Akademia profesjonalnego coachingu - studia podyplomowe online
Akademia profesjonalnego coachingu - studia podyplomowe online
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Psychologia i rozwój osobisty
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Oferta studiów podyplomowych Akademia Profesjonalnego Coachingu skierowana jest do osób, które chcą rozwijać kompetencje w obszarze wsparcia i rozwoju osobistego oraz zawodowego. Program jest odpowiedni dla menedżerów, przedsiębiorców, doradców, konsultantów, nauczycieli, terapeutów i pracowników działów personalnych, którzy chcą zdobyć kompetencje coacha. Studia dedykowane są także osobom nastawionym na samorozwój oraz zdobycie praktycznych umiejętności wspierających osiąganie celów. Program odpowiada na rosnące zapotrzebowanie na specjalistów w zakresie coachingu i doskonalenia narzędzi pracy z ludźmi. Oferta studiów podyplomowych skierowana jest do osób z wykształceniem wyższym, zarówno pracujących, jak i poszukujących zatrudnienia.
- Minimalna liczba uczestników15
- Maksymalna liczba uczestników30
- Data zakończenia rekrutacji28-03-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi216
- Podstawa uzyskania wpisu do BURart. 163 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 742, z późn. zm.)
- Zakres uprawnieństudia podyplomowe
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Studia przygotowują uczestników do samodzielnego prowadzenia profesjonalnych procesów coachingowych w organizacjach, firmach i pracy indywidualnej. Absolwenci potrafią planować i organizować sesje coachingowe, analizować potrzeby rozwojowe, formułować cele, dobierać i stosować narzędzia coachingowe oraz przeprowadzać ewaluację procesów. Zyskują także umiejętność prowadzenia sesji w różnych strukturach i modelach, wspierając rozwój i motywację klientów.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Wiedza:1. Opisuje proces planowania i organizowania sesji coachingowych 2. Wyjaśnia zasady stosowania narzędzi pracy z klientem w coachingu. 3. Charakteryzuje metody analizy potrzeb rozwojowych w organizacji. 4. Wyjaśnia proces ewaluacji coachingowej oraz znaczenie superwizji. | Kryteria weryfikacji 1. Wymienia etapy procesu planowania sesji coachingowej. Charakteryzuje główne elementy organizacji sesji coachingowej. Definiuje cele procesu coachingowego. 2. Rozróżnia rodzaje narzędzi coachingowych. Analizuje zastosowanie narzędzi w konkretnych przypadkach coachingowych. Wskazuje kryteria wyboru narzędzia coachingowego adekwatnego do sytuacji. 3. Opisuje wybrane metody analizy potrzeb rozwojowych. Wskazuje różnice między metodami analizy na poziomie indywidualnym i organizacyjnym. Określa zastosowanie analizy potrzeb w procesie coachingowym. 4. Wymienia etapy ewaluacji procesu coachingowego. Opisuje rolę superwizji w rozwoju coacha. Rozróżnia narzędzia ewaluacji efektywności procesów coachingowych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Umiejętności:1. Stosuje modele i struktury coachingowe w pracy z klientem. 2. Prowadzi klienta do prawidłowego sformułowania celu sesji i procesu. 3 Wykorzystuje narzędzia coachingowe w pracy z klientem. 4. Prowadzi sesje coachingowe w oparciu o wybraną strukturę sesji. | Kryteria weryfikacji 1 Dopasowuje odpowiednią strukturę do specyfiki sesji. Identyfikuje kluczowe elementy wybranego modelu coachingowego w praktyce. 2. . Rozpoznaje nieprawidłowo sformułowane cele w scenariuszach sesji. Poprawia cele tak, aby były zgodne z przyjętą w organizacji zasadą np. zasadą SMART. Ocenia adekwatność celu do potrzeb klienta. 3. Dopasowuje narzędzia do sytuacji przedstawionej w scenariuszu. Analizuje skuteczność zastosowanego narzędzia w danej sytuacji. 4. Wybiera odpowiednią strukturę sesji do sytuacji testowej. Rozpoznaje kluczowe elementy poprawnie przeprowadzonej sesji w analizie przypadków. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Kompetencje społeczne:1. Promuje profesjonalizm i standardy etyczne w coachingu. 2. Dobiera adekwatne działania rozwojowe do potrzeb klientów. 3. Charakteryzuje standardy wykonywania pracy zgodnie ze standardami etycznymi. | Kryteria weryfikacji 1. Rozpoznaje sytuacje wymagające interwencji etycznej w coachingu. Wyjaśnia, jak stosować standardy etyczne w praktyce. Identyfikuje naruszenia standardów etycznych w scenariuszach testowych. 2. o Analizuje potrzeby rozwojowe klientów w opisanych przypadkach. o Proponuje działania odpowiadające specyfice potrzeb w scenariuszach. o Ocenia trafność zaproponowanych działań rozwojowych w kontekście celów. 3. o Rozpoznaje przykłady profesjonalnego i nieprofesjonalnego działania w opisach przypadków. o Wyjaśnia, dlaczego zgodność ze standardami jest kluczowa dla coacha. o Analizuje wpływ działań coacha na relacje z klientem w konkretnych przykładach. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Program
Lp. | Nazwa przedmiotu | Liczba godzin zajęć teoretycznych | Liczba godzin zajęć praktycznych | Liczba godzin zajęć online | Liczba punktów ECTS |
1. | Psychologia w coachingu. Coaching - definicje, rodzaje. Coaching a inne formy rozwoju psychoterapia, konsulting, doradztwo, mentoring | 8 | - | 8 | 1 |
2. | Psychologia w coachingu. Coaching psychology. Evidence-based coaching | 8 | 8 | 16 | 1 |
3. | Coaching w organizacji. Źródła potrzeby coachingu. Stosowanie narzędzi psychometrycznych w procesie coachingu | - | 8 | 8 | 1 |
4. | Kompetencje coachingowe. Prowadzenie procesu coachingowego i sesji coachingowej. Modele coachingu | 4 | 4 | 8 | 1,5 |
5. | Kompetencje coachingowe. Prowadzenie procesu coachingowego i sesji coachingowej. Struktury coachingu | 4 | 4 | 8 | 1,5 |
6. | Kompetencje coachingowe. Prowadzenie procesu coachingowego i sesji coachingowej. Praca z celem | - | 8 | 8 | 1,5 |
7. | Kompetencje coachingowe. Prowadzenie procesu coachingowego i sesji coachingowej. Wartości w procesie coachingu | 8 | 8 | 16 | 2 |
8. | Kompetencje coachingowe. Prowadzenie procesu coachingowego i sesji coachingowej. Praca z wzorcami myślowymi, wartościami | - | 8 | 8 | 1,5 |
9. | Kompetencje coachingowe. Prowadzenie procesu coachingowego i sesji coachingowej. Sztuka zadawania pytań w coachingu. Praca z metaforami | - | 8 | 8 | 1,5 |
10. | Kompetencje coachingowe. Video-Coaching kompetencji. Przygotowanie i udzielanie feedbacku w coachingu | 4 | 4 | 8 | 1,5 |
11. | Kompetencje coachingowe. Planowanie działań i ewaluacja procesu coachingu | - | 8 | 8 | 1 |
12. | Superwizje prowadzenie sesji coachingowej | - | 8 | 8 | 2 |
13. | Trudne sytuacje w pracy coacha | 4 | 4 | 8 | 1 |
14. | Coaching jako styl zarządzania | 4 | 4 | 8 | 1 |
15. | Coaching jako styl zarządzania. Coaching kompetencyjny | 4 | 4 | 8 | 1 |
16. | Coaching jako styl zarządzania. Skuteczne działanie i samorozwój coacha | 4 | 4 | 8 | 1 |
17. | Odporność psychiczna i model 4C w kontekście procesu coachingowego | - | 8 | 8 | 1 |
18. | Klient odporny psychicznie i wrażliwy psychicznie: prowadzenie sesji coachingowej i planowanie rozwoju | - | 8 | 8 | 1 |
19. | Superwizje prowadzenie sesji coachingowej z rzeczywistym klientem | - | 22 | 22 | 3 |
20. | Etyczne standardy pracy coacha. Kompetencje coachingowe: zawieranie kontraktu coachingowego. Transteoretyczny model zmiany zachowań | 8 | - | 8 | 2 |
21. | Komunikacja w coachingu | - | 8 | 8 | 1 |
22. | Agile coaching | 8 | 8 | 16 | 1 |
23. | Sesje coachingowe - egzamin | - | 2 | 2 | 3 |
Razem: | 68 | 148 | 216 | 33 |
Liczba punktów ECTS: 33.
Dokument otrzymywany po ukończeniu studiów: Świadectwo ukończenia studiów podyplomowych.
Organizator studiów zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w programie studiów
Walidację stanowią dwa egzaminy semestralne.
Akademia Profesjonalnego Coachingu. Głównym celem usługi jest przygotowanie uczestnika do profesjonalnego wykonywania zawodu coacha i wsparcia osób w obszarze i rozwoju osobistego oraz zawodowego
Czas trwania studiów: dwa semestry
Rodzaj dokumentu potwierdzającego ukończenie studiów podyplomowych: Świadectwo ukończenia studiów podyplomowych zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 12 września 2018 r. w sprawie dokumentów wydawanych w związku z przebiegiem lub ukończeniem studiów podyplomowych i kształcenia specjalistycznego
Łączna liczba punktów ECTS: 33
Program studiów podyplomowych Akademia Profesjonalnego Coachingu obejmuje 216 godzin dydaktycznych (jedna godzina dydaktyczna to 45 minut). Liczba godzin realizowanych zdalnie w czasie rzeczywistym: 216.
Zajęcia realizowane weekendowo w wybrane soboty i niedziele. Przerwy nie wliczają się w czas usługi.
Zajęcia na studiach prowadzone będą w formie ćwiczeń, wykładów, dyskusji, wymiany doświadczeń, rozmowy na żywo, chau, ćwiczeń w podgrupach oraz case study.
Studia realizowane w formie zdalnej poprzez platformy ClickMeeting oraz Zoom.
Kandydaci chcący skorzystać z usługi powinni posiadać co najmniej wyższe wykształcenie (minimum studia wyższe I stopnia).
Sposób walidacji: studia kończą się 2 egzaminami w formie testów pisemnych realizowanych zdalnie, po każdym semestrze studiów
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 11 Coaching - definicje, rodzaje. Etyczne standardy pracy coacha. Coaching a inne formy rozwoju, psychoterapia, konsulting, doradztwo, mentoring etc. (dr Anna Syrek-Kosowska) | Data realizacji zajęć 06-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 15:05 | Liczba godzin 06:35 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 11 Komunikacja w coachingu (dr Edyta Nowak-Żółty) | Data realizacji zajęć 27-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 11:10 | Liczba godzin 03:10 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 11 Kompetencje coachingowe. Prowadzenie procesu coachingowego i sesji coachingowej. Praca z celem. (mgr Adam Stolarzewicz) | Data realizacji zajęć 04-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 14:35 | Liczba godzin 06:35 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 11 Komunikacja w coachingu cz. II (dr Edyta Nowak-Żółty) | Data realizacji zajęć 11-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:05 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 03:25 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 11 Psychologia w coachingu. Coaching psychology. Evidence-based coaching. Cz. I (dr Anna Syrek-Kosowska) | Data realizacji zajęć 24-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 06:45 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 11 Psychologia w coachingu. Coaching psychology.Evidence-based coaching. Cz. II (dr Anna Syrek-Kosowska) | Data realizacji zajęć 25-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 06:45 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 11 Kompetencje coachingowe. Zawieranie kontraktu... Źródła potrzeby coachingu. Stosowanie narzędzi psychometrycznych w procesie coachingu. Transteoretyczny model zmiany... (dr Anna Syrek-Kosowska) | Data realizacji zajęć 15-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 06:45 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 11 Kompetencje coachingowe. Prowadzenie procesu coachingowego i sesji coachingowej. Modele coachingu (mgr Adam Stolarzewicz) | Data realizacji zajęć 21-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 14:35 | Liczba godzin 06:35 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 11 Kompetencje coachingowe. Prowadzenie procesu coachingowego i sesji coachingowej. Struktury coachingu (mgr Adam Stolarzewicz) | Data realizacji zajęć 22-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 14:35 | Liczba godzin 06:35 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 11 Kompetencje coachingowe. Prowadzenie procesu coachingowego i sesji coachingowej. Wartości w procesie coachingu (mgr Adam Stolarzewicz) | Data realizacji zajęć 29-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 14:35 | Liczba godzin 06:35 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 11 Egzamin | Data realizacji zajęć 01-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 01:00 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto6 900,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto6 900,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto31,94 PLN
- Koszt osobogodziny netto31,94 PLN
Prowadzący
Prowadzący
dr Anna Syrek-Kosowska, prof. AWSB
Specjalizacja: Prof. AWSB Dr Syrek-Kosowska specjalizuje się w ocenie i rozwoju potencjału liderskiego w procesach zarządzania talentami. Jako Executive Coach i Superwizor Coachingu, posiada certyfikacje m.in. Coaching Supervision Academy (UK), International Coaching Community oraz Zen-Coaching. Jest również Honorowym Wiceprezesem The International Society for Coaching Psychology.
Wykształcenie: Ukończyła psychologię oraz 4-letnią Szkołę Psychoterapii Psychodynamicznej w Krakowie. Jest licencjonowanym konsultantem narzędzi psychometrycznych, takich jak CPA (Bioss International), Extended DISC, MTQ-48 oraz PRISM Brain Mapping.
Kariera: W latach 2001-2012 pełniła funkcję Partnera Zarządzającego w Centrum Szkoleń i Psychologii Biznesu. Obecnie, jako Partner Zarządzający ASK Expert, współpracuje z globalnymi firmami, takimi jak The Center for Creative Leadership. Jest wykładowcą na wielu uczelniach, m.in. Akademii WSB, Akademii Leona Koźmińskiego oraz Szkoły Biznesu Politechniki Warszawskiej. Dr Syrek-Kosowska jest autorką licznych publikacji z zakresu rozwoju przywództwa i coachingu oraz członkiem rad programowych czasopism branżowych
mgr Adam Stolarzewicz
Specjalizuje się w rozwoju przywództwa, zarządzaniu strategicznym, innowacjach oraz zarządzaniu zmianą. Jako akredytowany superwizor coachingu (CSA, EMCC, ICF) i certyfikowany coach ICC, wspiera kadrę menedżerską, polityków oraz osoby publiczne w osiąganiu ich celów zawodowych. Jest również akredytowanym konsultantem Insights®Discovery™.Ukończył studia MBA na Oxford Brookes University, gdzie otrzymał nagrodę "Menedżer Roku". Posiada dyplom z wyróżnieniem z Podyplomowego Studium Zarządzania Zasobami Ludzkimi Szkoły Głównej Handlowej. Jest absolwentem Politechniki Śląskiej na kierunku Zarządzanie i Marketing. Ukończył prestiżowy kurs superwizji coachingu w Coaching Supervision Academy London, uzyskując międzynarodową akredytację superwizyjną.
Swoją karierę zawodową rozpoczął jako trener biznesu, prowadząc ponad 15 000 godzin szkoleń. Pełnił funkcje dyrektora HR w takich instytucjach jak Getin Noble Bank SA oraz BRE Bank SA (mBank, Multibank), gdzie odpowiadał za rozwój pracowników w Polsce, Czechach i Słowacji. W ostatnich 5 latach realizuje projekty z zakresu konsultingu, coachingu oraz superwizji dla wyższej kadry menedżerskiej w organizacjach takich jak KPRM, ArcelorMittal czy KGHM. Jest również wykładowcą na programach MBA i Executive MBA oraz współtwórcą studiów podyplomowych z zakresu coachingu
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy otrzymają wytypowane materiały w wersji elektronicznej po zajęciach.
Warunki uczestnictwa
- Kandydaci na studia powinni posiadać co najmniej wyższe wykształcenie.
- Czas trwania: 2 semestry.
- Podstawa zaliczenia: studia kończą się egzaminem.
- Dni odbywania się zajęć: soboty, niedziele
Informacje dodatkowe
Czas trwania: 2 semestry
Opłata wpisowa wynosi 300zł (poza kosztem usługi)
UWAGA! Harmonogram może ulec zmianie.
1 godzina zajęć w Akademii WSB = 45 min. zajęć dydaktycznych
Na 8h zajęć przewidziane łącznie 35minut przerwy zależenie od potrzeb grupy i wykładowcy wliczone w czas usługi.
Powyżej 8h zajęć 45 minut przerwy
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Usługa realizowana zdalnie poprzez platformy ClickMeeting oraz Zoom
Minimalne wymagania sprzętowe, jakie musi spełniać komputer Uczestnika lub inne urządzenie do zdalnej komunikacji: •Komputer stacjonarny/laptop z dostępem do Internetu
•Sprawny mikrofon i kamera internetowa (lub zintegrowane z laptopem)
Minimalne wymagania dotyczące parametrów łącza sieciowego, jakim musi dysponować Uczestnik: download 8 mb/s, upload 8 mb/s, ping 15 ms
Niezbędne oprogramowanie umożliwiające Uczestnikom dostęp do prezentowanych treści i materiałów: Zalecamy wykorzystanie aktualnej wersji przeglądarki CHROME (zarówno na komputerach z systemem operacyjnym Windows jak i Apple
Okres ważności linku umożliwiającego uczestnictwo w spotkaniu on-line: 7,5 h