Digital - wykorzystanie narzędzi i systemów ICT w obszarze HR
Digital - wykorzystanie narzędzi i systemów ICT w obszarze HR
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Identyfikatory projektówAkademia HR
- Grupa docelowa usługi
Specjaliści i menedżerowie HR.
Kadra zarządzająca.
Osoby odpowiedzialne za politykę personalną lub zarządzanie zasobami ludzkimi w przedsiębiorstwie.
Pracownicy przewidziani do awansu na stanowiska kierownicze czy menadżerskie.
Usługa jest dedykowana dla firm:
- SOLAREIS POLAND SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ, NIP: 5761594234
- SKORUPA Energy Technic Joachim Skorupa, NIP: 5751002203
- MEBLONOWAK Elżbieta Nowak, Marek Nowak, Katarzyna Skoruppa s.c., NIP: 5761590756
- Minimalna liczba uczestników4
- Maksymalna liczba uczestników16
- Data zakończenia rekrutacji26-10-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi12
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest rozwój kompetencji w zakresie wykorzystania narzędzi i systemów ICT w HR – uczestnik nabywa umiejętność doboru i obsługi narzędzi cyfrowych w obszarach: rekrutacji, onboardingu, komunikacji, analityki HR, rozwoju kompetencji (LMS, platformy e-learningowe), reskillingu oraz ochrony danych osobowych. Uczestnik poznaje zasady wykorzystania systemów HRM/HRIS oraz potrafi interpretować dane HR w celu podejmowania decyzji. Rozwija umiejętność dopasowania technologii do zadań HR.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Dopasowuje i wykorzystuje sprzęt ICT potrzebny do wykonania pracyw obszarze HR. | Kryteria weryfikacji Prawidłowo dobiera urządzenia ICT (komputer, urządzenia peryferyjne, łącza) do realizacji zadań HR | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Wykorzystuje środowisko programów operacyjnych (Windows / MSOffice) wykorzystywanych w firmie. | Kryteria weryfikacji Prawidłowo wskazuje funkcje systemu i wykorzystuje narzędzia MS Office (Word, Excel, Outlook) do realizacji zadań HR | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Dobrze identyfikuje możliwości, jakie dostarcza Internet, narzędziapracy zdalnej i wykorzystuje je w praktyce. | Kryteria weryfikacji Wskazuje narzędzia pracy zdalnej, platformy i serwisy wspierające współpracę oraz opisuje ich zastosowanie w pracy HR | Metoda walidacji Debata swobodna |
Efekty uczenia się Identyfikuje główne i specjalistyczne funkcjonalności narzędzi /platform HRMS użytecznych w jego/jej organizacji. | Kryteria weryfikacji Rozróżnia funkcje HRMS (moduły rekrutacji, ocen, ewidencji) i dopasowuje je do procesów HR | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Rozpoznaje znaczenie i określa główne kierunki rozwoju narzędzi /systemów ICT w obszarze zarządzania kapitałem ludzkim. | Kryteria weryfikacji Omawia aktualne trendy w cyfryzacji HR, wskazuje przykłady automatyzacji i sztucznej inteligencji w procesach personalnych | Metoda walidacji Debata swobodna |
Efekty uczenia się Wykorzystuje sprzęt / narzędzia ICT dostępne w pracy / firmie. | Kryteria weryfikacji Samodzielnie korzysta ze sprzętu biurowego i platform wykorzystywanych do obsługi procesów HR | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Swobodnie korzysta z powszechnie dostępnych, różnych narzędzizdalnej pracy i komunikacji. | Kryteria weryfikacji Wymienia i dobiera narzędzia komunikacyjne (Teams, Zoom, Slack, e-maile) do sytuacji kadrowej | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Korzysta z odpowiednich opcji specjalistycznych programówkomputerowych – szczególnie tych wykorzystywanych w HR. | Kryteria weryfikacji Prawidłowo obsługuje moduły specjalistycznych programów (np. ocena pracownika, ścieżki szkoleniowe) | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Korzysta z zaawansowanych rozwiązań platform on-line (np.specjalistyczne serwisy społecznościowe, narzędzia zdalnej komunikacji i współpracy). | Kryteria weryfikacji Wskazuje funkcjonalności platform (np. LinkedIn, ClickMeeting, Asana) i wykorzystuje je zgodnie z celem HR | Metoda walidacji Debata swobodna |
Efekty uczenia się Przygotowuje wdrożenia narzędzi / platform HCM odpowiednich dladanej branży i organizacji. | Kryteria weryfikacji Wybiera rozwiązania dopasowane do potrzeb organizacji i planuje ich wdrożenie | Metoda walidacji Debata swobodna |
Efekty uczenia się Identyfikuje znaczenie procesów digitalizacji w rozwoju organizacjii przekonuje innych do otwartej postawy w tym zakresie. | Kryteria weryfikacji Przedstawia argumenty na rzecz cyfryzacji w HR i motywuje innych do ich wykorzystania | Metoda walidacji Debata swobodna |
Efekty uczenia się Proponuje nowe rozwiązania i narzędzia IT do wykorzystania wewłasnej pracy. | Kryteria weryfikacji Inicjuje wykorzystanie nowoczesnych rozwiązań ICT (np. chatboty, automatyczne raportowanie) | Metoda walidacji Debata swobodna |
Efekty uczenia się Pomaga innym pracownikom w wykorzystaniu programóww środowisku Windows / MS Office. | Kryteria weryfikacji Objaśnia funkcje narzędzi MS Office i wspiera innych w ich wykorzystaniu | Metoda walidacji Debata swobodna |
Efekty uczenia się Udoskonala pracę swoją i innych wykorzystując w pełni możliwościInternetu. | Kryteria weryfikacji Stosuje rozwiązania automatyzujące pracę (np. kalendarze online, współdzielone pliki) | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Pomaga innym pracownikom w korzystaniu ze specjalistycznychprogramów komputerowych – szczególnie narzędzi / platform HCM. | Kryteria weryfikacji Tłumaczy funkcje programów i wspiera pracowników we wdrożeniu do ich obsługi | Metoda walidacji Debata swobodna |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Dzień 1 – Podstawy wykorzystania narzędzi ICT w HR
Moduł 1: Sprzęt i środowisko ICT w pracy HR-owca
- Rodzaje sprzętu ICT wykorzystywanego w HR
- Systemy operacyjne i ich znaczenie (Windows – praktyczne funkcje)
- Środowisko MS Office w pracy HR – najczęstsze zastosowania
- Zasady dopasowania narzędzi ICT do specyfiki pracy
Efekty uczenia się:
„Dopasowuje i wykorzystuje sprzęt ICT”, „Wykorzystuje środowisko programów operacyjnych”
Moduł 2: Praca zdalna, Internet i narzędzia wspomagające HR
- Przegląd narzędzi komunikacji zdalnej (Teams, Zoom, Slack, itp.)
- Zarządzanie dokumentacją i współdzielenie zasobów (OneDrive, Google Drive)
- Efektywne korzystanie z Internetu w kontekście HR
- Praktyczne ćwiczenia: zdalna współpraca i komunikacja
Efekty uczenia się:
„Dobrze identyfikuje możliwości, jakie dostarcza Internet”,
„Swobodnie korzysta z narzędzi zdalnej pracy”,
„Udoskonala pracę swoją i innych wykorzystując możliwości Internetu”
Moduł 3: Rola HR w cyfrowym środowisku pracy
- Znaczenie digitalizacji w HR
- Jak zmieniają się kompetencje HR w erze cyfrowej
- Wprowadzenie do HR Tech: podstawowe pojęcia
Efekty uczenia się:
„Identyfikuje znaczenie procesów digitalizacji”,
„Rozpoznaje znaczenie i kierunki rozwoju systemów ICT”
Dzień 2 – Narzędzia i systemy HRMS / HCM
Moduł 4: Platformy HRMS i ich funkcjonalności
- Co to są systemy HRMS / HCM – przykłady (SAP SuccessFactors, Enova365, Symfonia HR, Workday)
- Główne i specjalistyczne funkcjonalności
- Dobór systemów do potrzeb organizacji
Efekty uczenia się:
„Identyfikuje główne i specjalistyczne funkcjonalności narzędzi / platform HRMS”
Moduł 5: Praca z zaawansowanymi narzędziami online w HR
- Specjalistyczne serwisy i narzędzia online w HR (np. LinkedIn Recruiter, Slack HR Bots, HR-owe CRM)
- Zdalne platformy rekrutacyjne, e-learningowe, do oceny 360
- Praktyczne ćwiczenia: konfiguracja profilu, tworzenie kampanii
Efekty uczenia się:
„Korzysta z zaawansowanych rozwiązań platform online”,
„Proponuje nowe rozwiązania i narzędzia IT”
Moduł 6: Pomoc i wsparcie cyfrowe w organizacji
- Jak wspierać współpracowników w korzystaniu z ICT
- Postawy proaktywne i digital mentoring
- Rola HR w rozwijaniu kompetencji cyfrowych pracowników
Efekty uczenia się:
„Pomaga innym pracownikom w korzystaniu z MS Office”,
„Pomaga innym pracownikom w korzystaniu z narzędzi HCM”
Dzień 3 – Projektowanie rozwiązań cyfrowych i wdrożenia HCM
Moduł 7: Przygotowanie wdrożenia systemu ICT w HR
- Planowanie wdrożenia narzędzia HCM: etapy i ryzyka
- Analiza potrzeb i dobór rozwiązań do branży / organizacji
- Symulacja wdrożenia – studium przypadku
Efekty uczenia się: „Przygotowuje wdrożenia narzędzi / platform HCM odpowiednich dla danej branży i organizacji”
Moduł 8: Wybór narzędzi IT do pracy własnej i zespołowej
- Jak oceniać i wybierać narzędzia wspierające zadania HR
- Przykłady automatyzacji procesów (np. onboarding, ewidencja czasu)
- Mini-projekt: wybór narzędzi do własnego zespołu
Efekty uczenia się:
„Proponuje nowe rozwiązania i narzędzia IT do wykorzystania we własnej pracy”
Moduł 8: Debata swobodna i test przeprowadzony przez walidatora
Czas trwania: 1h
Forma: test teoretyczny online + debata swobodna
Warunki: sprzęt, internet, automatyczne wyniki
____________________________________________________________________
Walidacja efektów uczenia się zostanie przeprowadzona w dwóch formach - w formie testu teoretycznego online z wynikiem generowanym automatycznie oraz w formie debaty swobodnej. Walidacja zostanie przeprowadzona przez wskazanego operatora
1. Miejsce i warunki przeprowadzenia walidacji
- Test będzie realizowany na miejscu, w sali szkoleniowej, w ostatniej godzinie szkolenia, zgodnie z harmonogramem.
- Uczestnikom zostaną zapewnione komputery lub smartfony z dostępem do internetu.
- Organizator zapewnia również:
stabilne łącze internetowe,
zapasowe urządzenia na wypadek awarii,
obecność osoby wspierającej technicznie (asysta IT),
dostępność loginów/testów w systemie e-learningowym z automatycznym ocenianiem.
2. Charakterystyka testu teoretycznego
- Forma testu: test online, dostępny poprzez bezpieczną platformę testową.
- Liczba pytań: około 18 pytań (po 2-3 pytania do każdego z 7 efektów uczenia się kończących się testem z automatycznie wygenerowanymi odpowiedziami).
- Czas trwania testu: 45 minut.
- Rodzaje pytań:
- pytania zamknięte jednokrotnego wyboru (np. ABCD),
- pytania typu prawda/fałsz,
2a. Charakterystyka debaty swobodnej
Forma: moderowana debata swobodna z udziałem wszystkich uczestników, prowadzona przez niezależnego walidatora.
Czas trwania: 15 minut
Cel: weryfikacja wybranych efektów uczenia się wymagających umiejętności formułowania opinii, rozumienia kontekstu zmian organizacyjnych, argumentacji i zastosowania wiedzy w praktyce.
Przebieg debaty:
- Uczestnicy otrzymują jedno pytanie problemowe lub scenariusz sytuacyjny do omówienia
- Walidator prowadzi dyskusję, zadając pytania pogłębiające i moderując wypowiedzi uczestników.
- Oceniane są: trafność argumentacji, odniesienie do wiedzy i realnych przykładów, umiejętność powiązania teorii z praktyką, zaangażowanie i spójność wypowiedzi z efektami uczenia się.
w rezultacie walidacja trwa 1h (45 minut testu oraz 15 minut debaty swobodnej)
3. Warunki zaliczenia testu
- Uczestnik musi uzyskać co najmniej 70% poprawnych odpowiedzi
- Wynik testu jest generowany automatycznie po zakończeniu, a uczestnik otrzymuje natychmiastową informację zwrotną o rezultacie.
4.Warunki organizacyjne:
- Szkolenie stacjonarne w sali szkoleniowej wyposażonej w sprzęt multimedialny
- Dostęp do materiałów szkoleniowych w formie elektronicznej (PDF)
- Grupa 4–16 osób
- Minimalna frekwencja do walidacji: 80%
- Obecność dokumentowana na liście obecności
5. Zgodność z OKHR i efektami uczenia się
- Każde pytanie w teście jest powiązane z konkretnym efektem uczenia się opisanym w programie szkolenia i wynikającym z Opisu Kompetencji HR.
- Pytania mają na celu sprawdzenie wiedzy, umiejętności analizy sytuacyjnej, rozróżniania narzędzi oraz oceny praktycznych działań zgodnych z OKHR.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 9 Sprzęt i środowisko ICT w pracy HR-owca | Prowadzący Łukasz Kopczyński | Data realizacji zajęć 27-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 9 Praca zdalna, Internet i narzędzia wspomagające HR | Prowadzący Łukasz Kopczyński | Data realizacji zajęć 27-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 9 Rola HR w cyfrowym środowisku pracy | Prowadzący Łukasz Kopczyński | Data realizacji zajęć 27-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 9 Platformy HRMS i ich funkcjonalności | Prowadzący Łukasz Kopczyński | Data realizacji zajęć 28-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 9 Praca z zaawansowanymi narzędziami online w HR | Prowadzący Łukasz Kopczyński | Data realizacji zajęć 28-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 9 Pomoc i wsparcie cyfrowe w organizacji | Prowadzący Łukasz Kopczyński | Data realizacji zajęć 28-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 9 Przygotowanie wdrożenia systemu ICT w HR | Prowadzący Łukasz Kopczyński | Data realizacji zajęć 29-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 9 Wybór narzędzi IT do pracy własnej i zespołowej | Prowadzący Łukasz Kopczyński | Data realizacji zajęć 29-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 9 Debata swobodna i test przeprowadzony przez walidatora | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 29-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:00 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 2 160,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 2 160,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 180,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 180,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Łukasz Kopczyński
Swoje doświadczenie zawodowe zdobywał jako konsultant i trener w projektach transformacji cyfrowej działów HR w przedsiębiorstwach z branż: produkcyjnej, logistycznej oraz usługowej. Prowadził warsztaty dla specjalistów i menedżerów HR z obsługi narzędzi takich jak MS Teams, SharePoint, platform e-learningowych, systemów zarządzania czasem pracy i procesami rekrutacyjnymi. Współpracował także przy wdrażaniu rozwiązań wspierających onboarding, ocenę kompetencji i rozwój pracowników z wykorzystaniem systemów ICT.
Łączy wiedzę technologiczną z praktycznym podejściem do rozwoju kompetencji cyfrowych w działach personalnych. Ceni sobie interaktywną formę pracy oraz dostosowywanie treści szkoleniowych do specyfiki odbiorców.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy szkolenia otrzymają komplet materiałów w formie elektronicznej, które będą dostępne do pobrania przed rozpoczęciem szkolenia oraz na bieżąco w trakcie jego trwania.
Uczestnicy otrzymają zaświadczenia potwierdzające ukończenie szkolenia.
Materiały w formacie PDF z prezentacji używanych podczas szkolenia.
Warunki uczestnictwa
Warunkiem uczestnictwa jest zarejestrowanie się i założenie konta w Bazie Usług Rozwojowych oraz zapisanie się na szkolenie za pośrednictwem BUR.
Usługa szkoleniowa będzie dostosowana do potrzeb osób z różnym typem niepełnosprawności. W przypadku takiej sytuacji prosimy o kontakt najpóźniej 5 dni przed rozpoczęciem usługi.
Informacje dodatkowe
Usługa zwolniona z VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 29 lit. c ustawy o VAT – finansowanie co najmniej 70% ze środków publicznych.
Każdego dnia szkolenia będzie rozdana do podpisu lista obecności potwierdzająca udział w szkoleniu uczestników przedsiębiorstw:
- SOLAREIS POLAND SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ, NIP: 5761594234
- SKORUPA Energy Technic Joachim Skorupa, NIP: 5751002203
- MEBLONOWAK Elżbieta Nowak, Marek Nowak, Katarzyna Skoruppa s.c., NIP: 5761590756
będąca warunkiem rozliczenia usługi. Podpisana lista obecności zostanie przekazana do operatora.
Jedna godzina szkolenia wynosi 60 minut.
Przerwy wliczają się w czas trwania usługi (jeśli występują)
W trakcie szkolenia jest możliwa wizytacja z udziałem PARP, Operatora lub innej jednostki wyznaczonej w celu sprawdzenia poprawności realizacji usługi.
Adres
Adres
Sala szkoleniowa o powierzchni ok. 45 m², wyposażona w:
rzutnik multimedialny i ekran,
tablicę suchościeralną i flipchart,
wygodne krzesła i stoły z możliwością ustawienia w układzie warsztatowym (U lub podkowa),
dostęp do szybkiego internetu (Wi-Fi),
komputery/laptopy dla uczestników na potrzeby walidacji.
Sala spełnia warunki dostępności dla osób z niepełnosprawnościami (parter, podjazd, toaleta).
Zapewniona będzie klimatyzacja i dostęp do napojów (kawa, herbata, woda) oraz zaplecze sanitarne.
Punkty orientacyjne i dojazd:
Budynek znajduje się przy drodze wojewódzkiej nr 901, około 800 m od centrum Dobrodzienia.
W pobliżu: stacja benzynowa Orlen (300 m), Urząd Miasta Dobrodzień (600 m), supermarket Dino (500 m).
Na miejscu dostępny bezpłatny parking dla uczestników.
Dojazd możliwy również komunikacją publiczną – przystanek autobusowy „Dobrodzień – Centrum” w odległości 5 minut pieszo.