Studia podyplomowe Lider – kreowanie przywództwa i rozwoju zawodowego
Studia podyplomowe Lider – kreowanie przywództwa i rozwoju zawodowego
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Grupa docelowa usługi
Kandydaci
Studia podyplomowe skierowane są dla pracowników korporacji, managerów, kierowników, dyrektorów, nauczycieli i wykładowców akademickich, pracowników instytucji państwowych, polityków, samorzdowców oraz absolwentów studiów I, II lub III stopnia, którzy chcą zdobyć umiejętności interpersonalne, kierownicze i przywódcze niezbędne w każdej branży i na każdym stanowisku.
W szczególnym stopniu adresatami programu studiów są:
- managerowie/liderzy/kierownicy, chcący rozwijać kompetencje przywódcze;
- pracownicy planujący rozwój swojej ścieżki kariery w kierunku zajmowania się przywództwem w organizacji lub sprawami menedżerskimi;
- obecni i przyszli liderzy;
- pracownicy korporacji, dyrektorzy;
- wykładowcy akademiccy, nauczyciele;
- pracownicy administracyjni;
- pracownicy instytucji państwowych;
- radni, politycy, samorządowcy.
- Minimalna liczba uczestników12
- Maksymalna liczba uczestników25
- Data zakończenia rekrutacji19-10-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi178
- Podstawa uzyskania wpisu do BURart. 163 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 742, z późn. zm.)
- Zakres uprawnieńprowadzenie studiów podyplomowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem studiów jest zdobycie wysokorozwiniętych umiejętności miękkich, w tym interpersonalnych, kierowniczych i liderskich, aby w jak najbardziej efektywny sposób zarządzać zespołami (np. przeprowadzać negocjacje, prowadzić coaching członków zespołu, wyznaczać cele i oceniać ich realizację, delegować zadania, rozwiązywać konflikty, skutecznie motywować itp.) oraz w jak najbardziej efektywny sposób zarządzać sobą.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Słuchacz charakteryzuje modele przywództwa, opisujesposoby zarządzania zespołem i budowania autorytetu, definiuje sposoby motywacji pracowników i automotywacji, P6S_WG, P6S_WK | Kryteria weryfikacji Słuchacz wymienia i definiuje typy przywództwa: wspierającego, delegującego, coachingowego, dyrektywnego; definiuje sposób w jaki zbudować autorytet w oparciu o swoje wykształcenie, zdobytą wiedzę, poprawną autoprezentację wykorzystującą profesjonalny wizerunek, sztukę dyplomacji i zarządzanie stresem; Charakteryzuje sposoby motywacji różnych pokoleń obecnych na rynku pracy; ma zbudowaną wysoką pewność siebie i automotywację do działania w sferze zawodowej. Zarządza zespołem poprzez delegowanie, wspieranie, coachowanie w zależności od umiejętności i kompetencji pracownika. | Metoda walidacji Prezentacja |
Metoda walidacji Wywiad swobodny | ||
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | ||
Efekty uczenia się Słuchacz definiuje mechanizmy perswazji, wywierania wpływu, asertywności i manipulacji, rozróżnia sposoby zarządzania emocjami i stresem,P6S_WG, P6S_WK | Kryteria weryfikacji Słuchacz identyfikuje mechanizmy wpływu społecznego, charakteryzuje typy manipulacji, wyjaśnia techniki asertywnej komunikacji i techniki zarządzania emocjami. Planuje w jaki sposób dobrać i wykorzystać odpowiednie dla siebie metody pokonywania stresu. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Metoda walidacji Wywiad swobodny | ||
Efekty uczenia się Słuchacz opisuje techniki autoprezentacji i autopromocji, kreowania wizerunku, komunikacji werbalnej i niewerbalnej oraz analizuje ich zastosowanie w kontekście wizerunku lidera,P6S_WG, P6S_WK | Kryteria weryfikacji Słuchacz rozpoznaje i stosuje techniki autoprezentacji w rzeczywistości społeczno-zawodowej oraz w mediach społecznościowych; wyjaśnia zasady komunikacji werbalnej i niewerbalnej – rozróżnia błędy komunikacji niewerbalnej jakich należy unikać; ocenia, w jaki sposób intonować głos, zmieniać tempo wypowiedzi, – charakteryzuje techniki emisji głosu i technik wymowy; dopasowuje komunikaty do kontekstu i odbiorcy. | Metoda walidacji Prezentacja |
Metoda walidacji Wywiad swobodny | ||
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | ||
Efekty uczenia się Słuchacz definiuje interaktywny proces rozwoju, poprzez metody związane z psychologią i realizowaniem procesu decyzyjnego do zaspokajania potrzeb,P6S_WG, P6S_WK | Kryteria weryfikacji Słuchacz wskazuje etapy rozwoju zawodowego, rozróżnia metody coachingowe, opisuje zależności między potrzebami a decyzjami. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Metoda walidacji Wywiad swobodny | ||
Efekty uczenia się Słuchacz projektuje prezentacje multimedialne w programach: MS Power Point, Prezi: opisuje techniki w zakresie prezentacji biznesowych i wystąpień publicznych,P6S_WG, P6S_WK | Kryteria weryfikacji Słuchacz planuje proces przygotowania prezentacji multimedialnej w programach Power Point oraz Canva z zachowaniem zasad wystąpień publicznych i biznesowych; stosuje spójny przekaz wizualny i werbalny. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Metoda walidacji Wywiad swobodny | ||
Efekty uczenia się Słuchacz definiuje jak opanować stres i emocje, opisuje techniki autoprezentacji i autopromocji, rozróżnia techniki zapobiegania konfliktom i sposoby ich rozwiązywania, uzasadnia zachowanie się zgodnie z zasadami protokołu dyplomatycznego i etykiety, wykorzystuje techniki wymowy i emisji głosu, ocenia decyzję w celu zaspokajania potrzeb,P6S_UW, P6S_UK | Kryteria weryfikacji Słuchacz definiuje techniki radzenia sobie ze stresem, przedstawia metody autoprezentacji, charakteryzuje zasady etykiety i stosuje techniki poprawnej emisji głosu; ocenia w jaki sposób dostosować styl rozwiązywania konfliktów wykorzystując jeden z pięciu stylów: unikanie, dostosowanie się, kompromis, współpraca. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | ||
Efekty uczenia się Słuchacz organizuje i koordynuje pracę zespołu, stosuje metody budowania autorytetu, utrzymuje efektywne relacje z zespołem, planuje zarządzanie czasem, podejmuje decyzje w celu zaspokajania potrzeb,P6S_UO, P6S_UK | Kryteria weryfikacji Słuchacz ocenia w jaki sposób budować pozytywne relacje w zespole i uzasadnia, jak bardzo jest to istotne z punktu widzenia efektywności zespołu. Słuchacz rozróżnia jak planować i delegować zadania, stosuje techniki zarządzania zespołem, organizuje harmonogram działań aby pracować w efektywny sposób. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Metoda walidacji Wywiad swobodny | ||
Efekty uczenia się Słuchacz charakteryzuje w jaki sposób wykorzystywać wiedzę z zakresu komunikacji werbalnej i niewerbalnej,P6S_UK | Kryteria weryfikacji Słuchacz wykorzystuje wiedzę, aby zaprezentować wiedzę z komunikacji i zastosować ją w sytuacji zawodowej; identyfikuje bariery komunikacyjne. | Metoda walidacji Prezentacja |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | ||
Metoda walidacji Wywiad swobodny | ||
Efekty uczenia się Słuchacz stosuje umiejętność profesjonalnych wystąpień publicznych i biznesowych, ocenia sposób w jaki kreować swój wizerunek w rzeczywistości społecznej oraz w mediach społecznościowych,P6S_UW | Kryteria weryfikacji Słuchacz identyfikuje obszary związane z występowaniem publicznym z zastosowaniem zasad technik emisji głosu, wizerunku profesjonalnego; Rozróżnia sposób w jaki kreować swój profesjonalny wizerunek w mediach społecznościowych i w rzeczywistości społecznej. | Metoda walidacji Prezentacja |
Metoda walidacji Wywiad swobodny | ||
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | ||
Efekty uczenia się Słuchacz projektuje jak wykreować wizję firmy, potrafi zorganizować zespół i mobilizować do efektywnej pracy,P6S_UW, P6S_UO, P6S_UK | Kryteria weryfikacji Słuchacz przygotowuje planuje strukturę zespołu, dobiera narzędzia motywacyjne i skutecznie mobilizuje zespół do efektywnej pracy. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | ||
Efekty uczenia się Słuchacz charakteryzuje się posiadaniem umiejętności wyznaczania sobie celów zawodowych i podejmowania działań w kierunku ich realizacji,P6S_UU, P6S_UW | Kryteria weryfikacji Słuchacz samodzielnie określa cele SMART, opracowuje plan działania, analizuje ryzyka. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | ||
Efekty uczenia się Słuchacz studiów podyplomowych wykazuje odpowiedzialność w pełnieniu ról zawodowych, działa zgodnie z zasadami etyki, angażuje się w rozwój środowiska pracy podtrzymywania etosu zawodu, przestrzegania i rozwijania zasad etyki zawodowej oraz działania na rzecz przestrzegania tych zasad,P6S_KR | Kryteria weryfikacji Słuchacz definiuje w jaki sposób rozpoznać dylematy etyczne, wdraża zasady etyki w codziennej pracy, angażuje się w rozwój zespołu. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Metoda walidacji Wywiad swobodny | ||
Efekty uczenia się Słuchacz studiów podyplomowych rozróżnia kompetencje w zakresie myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy,P6S_KO | Kryteria weryfikacji Słuchacz identyfikuje zachowania przedsiębiorcze, analizuje rynek i szanse rozwoju zawodowego. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Metoda walidacji Wywiad swobodny | ||
Efekty uczenia się Uczestnik studiów podyplomowych analizuje własne potrzeby rozwojowe, dokonuje samooceny własnych kompetencji, planuje dalszy rozwój zawodowy wyznaczając kierunek własnego rozwoju i kształcenia, angażuje się w uczenie się przez całe życieP6S_KK | Kryteria weryfikacji Słuchacz opracowuje plan kariery, dokonuje autoanalizy SWOT, identyfikuje możliwości rozwoju. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | ||
Efekty uczenia się Słuchacz studiów podyplomowych posiada kompetencje służące budowaniu przywództwa, zarządzania zespołem i zarządzania czasem. Jest zdolny do zorganizowanej pracy w zespole i do przyjmowania w niej różnych ról. Jest zdolny do określenia priorytetów oraz do samodzielnego planowania i organizowania swoich działań oraz działań zespołu. Doskonali swoje umiejętności interpersonalne,P6S_KO, P6S_KR | Kryteria weryfikacji Słuchacz planuje zadania, rozdziela role, skutecznie zarządza czasem i konfliktami; wykazuje postawę liderską. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Czas trwania:
Semestry: 2
Liczba godzin: 178 (w tym 132h zajęć teoretycznych i 46h praktycznych)
Organizacja zajęć: Zajęcia odbywają się około dwa razy w miesiącu w wybrane soboty lub niedziele.
1 godzina dydaktyczna = 1 godzina akademicka (45 minut)
W czas realizacji usługi nie zostały wliczone przerwy między zajęciami.
Wykaz treści realizowanych podczas studiów:
Cykl spotkań z liderami - buissnes meetings - 20h, 4 punkty ECTS
Psychologia komunikacji interpersonalnej - trening - 26h, 4 punkty ECTS
Sztuka dyplomacji - protokół dyplomatyczny i etykieta - 10h, 2 punkty ECTS
Negocjacje i mediacje - 8h, 2 punkty ECTS
Zarządzanie pokoleniami w organizacji - 8h, 2 punkty ECTS
Multimedialne prezentacje biznesowe - 12h, 2 punkty ECTS
Warsztaty coachingowe - 12h, 2 punkty ECTS
Wystąpienia publiczne - 12h, 2 punkty ECTS
Misja LIDER - trening - 26h, 4 punkty ECTS
Trening zarządzania czasem, automotywacji i efektywności - 8h, 1 punkt ECTS
Zarządzanie emocjami i stresem - 8h, 1 punkt ECTS
Work-life balance w biznesie - 8h, 1 punkt ECTS
Trening emisji głosu i technik wymowy - 8h, 1 punkt ECTS
Wizerunek w biznesie - 12h, 2 punkty ECTS
Dokument ukończenia studiów:
- świadectwo ukończenia studiów podyplomowych wydane przez Uniwersytet Śląski w Katowicach
- zaświadczenie o uzyskanych kompetencjach wraz z opisem efektów uczenia się oraz przeprowadzonej walidacji.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 7 450,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 7 450,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 41,85 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 41,85 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
dr hab. Rafał Muster, prof. UŚ
Agata Krawczyk-Kalitowska
dr Executive MBA Katarzyna Juszczyk, prof. UŚ
absolwentka studiów Executive MBA Gdańskiej Fundacji Kształcenia Menedżerów. Ukończyła szkolenie „Soft skills” w Uniwersytecie Wageningen w Holandii. Specjalizuje się w wystąpieniach publicznych, komunikacji interpersonalnej, treningu liderskim oraz prowadzi cykl spotkań z Liderami – business meetings, w ramach studiów podyplomowych prowadzi zajęcia od 2018 roku do nadal.
dr hab. Tomasz Huk, prof. UŚ
dr hab. Marek Rachoń
Katarzyna Kiepas-Remesz
Leszek Kazimierski
dr Małgorzata Kmak
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy studiów podyplomowych otrzymają materiały dydaktyczne w postaci: prezentacji z zajęć, plików PDF, linków
Warunki uczestnictwa
Ukończenie studiów wyższych (minimum I stopień)
Informacje dodatkowe
Organizator zapewnia rozdzielność walidacji od procesu kształcenia.
Egzamin kończący studia w formie prezentacji.
Po ukończeniu studiów:
- będziesz posiadał wysoko rozwinięte kompetencje miękkie, które wpłyną na budowanie osobistej przewagi konkurencyjnej na rynku pracy, budowanie autorytetu oraz na osiąganie sukcesów zawodowych (awansów)
- będziesz mógł wykorzystać zdobyte umiejętności w zarządzaniu zespołem – byciu liderem, motywowaniu pracowników, rozwiązywaniu i zapobieganiu konfliktów, zarządzaniu czasem i emocjami
- będziesz posiadał umiejętności autoprezentacji, autopromocji, mediacji i negocjacji w biznesie, przygotowania profesjonalnych wystąpień publicznych, sztuki dyplomacji, kreowania wizerunku biznesowego i wystąpień publicznych.
Adres
Adres
Natalia Niedźwiedź
e-mail: natalia.niedzwiedz@us.edu.pl
tel. 537 864 895