"Eco-Lampy: Kreatywność w Świetle Natury" – Szkolenie podstawowe
"Eco-Lampy: Kreatywność w Świetle Natury" – Szkolenie podstawowe
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Artystyczne
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnych
- Grupa docelowa usługi
- Grupą docelową dla usługi szkolenia artystycznego w technice tworzenia eco-lamp są osoby fizyczne które mają ukończone 18 lat.
- Grupą docelową usługi są osoby, które chcą nauczyć się technik tworzenia eco-lamp w celu rozwinięcia umiejętności rękodzielniczych i generowania dodatkowych dochodów.
- Oferta skierowana jest do osób poszukujących sposobu na zarobkowanie poprzez sprzedaż własnoręcznie wykonanych dekoracji.
- Mogą to być osoby szukające nowych technik do wypróbowania, takich jak tworzenie eco-lamp, by wzbogacić swoje umiejętności.
- Minimalna liczba uczestników4
- Maksymalna liczba uczestników16
- Data zakończenia rekrutacji23-05-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi20
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa przygotowuje do:- Nabycia umiejętności oraz wiedzy potrzebnej do tworzenia i sprzedaży unikalnych lamp dekoracyjnych wykonanych techniką rękodzielniczą z wykorzystaniem balonów jako formy.
- Rozwijania umiejętności artystycznych i kreatywności poprzez eksperymentowanie z różnymi materiałami, wzorami, kolorami i technikami wykończenia.
- Uczestnicy nauczą się nie tylko podstaw rękodzielniczego tworzenia lamp, ale także jak wdrożyć zdobytą wiedzę w profesjonalnej działalności zarobkowe.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik rozumie podstawy techniki tworzenia eco-lamp. | Kryteria weryfikacji Znajomość materiałów, narzędzi i metod niezbędnych do wykonania trwałych i estetycznych produktów. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Umiejętność projektowania lamp o różnych stylach i wzorach, dostosowanych do indywidualnych potrzeb i preferencji. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Kryteria weryfikacji Wiedza o ekologicznych metodach tworzenia i wykorzystywaniu przyjaznych środowisku materiałów. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Uczestnik wykonuje samodzielnie projekt eco-lampy. | Kryteria weryfikacji Tworzenie lamp dekoracyjnych od podstaw przy użyciu technik rękodzielniczych. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Kryteria weryfikacji Praktyczna wiedza dotycząca malowania, dekorowania oraz wykańczania lamp, w tym stosowania lakierów ochronnych. | Metoda walidacji Prezentacja | |
Efekty uczenia się Uczestnik charakteryzuje podstawowe zasady wyceny własnoręcznie wykonanych eco-lamp, tworzenia strategii sprzedażowej oraz promocji swoich wyrobów rękodzielniczych. | Kryteria weryfikacji Uczestnik planuje prawidłowo kosztorys materiałów oraz ustala cenę końcową produktu, uwzględniając czas pracy i marżę. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Efekty uczenia się Uczestnik dobiera i realizuje zamówienia spersonalizowane, zgodnie z indywidualnymi preferencjami klienta, uwzględniając wymagania dotyczące wyglądu, technik i materiałów. | Kryteria weryfikacji Uczestnik tworzy precyzyjnie projekt do oczekiwań klienta, uwzględniając ich sugestie. | Metoda walidacji Prezentacja |
Kryteria weryfikacji Uczestnik doradza klientowi w kwestii wyboru odpowiednich technik i materiałów do spersonalizowanego projektu. | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Efekty uczenia się Uczestnik identyfikuje popularne produkty na rynku rękodzielniczym oraz efektywnie dobiera przedmioty do zdobienia, stosując techniki artystyczne, które zwiększają atrakcyjność produktów. | Kryteria weryfikacji Uczestnik charakteryzuje popularności produktów na rynku rękodzielniczym. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kryteria weryfikacji Uczestnik wykorzystuje odpowiednie techniki do wykonania eco-lamp w celu uzyskania profesjonalnych i estetycznych produktów. | Metoda walidacji Prezentacja | |
Efekty uczenia się Uczestnik efektywnie promuje swoje produkty w mediach społecznościowych i na internetowych platformach sprzedażowych, docierając do grona potencjalnych klientów. | Kryteria weryfikacji Uczestnik opisuje kluczowe zasady promowania produktów na platformach społecznościowych, takich jak Instagram, Facebook i TikTok. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Uczestnik wykonuje estetyczne zdjęcia produktów i sprawnie wykorzystuje je w zarządzaniu sklepem internetowym. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | |
Kryteria weryfikacji Uczestnik wykonuje zdjęcia produktów, korzystając z naturalnego oświetlenia dziennego. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
uczenia się, kryteria weryfikacji i metody walidacji.
w efektach uczenia się kryteria weryfikacji.
kształcenia i szkolenia od walidacji, poprzez wskazanie osób przeprowadzających kształcenie i walidację
Program
Program
"Światło z wyobraźni: Tworzenie unikalnych eco-lamp dekoracyjnych"
Czas trwania: 2 dni
- I DZIEŃ 08.00-16.00
- II DZIEŃ 08.00-15.00
W trakcie dnia szkoleniowego zostały przewidziane przerwy uwzględnione w harmonogramie usługi, które wliczają się do czasu usługi.
- Usługa zakłada część teoretyczna w wymiarze 10 h wraz z walidacja
- Część praktyczna 10 h
Metoda pracy w grupie w technice rękodzielniczej - uczestnicy pracują w grupie
Podczas dwudniowego szkolenia uczestnicy nauczą się podstawowych i zaawansowanych technik tworzenia eco-lamp. Szkolenie zakończy się stworzeniem indywidualnych projektów, które uczestnicy będą mogli zabrać ze sobą oraz wręczeniem zaświadczenia ukończenia szkolenia.
Usługa przygotowuje do :
- Nabycia umiejętności oraz wiedzy potrzebnej do tworzenia i sprzedaży produktów rękodzielniczych.
- Rozwijanie umiejętności artystycznych i kreatywności poprzez eksperymentowanie z różnymi wzorami, kolorami i technikami w procesie tworzenia.
- Nauka wdrażania zdobytej wiedzy w profesjonalną działalność zarobkową, obejmującą: Analizę rynku i identyfikację potencjalnych klientów, Wycenianie produktów oraz tworzenie atrakcyjnej oferty cenowej, Marketing i promocję produktów, w tym wykorzystanie mediów społecznościowych.
- Uczestnik nie musi posiadać wiedzy i doświadczenia we wskazanych zakresach.
- Szkolenie realizowane jest w godzinach dydaktycznych, gdzie 1h = 45 minut.
- Walidacja - została wliczona do czasu trwania szkolenia.
- Metody wykorzystane podczas zajęć: wykład, pogadanka, prezentacja, zajęcia praktyczne
Uczestnicy szkolenia tworzenia eco-lamp zdobędą szereg zielonych kompetencji, w tym:
Zrozumienie zrównoważonego rozwoju – Poznają zasady zrównoważonego rozwoju oraz jak zastosować je w praktyce.
Umiejętności ekologiczne – Nauczą się korzystać z materiałów przyjaznych dla środowiska, takich jak recyklingowane lub naturalne surowce.
Kreatywność i innowacyjność – Rozwiną zdolności twórcze w tworzeniu unikalnych projektów rękodzielniczych, co promuje kreatywne myślenie.
Odpowiedzialność ekologiczna – Zrozumieją znaczenie odpowiedzialnego podejścia do wyboru materiałów oraz ich wpływu na środowisko.
Praca zespołowa – Uczestnicy będą mieli okazję współpracować z innymi, co wzmacnia umiejętności interpersonalne i promuje ideę wspólnego działania na rzecz środowiska.
Umiejętności manualne – Rozwiną praktyczne umiejętności w zakresie technik artystycznych, co pozwoli na tworzenie estetycznych i funkcjonalnych przedmiotów.
Edukacja ekologiczna – Zdobędą wiedzę na temat ekologii, która pomoże im lepiej zrozumieć wyzwania związane z ochroną środowiska.
Dzień 1: Tworzenie lampy
Wprowadzenie i teoria
- Powitanie uczestników.
- Prezentacja przykładowej lampy z balona.
- Omówienie materiałów i narzędzi.
Przygotowanie materiałów i projektu
- Nadmuchanie balona do pożądanej wielkości.
- Opracowanie projektu.
Przerwa kawowa
Tworzenie struktury lampy (I etap)
- Owijanie balona wybranym materiałem.
- Tworzenie wzorów i otworów dla światła.
Przerwa obiadowa
Tworzenie struktury lampy (II etap)
- Finalizacja pierwszej warstwy i wzmacnianie konstrukcji.
Dzień 2: Wykończenie lampy i sprzedaż
Usuwanie formy i przygotowanie do wykończenia
- Ostrożne usunięcie balona.
- Porady dotyczące malowania i dekorowania.
Malowanie i dekorowanie
- Wybór kolorystyki i aplikacja lakieru ochronnego.
Przerwa kawowa
Wycena produktów
- Kalkulacja kosztów i ustalanie marży.
Marketing w mediach społecznościowych
- Tworzenie atrakcyjnych treści.
- Strategie na platformach takich jak Instagram czy Pinterest.
Przerwa obiadowa
Podsumowanie
- Odpowiedzi na pytania uczestników
- Wymiana doświadczeń i spostrzeżeń
Walidacja
- Egzamin praktyczny: Uczestnicy prezentują stworzoną przez siebie lampę, ocena jakości wykonania, estetyki i funkcjonalności.
- Egzamin teoretyczny: Krótki test dotyczący wyceny produktów, marketingu i obsługi klienta.
- Podsumowanie wyników: Wręczenie certyfikatów uczestnictwa i omówienie indywidualnych wyników.
Zadanie końcowe
- Uczestnicy przygotowują prezentację swojego pomysłu na produkt, w tym wycenę, strategię marketingową i plan rozwoju.
- Prezentacje i feedback od prowadzącego oraz grupy.
- Uczestnik rozwiązuje test /zadanie
- Uczestnik ma obowiązek zapisania się na usługę przez BUR co najmniej jeden przed rozpoczęciem realizacji usługi.
- Uczestnicy przyjmują do wiadomości, że usługa z dofinansowaniem może być poddana monitoringowi z ramiena Operatora lub PARP i wyrażają na to zgodę.
- Podstawa zwolnienia z VAT:
- 1) art. 43 ust. 1 pkt 29 lit. c Ustawy z dnia 11 marca 2024 o podatku od towarów i usług - w przypadku dofinansowania w wysokości 100%
- 2) § 3 ust. 1 pkt. 14 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 grudnia 2013 r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień - w przypadku dofinansowania w co najmniej 70%
- W przypadku braku dofinansowania do ceny usługi należy doliczyć 23% VAT
- W trakcie szkolenia organizator zapewnia poczęstunek oraz napoje , kawa, herbata
Dostosowanie usługi do potrzeb osób z niepełnosprawnościami
Uwzględniono m.in.:
• prowadzenie zajęć w małych grupach (do 10 osób), co sprzyja indywidualnemu podejściu trenera,
• możliwość zapewnienia opieki asystenta osobie z większymi ograniczeniami funkcjonalnymi,
• dostosowanie materiałów i sposobu przekazu (prosty język, większe czcionki, wizualne instrukcje),
• elastyczny harmonogram z przerwami i możliwością indywidualnych konsultacji,
• prowadzenie zajęć przez trenera z doświadczeniem w pracy z osobami o szczególnych potrzebach edukacyjnych.
Wykonawca usługi zapewnia wsparcie trenera asystującego posiadającego doświadczenie w pracy z osobami z niepełnosprawnościami oraz szkolenie z zakresu pierwszej pomocy .
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 14 Wprowadzenie i teoria | Prowadzący Magdalena Bobek | Data realizacji zajęć 24-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 09:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 14 Przygotowanie materiałów i projektu | Prowadzący Magdalena Bobek | Data realizacji zajęć 24-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 14 Przerwa | Prowadzący Magdalena Bobek | Data realizacji zajęć 24-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 14 Tworzenie struktury lampy (I etap) | Prowadzący Magdalena Bobek | Data realizacji zajęć 24-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 14 Przerwa obiadowa | Prowadzący Magdalena Bobek | Data realizacji zajęć 24-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 14 Tworzenie struktury lampy (II etap) | Prowadzący Magdalena Bobek | Data realizacji zajęć 24-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 14 Usuwanie formy i przygotowanie do wykończenia | Prowadzący Magdalena Bobek | Data realizacji zajęć 25-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 14 Malowanie i dekorowanie | Prowadzący Magdalena Bobek | Data realizacji zajęć 25-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 14 Przerwa | Prowadzący Magdalena Bobek | Data realizacji zajęć 25-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 14 Wycena produktów | Prowadzący Magdalena Bobek | Data realizacji zajęć 25-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 14 Marketing w mediach społecznościowych | Prowadzący Magdalena Bobek | Data realizacji zajęć 25-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 14 Fotografia produktów | Prowadzący Magdalena Bobek | Data realizacji zajęć 25-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 14 Przerwa obiadowa | Prowadzący Magdalena Bobek | Data realizacji zajęć 25-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 14 Walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 25-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:00 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto5 400,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto5 400,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto270,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto270,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Magdalena Bobek
arteterapii, która swoją pasję do sztuki przekłada na rozwój kreatywności i umiejętności swoich
podopiecznych. Absolwentka Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego na wydziale sztuk,
specjalizacja edukacja artystyczna w zakresie sztuk plastycznych, wzbogaciła swoje kompetencje o
studia podyplomowe z edukacji wczesnoszkolnej oraz przygotowania pedagogicznego. Od pięciu lat
prowadzi pracownię artystyczną w Kandytach, gdzie skupia się na prowadzeniu zajęć z arteterapii.
Pani Magdalena posiada bogate doświadczenie pedagogiczne, które pozwala jej na efektywną pracę
zarówno w szkołach, jak i innych placówkach edukacyjnych.
Nauczyciel, ale również mentorką i inspiracją dla swoich uczniów.
Jej zaangażowanie widoczne jest także w licznych zrealizowanych projektach społecznych, które
miały na celu integrację i rozwój lokalnej społeczności. Prowadziła między innymi:
"Warsztaty artystyczne",
"Projekty muralowe",
"Kreatywne warsztaty dla dzieci",
"Warsztaty ekspresji plastycznej", oraz inne inicjatywy wspierające rozwój kulturalny i społeczny.
Iwona Konieczna-Sztynio
Ukończyła liczne szkolenia, w tym z pierwszej pomocy przedmedycznej oraz z pracy z osobami z zaburzeniami psychicznymi i niepełnosprawnością intelektualną. Jej umiejętność dostosowywania zajęć do indywidualnych potrzeb uczestników, połączona z ogromnym zaangażowaniem i inspirującym podejściem, sprawia, że jej warsztaty nie tylko uczą, ale także rozwijają kreatywność i pewność siebie.
W tej usłudze będzie trenerem asystującym.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały podstawowe:
- Balony (duże, wytrzymałe balony (najlepiej o średnicy 30-40 cm).
- Klej do tapet (uniwersalny, w proszku).
- Miski o pojemności 3-4l.
- Sznurek jutowy, bawełniany, sizalowy lub inne włókna naturalne.
- Rama mocująca (metalowe lub plastikowe elementy do mocowania klosza na żarówce).
- Farby akrylowe do malowania lampy (opcjonalnie z efektem metalicznym lub matowym).
- Lakier bezbarwny do zabezpieczenia powierzchni lampy.
- Nożyczki do cięcia.
- Pędzle do nakładania kleju oraz farb.
- Rękawiczki jednorazowe.
- Fartuchy jednorazowe.
- Obrusy zabezpieczające powierzchnię roboczą.
- Gazetki promocyjne lub papier.
Dodatki dekoracyjne:
- Brokat, perełki, cekiny.
- Koronki, tasiemki, wstążki.
- Naturalne elementy, takie jak suszone liście, kwiaty lub pióra.
Materiały instruktażowe: Na stołach będą dostępne instrukcje w formie papierowej z omówieniem technik tworzenia lamp i przykładowych projektów. Uczestnicy będą mogli je przeglądać w trakcie szkolenia.
Warunki uczestnictwa
- Uczestnikami szkolenia mogą być osoby fizyczne, które najpóźniej jeden dzień przed rozpoczęciem usługi dokonają zapisu na usługę
- Osoby dorosłe, z wyłączeniem osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą, które chcą z własnej inicjatywy podnieść swoje kompetencje/kwalifikacje i spełniają jedno z poniższych kryteriów:
a) mieszkają na terenie woj. warmińsko-mazurskiego (w rozumieniu Kodeksu Cywilnego),
b) są zatrudnione na terenie woj. warmińsko-mazurskiego,
c) pobierają naukę na terenie woj. warmińsko-mazurskiego.
Informacje dodatkowe
- Uczestnik ma obowiązek zapisania się na usługę przez BUR co najmniej jeden przed rozpoczęciem realizacji usługi.
- Uczestnicy przyjmują do wiadomości, że usługa z dofinansowaniem może być poddana monitoringowi z ramienia Operatora lub PARP i wyrażają na to zgodę.
- Usługa jest dostosowana do potrzeb osób z niepełnosprawnością
Podstawa zwolnienia z VAT:
- 1) art. 43 ust. 1 pkt 29 lit. c Ustawy z dnia 11 marca 2024 o podatku od towarów i usług - w przypadku dofinansowania w wysokości 100%
- 2) § 3 ust. 1 pkt. 14 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 grudnia 2013 r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień - w przypadku dofinansowania w co najmniej 70%
- W przypadku braku dofinansowania do ceny usługi należy doliczyć 23% VAT
- W trakcie szkolenia organizator zapewnia poczęstunek oraz napoje , kawa, herbata
Adres
Adres
Sala wyposażona jest w duże stoły robocze, które doskonale sprawdzają się podczas pracy praktycznej, takich jak warsztaty rękodzielnicze czy zajęcia artystyczne.
Duże okna zapewniają dostęp do naturalnego światła, co tworzy przyjazną atmosferę i sprzyja skupieniu oraz kreatywności.
Sala ma dostęp do sanitariatów, co zwiększa wygodę uczestników, a także w przestrzeń przeznaczoną do przechowywania materiałów i narzędzi potrzebnych podczas zajęć.
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Wi-fi