Komunikacja i asertywność i w środowisku medycznym - budowanie relacji z pacjentem
Komunikacja i asertywność i w środowisku medycznym - budowanie relacji z pacjentem
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Psychologia i rozwój osobisty
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracownikówwsparcie dla osób indywidualnych
- Grupa docelowa usługi
Adresatami usługi:
pracownicy ochrony zdrowia (lekarze, pielęgniarki, terapeuci), którzy mają bezpośredni kontakt z pacjentami i pragną rozwijać asertywność w codziennych interakcjach.
osoby pracujące w branży rehabilitacyjnej oraz opieki medycznej, które chcą podnieść poziom satysfakcji pacjentów poprzez lepszą komunikację.
fizjoterapeuci, którzy chcą poprawić swoje umiejętności komunikacyjne i skuteczniej budować relacje z pacjentami.
studenci kierunków medycznych, którzy przygotowują się do pracy z pacjentami i chcą rozwijać umiejętności interpersonalne.
Szkolenie jest skierowane zarówno do osób z doświadczeniem w pracy z pacjentami, jak i tych, które dopiero zaczynają swoją karierę w opiece zdrowotnej.
Usługa skierowana do uczestników wielu projektów w tym do projektu dla osób indywidualnych oraz przedsiębiorców w projekcie Buduj swój Rozwój - Baza Usług Rozwojowych, Pracownik kapitałem firmy. Postaw na jego rozwój z Bazą Usług Rozwojowych oraz Projektu Kierunek – Rozwój.
- Minimalna liczba uczestników6
- Maksymalna liczba uczestników10
- Data zakończenia rekrutacji02-06-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi20
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem usługi: "Komunikacja i asertywność w środowisku medycznym - budowanie relacji z pacjentem" jest rozwój umiejętności asertywnej komunikacji, co pozwala na jasne i szanujące wyrażanie własnych potrzeb oraz budowanie silniejszych relacji z pacjentami. Uczestnicy nauczą się aktywnego słuchania, rozwiązywania konfliktów i radzenia sobie w trudnych rozmowach. Szkolenie wpłynie na poprawę jakości kontaktu oraz opieki nad pacjentem, a także zwiększenie pewności siebie w komunikacji zawodowej.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Rozróżnia elementy komunikacji werbalnej i niewerbalnej | Kryteria weryfikacji stosuje komunikację werbalną i niewerbalną, aktywnie słucha, rozwiązuje konflikty. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Umiejętnie komunikuje się z pacjentem | Kryteria weryfikacji Stosuje techniki aktywnego słuchania i formułowania treści. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kryteria weryfikacji Stosuje techniki komunikacji asertywnej. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
CIAŁO I ZMYSŁY, PSYCHOSOMATYKA W PIGUŁCE - ASPEKT FIZYCZNY
• Aktywność fizyczna: różnica między profilaktyką, skutecznym treningiem, a przeciążaniem aparatu ruchu
• Regeneracja: sen, efektywne przerwy i odpoczynek
• Odżywianie: zbilansowana dieta i odpowiednie nawodnienie organizmu
• Oddech
KONTAKT I RELACJE
• Psychologia komunikacji w pigułce
• Źródła konfliktów w relacjach z innymi
• Reakcje ucieczkowe
• Konflikt kluczowy otwartość - uprzejmość - Mikrotraumy
• Asertywność w praktyce: stawianie granic / zamiana oceny na opinie / odmowy
• Sprawdzone sposoby na radość, spokój, entuzjazm i optymizm
• Uważność na co dzień - wprowadzenie do MINDFULNESS
• Emocje i Twoje automatyczne reakcje na stres
• toksyczne relacje
• Jak ja dbam o relacje, bezpieczeństwo, zaufanie
• ABCD emocji - racjonalna terapia zachowania
• Przekonania z mindfulness
DZIAŁANIE - ASPEKT OSIĄGNIEĆ.
• "Ucieczka w pracę" lub nadmiarowe wycofanie - analiza zachowań
• Zarządzanie sobą w czasie w oparciu o sprawdzone praktyki
• Wybory ze strachu
• Jak energia we mnie działa
• Ustalanie celów
PRZYSZŁOŚĆ/POCZUCIE SENSU/CELE - ASPEKT DUCHOWY
• "Szybka" refleksja nad samym sobą
• Analiza swoich zachowań, umiejętności, wartości oraz środowiska, w którym żyjesz
• Wizja siebie i planowanie
• Coachingowy plan wdrożenia zdobytej wiedzy
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto2 500,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto2 500,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto125,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto125,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Paweł Sutowicz
Konsultant psychoterapii pozytywnej z międzynarodową akredytacją WAPP.
Certyfikowany konsultant DISC D3 – (Certified Behavioral Consultant) oraz Konsultant Talent Reflect.
Posiada 11 lat doświadczenia coachingowego i trenerskiego.
Specjalizacja trenerska: warsztaty sprzedażowe i szefowskie, komunikacja w firmie, obsługa klientów, coaching, trening mentalny dla sportowców.
Ukończył Studium profesjonlnego coacha NOVO – kurs zaawansowany PCC (Professional Certified Coach program – International Coach Federation).
Studium Zawodowe Coacha Biznesu NOVO – akredytacja: ACTP Accredited Coaching Training Program-International Coach Federation.
Certyfikowany trener Akademii Trenerów Biznesu Kontrakt OSH.
Absolwent studiów podyplomowych Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie: Psychologia biznesu z akredytacją EQUIS (European Quality Improvement System) oraz kierunku: Zarządzanie ludźmi w firmie.
Ukończył specjalistyczny program studiów podyplomowych dla kadry zarządzającej w Wyższej Szkole Europejskiej im. ks. Józefa Tischnera w Krakowie na kierunku: Lider biznesu.
Wrocławski Instytut Psychoterapii – Transkulturowa Psychoterapia Pozytywna.
Ukończył kurs coachingu u Jenny Rogers.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy otrzymają materiały szkoleniowe w postaci prezentacji.
Warunki uczestnictwa
Niezbędnym warunkiem uczestnictwa w szkoleniach i doradztwie, które dofinansowane są z funduszy europejskich jest założenie konta indywidualnego a później firmowego w Bazie Usług Rozwojowych. Następnie zapis na wybrane szkolenie za pośrednictwem Bazy Usług Rozwojowych, spełnienie warunków przedstawionych przez danego Operatora, który
dysponuje funduszami. Złożenie dokumentów o dofinansowanie do usługi rozwojowej u Operatora Usługi, zgodnie z wymogami jakie określił.
Informacje dodatkowe
1 godzina= 45 minut (godzina szkoleniowa)
W harmonogramie uwzględniono godziny zegarowe, natomiast kurs opiera się na 45-minutowych godzinach lekcyjnych- stąd rozbieżność pomiędzy liczbą godzin w harmonogramie a ogólną liczbą godzin kursu.
Warunkiem zaliczenia szkolenia jest obecność na 80% zajęć.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi
- Laboratorium komputerowe