i wewnętrznej motywacji. Jej szkolenia pomagają nie tylko zwiększać satysfakcję pacjenta, ale również wspierają personel medyczny w budowaniu harmonijnych relacji i zarządzaniu stresem.
Z pasją towarzyszy ludziom w procesie zmiany, pomagając im w odkrywaniu własnego potencjału – z korzyścią zarówno dla zespołu, jak i dla każdego pacjenta.Posiada doświadczenie zdobyte w ciągu ostatnich 5 lat.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy szkolenia otrzymają komplet materiałów w formie elektronicznej, które będą dostępne do pobrania przed rozpoczęciem szkolenia oraz na bieżąco w trakcie jego trwania.
Materiały w formacie PDF z prezentacji używanych podczas szkolenia.
Przerwy zostały uwzględnione i nie wliczają się w czas szkolenia.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
1. Komputer lub urządzenie mobilne – w przypadku urządzenia mobilnego można pobrać odpowiednią aplikację „Google Meet” ze sklepu Google Play lub AppStore.
2. Szerokopasmowe połączenie z internetem.
3. Wymagania sprzętowe - procesor dwurdzeniowy 2GHz lub lepszy (zalecany czterordzeniowy), 2GB pamięci RAM (zalecane 4GB lub więcej).
4. Mikrofon zewnętrzny lub mikrofon wbudowany w urządzeniu oraz głośniki zewnętrzne lub wbudowane w urządzeniu.