KURS DYPLOMOWY COAPE BEHAWIORYSTA KOTÓW "ADVANCED DIPLOMA IN THE PRACTICAL ASPECTS OF CAT BEHAVIOUR & BEHAVIOURAL THERAPY" 2025/2026 - Zielone kompetencje
KURS DYPLOMOWY COAPE BEHAWIORYSTA KOTÓW "ADVANCED DIPLOMA IN THE PRACTICAL ASPECTS OF CAT BEHAVIOUR & BEHAVIOURAL THERAPY" 2025/2026 - Zielone kompetencje
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaEkologia i rolnictwo / Weterynaria
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Podstawą kwalifikacji na Kurs Dyplomowy jest wykazanie się kwalifikacjami w pracy ze zwierzętami np. dyplom lekarza weterynarii, dyplom technika weterynarii, a w przypadku wykształcenia o innym profilu opisanie doświadczenia w pracy ze zwierzętami (praca ze zwierzętami przygotowanymi do adopcji w schronisku, fundacji czy stowarzyszeniu itp., prowadzenie domu tymczasowego, hodowlii, udział w kursie trenerskim, kursie dogoterapii, prowadzenie szkoły dla psów itp) lub pomyślne ukończenie jednego z korespondencyjnych kursów COAPE - do wyboru kurs: Szkoła dla Psów, Think Dog, Think Cat, Study Dog, Wilk - Zachowanie i Ekologia.
Po przesłaniu formularza zgłoszenia, wszyscy kandydaci zostaną poproszeni o przesłanie listu motywacyjnego zawierającego informacje o dotychczasowym doświadczeniu w pracy ze zwierzętami. Wszyscy kandydaci muszą mieć minimum średnie wykształcenie. - Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników80
- Data zakończenia rekrutacji24-10-2025
- Forma prowadzenia usługimieszana (stacjonarna połączona z usługą zdalną w czasie rzeczywistym)
- Liczba godzin usługi103
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie przygotowuje do samodzielnej pracy ze zwierzętami, obserwacji i interpretacji zachowania zwierząt, wychowania, uczenia i szkolenia, a także rozumienia różnorodnych uwarunkowań tych procesów.Szkolenie przygotowuje Uczestnika do formułowania wniosków, opracowywania i przedstawiania wyników i wskazywania kierunków badań oraz wyznaczania ścieżek własnego rozwoju.
Kurs ma na celu promowanie ochrony środowiska, zapewnienia dobrostanu zwierząt oraz odpowiedzialnego podejścia do opieki.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik definiuje elementarną terminologię używaną w behawioryzmie,wyjaśnia jej źródła, stosuje terminologię w kontekście pokrewnych dyscyplin naukowych | Kryteria weryfikacji Uczestnik posługuje się terminologią używaną w behawioryźmie | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik analizuje przyczyny problemowych zachowań u zwierząt, takich jak lęk, agresja, czy nadmierna ekscytacja | Kryteria weryfikacji Uczestnik rozpoznaje i klasyfikuje problemowe zachowania u zwierząt (np. lęk, agresję, nadmierną ekscytację) | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik interpretuje gesty, mimikę i postawę ciała kotów w celu zrozumienia ich intencji oraz samopoczucia | Kryteria weryfikacji Uczestnik rozpoznaje i nazywa gesty, mimikę oraz postawy ciała kotów,klasyfikuje sygnały komunikacyjne w kontekście zachowania i emocji | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik tworzy plany behawioralne dostosowane do indywidualnych potrzeb i problemów zwierząt | Kryteria weryfikacji Uczestnik analizuje potrzeby zwierzęcia oraz przyczyny problemowego zachowaniadobiera odpowiednie metody i techniki modyfikacji zachowania, projektuje indywidualny plan behawioralny uwzględniający dobrostan zwierzęcia oraz możliwości opiekuna | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Uczestnik stosuje techniki modyfikacji zachowania, takie jak wzmocnienie pozytywne | Kryteria weryfikacji Uczestnik rozpoznaje sytuacje wymagające zastosowania technik modyfikacji zachowania,dobiera odpowiednie techniki (np. wzmocnienie pozytywne, wygaszanie, przeciwwarunkowanie) | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Uczestnik monitoruje postępy kotów podczas wdrażania planu behawioralnego | Kryteria weryfikacji Uczestnik obserwuje i dokumentuje zachowanie kota w trakcie realizacji planu behawioralnego,analizuje zmiany w zachowaniu zwierzęcia na podstawie zebranych danych, porównuje efekty z założonymi celami terapeutycznymi | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Uczestnik ocenia efektywność zastosowanych metod i podejmować decyzje o ich modyfikacji, jeśli zajdzie taka potrzeba | Kryteria weryfikacji Uczestnik identyfikuje elementy planu wymagające korekty,modyfikuje działania terapeutyczne w odpowiedzi na postępy lub trudności, ocenia skuteczność wprowadzonych zmian | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Uczestnik rozpoznaje sytuacje wymagające konsultacji z innymi specjalistami (np. weterynarzem) i rekomendować odpowiednie działania | Kryteria weryfikacji Uczestnik rozpoznaje objawy lub zachowania sugerujące konieczność konsultacji ze specjalistą (np. weterynarzem, fizjoterapeutą, zoopsychologiem) | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik pracuje z kotem wykazującym problemowe zachowania, identyfikuje przyczyny problemów oraz stosuje odpowiednie metody ich rozwiązania | Kryteria weryfikacji Uczestnik dokonuje obserwacji zachowań kota, identyfikując problemy behawioralne (np. agresja, lęk, nadmierna aktywność), analizuje przyczyny problemów zachowania, uwzględniając możliwe czynniki (np. zdrowie, stres, zmiana środowiska, interakcje z ludźmi/innymi zwierzętami), wybiera i stosuje odpowiednie metody modyfikacji zachowań, zgodne z zasadami etologii, behawioryzmu lub innych podejść (np. trening pozytywny, modyfikacja środowiska, terapia) | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Uczestnik wykorzystuje podstawową wiedzę teoretyczną do analizy i interpretacji problemów z zachowaniem kotów | Kryteria weryfikacji Uczestnik identyfikuje typowe problemy w zachowaniu kotów (np. agresja, unikanie kuwety, nadmierna wokalizacja, drapanie mebli), wyjaśnia możliwe przyczyny danego problemu w oparciu o wiedzę teoretyczną (np. stres, brak stymulacji, problemy zdrowotne), analizuje kontekst, w jakim występuje problem (np. zmiana środowiska, obecność innych zwierząt, brak rutyny), interpretuje zachowania kotów na podstawie obserwacji i teorii (np. teorii uczenia się, etologii, behawioryzmu) | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik identyfikuje ekologiczne aspekty opieki nad kotami, rozumie wpływ zrównoważonego rozwoju na dobrostan kotów i ich zachowania | Kryteria weryfikacji Uczestnik identyfikuje ekologiczne aspekty opieki nad kotami, rozumie wpływ zrównoważonego rozwoju na dobrostan kotów oraz ich zachowania, wyjaśnia zależności między ekologicznymi praktykami a zachowaniem kotów. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik projektuje ekologiczne środowisko życia dla kotów, uwzględniając ich naturalne potrzeby oraz minimalizując zużycie zasobów | Kryteria weryfikacji Uczestnik projektuje ekologiczne środowisko życia dla kotów, uwzględniając ich naturalne potrzeby, optymalizuje przestrzeń w sposób minimalizujący zużycie zasobów, dobiera odpowiednie materiały i akcesoria zgodne z zasadami zrównoważonego rozwoju | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik monitoruje i analizuje skuteczność ekologicznych działań w pracy behawiorysty kotów, proponując rozwiązania w zakresie zrównoważonego rozwoju | Kryteria weryfikacji Uczestnik monitoruje i analizuje skuteczność ekologicznych działań w pracy behawiorysty kotów, oceniając wpływ tych działań na dobrostan kotów i środowisko, proponuje rozwiązania w zakresie zrównoważonego rozwoju, rekomendując konkretne zmiany w praktykach opieki nad kotami, które zmniejszają wpływ na środowisko | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Moduł 1: 25-26 października 2025, zajęcia online – zajęcia teoretyczne
- Kot domowy na tle innych kotowatych (pochodzenie, miejsce w systematyce) – Odpowiedzialne podejście do hodowli i ochrony dzikich kotowatych.
- Udomowienie i historia kota domowego, rasy – Zrównoważony rozwój hodowli kotów: unikanie nadmiernej eksploatacji rasowych kotów.
- Anatomia i budowa zmysłów kota domowego w kontekście przystosowania ewolucyjnego i zachowania – Etyczne podejście do badania zmysłów i ochrony naturalnego środowiska.
- Etogram i potrzeby kota w kontekście przodka kota domowego – Jak zapewnić zrównoważoną opiekę nad kotem, biorąc pod uwagę jego potrzeby ekologiczne.
- Komunikacja u kotów – Ochrona środowiska naturalnego poprzez zrozumienie i respektowanie potrzeb komunikacyjnych kotów.
- Biologia rozwojowa kota domowego - rozwój osobniczy i rozwój zachowania (ciąża, rozwój i socjalizacja kociąt, okresy krytyczne) – Zrównoważony rozwój w hodowli kociąt, odpowiedzialność za ich przyszłość.
- Rasy kotów a wymagania dotyczące środowiska i utrzymania – Jak hodować koty w sposób odpowiedzialny i zgodny z zasadami zrównoważonego rozwoju.
- Organizacja i wyzwania dla domów z wieloma kotami – Zrównoważony rozwój w zarządzaniu populacją kotów w gospodarstwach domowych.
Moduł 2: 1-15 grudnia 2025, zajęcia online we wtorki, czwartki i soboty – zajęcia teoretyczne
- Anatomia i fizjologia mózgu i układu nerwowego kota; rola neuroprzekaźników i hormonów w regulacji emocji i zachowania – Etyczne podejście do badań neurologicznych i ich wpływ na dobrostan zwierząt.
- Wstęp do wiedzy o emocjach zwierząt – Zrównoważona opieka: jak rozpoznać i reagować na potrzeby emocjonalne kotów.
- Strategie przetrwania i systemy emocjonalne – Jak naturalne zachowania kotów mogą wspierać ich przetrwanie w zmieniającym się środowisku.
- Procesy uczenia się – rodzaje uczenia się, wzmocnienia, uczenie się a przystosowanie ewolucyjne i emocje – Przystosowanie do zmieniających się warunków środowiskowych.
- Procesy i mechanizmy uczenia się w kontekście emocjonalności i wzorców zachowania kota domowego – Jak promować zrównoważony rozwój poprzez odpowiednie strategie wychowawcze.
- Procesy poznawcze i teoria umysłu u zwierząt. Kwestia inteligencji zwierząt – Zrównoważony rozwój w kontekście poznawania zdolności umysłowych zwierząt.
Moduł 3: 17-18 stycznia 2026, zajęcia online – zajęcia teoretyczne
- Model MHERA (udoskonalony model EMRA) jako narzędzie oceny zachowania i terapii problemów behawioralnych – Zrównoważona opieka nad zwierzętami w kontekście terapii.
- Analiza przypadków: zastosowanie MHERA na wybranych kocich przypadkach – Uwzględnienie zrównoważonych praktyk w leczeniu problemów behawioralnych.
Moduł 4: 15-31 marca 2026, zajęcia online we wtorki, czwartki i soboty – zajęcia teoretyczne
- Stres u kotów (fizjologia, mechanizmy radzenia sobie ze stresem, przyczyny, skutki i zapobieganie) – Zrównoważona opieka jako sposób redukcji stresu i poprawy jakości życia zwierząt.
- Wpływ diety na zachowanie kotów, koty jako obligatoryjni mięsożercy, trujące rośliny – Zrównoważona dieta dla kotów: jak dbać o zdrowie i środowisko.
- Starzenie się i związane z nim zaburzenia behawioralne – Odpowiedzialna opieka nad starszymi kotami, z uwzględnieniem ich specyficznych potrzeb.
- Problemy behawioralne kotów z podziałem na typy zaburzeń, z odniesieniem do czynników wewnętrznych i zewnętrznych:
- załatwianie potrzeb fizjologicznych poza kuwetą
- agresywność
- lękliwość
- konflikty w kociej grupie
- zachowania kompulsywne
- problemy separacyjne
- Psychopatologia emocji: depresja, strach, niepokój, fobie – Etyczne podejście do diagnozowania i leczenia problemów emocjonalnych kotów.
Moduł 5: 6-31 maja 2026, zajęcia online we wtorki, czwartki i soboty – zajęcia teoretyczne
- Zastosowanie modelu MHERA w terapii zachowania kotów, warsztat – Odpowiedzialne podejście do terapii behawioralnych.
- Wprowadzanie nowego kota: techniki, przyczyny trudności i niepowodzeń – Jak unikać błędów i zapewnić kotom odpowiednią adaptację w nowych warunkach.
- Zabawa a inne aktywności kotów; zabawa a problemy behawioralne kotów – Zrównoważona aktywność fizyczna i umysłowa w codziennej opiece.
- Kot niepełnosprawny – kot niesłyszący, niewidomy, z zaburzeniami neurologicznymi, z niepełnosprawnością ruchową – Zrównoważony rozwój w opiece nad kotami z niepełnosprawnościami.
- Felinoterapia a dobrostan kota domowego – Wykorzystanie kociej energii w terapii przy jednoczesnym dbaniu o dobrostan zwierząt.
Moduł 6: 24-30 czerwca 2026, zajęcia online we wtorki, czwartki i soboty – zajęcia teoretyczne
- Choroby i towarzyszące im problemy behawioralne, wpływ bólu na emocje i zachowanie – Wspieranie zdrowia kotów w sposób zrównoważony i odpowiedzialny.
- Różnicowanie emocjonalnych i medycznych przyczyn zachowania przez behawiorystę zwierząt – Etyczne podejście do diagnozowania problemów zdrowotnych.
- Farmakologia i jej praktyczne stosowanie w terapii zachowania kotów – Jak stosować leki odpowiedzialnie w terapii behawioralnej.
- Prowadzenie konsultacji behawioralnej kota – wywiad, kwestionariusz behawioralny, obserwacja, różnicowanie przyczyn problemów behawioralnych – Współpraca z klientem w kontekście zrównoważonego rozwoju.
- Konsultacja w domu kota / konsultacja online – Zrównoważona opieka nad kotami w różnych warunkach.
- Współpraca z lekarzem weterynarii – Jak współpracować w duchu zrównoważonego rozwoju.
- Umiejętności interpersonalne w prowadzeniu konsultacji – Budowanie zaufania i odpowiedzialności w relacji z opiekunami zwierząt.
Moduł 7: 12-13 września 2026, moduł weekendowy stacjonarny – zajęcia teoretyczne
- Specyfika pracy z kotami hodowlanymi lub pohodowlanymi – Zrównoważona hodowla i etyczna praca z kotami.
- Specyfika pracy z kotami bez poprawnej socjalizacji, długo bezdomnymi – Odpowiedzialna praca z kotami w trudnej sytuacji.
- Współpraca z fundacjami i schroniskami – Zrównoważony rozwój w kontekście pracy z kotami bezdomnymi.
- Zastosowanie modelu MHERA w terapii zachowania kotów, warsztat – analizy przypadków.
- Kwestie etyczne w pracy behawiorysty – Jak zapewnić etyczne traktowanie zwierząt w pracy zawodowej.
- Stowarzyszenie behawiorystów COAPE (CAPBT) – Zrównoważony rozwój w profesjonalnym kształceniu i praktyce.
Usługa jest realizowana w godzinach zegarowych.
Przerwy:
W dni szkoleniowe, kiedy zajęcia trwają do 4h nie ma przerw.
W dni szkoleniowe, kiedy zajęcia trwają powyżej 4h są przerwy. Są one wliczone w czas usługi rozwojowej. W zależności od ustalenia przerw przez prowadzącego oraz grupę, przerwy organizowane są następująco: 1 x przerwa kawowa - 15 minutowa oraz 1 x przerwa obiadowa 30 minutowa.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin | Forma stacjonarna |
---|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 43 Wprowadzenie do kursu - rozmowa na żywo | Prowadzący Andrzej Kinteh-Kłosiński | Data realizacji zajęć 25-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 43 Kot domowy na tle innych kotowatych (pochodzenie, miejsce w systematyce) Udomowienie i historia kota domowego, rasy - rozmowa na żywo | Prowadzący Beata Leszczyńska | Data realizacji zajęć 25-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 02:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 43 Anatomia i budowa zmysłów kota domowego w kontekście przystosowania ewolucyjnego i zachowania - rozmowa na żywo | Prowadzący Agnieszka Żółtowska | Data realizacji zajęć 25-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 02:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 43 Biologia rozwojowa kota domowego - rozwój osobniczy i rozwój zachowania (ciąża, rozwój i socjalizacja kociąt, okresy krytyczne) - rozmowa na żywo | Prowadzący Dorota Szadurska | Data realizacji zajęć 25-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 02:30 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 43 Biologia rozwojowa kota domowego - rozwój osobniczy i rozwój zachowania (ciąża, rozwój i socjalizacja kociąt, okresy krytyczne) - rozmowa na żywo | Prowadzący Dorota Szadurska | Data realizacji zajęć 25-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 01:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 43 Etogram i potrzeby kota w kontekście przodka kota domowego - rozmowa na żywo | Prowadzący Beata Leszczyńska | Data realizacji zajęć 26-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 43 Komunikacja u kotów - ćwiczenia | Prowadzący Dorota Szadurska | Data realizacji zajęć 26-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 03:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 43 Rasy kotów a wymagania dotyczące środowiska i utrzymania - rozmowa na żywo | Prowadzący Dorota Szadurska | Data realizacji zajęć 26-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 01:45 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 43 Organizacja i wyzwania dla domów z wieloma kotami - rozmowa na żywo | Prowadzący Beata Leszczyńska | Data realizacji zajęć 26-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:15 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 01:45 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 43 Anatomia i fizjologia mózgu i układu nerwowego kota; rola neuroprzekaźników i hormonów w regulacji emocji i zachowania - rozmowa na żywo | Prowadzący Agnieszka Żółtowska | Data realizacji zajęć 02-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 21:00 | Liczba godzin 03:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 43 Wstęp do wiedzy o emocjach kotów/zwierząt. Strategie przetrwania i systemy emocjonalne - rozmowa na żywo | Prowadzący Andrzej Kinteh-Kłosiński | Data realizacji zajęć 04-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 21:00 | Liczba godzin 03:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 43 Procesy uczenia się - rodzaje uczenia się, wzmocnienia, uczenie się a przystosowanie ewolucyjne i emocje - rozmowa na żywo | Prowadzący Andrzej Kinteh-Kłosiński | Data realizacji zajęć 09-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 21:00 | Liczba godzin 03:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 43 Wpływ stosowania kar na zachowanie i zdolność uczenia się kota. Procesy poznawcze i teoria umysłu u zwierząt. Kwestia inteligencji zwierząt - rozmowa na żywo | Prowadzący Beata Leszczyńska | Data realizacji zajęć 11-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 21:00 | Liczba godzin 03:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 43 Model MHERA jako narzędzie oceny zachowania i terapii problemów behawioralnych - ćwiczenia | Prowadzący Andrzej Kinteh-Kłosiński | Data realizacji zajęć 17-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 04:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 43 Analiza przypadków: zastosowanie MHERA na wybranych kocich przypadkach - warsztat i ćwiczenia. | Prowadzący Beata Leszczyńska | Data realizacji zajęć 18-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 03:30 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 43 Analiza przypadków: zastosowanie MHERA na wybranych kocich przypadkach - warsztat i ćwiczenia. | Prowadzący Dorota Szadurska | Data realizacji zajęć 18-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 03:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 43 Stres u kotów (fizjologia, mechanizmy radzenia sobie ze stresem, przyczyny, skutki i zapobieganie - rozmowa na żywo | Prowadzący Dorota Szadurska | Data realizacji zajęć 18-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 20:00 | Liczba godzin 02:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 43 Wpływ diety na zachowanie kotów, koty jako obligatoryjni mięsożercy, trujące rosliny. Starzenie się i związane z nim zaburzenia behawioralne - rozmowa na żywo | Prowadzący Agnieszka Żółtowska | Data realizacji zajęć 19-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 21:00 | Liczba godzin 03:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 43 Lękliwość kotów. Załatwianie potrzeb fizjologicznych poza kuwetą vs. znakowanie moczem i kałem. Zachowania kompulsywne - rozmowa na żywo | Prowadzący Beata Leszczyńska | Data realizacji zajęć 21-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 05:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 20 z 43 Konflikty w kociej grupie. Zachowania separacyjne - rozmowa na żywo | Prowadzący Dorota Szadurska | Data realizacji zajęć 21-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 17:30 | Liczba godzin 03:30 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 21 z 43 Zachowania agresywne i agresywność kotów - rozmowa na żywo | Prowadzący Dorota Szadurska | Data realizacji zajęć 24-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 20:00 | Liczba godzin 02:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 22 z 43 Psychopatologia emocji: depresja, strach, niepokój, fobie - rozmowa na żywo | Prowadzący Andrzej Kinteh-Kłosiński | Data realizacji zajęć 26-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 20:00 | Liczba godzin 02:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 23 z 43 Zastosowanie modelu MHERA w terapii zachowania kotów - ćwiczenia | Prowadzący Beata Leszczyńska | Data realizacji zajęć 09-05-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 06:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 24 z 43 Wprowadzanie nowego kota: techniki, przyczyny trudności i niepowodzeń - rozmowa na żywo | Prowadzący Dorota Szadurska | Data realizacji zajęć 19-05-2026 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 21:00 | Liczba godzin 03:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 25 z 43 Zabawa a inne aktywności kotów; zabawa a problemy behawioralne kotów - rozmowa na żywo | Prowadzący Dorota Szadurska | Data realizacji zajęć 21-05-2026 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 21:00 | Liczba godzin 03:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 26 z 43 Kot niepełnosprawny - kot niesłyszący, niewidomy, z zaburzeniami neurologicznymi, z niepełnosprawnością ruchową - rozmowa na żywo | Prowadzący Agnieszka Żółtowska | Data realizacji zajęć 26-05-2026 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 20:00 | Liczba godzin 02:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 27 z 43 Felinoterapia a dobrostan kota domowego - rozmowa na żywo | Prowadzący Beata Leszczyńska | Data realizacji zajęć 28-05-2026 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 20:00 | Liczba godzin 02:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 28 z 43 Jednostki chorobowe i towarzyszące im problemy behawioralne, wpływ bólu na emocje i zachowanie - rozmowa na żywo | Prowadzący Agnieszka Żółtowska | Data realizacji zajęć 23-06-2026 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 21:00 | Liczba godzin 03:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 29 z 43 Farmakologia i jej praktyczne stosowanie w terapii zachowania kotów - rozmowa na żywo | Prowadzący Agnieszka Żółtowska | Data realizacji zajęć 25-06-2026 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 21:00 | Liczba godzin 03:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 30 z 43 Prowadzenie konsultacji behawioralnej kota - wywiad, kwestionariusz behawioralny, obserwacja, różnicowanie przyczyn problemów behawioralnych - rozmowa na żywo | Prowadzący Andrzej Kinteh-Kłosiński | Data realizacji zajęć 27-06-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 08:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 31 z 43 Specyfika pracy z kotami hodowlanymi bądź pohodowlanymi - rozmowa na żywo | Prowadzący Dorota Szadurska | Data realizacji zajęć 12-09-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 02:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 32 z 43 Specyfika pracy z kotami bez poprawnej socjalizacji, długo bezdomnymi - rozmowa na żywo | Prowadzący Beata Leszczyńska | Data realizacji zajęć 12-09-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 02:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 33 z 43 Współpraca z fundacjami i schroniskami - rozmowa na żywo | Prowadzący Dorota Szadurska | Data realizacji zajęć 12-09-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 34 z 43 Współpraca z fundacjami i schroniskami - rozmowa na żywo | Prowadzący Beata Leszczyńska | Data realizacji zajęć 12-09-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 35 z 43 Zastosowanie modelu MHERA w terapii zachowania kotów - ćwiczenia | Prowadzący Andrzej Kinteh-Kłosiński | Data realizacji zajęć 12-09-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 36 z 43 Zastosowanie modelu MHERA w terapii zachowania kotów - ćwiczenia | Prowadzący Dorota Szadurska | Data realizacji zajęć 12-09-2026 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 37 z 43 Zastosowanie modelu MHERA w terapii zachowania kotów - ćwiczenia | Prowadzący Beata Leszczyńska | Data realizacji zajęć 13-09-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 01:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 38 z 43 Umiejętności interpersonalne w prowadzeniu konsultacji - rozmowa na żywo | Prowadzący Andrzej Kinteh-Kłosiński | Data realizacji zajęć 13-09-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 02:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 39 z 43 Kwestie etyczne w pracy behawiorysty - rozmowa na żywo | Prowadzący Dorota Szadurska | Data realizacji zajęć 13-09-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 40 z 43 Kwestie etyczne w pracy behawiorysty - rozmowa na żywo | Prowadzący Beata Leszczyńska | Data realizacji zajęć 13-09-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 41 z 43 Stowarzyszenie behawiorystów COAPE (CAPBT - COAPE Association of Pet Behaviourists and Trainers), organizacja stowarzyszenia behawiorystów w Polsce - rozmowa na żywo | Prowadzący Beata Leszczyńska | Data realizacji zajęć 13-09-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 42 z 43 Wsparcie dla praktyki behawioralnej absolwentów kursu ze strony COAPE Polska i Stowarzyszenia COAPE. Witryny www.coape.pl i www.behawioryscicoape.pl - rozmowa na żywo | Prowadzący Andrzej Kinteh-Kłosiński | Data realizacji zajęć 13-09-2026 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 43 z 43 Walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 15-09-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 01:00 | Forma stacjonarna Nie |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto10 885,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto8 849,59 PLN
- Koszt osobogodziny brutto105,68 PLN
- Koszt osobogodziny netto85,92 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Beata Leszczyńska
Agnieszka Żółtowska
Dorota Szadurska
Andrzej Kinteh-Kłosiński
Od 2021 roku wykładowca Instytutu Psychologii Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu, Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie i Wydziału Nauk o Zwierzętach SGGW w Warszawie. Pomysłodawca i twórca Serwisu Opieki Nad Zwierzętami PETSITTER.pl.
W latach 2020-2024 autor wielu webinarów, m.in:
- Więź z opiekunem w terapii zachowania, szkoleniu i wychowaniu psów i kotów,
- strategia i taktyka pracy z psem agresywnym,
- strategia i taktyka pracy z psem z problemami separacyjnymi,
- emocje i umiejętności społeczne przewodnika psa.
W ostatnim roku przeprowadził 270h szkoleniowych w zakresie behawiorystki zwierząt.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały szkoleniowe udostępnione poprzez strefę e-learning.
Warunki uczestnictwa
Od kandydatów wymagamy:
- posiadania minimum wykształcenia średniego oraz doświadczenie w kontaktach lub pracy ze zwierzętami, tzn. umiejętność nauki psa lub kota podstawowych zachowań typu siad, chodzenie przy nodze, przywołania.
Nie wymagamy formalnego (udokumentowanego) potwierdzenia praktyki pracy ze zwierzętami.
W przypadku braku doświadczenia warto ukończyć któryś z kursów COAPE: Think Dog, Think Cat, Study Dog, Szkoła dla psów lub Wilk - Zachowanie i ekologia., które dają podstawy kwalifikacji na Kurs Dyplomowy.
Informacje dodatkowe
Każdy uczestnik otrzymuje komplet materiałów kursowych i dostęp do platformy e-learning. Absolwenci kursu dyplomowego otrzymują certyfikat COAPE sygnowany znakiem COAPE w Wielkiej Brytanii oraz list rekomendacyjny skierowany do lekarzy weterynarii. Po ukończeniu kursu kursant ma możliwość zapisania się do Stowarzyszenia Behawiorystów COAPE, gdzie można się wymieniać zdobytymi doświadczeniami oraz radzić w przypadku zachowań problemowych, co roku również są organizowane zjazdy dla uczestników stowarzyszenia.
Istnieje możliwość zwolnienia z VATu zgodnie z art. 43 ust. 1 pkt 29c
Zaakceptowano Regulamin dla instytucji szkoleniowych.
Usługa ma charakter zielonych kompetencji.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Uczestnik, we własnym zakresie i na własny koszt, zobowiązany jest zaopatrzyć się w sprzęt z dostępem do Internetu umożliwiający naukę organizowaną i realizowaną z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość, w tym w dowolny komputer lub telefon typu smartfon umożliwiający komunikację za pomocą środków porozumiewania się na odległość, w tym komunikację elektroniczną i audio-wizualną.
Szkolenie prowadzone jest za pośrednictwem platformy ZOOM. Uczestnicy otrzymują link 2 dni przed planowanym spotkaniem.
Link będzie ważny przez cały weekend, tzn. przez cały weekendowy okres trwania sesji online.
Minimalne wymagania sprzętowe i oprogramowanie jakie musi spełniać komputer Uczestnika lub inne urządzenie do zdalnej komunikacji:
- Komputer PC z systemem Operacyjnym Windows 7/8.x/10 (za wyjątkiem Windows 10 S) albo komputer MacBook z systemem Mac OS X 10.5 lub wyższy
- Przeglądarka internetowa Google Chrome (preferowana), Mozilla Firefox w najnowszych wersjach lub Safari
- Oprogramowanie umożliwiające dostęp do prezentowanych treści i materiałów (czytnik plików pdf oraz doc) (np. darmowe Acrobat Reader oraz Open Office)
- Kamera o rozdzielczości min 640 x 480 pix
- Mikrofon, głośnik.
Minimalne wymagania dotyczące parametrów łącza sieciowego, jakim musi dysponować Uczestnik:
- Łącze inernetowe: min download: 10 Mb/s, min upload: 10 Mb/s (APMG Int. zaleca korzystanie z łącza stałego)
- Niezbędne oprogramowanie umożliwiające Uczestnikom dostęp do prezentowanych treści i materiałów (czytnik plików pdf oraz doc)
Adres
Adres
ul. Z. Klemensiewicza 3
31-482 Kraków
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi