Szkolenie realizowane w ramach projektu „Postaw swój biznes na nogi” – Budowanie kultury innowacyjnej
Szkolenie realizowane w ramach projektu „Postaw swój biznes na nogi” – Budowanie kultury innowacyjnej
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Odbiorcami usługi są właściciele i pracownicy mikro, małych i średnich przed., którzy potrzebują wsparcia w rozwijaniu komp. związanych z twórczym myśleniem, technikami poszukiwania nowych rozwiązań, unikaniem pułapek myślowych, pobudzaniem innowacyjności w zespołach. Szk.jest skierowane do pracowników na wszystkich szczeblach organizacyjnych, szczególnie do osób pracujących w zespołach. Grupa to obecni i przyszli menedżerowie, liderzy zespołów lub osoby przygotowujące się do objęcia stanowisk kierowniczych.
- Minimalna liczba uczestników3
- Maksymalna liczba uczestników10
- Data zakończenia rekrutacji29-07-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi8
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest rozwinięcie twórczego potencjału uczestników poprzez poznanie modeli i metod wspierających kreatywność, nabycie umiejętności stosowania technik heurystycznych i intuicyjnych, eliminowania barier myślowych oraz budowania postawy innowacyjnej sprzyjającej tworzeniu nowych, wartościowych rozwiązań w środowisku zawodowym.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Definiuje pojęcie twórczego potencjału oraz jego związki z kreatywnością | Kryteria weryfikacji Charakteryzuje twórczy potencjał i uzasadnia jego związek z kreatywnością | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Charakteryzuje modele rozwijania twórczego potencjału: eliminowania barier i stymulowania zdolności | Kryteria weryfikacji Definiuje modele rozwijania potencjału twórczego | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Rozróżnia metody heurystyczne | Kryteria weryfikacji Charakteryzuj metody heurystyczne | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Wyjaśnia znaczenie rozgrzewki twórczej w procesie generowania pomysłów | Kryteria weryfikacji Uzasadnia i planuje rozgrzewki twórcze w zespole | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się planuje działania rozwijające zdolności do generowania oryginalnych i różnorodnych pomysłów | Kryteria weryfikacji Monitoruje generowane oryginalne i różnorodne pomysły w zespole | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Ocenia skuteczność zastosowanych metod rozwijania twórczego potencjału w praktyce zawodowej | Kryteria weryfikacji Monitoruje efekty zastosowanych metod twórczego myślenia | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Kształtuje postawę otwartości na eksperymentowanie i akceptację błędów jako elementów rozwoju | Kryteria weryfikacji Planuje komunikację dla zespołu, uzasadniając otwartość na nowe pomysły | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Współpracuje z zespołem podczas sesji kreatywnych, dbając o aktywny udział uczestników | Kryteria weryfikacji Bada pomysły kreatywne w zespole i dba o twórczą aktywność pracowników | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
PROGRAM
- Twórczy potencjał człowieka
2. Modele rozwijania twórczego potencjału pracowników
- Model eliminowania barier
- Model stymulowania twórczych zdolności
3. Zasady rozwijania twórczego potencjału i innowacyjności
- Praktyczne wykorzystanie metod heurystycznych – metody analityczne, intuicyjne oraz eklektyczne.
- Sposoby stymulowania, wspierania oraz rozwijania zdolności i umiejętności twórczego myślenia, a także dyspozycji emocjonalno-motywacyjnych i działaniowych, będących komponentami postawy innowacyjnej
- Działania budujące kulturę „no blame
4. Metody intuicyjne
- Sposoby atakowania problemów poprzez odwołanie się do zbiorowej mądrości lub potocznej intuicji osób, wykorzystywanie fantazji, emocji, przeczuć jako źródła rozwiązywania problemów.
5. Rozgrzewka twórcza
- Dlaczego jest niezbędna w procesie twórczym i jak ją przeprowadzać.
- Neurobik dla mózgu
6. Myślenie twórcze w praktyce
- Ćwiczenia, mające na celu generowanie nowych, nieszablonowych pomysłów przy zastosowaniu narzędzi myślenia krytycznego
- Twórcze widzenie świata – twórczość eksploracyjna.
- Jak prawidłowo przeprowadzać burzę mózgów, aby wygenerować jak największą liczbę pomysłów oraz jaka jest rola facylitatora w procesie?
7. WALIDACJA
Przerwy oraz walidacja są wliczone w koszt usługi. Szkolenie realizowane jest w godzinach zegarowych.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 8 1. Twórczy potencjał człowieka ; Modele rozwijania twórczego potencjału pracowników | Prowadzący Izabela Salicka | Data realizacji zajęć 30-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 09:45 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 8 Przerwa kawowa | Prowadzący Izabela Salicka | Data realizacji zajęć 30-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:45 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 8 Zasady rozwijania twórczego potencjału i innowacyjności ; Metody intuicyjne | Prowadzący Izabela Salicka | Data realizacji zajęć 30-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 8 Przerwa obiadowa | Prowadzący Izabela Salicka | Data realizacji zajęć 30-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 8 Rozgrzewka twórcza | Prowadzący Izabela Salicka | Data realizacji zajęć 30-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 8 Przerwa kawowa | Prowadzący Izabela Salicka | Data realizacji zajęć 30-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 8 Myślenie twórcze w praktyce | Prowadzący Izabela Salicka | Data realizacji zajęć 30-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:15 | Godzina zakończenia 15:45 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 8 Walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 30-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:45 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:15 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto1 750,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto1 750,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto218,75 PLN
- Koszt osobogodziny netto218,75 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Izabela Salicka
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy szkolenia otrzymają materiały szkoleniowe obejmujące swoim zakresem tematykę szkolenia (prezentacje) oraz skrypt
Warunki uczestnictwa
Uczestnicy szkolenia powinni mieć możliwość swobodnego zajęcia swojego miejsca na szkoleniu, możliwość robienia notatek oraz zapewnienie odpowiedniej odległości do czytania wyświetlanej prezentacji.
W przypadku zapewnienia sali szkoleniowej przez zamawiającego szkolenie, odpowiedzialność za powyższe warunki spoczywa na zamawiającym. Wielkość sali powinna być dostosowana do liczby uczestników, zapewniając odpowiednią przestrzeń na każdego uczestnika, zgodnie z normami bezpieczeństwa (przykładowo, 1,5-2 m² na osobę).
Dla osób z niepełnosprawnościami sala szkoleniowa powinna obejmować podjazdy i windy, odpowiednio szerokie drzwi, przestrzeń umożliwiającą swobodne poruszanie się wózkiem inwalidzkim, przystosowane toalety, a także stanowiska dla osób z niepełnosprawnościami (np. stoły z regulowaną wysokością).
Informacje dodatkowe
Szkolenie realizowane metodami interaktywnymi i aktywizującymi tj. symulacje, case study, scenki treningowe, ćwiczenia grupowe i indywidualne, gry i filmy szkoleniowe, dyskusje, analizy doświadczeń uczestników, dzięki czemu zdobędą wiedzę oraz rozwiną umiejętności, postawy i zachowania
Podczas szkolenia przewidziane są:
2 przerwy kawowe x 15 min
1 przerwa x 30 min
Rezerwacja i obsługa: Powinna być dostępna osoba odpowiedzialna za rezerwację i obsługę sali, gotowa do pomocy w przypadku problemów technicznych lub organizacyjnych podczas szkolenia (kontakt telefoniczny)
Sala szkoleniowa powinna zawierać:
- dostęp do światła dziennego
- bezpieczne i higieniczne warunki realizacji szkolenia
- regulaminy i instrukcje BHP, zasady ewakuacji, instrukcje bezpieczeństwa pożarowego
Przerwy oraz walidacja są wliczone w koszt usługi. Szkolenie realizowane jest w godzinach zegarowych.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi