Sztuczna inteligencja w biznesie - Studia podyplomowe - Collegium Da Vinci
Sztuczna inteligencja w biznesie - Studia podyplomowe - Collegium Da Vinci
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInformatyka i telekomunikacja / Internet
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Studia adresowane są dla:
- absolwentów różnych kierunków studiów wyższych: humanistycznych, społecznych, inżynierskich
- pracowników działów sprzedaży i marketingu, finansów, zarządzania wiedzą
konsultantów z zakresu nowych technologii, transformacji cyfrowej, innowacji, rozwoju biznesu - specjalistów IT, którzy chcą zrozumieć kontekst wdrożeń AI w przedsiębiorstwach
- menedżerów, przedsiębiorców i właścicieli firm chcących zwiększyć efektywność i konkurencyjność przedsiębiorstwa
- Minimalna liczba uczestników25
- Maksymalna liczba uczestników27
- Data zakończenia rekrutacji30-09-2025
- Forma prowadzenia usługimieszana (stacjonarna połączona z usługą zdalną w czasie rzeczywistym)
- Liczba godzin usługi160
- Podstawa uzyskania wpisu do BURart. 163 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 742, z późn. zm.)
- Zakres uprawnieńStudia podyplomowe
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem studiów podyplomowych na kierunku Sztuczna inteligencja w biznesie podyplomowych jest zapoznanie słuchaczy z wykorzystaniem w praktyce wiedzy z zakresu sztucznej inteligencji i jej zastosowań w biznesie. Kierunek koncentruje się na praktycznym zastosowaniu narzędzi sztucznej inteligencji w analizie danych, podejmowaniu decyzji oraz optymalizacji procesów biznesowych.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Umiejętność komunikowania się z generatywną sztuczną inteligencją (prompt engineering/prompt design) | Kryteria weryfikacji Komunikowanie się oraz wykorzystanie w praktyce sztucznej inteligencji w biznesie | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Studia podyplomowe
Studia podyplomowe trwają 9 miesięcy (160 godzin dydaktycznych po 45 min.). Zajęcia są realizowane w trakcie 12 zjazdów, w trybie sobota – niedziela (w godz. 8.30 – 17.00 ).
Zastrzegamy sobie mozliwość zmiany formy zajęć 24 h przed rozpoczeciem danego spotkania.
W harmonogramie studiów uwzględniono przerwy między zajęciamy, które trwają od 5 do 30 minut.
Program
Społeczno-biznesowe wymiary sztucznej inteligencji. (20 godz.)
- Organizacja posthumanistyczna. Krajobraz społeczny i antropologiczny AI (rola sztucznej inteligencji w transhumanizacji kultury i społeczeństwa, problemy społeczne związane z implementacją sztucznej inteligencji, zagadnienia z dziedziny technointymności)
- Sztuczna inteligencja i nowe modele biznesowe (zmiany modelu przywództwa w firmach, budowanie zespołów lider-AI-pracownicy, etyczne wymiary wykorzystywania sztucznej inteligencji)
Sztuczna inteligencja w strategii organizacji. Wdrożenie i zarządzanie. (60 godz.)
- Tworzenie inteligentnej organizacji (dane i ich rola w budowaniu inteligentnej organizacji, zarządzanie inteligentną organizacją, budowanie kompetencji cyfrowych, prognozowanie i predykcja z wykorzystaniem inteligentnych narzędzi, nowe modele biznesowe oparte na AI)
- Zarządzanie transformacją cyfrową z perspektywy przedsiębiorstwa i ekosystemu (transformacja cyfrowa z perspektywy przedsiębiorstwa, fundamenty i uwarunkowania transformacji cyfrowej i cyfrowej gospodarki, cele i korzyści stosowania głównych technologii, potencjał biznesowy sztucznej inteligencji)
- Rozwój kompetencji dla wdrożeń AI (struktura kompetencji dla transformacji cyfrowej, zasady i korzyści stosowania ram kwalifikacji dla zarządzania rozwojem kompetencji w organizacji, międzynarodowe matryce rozwoju kompetencji IT i kompetencji dla transformacji cyfrowej)
- Automatyzacja marketingu i komunikacji sprzedażowej (wprowadzenie do narzędzi i technologii AI, automatyzacja wybranych procesów biznesowych, projekty praktyczne)
- Prawo sztucznej inteligencji w biznesie (podstawowe przepisy i regulacje dotyczące AI, odpowiedzialność prawna za działania i decyzje podejmowane przez AI, prywatność i ochrona danych, własność intelektualna, etyczne wykorzystanie AI w biznesie, case studies: analiza realnych przypadków zastosowania AI)
- Sztuczna inteligencja w sektorze finansowym (AI w bankowości, inwestycjach, ubezpieczeniach, zarządzaniu ryzykiem; etyczne i regulacyjne aspekty stosowania AI w finansach; przyszłość AI w finansach)
Wykorzystanie sztucznej inteligencji w sprzedaży i doświadczeniu klienta. (50 godz.)
- Sztuczna inteligencja i UX. Projektowanie doświadczeń (UX w AI, generatywne interfejsy użytkownika, metody specyfikowania i planowania UX w produktach bazujących na AI, metody badania użyteczności rozwiązań AI, case studies: analiza przykładów UX w produktach bazujących na AI)
- Narzędzia sztucznej inteligencji w marketingu (analiza danych i segmentacja klientów, personalizacja treści i rekomendacje produktów, automatyzacja działań marketingowych i komunikacji z klientami, optymalizacja kampanii reklamowych, przyszłość marketingu w świetle rozwijających się technologii AI)
- Wizualizacje za pomocą algorytmów generatywnych (sposób działania modeli dyfuzyjnych; zaawansowana obsługa Midjourney, DALL-E i Stable Diffusion; tworzenie własnych modeli do generowania obrazów; sztuka i kreatywne użycie modeli generatywnych)
- Wdrożenia sztucznej inteligencji w HR (AI w dziale HR i w dziale promocji biznesu, implementacja strategii AI w wybranych branżach, case studies: praktyczne wdrożenia)
- Technologie immersyjne. Sztuczna inteligencja i współpraca przemysłów kreatywnych z biznesem (technologie ubieralne, rozwiązania wirtualne, integracja sztucznej inteligencji z rozwiązaniami wirtualnymi)
Rynek jutra. Kompetencje przyszłości w relacji człowiek – maszyna (30 godz.)
- Badanie trendów AI w biznesie. Anatomia trendwatchingu (identyfikacja trendów, metodologie i narzędzia wykorzystywane w trendwatchingu i procesach foresight, strategiczne zastosowanie analizy trendów w biznesie, case studies i najlepsze praktyki)
- Sztuczna inteligencja i przyszłość pracy (przyszłość pracy w kontekście rozwoju AI, analiza trendów dotyczących rynku pracy, perspektywy rozwoju kompetencji w kontekście przewidywanych zmian społecznych, technologicznych i ekologicznych, kompetencje przyszłości)
- AI we wzmacnianiu dobrostanu (cyberpsychologia pozytywna, proces pozytywnej interwencji, technologie hedoniczne, technologie eudajmoniczne)
- Krajobraz etyczny sztucznej inteligencji (wyzwania etyczne i dylematy moralne w dobie rozwoju systemów opartych na AI, prawa Asimova, fenomen Doliny Niesamowitości, dojrzałość cyfrowa społeczeństw, prawodawstwo unijne w zakresie regulacji relacji człowiek-maszyna)
Zaliczenie
Warunkiem ukończenia studiów podyplomowych Sztuczna inteligencja w biznesie jest:
- pozytywny wynik testu wiedzy (pytania jednorazowego wyboru dostarczone przez prowadzących w oparciu o konkretne moduły)
- praktyczny projekt końcowy (dotyczy zastosowania sztucznej inteligencji w wybranej branży/przedsiębiorstwie/jednostce sektora publicznego/obszarze polityki publicznej)
Absolwenci uzyskują, zgodne z wymogami ustawy, świadectwo ukończenia studiów podyplomowych w Collegium Da Vinci.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin | Forma stacjonarna |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto8 150,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto8 150,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto50,94 PLN
- Koszt osobogodziny netto50,94 PLN
Prowadzący
Prowadzący
dr Ada Florentyna Pawlak
Andrzej Horoch
Andrzej Jankowski
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały dydaktyczne zamieszczane są przez wykładowców w Wirtualnej Uczelni w formie prezentacji, materiałów PDF, zdjęć oraz linków.
Warunki uczestnictwa
Warunkiem uczestnictwa jest:
- podsiadanie dyplomu ukończonych studiów wyższych I lub II stopnia.
- zapisanie się na studia poprzez formularz rekrutacyjny rekrutacja.cdv.pl (UWAGA: wypełnienie samego formularza rekrutacyjnego nie jest równoznaczne z zapisaniem się na studia)
- podpisanie umowy online oraz załączenie skanu dyplomu ukończenia studiów wyższych (lic., inż., mgr)
- przed zapisaniem się na studia podyplomowe proszę o kontakt telefoniczny/mailowy podyplomowe@cdv.pl tel. 697 230 138.
Informacje dodatkowe
Przed zapisaniem się na studia podyplomowe proszę o kontakt telefoniczny/mailowy podyplomowe@cdv.pl tel. 697 230 138.
Zapraszam na stronę internetową https://cdv.pl/studia-podyplomowe/marketing-i-technologie/sztuczna-inteligencja-w-biznesie/ ,gdzie szczegółowo przedstawiamy KADRĘ, PARTNERÓW oraz PROGRAM.
Materiały multimedialne i dokumenty do pobrania
Dokumenty do pobrania
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Zajecia realizowane zdalnie, to usługi odbywające się z wykorzystaniem połączeń on-line, realizowane w czasie rzeczywistym, w formie umożliwiającej zrealizowanie opisanego zakresu usługi, jej celów i zadeklarowanych rezultatów. Zajęcia realizowane w formie zdalnej odbywają się przy użyciu platformy GOOGLE MEET, TEAMS lub ZOOM. Link umożliwiającego uczestnictwo w spotkaniu on-line jest ważny tylko w trakcie zaplanowanych zajęć i przesyłany za pomocą wewnętrznego systemu (Wirtualna Uczelnia) do komunikacji pomiędzy Słuchaczem studiów podyplomowych, a Collegium Da Vinci.
1. Minimalne wymagania sprzętowe, jakie musi spełniać komputer Uczestnika lub inne urządzenie (np. Smartphone) do zdalnej komunikacji: Dwurdzeniowy procesor Intel Core i5 2,5 GHz i wyższy. Sprzęt komputerowy powinien być wyposażony w głośnik, kamerę i mikrofon.
2. Minimalne wymagania dotyczące parametrów łącza sieciowego, jakim musi dysponować Uczestnik: pobieranie: 10 Mb/s, wysyłanie: 5 Mb/s)
3. Niezbędne oprogramowanie umożliwiające Uczestnikom dostęp do prezentowanych treści i materiałów: Nie trzeba pobierać oprogramowania. Aby wziąć udział w szkoleniu online potrzebny jest komputer, laptop.
Adres
Adres
Zajęcia w formie zdalnej będą realizowane przy wykorzystaniu platformy Zoom oraz Google Meet. Zastrzegamy sobie możliwość zmiany formy zajęć 24 h przed rozpoczęciem danego spotkania.
W budynku uczelni znajduje się kawiarnia/restauracja, szatnia.
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi
- Laboratorium komputerowe