Akademia HR usługa szkoleniowa: Wdrażanie nowych modeli i form organizacji pracy
Akademia HR usługa szkoleniowa: Wdrażanie nowych modeli i form organizacji pracy
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Identyfikator projektuAkademia HR
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Usługa szkoleniowa jest skierowana do zespołów i działów HR, pracowników odpowiedzialnych za politykę personalną firm oraz menedżerów i kandydatów na menedżerów, dla osób przewidzianych do awansu.
- Minimalna liczba uczestników2
- Maksymalna liczba uczestników16
- Data zakończenia rekrutacji25-05-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi19
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie przygotowuje uczestników (kadrę menedżerską i pracowników) do wprowadzanianowych modeli organizacji pracy związanych z pracą zwinną (agile), w zróżnicowanych wewnętrznie zespołach (wiekowo, kulturowo etc.) oraz do wykorzystania elastycznych / partnerskich form świadczenia pracy
w rozwoju firmy. Uczestnik identyfikuje korzyści i zagrożenia związane z wykorzystaniem w firmie
elastycznych, partnerskich form świadczenia pracy, wymienia regulacje prawne i opisuje tendencje rynkowe.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Opisuje mechanizmy i tendencje rynkowe kształtujące potrzebęwprowadzania nowych modeli organizacji pracy i wykorzystania elastycznych / partnerskich form świadczenia pracy. | Kryteria weryfikacji Omawia nowe modele organizacjipracy- rozróżnia korzyści elastycznych form świadczenia pracy | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Wywiad swobodny | ||
Efekty uczenia się Rozróżnia podstawowe założenia stojące za wprowadzeniem nowychmodeli organizacji pracy związanych z pracą zwinną (zob.: agile), w zróżnicowanych wewnętrznie zespołach (wiekowo, kulturowo, etc.). | Kryteria weryfikacji Opisuje podstawowe założenia stojąceza wprowadzeniem nowych model i organizacji pracy związanych z pracą zwinną- przedstawia wpływ tych modeli na zróżnicowane wewnętrznie zespoły | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | ||
Efekty uczenia się Identyfikuje korzyści i zagrożenia związane z wykorzystaniem w firmieelastycznych, partnerskich form świadczenia pracy. | Kryteria weryfikacji Wskazuje korzyści i zagrożeniaelastycznych, partnerskich form świadczenia pracy. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Wymienia regulacje prawne regulujące właściwe prowadzenieelastycznych, partnerskich form świadczenia pracy. | Kryteria weryfikacji Definiuje przepisy prawa dotycząceelastycznych, partnerskich form świadczenia pracy. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Identyfikuje potrzeby kadry menedżerskiej i pracowników, wynikające zwprowadzania nowych modeli organizacji pracy i wykorzystania elastycznych / partnerskich form świadczenia pracy. | Kryteria weryfikacji Tworzy modele kadry menedżerskiej ipracowników odnoszące się do nowych form organizacji i świadczenia pracy. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Skutecznie udziela wsparcia przedstawicielom kadry menedżerskiej wewprowadzaniu nowych dla nich modeli organizacji pracy związanych na przykład z pracą zwinną (agile). | Kryteria weryfikacji Opracowuje rozwiązania wspierającemenedżera w budowaniu nowych modeli organizacji pracy. | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się Wspiera menedżerów w budowaniu sprawnych zespołów opartycho zróżnicowane modele i formy świadczenia pracy. | Kryteria weryfikacji Zapewnia wsparcie menedżerowi wopracowaniu planu budowania sprawnych zespołów. | Metoda walidacji Prezentacja |
Metoda walidacji Wywiad swobodny | ||
Efekty uczenia się Dopasowuje procesy rekrutacyjne (wraz z kwestiami formalno –prawnymi) do (współpracowników preferujących partnerskie formy świadczenia pracy (kontrakty, praca z freelancerami itp.). | Kryteria weryfikacji Organizuje procesy rekrutacyjne dlawspółpracowników | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Metoda walidacji Prezentacja | ||
Efekty uczenia się Dostosowuje formy i rozwiązania prawne do partnerskich modeli i formświadczenia pracy. | Kryteria weryfikacji Buduje formy i rozwiązania prawne dopartnerskich modeli i form świadczenia pracy. | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się Wdraża systemy umożliwiające monitoring efektywności pracy osóbwykorzystujących nowe formy świadczenia pracy. | Kryteria weryfikacji Opracowuje system efektywności iformy świadczenia pracy. | Metoda walidacji Prezentacja |
Metoda walidacji Wywiad swobodny | ||
Efekty uczenia się Wdraża systemy motywacyjne dostosowane do nowych modeli i formświadczenia pracy. | Kryteria weryfikacji Omawia system motywacyjnydostosowany do nowych modeli i form świadczenia pracy. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Dopasowuje i wdraża rozwiązania komunikacyjne dostosowane donowych modeli i form świadczenia pracy. | Kryteria weryfikacji Opisuje rozwiązaniakomunikacyjne nowych modeli i form pracy. | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się Informuje pracowników w firmie o zasadach pracy zorientowanych nakooperację, współodpowiedzialność i wspólne osiąganie rezultatów – bez względu na model pracy zespołowej i formę świadczenia pracy. | Kryteria weryfikacji Przygotowuje informacje dlapracowników o zasadach pracy. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Wspiera u pracowników postawy ukierunkowane na stałesamodoskonalenie się i naukę przez całe życie. | Kryteria weryfikacji Buduje u pracowników postawęukierunkowaną na samodoskonalenie się i naukę. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
zaświadczeniu o ukończeniu szkolenia będą wyszczególnione umiejętności i wiedza, które uczestnik nabył w trakcie
szkolenia.
kryteria ich weryfikacji. Oznacza to, że uczestnik szkolenia został oceniony na podstawie wcześniej ustalonych
standardów, które określają, czy osiągnął założone cele szkoleniowe.
walidacji. Oznacza to, że ocena kompetencji uczestnika została przeprowadzona niezależnie od procesu nauczania, aby
zapewnić obiektywność i rzetelność weryfikacji zdobytych umiejętności
Program
Program
Usługa szkoleniowa jest skierowana do przedsiębiorców MŚP i ich pracowników zajmujących się w firmie procesami HR lub przeznaczonych do awansu w dziale HR.
Szkolenie jest prowadzone w formie zdalnej i trwa 19 godzin i jest prowadzone w trybie godzin zegarowych. Usługa przewiduje zajęcia praktyczne i teoretyczne w tym łącznie: 7 godzin i 30 minut zajęć teoretycznych, 10 godzin i 45 minut zajęć praktycznych oraz 45 minut przerw łącznie Przerwy są wliczone w czas szkolenia. Podczas szkolenia przewidziano pracę w grupach - zajęcia praktyczne.
Uczestnika szkolenia obowiązuje dostęp do urządzenia (laptop, komputer, smartfon) z kamerką, mikrofonem i dostępem do platformy zoom. Podczas szkolenia przewidziano różne formy komunikacji jak chat, wywiad, pracę w grupach w podziale na pokoje.
Walidacja odbywa się metodami ujętymi w efektach uczenia się oraz kryteriach weryfikacji ich osiągnięciach jak prezentacja, wywiad swobodny, obserwacja w warunkach rzeczywistych, debata swobodna i test teoretyczny.
1. Mechanizmy i tendencje rynkowe przy wprowadzaniu nowych modeli pracy - wstęp, wykład
2. Nowe modele organizacji pracy - wprowadzenie, wykład
3. Agile - technika pracy zwinnej - teoria, wykład i ćwiczenia
4. Lean - zarządzanie szczupłe - wykład i ćwiczenia
5. Inne metody: Kanban, Scrun, Programowanie ekstremalne - wykład i ćwiczenia
6. Frameworki - z zakresu poznanych metod Agile i Lean - przykłady , ćwiczenia
7. Transformacja w obszarze rozwoju kadr - techniki: Ukierunkowanie Uświadamianie Planowanie Testowanie Wdrożenie
8. Procesy rekrutacyjne związane z partnerskimi formami świadczenia pracy - wykład
9. Kierowanie zespołem: - różnice między grupą a zespołem, podstawowe zasady funkcjonowania zespołu- wykład, ćwiczenia
10. Zaspokajanie potrzeb indywidulanych w pracy zespołowej
11. Facylitacja, techniki: twórcze myślenie, myślenie obrazami, myślenie pytaniami, planowanie scenariuszami, mentoring, osobowość guru
12. Cykl życia zespołu, wyniki zespołów, przezwyciężanie problemów w pracy zespołu, patologie
13. Systemy motywacyjne - wprowadzenie
14. Pre test i post test oraz test kompetencyjny i kwestionariusz samooceny - w trakcie zajęć
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 20 Walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 26-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 08:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 20 Mechanizmy i tendencje rynkowe przy wprowadzaniu nowych modeli pracy - wstęp, wykład, testy | Prowadzący Jolanta Reisch Klose | Data realizacji zajęć 26-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:15 | Godzina zakończenia 09:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 20 Nowe modele organizacji pracy - wprowadzenie, wykład, ankiety | Prowadzący Jolanta Reisch Klose | Data realizacji zajęć 26-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 20 Agile - technika pracy zwinnej - teoria, wykład, ankiety | Prowadzący Jolanta Reisch Klose | Data realizacji zajęć 26-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 20 Agile - ćwiczenia | Prowadzący Jolanta Reisch Klose | Data realizacji zajęć 26-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 20 Przerwa | Prowadzący Jolanta Reisch Klose | Data realizacji zajęć 26-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 11:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 20 Lean - zarządzanie szczupłe - wykład, testy | Prowadzący Jolanta Reisch Klose | Data realizacji zajęć 26-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:45 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 20 Lean - ćwiczenia, praca w grupach, współdzielenie ekranu | Prowadzący Jolanta Reisch Klose | Data realizacji zajęć 26-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 20 Inne metody: Kanban, Scrun, Programowanie ekstremalne - wprowadzenie, wykład, testy | Prowadzący Jolanta Reisch Klose | Data realizacji zajęć 26-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 20 Frameworki - z zakresu poznanych metod Agile i Lean - przykłady , ćwiczenia, rozmowa na żywo | Prowadzący Jolanta Reisch Klose | Data realizacji zajęć 28-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 09:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 20 Transformacja w obszarze rozwoju kadr - techniki: Ukierunkowanie Uświadamianie Planowanie Testowanie Wdrożenie- teoria, testy | Prowadzący Jolanta Reisch Klose | Data realizacji zajęć 28-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 20 Procesy rekrutacyjne związane z partnerskimi formami świadczenia pracy - wykład, chat | Prowadzący Jolanta Reisch Klose | Data realizacji zajęć 28-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 20 Przerwa | Prowadzący Rafał Kapuśniak | Data realizacji zajęć 28-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 11:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 20 Kierowanie zespołem: - różnice między grupą a zespołem, podstawowe zasady funkcjonowania zespołu- wykład, ćwiczenia, rozmowa na żywo | Prowadzący Rafał Kapuśniak | Data realizacji zajęć 28-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:45 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 20 Zaspokajanie potrzeb indywidulanych w pracy zespołowej- ćwiczenia, współdzielenie ekranu | Prowadzący Rafał Kapuśniak | Data realizacji zajęć 28-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 20 Facylitacja, techniki: twórcze myślenie, myślenie obrazami, myślenie pytaniami, planowanie scenariuszami, mentoring, osobowość guru- ćwiczenia, chat | Prowadzący Rafał Kapuśniak | Data realizacji zajęć 29-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 20 Cykl życia zespołu, wyniki zespołów, przezwyciężanie problemów w pracy zespołu, patologie- teoria, wykład, ankiety | Prowadzący Rafał Kapuśniak | Data realizacji zajęć 29-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 20 Przerwa | Prowadzący Jolanta Reisch Klose | Data realizacji zajęć 29-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 20 Systemy motywacyjne - wprowadzenie, ćwiczenia, chat | Prowadzący Jolanta Reisch Klose | Data realizacji zajęć 29-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 20 z 20 Walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 29-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 01:00 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto3 240,07 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto3 240,07 PLN
- Koszt osobogodziny brutto170,53 PLN
- Koszt osobogodziny netto170,53 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Jolanta Reisch Klose
Trener psychologii biznesu, couch, mentorka. Dziennikarka, redaktorka, tłumaczka z języka angielskiego (w tym języka biznesowego).
Certyfikowana coach i trenerka organizacji VCC (biznes/life coach), certyfikowana konsultantka
testu odporności psychicznej MTQ48/72by AQR International, UK). Certyfikat w zakresie teorii
osobowości Persolog, Łączy umiejętności tai chi/qui gong oraz jogi śmiechu (śmiechoterapii),
tworząc autorką metodę zarządzania stresem. Interesuje się pracą w nurcie prowokatywnym,
potwierdzane dyplomem Instytutu Komunikacji Prowokatywnej PROVOCARE., Zwolenniczka strategii
"błękitnego oceanu" oraz pracy opartej na relacjach i wartościach. Inicjatorka szkoleń, konferencji i
kursów w zakresie równouprawnienia kobiet, głównie w przestrzeni zawodowej i biznesowej oraz
powrotu na rynek pracy kobiet wykluczonych. Specjalistka w zakresie storytelingu i bajkoterapii,
autorka książek dla dzieci i dorosłych.
Twórczyni autorskiej gry coachingowo – rozwojowej PO MOC, WYPRAWA W GŁĄB SIEBIE
Rafał Kapuśniak
Wykształcenie wyższe: Uniwersytet Śląski , Wydział Prawa i Administracji oraz Wydział Nauk
społecznych (politologia). Certyfikat Ekspert doradztwa zawodowego.
Zarządzał placówkami bankowymi (mBank, Nest Bank, Bank Handlowy, Getin Bank), zespołami
pracowników towarzystw ubezpieczeniowych. Był odpowiedzialny za
rekrutację i szkolenia pracowników oddziałów, realizację planów sprzedażowych placówek oraz własnych planów sprzedażowych. Prowadził negocjacje z klientami. Pozyskiwał pracowników i pracował w działach HR. Zajmował się rekrutacją doradców inwestycyjnych, prowadzeniem szkoleń z zakresu inwestycji oraz przeprowadzaniem certyfikacji w placówkach bankowych.
Odpowiedzialny za szkolenia nowych pracowników stworzył materiały
szkoleniowe, m.in. wewnętrzny podręcznik dla Banku Handlowego z zakresu technik sprzedaży i negocjacji handlowych. Nadzorował doradców telesprzedaży i doradców terenowych na terenie całej Polski. Zajmował się też organizacją eventów sprzedażowych. Od czterech lat pracuje jako specjalista ds. szkoleń rozwojowych i trener w firmie szkoleniowej.
Odbyte kursy i szkolenia : Komunikacja i Technisprzedaży, Cyberbezpieczeństwo w przedsiębiorstwie, Przywództwo sytuacyjne SLII, Team Leader Development Plan.
mejl:rafal.kapusniak1@gmail.com
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Prezentacje, materiały on-line do pobrania, kwestionariusz samooceny, Test kompetencyjny z wynikami
Warunki uczestnictwa
Uczestnik musi być obecny na co najmniej 80% czasu zajęć usługi rozwojowej oraz zaliczenie zajęć, np. w formie testu wiedzy, testu kompetencyjnego, zadań praktycznych do wykonania lub innych form zaliczenia zajęć.
Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest dostęp do komptera/laptopa/telefonu bądź innego urządzenia z dostępem do internetu, ponieważ usługa odbywa się w formie zdalnej w czasie rzeczywistym.
Informacje dodatkowe
Szkolenie trwa 19 godzin zegarowych, w tym 9 godzin15 minut praktyki i 9 godz. teorii oraz 45 minut przerw łącznie ( w ciągu trzech dni szkoleniowych).
W każdym dniu przewidziano jedną przerwę 15-minutową.
Wybrana metoda walidacji umożliwia zweryfikowanie zarówno wiedzy, umiejętności jak i kompetencji społecznych (postaw). Zajęcia będą realizowane metodami interaktywnymi i aktywizującymi, rozumianymi jako metody umożliwiające uczenie się w oparciu o doświadczenie i pozwalające uczestnikom na ćwiczenie umiejętności tj.: ćwiczenia, burza mózgów, studium przypadków.
Link do szkolenia zostanie przekazany uczestnikom najpóźniej w przeddzień rozpoczęcia szkolenia.
Dane dostępowe do usługi zostaną przekazane Operatorowi nie później niż dwa dni przed rozpoczęciem szkolenia.
Usługa szkoleniowa zwolniona z podatku VAT na podstawie §3 ustęp 1. pkt.14 Rozporządzenia Ministra Finansów.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
PLATFORMA: Usługa bedzie prowazona za pośrednictwem platformy ZOOM - usługa zdalna w czasie rzeczywistym.
OKRES WAŻNOŚCI LINKU: od 22.04.2025 (godz. 8:00) do 24.04.2025 (godz. 14.30.).
MINIMALNE WYMAGANIA DOTYCZĄCE PARAMETRÓW ŁĄCZA SIECIOWEGO: Połączenie internetowe –
szerokopasmowe przewodowe lub bezprzewodowe (3G lub 4G/LTE, 5G)
NIEZBĘDNE OPROGRAMOWANIE UMOŻLIWIAJĄCE UCZESTNIKOM DOSTĘP DO PREZENTOWANYCH TREŚCI I
MATERIAŁÓW: przeglądarka (Windows) IE 11+, Edge 12+, Firefox 27+, Chrome 30+; lub (Mac) Safari 7+, Firefox 27+,
Chrome 30+; lub (Linux) Firefox 27+, Chrome 30+
MINIMALNE WYMAGANIA SPRZĘTOWE: Ekran/Monitor, Głośniki – wbudowane lub podłączane na USB lub
bezprzewodowe bluetooth, Klawiatura lub Mikrofon