Rozwiązywanie konfliktów w zespole- szkolenie
Rozwiązywanie konfliktów w zespole- szkolenie
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie jest skierowane przede wszystkim do osób, które pełnią funkcje zarządcze, liderskie lub koordynujące w zespołach, a także do pracowników, którzy chcą aktywnie i konstruktywnie wpływać na atmosferę pracy.
- Liderzy Zespołów, Managerowie i Kierownicy Projektów: Osoby odpowiedzialne za utrzymanie efektywności pracy, zarządzanie relacjami interpersonalnymi i rozwiązywanie sporów wewnątrz zespołu.
- Specjaliści ds. HR i Trenerzy Wewnętrzni: Zajmujący się rozwojem pracowników, budowaniem kultury organizacyjnej i wspieraniem managerów w trudnych sytuacjach.
- Członkowie Zespołów: Chcący lepiej rozumieć dynamikę konfliktów, aktywnie w nich uczestniczyć (w sposób konstruktywny) oraz podnieść swoje kompetencje komunikacyjne i mediacyjne.
- Każdy pracownik, który chce nauczyć się przekształcać spory w źródło pozytywnych zmian i innowacji w pracy zespołowej.
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników20
- Data zakończenia rekrutacji17-12-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi8
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości TGLS Quality Alliance
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest wyposażenie uczestników w pogłębioną wiedzę na temat dynamiki konfliktów w zespołach oraz praktyczne umiejętności mediacyjne i komunikacyjne, niezbędne do skutecznego rozwiązywania sporów i budowania trwałej kultury współpracy. Uczestnik będzie potrafił m.in:-Diagnozować konflikty w oparciu o ich źródła, etapy eskalacji i style reagowania.
-Dobierać najskuteczniejszą strategię rozwiązywania konfliktu
-Prowadzić konstruktywną rozmowę w sytuacji napięcia
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik definiuje i rozpoznaje źródła konfliktu i sygnałów. | Kryteria weryfikacji Uczestnik wskazuje najczęstsze przyczyny konfliktu w zespole oraz umiejętność identyfikacji werbalnych i niewerbalnych oznak niezadowolenia. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik definiuje techniki stosowanie odpowiednich komunikatów „ja” i słuchania aktywnego. | Kryteria weryfikacji Uczestnik charakteryzuje kluczowe elementy słuchania aktywnego (np. parafraza, klaryfikacja) i umiejętnie odróżnia komunikat „ja” od oskarżającego komunikatu „ty” w kontekście rozmowy. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik definiuje pojęcie deeskalacja napięcia i radzenia sobie z konfliktem w zespole | Kryteria weryfikacji Uczestnik opisuje techniki deeskalacji (np. mechanizm akceptacji, odroczenie), strategii stawiania granic oraz sposobów postępowania z zespołem roszczeniowym/agresywnym. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Istota i znaczenie konfliktu w zespole
- Czym jest konflikt i dlaczego jest nieunikniony w pracy zespołowej
- Pozytywne i negatywne funkcje konfliktu
- Typowe przyczyny nieporozumień w zespołach: różnice interesów, wartości, stylów pracy, komunikacji
Diagnozowanie konfliktu
- Etapy rozwoju konfliktu i jego eskalacja
- Identyfikacja źródeł i uczestników sporu
- Rola emocji i percepcji w powstawaniu nieporozumień
- Narzędzia do analizy konfliktu – model „lodu konfliktu” (poziomy widoczny i ukryty)
Style reagowania w konflikcie
- Omówienie pięciu strategii wg Thomasa-Kilmanna: unikanie, rywalizacja, kompromis, dostosowanie, współpraca
- Diagnoza indywidualnego stylu uczestnika
- Wybór adekwatnej strategii do sytuacji konfliktowej w zespole
Komunikacja w sytuacjach napięcia
- Znaczenie aktywnego słuchania w rozmowie konfliktowej
- Budowanie zrozumienia przez komunikaty w pierwszej osobie („ja”)
- Uspokajanie zdenerwowanego rozmówcy za pomocą mechanizmu akceptacji
- Jak wyrażać emocje i potrzeby bez eskalowania napięcia
- Udzielanie i przyjmowanie informacji zwrotnej w trudnych sytuacjach - feedback
Techniki rozwiązywania konfliktów w zespole
- Model rozwiązywania konfliktu: diagnoza – rozmowa – rozwiązanie – wdrożenie
- Zasady prowadzenia rozmowy mediacyjnej w zespole
- Praca na faktach, a nie opiniach – jak oddzielić emocje od problemu
- Poszukiwanie rozwiązań typu „wygrana – wygrana”
Ćwiczenia praktyczne i symulacje
- Analiza przypadków konfliktów zespołowych (realne sytuacje uczestników)
- Odgrywanie scenek mediacyjnych z udziałem „lidera” i „członków zespołu”
- Analiza zachowań, omówienie efektywności zastosowanych strategii
- Dyskusja i wspólne wypracowanie dobrych praktyk komunikacyjnych
Budowanie kultury współpracy i zaufania w zespole
- Znaczenie otwartości, wzajemnego szacunku i odpowiedzialności
- Wzmacnianie współpracy poprzez wspólne wartości i cele
- Plan działań wzmacniających relacje i prewencję konfliktów
Charakterystyka szkolenia:
Całość kursu opiera się na przedstawieniu teoretycznych zagadnień, do których przygotowane są praktyczne ćwiczenia i przykłady z życia wzięte, które uczestnicy wykonują pod okiem prowadzącego. Dzięki temu wiedza teoretyczna jest bezpośrednio stosowana w praktyce.
W trakcie trwania szkolenia przewidziane są przerwy, które nie są wliczone w czas trwania szkolenia. Godziny trwania szkolenia liczone są w godzinach dydaktycznych - 8 godzin (1 godzina=45 minut).
Usługa będzie realizowana w formie zdalnej w czasie rzeczywistym
Warunki otrzymania zaświadczenia o ukończeniu szkolenia/ walidacja szkolenia przeprowadzona przez wskazaną osobę, należy:
1. Minimalna frekwencja Uczestnika na poziomie 80% czasu trwania szkolenia (wygenerowany raport z logowania podczas szkolenia na platformie) oraz
2. Uzyskanie co najmniej 70% możliwych poprawnych odpowiedzi w teście wiedzy- ocena testu przez walidatora po szkoleniu.
Walidacja odbędzie się na podstawie testu wiedzy zawierającego pytania zamknięte jednokrotnego wyboru, pytania otwarte dotyczące opisu danego procesu komunikacyjnego oraz pytania otwarte wymagające dłuższej odpowiedzi typu case study i przygotowania schematu rozmowy na danych przykładzie.
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 9 Istota i znaczenie konfliktu w zespole | Prowadzący Natalia Tatarczuch | Data realizacji zajęć 18-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 09:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 9 Diagnozowanie konfliktu | Prowadzący Natalia Tatarczuch | Data realizacji zajęć 18-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:45 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 9 Style reagowania w konflikcie | Prowadzący Natalia Tatarczuch | Data realizacji zajęć 18-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 9 Przerwa (nie wliczona w czas trwania usługi) | Prowadzący Natalia Tatarczuch | Data realizacji zajęć 18-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 9 Komunikacja w sytuacjach napięcia | Prowadzący Natalia Tatarczuch | Data realizacji zajęć 18-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 9 Techniki rozwiązywania konfliktów w zespole | Prowadzący Natalia Tatarczuch | Data realizacji zajęć 18-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 9 Przerwa (nie wliczona w czas trwania usługi) | Prowadzący Natalia Tatarczuch | Data realizacji zajęć 18-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 13:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 9 Ćwiczenia praktyczne i symulacje; Budowanie kultury współpracy i zaufania w zespole | Prowadzący Natalia Tatarczuch | Data realizacji zajęć 18-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:45 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 9 Walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 18-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 00:30 |
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 1 400,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 1 400,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 175,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 175,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Natalia Tatarczuch
Specjalizuje się w tematyce zarządzania emocjami, komunikacji interpersonalnej, asertywności, udzielania konstruktywnego feedbacku, rozwiązywania konfliktów oraz pracy z trudnym klientem. Jej szkolenia łączą solidne podstawy psychologiczne z praktycznym podejściem do realiów biznesowych, wspierając uczestników w rozwijaniu samoświadomości, odporności emocjonalnej i efektywnej komunikacji.
W swojej pracy łączy autentyczność z głębokim zrozumieniem kontekstu organizacyjnego. Jej szkolenia są zawsze dostosowane do realnych potrzeb uczestników i konkretnych wyzwań, z jakimi mierzą się zespoły. Współpracowała m.in. z firmami Polskie Zakłady Lotnicze Sp. z o.o., Inter Cars S.A., Tauron Polska Energia.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy otrzymają materiały szkoleniowe w postaci skryptu w wersji elektronicznej, prezentacji multimedialnych podczas szkolenia oraz zaświadczenie ukończenia szkolenia.
Informacje dodatkowe
Usługa świadczona z dofinansowaniem wyższym lub równym 70% wartości szkolenia, podlega zwoinieniu z podatku VAT na podstawie: art. 43 ust. 1 pkt 29 lit. c ustawy o VAT
Usługa rozwojowa nie jest świadczona przez podmiot pełniący funkcję Operatora lub Partnera Operatora w danym projekcie PSF lub w którymkolwiek Regionalnym Programie lub FERS albo przez podmiot powiązany z Operatorem lub Partnerem kapitałowo lub osobowo.
Cena usługi nie obejmuje kosztów niezwiązanych bezpośrednio z usługa rozwojową, w szczególności kosztów środków trwałych przekazywanych Uczestnikom/-czkom projektu, kosztów dojazdu i zakwaterowania
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Platforma /rodzaj komunikatora, za pośrednictwem którego prowadzona będzie usługa - Platforma Zoom (https://zoom-video.pl/) Podstawą do rozliczenia usługi jest wygenerowanie z systemu raportu, umożliwiającego identykację wszystkich uczestników oraz zastosowanego narzędzia. Wymagania sprzętowe: Minimalne wymagania sprzętowe, jakie musi spełniać komputer Uczestnika lub inne urządzenie do zdalnej komunikacji - komputer, laptop lub inne urządzenie z dostępem do internetu Minimalne wymagania dotyczące parametrów łącza sieciowego, jakim musi dysponować Uczestnik - minimalna prędkość łącza: 512 KB/sek Niezbędne oprogramowanie umożliwiające Uczestnikom dostęp do prezentowanych treści i materiałów - komputer, laptop lub inne urządzenie z dostępem do internetu. Nie ma potrzeby instalowania specjalnego oprogramowania. Okres ważności linku umożliwiającego uczestnictwo w spotkaniu on-line - od momentu rozpoczęcia szkolenia do momentu zakończenia szkolenia Potrzebna jest zainstalowana najbardziej aktualna ocjalna wersja jednej z przeglądarek: Google Chrome, Mozilla Firefox, Safari, Edge lub Opera. Procesor dwurdzeniowy 2GHz lub lepszy (zalecany czterordzeniowy); 2GB pamięci RAM (zalecane 4GB lub więcej); System operacyjny taki jak Windows 8 (zalecany Windows 10), Mac OS wersja 10.13 (zalecana najnowsza wersja), Linux, Chrome OS. Łącze internetowe o minimalnej przepustowości do zapewnienia transmisji dźwięku 512Kb/s, zalecane min. 2 Mb/s oraz min. 1 Mb/s do zapewnienia transmisji łącznie dźwięku i wizji, zalecane min. 2,5 Mb/s.
Podczas szkolenia wymagane jest by uczestnicy mieli czynną i włączoną kamerę.