Zrównoważone zarządzanie potencjałem pracowników - zgodnie z nowymi wyzwaniami rynku pracy
Zrównoważone zarządzanie potencjałem pracowników - zgodnie z nowymi wyzwaniami rynku pracy
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Identyfikatory projektówAkademia HR
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie skierowane jest do pracowników odpowiedzialnych za zarządzanie zasobami ludzkimi, w szczególności do zespołów HR, specjalistów i menedżerów HR, osób kształtujących politykę personalną oraz kadry kierowniczej średniego i wyższego szczebla. Uczestnikami mogą być także pracownicy przewidziani do awansu na stanowiska menedżerskie oraz osoby zaangażowane w planowanie i realizację procesów rozwojowych, rekrutacyjnych, reskillingowych i wspierających rozwój kultury organizacyjnej.
Szkolenie dedykowane jest pracownikom firm:
- SOLAREIS POLAND Sp. z o.o., NIP: 5761594234
- SKORUPA Energy Technic Joachim Skorupa, NIP: 5751002203
- MEBLONOWAK Elżbieta Nowak, Marek Nowak, Katarzyna Skoruppa s.c., NIP: 5761590756
- Minimalna liczba uczestników4
- Maksymalna liczba uczestników16
- Data zakończenia rekrutacji19-08-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi12
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Uczestnicy szkolenia nabędą umiejętność opracowywania i wdrażania strategii HR ukierunkowanej na zrównoważony rozwój, w tym diagnozowania potrzeb różnych grup interesariuszy, formułowania polityki personalnej zgodnej z ideą zielonej gospodarki oraz wdrażania rozwiązań zwiększających efektywność i spójność kultury organizacyjnej.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Opisuje wpływ zmian na rynku pracy na możliwości i ewentualnetrudności w zakresie pozyskiwania i utrzymania w firmie pracowników o odpowiednim potencjale. | Kryteria weryfikacji Potrafi wskazać 2–3 konkretne zmiany na rynku pracy i ich wpływ na strategię HR w firmie. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Identyfikuje metody oceny potencjału zawodowego kandydatów dopracy oraz pracowników i potrafi wskazać odpowiedni zakres ich wykorzystania we własnej firmie | Kryteria weryfikacji Wymienia min. 3 metody oceny potencjału (np. AC, testy kompetencyjne, rozmowy strukturyzowane) i opisuje ich zastosowanie. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Charakteryzuje obecne i przyszłe potrzeby firmy dotyczące potencjałupracowników (w zakresie kwalifikacji, kompetencji, doświadczeń i talentów). | Kryteria weryfikacji Wskazuje konkretne potrzeby kompetencyjne i kwalifikacyjne w odniesieniu do kontekstu organizacji. | Metoda walidacji Debata swobodna |
Efekty uczenia się Charakteryzuje możliwości i potencjalne korzyści dla firmy wynikającez kształtowania wewnętrznego zróżnicowania (pod względem posiadanych doświadczeń, kwalifikacji, wieku, płci, pochodzenia etnicznego, poglądów itp.) i potencjału pracowników. | Kryteria weryfikacji Opisuje przynajmniej 3 korzyści z różnorodności w zespole (np. innowacyjność, retencja, reputacja). | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Buduje oraz wdraża programy rekrutacji, selekcji i wdrażania nowychpracowników (onboarding), pozwalające pozyskiwać zróżnicowany potencjał w zakresie kompetencji, talentów i doświadczeń pracowników. | Kryteria weryfikacji Prezentuje przykładowy program lub opisuje kluczowe elementy wpływające na różnorodność. | Metoda walidacji Debata swobodna |
Efekty uczenia się Wdraża narzędzia i procesy HR, pozwalające na stały monitoringi podnoszenie poziomu rozwoju kompetencji pracowników i ich dostosowanie do zmieniających się wyzwań organizacji. | Kryteria weryfikacji Opisuje co najmniej dwa elementy programów rozwoju dostosowanych do różnych grup pracowników. | Metoda walidacji Debata swobodna |
Efekty uczenia się Przygotowuje rozwiązania i narzędzia HR ukierunkowane na stałedostosowywanie kompetencji pracowników do nowych wyzwań organizacyjnych i społecznych. | Kryteria weryfikacji Opracowuje co najmniej jedno narzędzie lub rozwiązanie HR (np. program szkoleniowy, ścieżkę rozwoju, system oceny kompetencji), które odpowiada na konkretne zmiany lub wyzwania w otoczeniu firmy (np. automatyzacja, praca zdalna, różnorodność, zmiany pokoleniowe) i wspiera rozwój kompetencji pracowników. | Metoda walidacji Debata swobodna |
Efekty uczenia się Wdraża programy rozwoju i ścieżek kariery oparte o wykorzystaniezróżnicowanego potencjału pracowników. | Kryteria weryfikacji Opisuje co najmniej dwa elementy programów rozwoju dostosowanych do różnych grup pracowników. | Metoda walidacji Debata swobodna |
Efekty uczenia się Identyfikuje i pozytywnie wykorzystuje potencjał wynikającyz wewnętrznego zróżnicowania pracowników (pod względem posiadanych doświadczeń, kwalifikacji, wieku, płci, pochodzenia etnicznego, poglądów etc.). | Kryteria weryfikacji Potrafi wskazać konkretne działania budujące włączenie i integrację. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Identyfikuje potrzeby rozwojowe organizacji i przekłada je na strategię HR ukierunkowaną na zróżnicowany rozwój. | Kryteria weryfikacji Dobiera działania HR adekwatne do zidentyfikowanych potrzeb rozwojowych organizacji. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Inicjuje skuteczne programy wymiany wiedzy i doświadczeń międzypracownikami, pozwalające wykorzystywać tzw. wiedzę ukrytą8 oraz minimalizować ryzyko utraty cennych zasobów wiedzy i doświadczeń (np. po przejściu doświadczonych pracowników na emeryturę). | Kryteria weryfikacji Opisuje mechanizmy transferu wiedzy oraz wskazuje ich zastosowanie. | Metoda walidacji Debata swobodna |
Efekty uczenia się Buduje pozytywne nastawienie i gotowość pracowników do stałegorozwoju i nabywania nowych kompetencji (zob. reskilling). | Kryteria weryfikacji Wskazuje min. 2 przykłady działań wspierających reskilling. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Aktywnie kształtuje wartości i kulturę pracy sprzyjającą otwartości nanowe wyzwania rozwojowe (zob. kultura Learning Agility). | Kryteria weryfikacji Identyfikuje cechy kultury Learning Agility i projektuje działania wspierające jej rozwój. | Metoda walidacji Debata swobodna |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Moduł 1: Współczesne wyzwania rynku pracy i założenia zielonej gospodarki
Czas trwania: 1,5 h
Efekty uczenia się:
- Opisuje zmiany społeczno-gospodarcze i ich wpływ na HR.
- Formułuje wyzwania polityki personalnej w kontekście zielonej gospodarki.
Zakres tematyczny:
- Megatrendy rynkowe (demografia, digitalizacja, elastyczne formy pracy)
- Zielona gospodarka a strategie HR
- Praktyczne przykłady wpływu trendów na firmy
Moduł 2: Diagnoza potrzeb interesariuszy i analiza zasobów pracowników
Czas trwania: 1,5 h
Efekty uczenia się:
- Diagnozuje potrzeby różnych grup (zarząd, pracownicy, grupy wiekowe/kulturowe).
- Identyfikuje poziom satysfakcji i formułuje wnioski.
Zakres tematyczny:
- Narzędzia do diagnozy potrzeb interesariuszy
- Badania satysfakcji – metody i interpretacja
- Wnioski z badań jako baza do działań HR
Moduł 3: Zróżnicowanie potencjału a strategia HR
Czas trwania: 1,5h
Efekty uczenia się:
- Tworzy strategię HR uwzględniającą zróżnicowany rozwój.
- Wdraża rozwiązania łączące efektywność i dobrostan pracowników.
Zakres tematyczny:
- Przykłady różnorodności: wiek, płeć, doświadczenie
- Elementy strategii HR wspierającej zróżnicowany rozwój
- Łączenie celów biznesowych z korzyściami pracowników
Moduł 4: Projektowanie narzędzi HR wspierających zrównoważony rozwój
Czas trwania: 1,5 h
Efekty uczenia się:
- Projektuje narzędzia HR (ścieżki rozwoju, ocena kompetencji).
- Dostosowuje działania do wyzwań (automatyzacja, różnorodność, praca zdalna).
Zakres tematyczny:
- Narzędzia HR – od potrzeb do projektowania
- Wpływ trendów na kształt narzędzi (reskilling, upskilling)
- Adaptacja narzędzi do zmian i kryzysów
Moduł 5: Kultura organizacyjna, etyka i wrażliwość proekologiczna
Czas trwania: 1,5 h
Efekty uczenia się:
- Opisuje kulturę Learning Agility, przygotowuje kodeks etyczny.
- Rozwija wrażliwość proekologiczną i etyczną.
Zakres tematyczny:
- Cechy kultury sprzyjającej uczeniu się i elastyczności
- Wartości i etyka w HR – kodeksy, praktyki
- Proekologiczne postawy w HR
Moduł 6: Planowanie i wdrażanie strategii HR
Czas trwania: 1 h
Efekty uczenia się:
- Przygotowuje kompleksową strategię HR opartą o wskaźniki.
- Monitoruje i dostosowuje działania HR.
Zakres tematyczny:
- Kluczowe elementy strategii (cele, wskaźniki, mierniki)
- Monitorowanie i ewaluacja działań HR
- Przykłady wdrożeń i rewizji strategii
Moduł 7: Podsumowanie i ewaluacja szkolenia
- Powtórzenie i podsumowanie kluczowych wątków szkoleniowych
- Refleksja nad zastosowaniem zdobytej wiedzy w miejscu pracy
- Q&A
Czas trwania: 3 h
Moduł 8: Debata swobodna i test przeprowadzony przez walidatora
Czas trwania: 1h
Forma: test teoretyczny online + debata swobodna
Warunki: sprzęt, internet, automatyczne wyniki
____________________________________________________________________
Walidacja efektów uczenia się zostanie przeprowadzona w dwóch formach - w formie testu teoretycznego online z wynikiem generowanym automatycznie oraz w formie debaty swobodnej. Walidacja zostanie przeprowadzona przez wskazanego operatora
1. Miejsce i warunki przeprowadzenia walidacji
- Test będzie realizowany na miejscu, w sali szkoleniowej, w ostatniej godzinie szkolenia, zgodnie z harmonogramem.
- Uczestnikom zostaną zapewnione komputery lub smartfony z dostępem do internetu.
- Organizator zapewnia również:
stabilne łącze internetowe,
zapasowe urządzenia na wypadek awarii,
obecność osoby wspierającej technicznie (asysta IT),
dostępność loginów/testów w systemie e-learningowym z automatycznym ocenianiem.
2. Charakterystyka testu teoretycznego
- Forma testu: test online, dostępny poprzez bezpieczną platformę testową.
- Liczba pytań: około 18 pytań (po 2-3 pytania do każdego z 6 efektów uczenia się kończących się testem z automatycznie wygenerowanymi odpowiedziami).
- Czas trwania testu: 45 minut.
- Rodzaje pytań:
- pytania zamknięte jednokrotnego wyboru (np. ABCD),
- pytania typu prawda/fałsz,
2a. Charakterystyka debaty swobodnej
Forma: moderowana debata swobodna z udziałem wszystkich uczestników, prowadzona przez niezależnego walidatora.
Czas trwania: 15 minut
Cel: weryfikacja wybranych efektów uczenia się wymagających umiejętności formułowania opinii, rozumienia kontekstu zmian organizacyjnych, argumentacji i zastosowania wiedzy w praktyce.
Przebieg debaty:
- Uczestnicy otrzymują jedno pytanie problemowe lub scenariusz sytuacyjny do omówienia
- Walidator prowadzi dyskusję, zadając pytania pogłębiające i moderując wypowiedzi uczestników.
- Oceniane są: trafność argumentacji, odniesienie do wiedzy i realnych przykładów, umiejętność powiązania teorii z praktyką, zaangażowanie i spójność wypowiedzi z efektami uczenia się.
w rezultacie walidacja trwa 1h (45 minut testu oraz 15 minut debaty swobodnej)
3. Warunki zaliczenia testu
- Uczestnik musi uzyskać co najmniej 70% poprawnych odpowiedzi
- Wynik testu jest generowany automatycznie po zakończeniu, a uczestnik otrzymuje natychmiastową informację zwrotną o rezultacie.
4.Warunki organizacyjne:
- Szkolenie stacjonarne w sali szkoleniowej wyposażonej w sprzęt multimedialny
- Dostęp do materiałów szkoleniowych w formie elektronicznej (PDF)
- Grupa 4–16 osób
- Minimalna frekwencja do walidacji: 80%
- Obecność dokumentowana na liście obecności
5. Zgodność z OKHR i efektami uczenia się
- Każde pytanie w teście jest powiązane z konkretnym efektem uczenia się opisanym w programie szkolenia i wynikającym z Opisu Kompetencji HR.
- Pytania mają na celu sprawdzenie wiedzy, umiejętności analizy sytuacyjnej, rozróżniania narzędzi oraz oceny praktycznych działań zgodnych z OKHR.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 9 Współczesne wyzwania rynku pracy i założenia zielonej gospodarki | Prowadzący Tomasz Kopczyński | Data realizacji zajęć 20-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 9 Diagnoza potrzeb interesariuszy i analiza zasobów pracowników | Prowadzący Tomasz Kopczyński | Data realizacji zajęć 20-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 9 Zróżnicowanie potencjału a strategia HR | Prowadzący Tomasz Kopczyński | Data realizacji zajęć 20-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 9 Projektowanie narzędzi HR wspierających zrównoważony rozwój | Prowadzący Tomasz Kopczyński | Data realizacji zajęć 21-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 9 Kultura organizacyjna, etyka i wrażliwość proekologiczna | Prowadzący Tomasz Kopczyński | Data realizacji zajęć 21-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 9 Planowanie i wdrażanie strategii HR | Prowadzący Tomasz Kopczyński | Data realizacji zajęć 21-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 9 Podsumowanie i ewaluacja szkolenia | Prowadzący Tomasz Kopczyński | Data realizacji zajęć 22-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 9 Podsumowanie i ewaluacja szkolenia | Prowadzący Tomasz Kopczyński | Data realizacji zajęć 22-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 9 Debata swobodna i test przeprowadzony przez walidatora | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 22-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:00 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 2 160,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 2 160,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 180,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 180,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Tomasz Kopczyński
W ciągu ostatnich 2 lat zrealizował ponad 120 godzin szkoleń bezpośrednio związanych z tematyką niniejszej usługi – m.in. dla firm produkcyjnych, energetycznych i usługowych oraz w projektach dofinansowanych. Prowadził również doradztwo i szkolenia dla kadry menedżerskiej MŚP w zakresie rozwoju kompetencji HR i wdrażania strategii personalnych odpowiadających na wyzwania rynku pracy.
Jest autorem programów studiów podyplomowych z zarządzania kapitałem ludzkim, certyfikowanym ekspertem Thomas International w zakresie analizy kompetencji oraz prelegentem i wykładowcą akademickim.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy szkolenia otrzymają komplet materiałów w formie elektronicznej, które będą dostępne do pobrania przed rozpoczęciem szkolenia oraz na bieżąco w trakcie jego trwania.
Uczestnicy otrzymają zaświadczenia potwierdzające ukończenie szkolenia.
Materiały w formacie PDF z prezentacji używanych podczas szkolenia.
Warunki uczestnictwa
Warunkiem uczestnictwa jest zarejestrowanie się i założenie konta w Bazie Usług Rozwojowych oraz zapisanie się na szkolenie za pośrednictwem BUR.
Usługa szkoleniowa będzie dostosowana do potrzeb osób z różnym typem niepełnosprawności. W przypadku takiej sytuacji prosimy o kontakt najpóźniej 5 dni przed rozpoczęciem usługi.
Informacje dodatkowe
Usługa zwolniona z VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 29 lit. c ustawy o VAT – finansowanie co najmniej 70% ze środków publicznych.
Każdego dnia szkolenia będzie rozdana do podpisu lista obecności potwierdzająca udział w szkoleniu uczestników przedsiębiorstw:
- SOLAREIS POLAND SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ, NIP: 5761594234
- SKORUPA Energy Technic Joachim Skorupa, NIP: 5751002203
- MEBLONOWAK Elżbieta Nowak, Marek Nowak, Katarzyna Skoruppa s.c., NIP: 5761590756
będąca warunkiem rozliczenia usługi. Podpisana lista obecności zostanie przekazana do operatora.
Jedna godzina szkolenia wynosi 60 minut.
Przerwy wliczają się w czas trwania usługi (jeśli występują)
W trakcie szkolenia jest możliwa wizytacja z udziałem PARP, Operatora lub innej jednostki wyznaczonej w celu sprawdzenia poprawności realizacji usługi.
Adres
Adres
Sala szkoleniowa o powierzchni ok. 45 m², wyposażona w:
rzutnik multimedialny i ekran,
tablicę suchościeralną i flipchart,
wygodne krzesła i stoły z możliwością ustawienia w układzie warsztatowym (U lub podkowa),
dostęp do szybkiego internetu (Wi-Fi),
komputery/laptopy dla uczestników na potrzeby walidacji.
Sala spełnia warunki dostępności dla osób z niepełnosprawnościami (parter, podjazd, toaleta).
Zapewniona będzie klimatyzacja i dostęp do napojów (kawa, herbata, woda) oraz zaplecze sanitarne.
Punkty orientacyjne i dojazd:
Budynek znajduje się przy drodze wojewódzkiej nr 901, około 800 m od centrum Dobrodzienia.
W pobliżu: stacja benzynowa Orlen (300 m), Urząd Miasta Dobrodzień (600 m), supermarket Dino (500 m).
Na miejscu dostępny bezpłatny parking dla uczestników.
Dojazd możliwy również komunikacją publiczną – przystanek autobusowy „Dobrodzień – Centrum” w odległości 5 minut pieszo.
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi