Zarządzanie Pracownikami Neuroróżnorodnymi
Zarządzanie Pracownikami Neuroróżnorodnymi
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie Zarządzanie pracownikami neuroróżnorodnymi jest dedykowane menedżerom, specjalistom HR, liderom zespołów oraz osobom odpowiedzialnym za tworzenie i zarządzanie środowiskiem pracy. Jest skierowane do tych, którzy chcą lepiej zrozumieć, jak wspierać i zarządzać pracownikami z ASD (Autism Spectrum Disorder) i ADHD, oraz jak wprowadzać w firmie strategie inkluzyjne, uwzględniające neuroróżnorodność. Szkolenie jest także dla osób, które poszukują praktycznych narzędzi do personalizacji miejsc pracy, poprawy komunikacji i zwiększenia efektywności pracowników z różnymi potrzebami.
- Minimalna liczba uczestników8
- Maksymalna liczba uczestników16
- Data zakończenia rekrutacji01-10-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie rozwija kompetencje w zakresie zarządzania pracownikami neuroróżnorodnymi, ze szczególnym uwzględnieniem ASD i ADHD. Uczestnicy uczą się rozpoznawać potrzeby osób neuroróżnorodnych, dostosowywać komunikację, personalizować środowisko pracy oraz stosować strategie wspierające ich efektywność i dobrostan.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik zna definicję neuroróżnorodności oraz podstawowe informacje o ASD i ADHD | Kryteria weryfikacji Uczestnik potrafi wyjaśnić pojęcie neuroróżnorodności oraz wskazać główne cechy ASD i ADHD | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik zna typowe wyzwania i mocne strony pracowników z ASD | Kryteria weryfikacji Uczestnik potrafi wymienić charakterystyczne potrzeby i zasoby pracowników z ASD | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik zna charakterystykę funkcjonowania osób z ADHD w miejscu pracy | Kryteria weryfikacji Uczestnik potrafi scharakteryzować objawy ADHD w kontekście zawodowym oraz ich wpływ na efektywność pracy | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik zna zasady personalizacji stanowiska pracy dla osób neuroróżnorodnych | Kryteria weryfikacji Uczestnik potrafi wskazać przykłady adaptacji środowiska dla pracowników z ASD i ADHD | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik zna techniki komunikacji dopasowane do osób neuroróżnorodnych | Kryteria weryfikacji Uczestnik potrafi opisać skuteczne strategie komunikacyjne dla pracowników z ASD i ADHD | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik dostosowuje styl zarządzania do potrzeb pracownika z ASD lub ADHD | Kryteria weryfikacji Uczestnik analizuje case study i proponuje adekwatne formy wsparcia | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Uczestnik stosuje techniki wspierające komunikację z osobami neuroróżnorodnymi | Kryteria weryfikacji Uczestnik formułuje komunikaty dopasowane do stylu poznawczego pracownika | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Uczestnik projektuje personalizację stanowiska pracy | Kryteria weryfikacji Uczestnik przygotowuje propozycję adaptacji stanowiska pracy w oparciu o konkretny przypadek | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Uczestnik planuje strategie wsparcia emocjonalnego i organizacyjnego | Kryteria weryfikacji Uczestnik tworzy plan wdrożenia praktyk wspierających wellbeing pracownika | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się Uczestnik stosuje techniki wspierania koncentracji i zarządzania impulsywnością | Kryteria weryfikacji Uczestnik dobiera narzędzia i techniki organizacji pracy w scenariuszu zadaniowym | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Uczestnik wykazuje postawę otwartości i zrozumienia wobec neuroróżnorodności | Kryteria weryfikacji Uczestnik reaguje empatycznie na potrzeby neuroróżnorodnych współpracowników | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Uczestnik dąży do tworzenia środowiska pracy wspierającego różnorodność neurologiczną | Kryteria weryfikacji Uczestnik formułuje cele i konkretne działania promujące inkluzyjność | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Uczestnik reflektuje nad własnymi przekonaniami dotyczącymi różnorodności poznawczej | Kryteria weryfikacji Uczestnik dzieli się wnioskami w rundzie informacji zwrotnej | Metoda walidacji Debata swobodna |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Moduł 1. Wprowadzenie:
- Powitanie i przedstawienie się.
- Cele szkolenia.
- Korzyści z udziału w szkoleniu.
- Program szkolenia.
- Kontrakt szkoleniowy.
Moduł 2. Neuroróżnorodność od podstaw:
- Definicja i zrozumienie neuroróżnorodności.
- ASD (Autism Spectrum Disorder) i ADHD: Podstawowe różnice i podobieństwa.
Moduł 3. Charakterystyka pracowników z ASD:
- Główne cechy i wyzwania osób z ASD w środowisku pracy.
- Stereotypy i mity związane z autyzmem.
- Mocne strony pracowników z ASD.
Moduł 4. Charakterystyka pracowników z ADHD:
- Zrozumienie ADHD w kontekście zawodowym.
- Typowe wyzwania: zarządzanie uwagą, hiperaktywność, impulsywność.
- Atuty i mocne strony pracowników z ADHD.
Moduł 5. Rola managera i HR w zarządzaniu neuroróżnorodnością:
- Budowanie wspierającego środowiska pracy.
- Zrozumienie indywidualnych potrzeb pracowników.
- Wdrażanie strategii wspierających rozwój i produktywność.
Moduł 6. Case study: Praktyczne przykłady z życia pracodawcy:
- Omówienie wyzwań związanych z zarządzaniem pracownikami z ASD i ADHD.
- Analiza konkretnych przypadków i wspólna dyskusja.
Moduł 7. Personalizacja środowiska pracy:
- Modyfikacje stanowisk pracy dla osób z ASD i ADHD.
- Znaczenie odpowiedniego zarządzania bodźcami (hałas, światło, organizacja przestrzeni).
- Wsparcie technologiczne osób neuroróżnorodnych.
Moduł 8. Efektywna komunikacja z pracownikami neuroróżnorodnymi:
- Techniki komunikacyjne dla ASD i ADHD.
- Jak zapewnić jasność komunikacji i unikać nieporozumień.
- Znaczenie feedbacku i regularnych spotkań.
Moduł 9. Zarządzanie czasem i zadaniami:
- Strategie organizacji pracy i zarządzania czasem dla osób z ADHD.
- Ustalanie realistycznych oczekiwań wobec osób z ASD i ADHD.
- Techniki wspierania koncentracji i zarządzania impulsywnością.
Moduł 10. Wsparcie emocjonalne i wellbeing:
- Budowanie relacji opartej na zaufaniu i zrozumieniu.
- Zarządzanie stresem i emocjami pracowników neuroróżnorodnych.
- Znaczenie programów wsparcia (np. coaching, mentoring).
Moduł 11. Zakończenie szkolenia:
- Powtórzenie najważniejszych treści.
- Runda informacji zwrotnych na temat szkolenia.
- Zadania wdrożeniowe.
- Ewaluacja szkolenia.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 2 Zarządzanie Pracownikami Neuroróżnorodnymi Dzień 1 | Prowadzący Karol Piasecki | Data realizacji zajęć 09-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 2 Zarządzanie Pracownikami Neuroróżnorodnymi Dzień 2 | Prowadzący Karol Piasecki | Data realizacji zajęć 10-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 08:00 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto1 832,70 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto1 490,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto114,54 PLN
- Koszt osobogodziny netto93,13 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Karol Piasecki
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
- Przed rozpoczęciem szkolenia otrzymasz od nas zaproszenie m.in. z instrukcją jak dotrzeć na miejsce szkolenia i z innymi informacjami organizacyjnymi.
- Podczas szkolenia zapewniamy materiały szkoleniowe i wszystkie narzędzia niezbędne do komfortowego udziału w szkoleniu.
- Po szkoleniu otrzymasz od nas: prezentacje, materiały szkoleniowe i multimedia wykorzystywane przez trenera oraz zadania wdrożeniowe i certyfikat.
- Masz również zapewnione e-wsparcie trenera przez 90 dni po szkoleniu.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi