Szkolenie: ZERO WASTE - zdrowe żywienie człowieka w aspekcie zrównoważonego rozwoju i zielonej gospodarki.
Szkolenie: ZERO WASTE - zdrowe żywienie człowieka w aspekcie zrównoważonego rozwoju i zielonej gospodarki.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaStyl życia / Dietetyka
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie skierowane jest do wszystkich osób dorosłych zainteresowanych zdobyciem wiedzy i praktycznych umiejętności z zakresu przygotowywania zdrowych posiłków przy jednoczesnym zapobieganiu marnowania żywności i ilości odpadów. Szkolenie jest odpowiednie dla osób szukających możliwości zdobycia umiejętności i pogłębienia wiedzy z zakresu ochrony środowiska i zrównoważonego rozwoju, jak również zarządzania zasobami w kuchni, redukcji odpadów i wdrażania ekologicznych praktyk.
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników25
- Data zakończenia rekrutacji13-06-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa przygotowuje uczestników do samodzielnego planowania żywienia i układania jadłospisów przy jednoczesnym wdrażaniu zasad odpowiedzialnej konsumpcji, zrównoważonego rozwoju i zielonej gospodarki w dietetyce. Uczestnicy zdobędą umiejętności minimalizacji strat surowcowych, pełnego wykorzystania składników oraz ograniczenia ilości odpadów spożywczych poprzez stosowanie technik zero waste uwzględniając zasady zrównoważonego rozwoju i gospodarki obiegu zamkniętego.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik definiuje pojęcie zrównoważonego rozwoju jego znaczenie w kontekście żywienia | Kryteria weryfikacji Uczestnik analizuje wpływ dietetyki na środowisko oraz identyfikuje ekologiczne podejście w planowaniu żywienia | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Wskazuje zastosowanie zasada zrównoważonego rozwoju w praktykach żywieniowych | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Uczestnik charakteryzuje zasady odpowiedzialnej konsumpcji i ich wpływ na środowisko | Kryteria weryfikacji Analizuje skutki konsumpcji dla środowiska naturalnego | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Charakteryzuje znaczenie świadomego wyboru produktów: lokalnych, sezonowych, certyfikowanych | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Charakteryzuje zasady zrównoważonego rozwoju przy podejmowaniu decyzji zakupowych, wybierając dostawców i produkty o mniejszym wpływie na środowisko | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Uczestnik porównuje rodzaje diet i ocenia ich wpływ na zdrowie i środowisko | Kryteria weryfikacji Charakteryzuje podstawowe rodzaje diet: tradycyjna, wegetariańska, wegańska, fleksitariańska, dieta planetarna, dieta DASH, dieta śródziemnomorska, wysokobiałkowa, eliminacyjna | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Charakteryzuje dietę roślinną jako element zrównoważonego żywienia i zielonej transformacji | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Ocenia koszty środowiskowe produkcji żywności w zależności od rodzaju diety. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Uczestnik planuje posiłki zgodnie z zasadami zdrowego żywienia i niskiej emisyjności | Kryteria weryfikacji Planuje zakupy zgodnie z zasadami świadomej konsumpcji | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Kryteria weryfikacji Opracowuje zrównoważony jadłospis zgodny z zasadami zdrowego żywienia i ograniczenia śladu węglowego | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | |
Efekty uczenia się Uczestnik stosuje zasadę "zero waste" w planowaniu posiłków | Kryteria weryfikacji Proponuje konkretne sposoby ograniczania marnowania żywności | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Kryteria weryfikacji Stosuje minimum dwie metody przetwarzania resztek | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | |
Kryteria weryfikacji Charakteryzuje działania zapobiegające psuciu się produktów oraz nadmiernym odpadom surowców | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | |
Efekty uczenia się Uczestnik odróżnia żywność wysoko przetworzoną od naturalnej | Kryteria weryfikacji Charakteryzuje cechy pozwalające na odróżnienie produktów wysoko przetworzonych od naturalnych | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Kryteria weryfikacji Charakteryzuje wpływ przetwórstwa na środowisko (emisje, zużycie energii, odpady opakowaniowe). | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | |
Efekty uczenia się Uczestnik odczytuje etykiety produktów spożywczych i ocenia ich wartość żywieniową i ślad środowiskowy | Kryteria weryfikacji Prawidłowo interpretuje skład produktów spożywczych i rozpoznaje oznaczenia ekologiczne | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Uczestnik wskazuje sposoby wykorzystania lokalnych i sezonowych produktów w codziennej diecie | Kryteria weryfikacji Charakteryzuje sezonowość, lokalność oraz ślad węglowy w doborze produktów. Uzasadnia swój wybór w oparciu o dostępne dane dotyczące pochodzenia produktów oraz ich wpływu na środowisko | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Uczestnik uzasadnia rolę edukacji żywieniowej w kształtowaniu proekologicznych postaw społecznych | Kryteria weryfikacji Formułuje logiczne argumenty wskazujące na wpływ edukacji żywieniowej na proekologiczne zachowania | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Uczestnik analizuje zależności między stylem życia a zdrowiem fizycznym, psychicznym i kondycją środowiska | Kryteria weryfikacji Charakteryzuje wpływ stylu życia na zdrowie człowieka i środowisko naturalne | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Uczestnik kształtuje techniki komunikacjiinterpersonalnej | Kryteria weryfikacji Uczestniczy w dyskusji podczas szkolenia.Rozwija techniki komunikacyjne podczas swobodnych wypowiedzi | Metoda walidacji Debata swobodna |
Efekty uczenia się Uczestnik docenia istotę samokształcenia się | Kryteria weryfikacji Charakteryzuje korzyści płynące z ciągłego podnoszenia swoichkompetencji | Metoda walidacji Debata swobodna |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Uczestnicy szkolenia zdobędą wiedzę oraz umiejętności przygotowania zdrowych i zbilansowanych posiłków , oraz poszerzą wiedzę na temat równoważonego i zdrowego stylu życia. Szkolenie dedykowane jest wszystkim osobom, które pragną wprowadzić zdrowe nawyki żywieniowe, poprzez świadome wybory dbać o środowisko naturalne, a także zadbać o swój dobrostan fizyczny oraz psychiczny.
Ramowy program szkolenia:
Moduł 1: Fundamenty zielonego żywienia i zrównoważonego rozwoju
- Wprowadzenie do pojęcia zielonych kompetencji w kontekście diety i środowiska.
- Zasady zrównoważonej konsumpcji i produkcji żywności – wpływ globalny i lokalny.
- Rola gospodarki obiegu zamkniętego (GOZ) w sektorze żywieniowym.
- Znaczenie gospodarki odpadami i redukcji marnowania żywności w sektorze domowym i gastronomicznym.
Moduł 2: Zielone zdrowie – wpływ diety na człowieka i planetę
- Zasady zdrowego żywienia w kontekście wpływu na środowisko naturalne.
- Analiza roli składników odżywczych i mineralnych z perspektywy zdrowia i zrównoważenia środowiskowego.
- Porównanie rodzajów diet (wegetariańska, fleksitariańska, wegańska, tradycyjna) i ich ślad środowiskowy.
Moduł 3: Praktyka ekologicznej kuchni – działania na rzecz planety
- Planowanie i przygotowywanie zdrowych, zbilansowanych i niskoemisyjnych posiłków.
- Zastosowanie zasady „zero waste” w kuchni: planowanie zakupów, przechowywanie, wykorzystywanie resztek.
- Rozpoznawanie i unikanie żywności wysokoprzetworzonej – wpływ na zdrowie i środowisko.
- Praktyczne warsztaty: jak czytać etykiety i wybierać produkty z niskim śladem środowiskowym.
- Wybór lokalnych, sezonowych produktów – promocja krótkich łańcuchów dostaw i wspieranie lokalnych producentów.
Moduł 4: Edukacja i zmiana społeczna
- Znaczenie edukacji żywieniowej w kształtowaniu proekologicznych i prozdrowotnych nawyków.
- Analiza wpływu diety i stylu życia na zdrowie fizyczne, psychiczne i kondycję planety.
- Dyskusja: „Mój talerz – moje wybory – mój wpływ na świat”. Rola jednostki w kształtowaniu zielonej transformacji.
Moduł 5: Podsumowanie i walidacja szkolenia
Uczestnicy w trakcie każdego dnia szkoleniowego trwającego więcej niż 4 godziny mają prawo do co najmniej 1 przerwy, trwającej co najmniej 15 minut. Przerwy wliczają się w czas trwania usługi. Przerwy ustalane będą z uczestnikami.
Po zakończeniu udziału w usłudze rozwojowej, uczestnik otrzymuje odpowiednie zaświadczenie o jej ukończeniu.
Warunkiem uzyskania zaświadczenia jest uczestnictwo w co najmniej 80% zajęć usługi rozwojowej oraz zaliczenie zajęć w formie testu.
Warunki organizacyjne: W celu osiągnięcia maksymalizacji efektów szkolenia, grupa uczestników powinna wynosić minimum 5 osób.
Realizacja zadań i ćwiczeń będzie przeprowadzona w taki sposób, aby stopniowo narastał ich stopień trudności, ale ich realizacja była w zasięgu możliwości uczestników. Szkolenie przewiduje pracę całej grupy, jak również w podziale na grupy.Prowadzone w ramach szkolenia zajęcia będą realizowane metodami interaktywnymi i aktywizującymi, rozumianymi jako metody umożliwiające uczenie się w oparciu o doświadczenie i pozwalające uczestnikom na ćwiczenie umiejętności.
1 godzina szkolenia to godzina dydaktyczna czyli 45 minut.
- godzin praktycznych: 10 godzin dydaktycznych,
- godzin teoretycznych: 6 godzin dydaktycznych.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 11 Moduł 1: Fundamenty zielonego żywienia i zrównoważonego rozwoju | Prowadzący Sandra Błaszczyk | Data realizacji zajęć 14-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 11 przerwa kawowa | Prowadzący Sandra Błaszczyk | Data realizacji zajęć 14-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 11 Moduł 2: Zielone zdrowie – wpływ diety na człowieka i planetę | Prowadzący Sandra Błaszczyk | Data realizacji zajęć 14-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 11 przerwa obiadowa | Prowadzący Sandra Błaszczyk | Data realizacji zajęć 14-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 11 Moduł 3: Praktyka ekologicznej kuchni – działania na rzecz planety | Prowadzący Sandra Błaszczyk | Data realizacji zajęć 14-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 11 Moduł 3: Praktyka ekologicznej kuchni – działania na rzecz planety | Prowadzący Sandra Błaszczyk | Data realizacji zajęć 15-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 11 przerwa kawowa | Prowadzący Sandra Błaszczyk | Data realizacji zajęć 15-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 11 Moduł 3: Praktyka ekologicznej kuchni – działania na rzecz planety | Prowadzący Sandra Błaszczyk | Data realizacji zajęć 15-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 11 pzerwa obiadowa | Prowadzący Sandra Błaszczyk | Data realizacji zajęć 15-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 11 Moduł 4: Edukacja i zmiana społeczna | Prowadzący Sandra Błaszczyk | Data realizacji zajęć 15-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 11 Moduł 5: Podsumowanie i walidacja szkolenia | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 15-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:00 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto4 960,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto4 960,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto310,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto310,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Sandra Błaszczyk
Kwalifikacje nabyte w ostatnich 5 latach : Ukończone kursy: „Gospodarka obiegu zamkniętego w praktyce”, „Transformacja energetyczna”.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnikom zostaną przekazane materiały dydaktyczne w postaci prezentacji PowerPoint wysłanej na adres mailowy, notes+ długopis, ankiety oraz testy.
Materiały zgodne ze standardem WCAG 2.1
Warunki uczestnictwa
Osoby pełnoletnie zamieszkałe i pracujące na terenie całej Polski
Informacje dodatkowe
Zwolnienie z VAT na podstawie § 3 ust. 1 pkt 14 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 grudnia 2013 r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień (tekst jednolity Dz.U. z 2020r., poz. 1983)
Organizator zapewnia dostępność osobom ze szczególnymi potrzebami podczas realizacji usług rozwojowych zgodnie z Ustawą z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz.U. 2022 poz. 2240) oraz „Standardami dostępności dla polityki spójności 2021-2027”.
W przypadku potrzeby zapewnienia specjalnych udogodnień prosimy o kontakt pod numerem 730 599 000 lub mailem na
rafal.woskowicz@gmail.com przed zapisem na usługę!
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi