Menedżer jakości - studia podyplomowe - online
Menedżer jakości - studia podyplomowe - online
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie przedsiębiorstwem
- Grupa docelowa usługi
Studia skierowane do absolwentów studiów wyższych. Przygotowują profesjonalną kadę zajmującą się zarządzaniem innowacjami, poprzez przekazanie aktualnej wiedzy z zakresu teorii i praktyki stosowania współczesnych metod i koncepcji zarządzania innowacjami.
- Minimalna liczba uczestników15
- Maksymalna liczba uczestników30
- Data zakończenia rekrutacji11-10-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi176
- Podstawa uzyskania wpisu do BURart. 163 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 742, z późn. zm.)
- Zakres uprawnieństudia podyplomowe
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa „Menedżer jakości ” przygotowuje do opracowywania, wdrażania i doskonalenia systemów zarządzania jakością zgodnych z aktualnymi międzynarodowymi standardami. Uczestnik usługi zostanie przygotowany do realizacji zadań w obszarze zarządzania jakością w organizacjach, w tym do prowadzenia audytów, wdrażania narzędzi doskonalenia procesów oraz wspierania systemów jakości w praktyce.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Wiedza:Po ukończeniu usługi edukacyjnej uczestnik: Analizuje zasady zintegrowanego zarządzania jakością oraz ich zastosowanie w różnych typach organizacji. Identyfikuje i interpretuje podstawowe regulacje prawne związane z systemami zarządzania jakością. Wyjaśnia zasady prowadzenia gospodarki magazynowej, procesów zaopatrzenia oraz dystrybucji w kontekście systemów jakości. Charakteryzuje wybrane metody i koncepcje zarządzania jakością, w tym Total Quality Management (TQM), Six Sigma i Kaizen. Ocenia przydatność klasycznych i nowoczesnych narzędzi organizatorsko-statystycznych w procesach doskonalenia jakości. | Kryteria weryfikacji Omawia główne założenia zintegrowanego zarządzania jakością oraz wskazuje elementy wspólne i różnicujące systemy zarządzania. Analizuje przykłady wdrożeń zintegrowanych systemów w różnych organizacjach i uzasadnia korzyści oraz wyzwania związane z ich integracją. Wskazuje kluczowe akty prawne dotyczące zarządzania jakością, interpretuje ich wymagania oraz analizuje wpływ przepisów na funkcjonowanie systemów jakości, odnosząc je do praktycznych sytuacji w organizacji. Opisuje podstawowe procesy gospodarki magazynowej, wyjaśnia zależności między zaopatrzeniem, dystrybucją a jakością usług, wskazuje narzędzia wspierające logistykę i analizuje ich wpływ na satysfakcję klienta. Charakteryzuje metody i narzędzia TQM, Six Sigma, Kaizen, porównuje ich zastosowanie i ocenia skuteczność. Rozpoznaje i dobiera narzędzia jakościowe, interpretuje wyniki analiz statystycznych oraz uzasadnia ich zastosowanie w doskonaleniu procesów. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | ||
Efekty uczenia się Umiejętności:Po ukończeniu usługi edukacyjnej uczestnik: Wyszukuje, analizuje, ocenia, selekcjonuje i wykorzystuje informacje niezbędne do realizacji zadań zawodowych w obszarze zarządzania jakością. Dobiera i stosuje odpowiednie narzędzia organizatorsko-statystyczne wspierające funkcjonowanie i doskonalenie systemów zarządzania jakością (SZJ). Opisuje i analizuje proces wdrażania oraz doskonalenia systemów zarządzania jakością, a także planuje i przeprowadza audit wewnętrzny w organizacji. Planuje, realizuje i ocenia projekty związane z wdrażaniem i rozwojem systemów jakości w przedsiębiorstwie. | Kryteria weryfikacji wyszukuje informacje w bazach danych, literaturze fachowej i aktach prawnych dotyczących jakościanalizuje i porównuje zebrane informacje pod kątem przydatności do konkretnego zadania ocenia wiarygodność i aktualność źródeł informacji selekcjonuje najistotniejsze dane i wykorzystuje je do podejmowania decyzji zawodowych identyfikuje problemy jakościowe wymagające interwencji narzędziowej dobiera właściwe narzędzia jakościowe (np. diagram przyczynowo-skutkowy, karta kontrolna) stosuje narzędzia do analizy i rozwiązania problemów jakościowych interpretuje wyniki analiz i formułuje rekomendacje doskonalenia opisuje etapy wdrażania i doskonalenia SZJ w przedsiębiorstwie identyfikuje kluczowe czynniki sukcesu wdrożenia systemu jakości planuje harmonogram i zakres auditu wewnętrznego przeprowadza audit zgodnie z obowiązującymi standardami i dokumentuje wyniki opracowuje plan projektu uwzględniający cele, zasoby i harmonogram realizuje zaplanowane działania zgodnie z założeniami i standardami jakości monitoruje postępy projektu i identyfikuje ryzyka ocenia efekty projektu i przedstawia wnioski oraz rekomendacje na przyszłość | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | ||
Efekty uczenia się Kompetencje społecznePo ukończeniu usługi edukacyjnej uczestnik: Ocenia poziom własnej wiedzy i umiejętności w kontekście zmian zachodzących w organizacji oraz inicjuje działania służące dalszemu rozwojowi w obszarze zarządzania jakością. Dokonuje samooceny własnych kompetencji w zakresie projektowania i realizacji audytów wewnętrznych oraz wdraża działania doskonalące na podstawie uzyskanej informacji zwrotnej. | Kryteria weryfikacji identyfikuje własne mocne strony i obszary wymagające rozwoju na tle zmian organizacyjnychanalizuje wpływ zmian w organizacji na swoje kompetencje zawodowe inicjuje i planuje działania rozwojowe (np. szkolenia, samokształcenie) dokumentuje i raportuje postępy w rozwoju kompetencji przeprowadza samoocenę swoich umiejętności związanych z auditami wewnętrznymi identyfikuje obszary wymagające poprawy na podstawie feedbacku od innych uczestników i/lub przełożonych formułuje i wdraża plan działań naprawczych lub rozwojowych monitoruje efekty wdrożonych działań i wprowadza korekty w razie potrzeby | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Lp. | Nazwa przedmiotu | Liczba godzin zajęć teoretycznych | Liczba godzin zajęć praktycznych | Liczba punktów ECTS |
1. | System zarządzania jakością: kontekst organizacji i przywództwo | 8 | 8 | 2 |
2. | Podstawy komunikacji, prezentacji i moderacji | 4 | 4 | 1 |
3. | Wiedza w organizacji, rola kompetencji w produkcji i dostarczaniu usługi | 4 | 4 | 1 |
4. | Narzędzia i metody do rozwiązywania problemów i ciągłego doskonalenia | 8 | 4 | 2 |
5. | Auditowanie systemu zarządzania jakością i jego certyfikacja | 10 | 6 | 4 |
6. | Nadzór nad działaniami operacyjnymi i dostawcami zewnętrznymi | 8 | 8 | 2 |
7. | Narzędzia ciągłego doskonalenia | - | 8 | 2 |
8. | Ocena wyników, monitorowanie i pomiary, analiza oraz doskonalenie | 4 | 8 | 2 |
9. | Odpowiedzialność i prawo | 4 | - | 0,5 |
10. | System zarządzania jakością. Wsparcie i zapewnienie zasobów | 6 | 6 | 2 |
11. | Zarządzanie ryzykiem | 8 | - | 2 |
12. | Przywództwo, planowanie i skuteczne zarządzanie procesami | 4 | 12 | 2 |
13. | Zarządzanie niezgodnościami i procesy doskonalenia | 8 | 4 | 3 |
14. | System zarządzania bezpieczeństwem i higieną pracy | 4 | - | 0,5 |
15. | Metody statystyczne | 8 | 4 | 3 |
16. | System zarządzania środowiskowego | 4 | - | 1 |
17. | System zarządzania bezpieczeństwem informacji | 6 | 2 | 1 |
Razem: | 98 | 78 | 31 |
Łączna liczba punktów ECTS 31pkt
Po ukończeniu studiów absolwent otrzymuje świadectwo ukończenia studiów podyplomowych w języku polskim oraz certyfikat ukończenia studiów podyplomowych w języku angielskim.
1 godzina zajęć w Akademii WSB = 45 min. zajęć dydaktycznych
Przerwy są wliczone w czas trwania usługi rozwojowej.
Studia realizowane zdalnie w czasie rzeczywistym za pośrednictwem platformy Clickmeeting, Zoom lub MS Teams.
Dostawca usługi zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian w programie studiów.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 13 SZJ – podstawy, terminologia oraz rola Pełnomocnika ds. SZJ. Kontekst organizacji i rola kadry kierowniczej | Prowadzący Andrzej Żukowski | Data realizacji zajęć 18-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 14:35 | Liczba godzin 06:35 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 13 Kontekst organizacji i rola kadry kierowniczej (cd.) | Prowadzący Andrzej Żukowski | Data realizacji zajęć 19-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 14:35 | Liczba godzin 06:35 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 13 Planowanie i wsparcie i w zarządzaniu jakością | Prowadzący mgr Michał Gluska | Data realizacji zajęć 15-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 14:35 | Liczba godzin 06:35 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 13 Planowanie i wsparcie i w zarządzaniu jakością | Prowadzący mgr Michał Gluska | Data realizacji zajęć 16-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 11:10 | Liczba godzin 03:10 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 13 System Zarządzania Środowiskowego | Prowadzący mgr Michał Gluska | Data realizacji zajęć 16-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:10 | Godzina zakończenia 14:35 | Liczba godzin 03:25 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 13 Ocena i doskonalenie zarządzania jakością | Prowadzący Adrian Cierpioł | Data realizacji zajęć 06-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 14:35 | Liczba godzin 06:35 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 13 Ocena i doskonalenie zarządzania jakością (cd.) | Prowadzący Adrian Cierpioł | Data realizacji zajęć 07-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 11:10 | Liczba godzin 03:10 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 13 System zarządzania BiHP | Prowadzący Adrian Cierpioł | Data realizacji zajęć 07-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:10 | Godzina zakończenia 14:35 | Liczba godzin 03:25 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 13 Auditowanie i certyfikacja ZSZ | Prowadzący Andrzej Żukowski | Data realizacji zajęć 20-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 14:35 | Liczba godzin 06:35 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 13 Auditowanie i certyfikacja ZSZ w tym egzamin on-line na AW ZSZ (75 min.) | Prowadzący Andrzej Żukowski | Data realizacji zajęć 21-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 14:35 | Liczba godzin 06:35 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 13 Zarządzanie ryzykiem | Prowadzący Andrzej Żukowski | Data realizacji zajęć 10-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 14:35 | Liczba godzin 06:35 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 13 Egzamin zaliczający I semestr | Prowadzący prof. nadzw. dr hab. Marcin Lis | Data realizacji zajęć 11-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 13 Egzamin na Pełnomocnika SZJ | Prowadzący Andrzej Żukowski | Data realizacji zajęć 11-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 01:00 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 6 000,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 6 000,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 34,09 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 34,09 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Andrzej Żukowski
Obecnie Dyrektor Centrum Kształcenia Ustawicznego oraz Auditor Wiodący w TÜV NORD Polska Sp. z o.o. W ciągu ostatnich 5 lat prowadził szkolenia i kursy z zakresu norm ISO 9001, ISO 14001, PN-N-18001 oraz HACCP. Zrealizował ponad 90 auditów szkoleniowych, wewnętrznych, nadzorujących i certyfikacyjnych jako Auditor oraz Auditor Wiodący, m.in. dla jednostek certyfikujących RWTÜV i TÜV NORD Polska. Posiada aktualne kompetencje oraz wieloletnie doświadczenie w zakresie wdrażania i oceny systemów zarządzania jakością.
Adrian Cierpioł
prof. nadzw. dr hab. Marcin Lis
Posiada aktualne doświadczenie w zakresie zarządzania projektami, transferu wiedzy, wdrażania innowacji i wspierania przedsiębiorczości – m.in. jako Prezes Delegatury Regionalnej Izby Gospodarczej w Katowicach (od 2019 r.) oraz Członek Rady Programowej Krajowego Klastra Kluczowego "Silesia Automotive & Advanced Manufacturing". Od 2020 roku pełni również funkcję Wiceprezesa Zarządu Towarzystwa Naukowego Organizacji i Kierownictwa oraz jest członkiem The European Academy of Management (EURAM).
Jego wiedza i doświadczenie zdobyte w ostatnich latach – zarówno w sektorze akademickim, jak i gospodarczym – potwierdzają jego kwalifikacje do prowadzenia wysokiej jakości usług rozwojowych w obszarach zarządzania, jakości, innowacji i współpracy biznesu z nauką.
mgr Michał Gluska
Jako Lead Auditor QMS w TÜV NORD Polska oraz trener akredytowany przez międzynarodowe instytucje (IRCA), prowadzi szkolenia i audyty systemów zarządzania jakością. Ukończone szkolenia i programy rozwojowe, takie jak „Management Development Program” wg Harvard Business School, wspierają jego zdolność do świadczenia usług najwyższej jakości.
Współpracuje z uczelniami wyższymi, prowadząc zajęcia z zakresu przywództwa, analizy danych, komunikacji, prezentacji oraz systemów zarządzania m.in. na Uniwersytecie im. Kazimierza Wielkiego w Toruniu, WSAiB Gdynia i Akademii WSB w Dąbrowie Górniczej. Zapewniane przez niego usługi rozwojowe obejmują szkolenia, warsztaty i konsultacje, w których łączy wiedzę teoretyczną z praktyką zawodową.
Jego kwalifikacje oraz doświadczenie spełniają wymagane warunki dla usług oferowanych w BUR – posiada zarówno aktualne doświadczenie zawodowe (w ostatnich 5 latach), jak i aktualne kwalifikacje szkoleniowe i audytorskie.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy otrzymują materiały z wytypowanych zajęć po ich realizacji (prezentacje pdf).
Warunki uczestnictwa
Kandydaci powinni posiadać co najmniej wyższe wykształcenie.
Warunkiem uczestnictwa w usłudze jest dokonanie wpłaty opłaty wpisowej w kwocie 300 zł, która jest dodatkową opłatą poza kosztem wskazanym w usłudze.
Zapis w BUR nie jest równoznaczny z przyjęciem na studia na Uczelni. Warunkiem przyjęcia na studia na Uczelni jest dokonanie rejestracji w internetowym systemie rekrutacji oraz złożenie kompletu dokumentów.
Informacje dodatkowe
- Czas trwania: 2 semestry.
- Podstawa zaliczenia: studia kończą się 2 egzaminami po każdym semestrze studiów.
- Dni odbywania się zajęć: dwa razy w miesiącu: soboty, niedziele.
- Zajęcia w formule online (Blended learning).
Organizator studiów zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w programie studiów.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Usługa realizowana zdalnie poprzez platformy ClickMeeting, Zoom i MS Teams.
Minimalne wymagania sprzętowe, jakie musi spełniać komputer Uczestnika lub inne urządzenie do zdalnej komunikacji: •Komputer stacjonarny/laptop z dostępem do Internetu
•Sprawny mikrofon i kamera internetowa (lub zintegrowane z laptopem)
Minimalne wymagania dotyczące parametrów łącza sieciowego, jakim musi dysponować Uczestnik: download 8 mb/s, upload 8 mb/s, ping 15 ms
Niezbędne oprogramowanie umożliwiające Uczestnikom dostęp do prezentowanych treści i materiałów: Zalecamy wykorzystanie aktualnej wersji przeglądarki CHROME (zarówno na komputerach z systemem operacyjnym Windows jak i Apple
Okres ważności linku umożliwiającego uczestnictwo w spotkaniu on-line: 7,5 h