TRENER TUS - stopień III - dla SENIORÓW
TRENER TUS - stopień III - dla SENIORÓW
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Edukacja
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Grupa docelowa:
- osoby z wyższym wykształceniem (co namniej licencjat) zainteresowane podniesiemem kompetencji zawodowych
- nauczycieli,
- pedagogów,
- psychologów,
- logopedów,
- terapeutów,
- rodziców,
- opiekunów prawnych,
- wychowawców,
- osób pracujących z dziećmi, młodzieżą, osobami dorosłymi, seniorami,
- osób pracujących z dziećmi, młodzieżą i osobami dorosłymi z niepełnosprawnościami, powodującymi brak lub ograniczenie możliwości komunikacji i funkcjonowania w społeczeństwie.
- kadra zarządzająca placówkami oświatowymi (szkoły, przedszkola, żłobki, poradnie, ośrodki wychowawcze, inne).
Przerwy nie wliczają się w ilość godzin dydaktycznych.
Jednostka lekcyjna to 45 min.
Podczas pracy warsztatowej liczba osób nie przekracza 4 w jednej grupie warsztatowej.
Jedna osoba korzysta z jednego nośnika (komputer/laptop/tablet/telefon).
Nie dopuszcza się udziału dwóch osób przy jednym urządzeniu (komputer/laptop/tablet/telefon).
- Minimalna liczba uczestników10
- Maksymalna liczba uczestników30
- Data zakończenia rekrutacji03-01-2026
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi24
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Przygotowanie specjalistów do pracy w zakresie kształtowania i rozwijania umiejętności społecznych.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się 1. Uczestnik definiuje podstawowe koncepcje i cele TUS dla seniorów:- Rozróżnianie specyfiki pracy z seniorami w zakresie treningu umiejętności społecznych. - Charakteryzowanie roli TUS w poprawie jakości życia i aktywności społecznej seniorów. | Kryteria weryfikacji Uczestnik definiuje teoretyczne podstawy TUS oraz charakteryzuje cele treningów w kontekście potrzeb seniorów. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się 2. Uczestnik identyfikuje metody i narzędzia pracy Trenera Umiejętności Społecznych dla seniorów:- Opanowanie technik dostosowanych do specyfiki seniorów, takich jak praca w grupach, ćwiczenia refleksyjne. - Wykorzystywanie scenek rodzajowych do ćwiczenia umiejętności społecznych w kontekście życia seniora. | Kryteria weryfikacji Uczestnik opisuje techniki stosowane w TUS (np. modelowanie, ćwiczenia w parach) oraz stosuje je w praktyce. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się 3. Uczestnik buduje relacje i sieci wsparcia:- Organizowanie ćwiczeń grupowych wspierających rozwijanie więzi społecznych i trwałych relacji. - Charakteryzowanie strategii budowania wzajemnego wsparcia i współpracy w grupie seniorów. | Kryteria weryfikacji Uczestnik demonstruje zdolność organizowania relacji między uczestnikami oraz wspierania tworzenia sieci wsparcia. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się 4. Uczestnik rozwija praktyczne umiejętności związane z życiem społecznym:- Planowanie treningów obejmujących rozwiązywanie konfliktów, komunikację i współpracę w codziennym życiu. - Organizowanie symulacji interakcji społecznych (np. spotkania grupowe, wspólne wyjścia). | Kryteria weryfikacji Uczestnik projektuje ćwiczenia związane z sytuacjami społecznymi, np. rozwiązywanie konfliktów. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się 5. Uczestnik przeprowadza ewaluację i podsumowanie:- Przeprowadzanie ewaluacji postępów uczestników w zakresie rozwijania kompetencji społecznych. - Uzasadnianie wprowadzanych zmian w planach zajęć na podstawie wyników ewaluacji. | Kryteria weryfikacji Uczestnik ocenia efektywność zajęć oraz uzasadnia ich modyfikacje na podstawie obserwacji. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Stopień III:
Trener Umiejętności Społecznych dla SENIORÓW
Moduł 1:
Wprowadzenie do Treningu Umiejętności Społecznych (4 godziny)
Moduł 2:
Komunikacja interpersonalna (6 godzin)
Moduł 3:
Budowanie i utrzymywanie relacji (6 godzin)
Moduł 4:
Praktyczne aspekty życia społecznego (4 godziny)
Moduł 5:
Podsumowanie i ewaluacja (4 godziny)
Walidacja
Usługa realizowana jest w godzinach dydaktycznych tj. za godzinę usługi szkoleniowej rozumie się 45 minut.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 13 Moduł 1: Wprowadzenie do Treningu Umiejętności Społecznych. Wykład/chat/warsztat | Prowadzący Sylwia Cuber | Data realizacji zajęć 07-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 18:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 13 Moduł 1: Wprowadzenie do Treningu Umiejętności Społecznych. Wykład/chat/warsztat | Prowadzący Sylwia Cuber | Data realizacji zajęć 07-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 18:45 | Godzina zakończenia 20:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 13 Moduł 2: Komunikacja interpersonalna. Wykład/chat/warsztat | Prowadzący Bogusław Barański | Data realizacji zajęć 14-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 18:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 13 Moduł 2: Komunikacja interpersonalna. Wykład/chat/warsztat | Prowadzący Bogusław Barański | Data realizacji zajęć 14-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 18:45 | Godzina zakończenia 20:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 13 Moduł 2: Komunikacja interpersonalna. Wykład/chat/warsztat | Prowadzący Anna Ławniczak | Data realizacji zajęć 21-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 18:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 13 Moduł 3: Budowanie i utrzymywanie relacji. Wykład/chat/warsztat | Prowadzący Anna Ławniczak | Data realizacji zajęć 21-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 18:45 | Godzina zakończenia 20:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 13 Moduł 3: Budowanie i utrzymywanie relacji. Wykład/chat/warsztat | Prowadzący Sylwia Cuber | Data realizacji zajęć 28-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 18:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 13 Moduł 3: Budowanie i utrzymywanie relacji. Wykład/chat/warsztat | Prowadzący Sylwia Cuber | Data realizacji zajęć 28-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 18:45 | Godzina zakończenia 20:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 13 Moduł 4: Praktyczne aspekty życia społecznego. Wykład/chat/warsztat | Prowadzący Bogusław Barański | Data realizacji zajęć 04-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 18:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 13 Moduł 4: Praktyczne aspekty życia społecznego. Wykład/chat/warsztat | Prowadzący Bogusław Barański | Data realizacji zajęć 04-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 18:45 | Godzina zakończenia 20:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 13 Moduł 5: Podsumowanie i ewaluacja. Wykład/chat/warsztat | Prowadzący Anna Ławniczak | Data realizacji zajęć 11-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 18:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 13 Moduł 5: Podsumowanie i ewaluacja. Wykład/chat/warsztat | Prowadzący Anna Ławniczak | Data realizacji zajęć 11-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 18:45 | Godzina zakończenia 19:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 13 Walidacja. Test | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 11-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 19:30 | Godzina zakończenia 20:15 | Liczba godzin 00:45 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto1 920,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto1 920,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto80,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto80,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Anna Ławniczak
Wioletta Ginter
Julita Rozmus
Sylwia Cuber
Justyna Budgoł
Bogusław Barański
depresyjnych oraz problemach seksualnych.
Beata Czogalla
Trener TUS.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały dla uczestników:
- Skrypty i ćwiczenia do pracy indywidualnej.
- Broszura informacyjna o aktywizacji społecznej seniorów.
- Arkusze ewaluacyjne.
- Prezentacja multimedialna.
- Wzory dokumentów.
- Karty pracy.
Po zakończeniu szkolenia uczestnicy otrzymują:
- zaświadczenie o ukończeniu usługi rozwojowej niezbędne do rozliczenia usługi z Operatorem,
- certyfikat ukończenia usługi rozwojowej,
- dostęp do materiałów szkoleniowych na platformie eLearning na okres 365 dni,
- doradztwo do 30 dni po zakończeniu usługi rozwojowej.
- dostęp do zamkniętej grupy trenerów TUS w mediach społecznościowych
Informacje dodatkowe
- Dyskusja panelowa
- Metoda symulacyjna
- Metoda projektów
- Rozmowa kierowana
Usługa realizowana jest w godzinach dydaktycznych tj. za godzinę usługi szkoleniowej rozumie się 45 minut.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
- Dostęp do plaformy Livewebinar
- Komputer stacjonarny/laptop, kamera wbudowana/na USB, mikrofon, słuchawki/ głośniki, system operacyjny minimum Windows XP/MacOS High Sierra, min 2 GB pamięci RAM, pamięć dysku minimum 10GB, łącze internetowe minimum 10 kb/s,
- Oprogramowanie: Pakiet MS Office lub Open Office dla Windows/Linux lub Key Note lub Pages dla MacOS.
Przeglądarka internetowa: Windows: Internet Explorer 11+, Edge 12+, Firefox 27+, - Chrome 30+, MacOS: Safari 7+, Firefox 27+,Chrome 30+, Linux: Firefox 27+, Chrome 30+.
Łącze internetowe: prędkość pobierania min 512 kbps.