Kurs umiejętności zawodowych Opiekun Dziecięcy - kurs kończy się egzaminem ICVC- Małopolski Pociąg do Kariery - sezon I
Kurs umiejętności zawodowych Opiekun Dziecięcy - kurs kończy się egzaminem ICVC- Małopolski Pociąg do Kariery - sezon I
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Zdrowie publiczne
- Identyfikatory projektówMałopolski Pociąg do kariery
- Grupa docelowa usługi
Usługa adresowana także dla Uczestników Projektu Małopolski Pociąg do Kariery - sezon 1 oraz dla Uczestników projektu Nowy Start w Małopolsce z EURESem. Szkolenie skierowana jest również dla osób nie posiadających doświadczenia w pracy opiekuna dziecięcego a dążące do nabycia kwalifikacji w tym zawodzie, a także dla osób pracujących jako opiekun dziecięcy w firmach prywatnych, instytucjach państwowych, organizacjach pozarządowych i innych podmiotach gospodarczych - m.in. żłobkach, przedszkolach, klubach malucha. Kurs skupia się na zapewnieniu bezpiecznego i zdrowego środowiska dla dzieci. Uczestnicy dowiadują się o podstawowych zasadach pierwszej pomocy, higieny, żywienia oraz sposobach minimalizowania ryzyka wypadków i zachorowań.
- Minimalna liczba uczestników4
- Maksymalna liczba uczestników12
- Data zakończenia rekrutacji25-01-2026
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi55
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat ICVC - SURE (Standard Usług Rozwojowych w Edukacji): Norma zarządzania jakością w zakresie świadczenia usług rozwojowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa "Kurs umiejętności zawodowych Opiekun Dziecięcy - kurs kończy się egzaminem ICVC- Małopolski Pociąg do Kariery - sezon I" przygotowuje do samodzielnej opieki nad dzieckiem przy wykorzystaniu zaleceń dietetycznych dla dzieci, pedagogiki czasu wolnego, gier i zabaw z metodyką.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Rozróżnia etapy rozwoju psychomotorycznego dziecka odurodzenia do trzech lat | Kryteria weryfikacji Wskazuje miesiące życia, w których dziecko osiąga poszczególne umiejętności motoryczne | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Opisuje cechy charakterystyczne każdego etapu rozwoju psychomotorycznego | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Wyjaśnia zasady prawidłowej higieny jamy ustnej dziecka wposzczególnych okresach rozwoju | Kryteria weryfikacji Określa wiek, od którego należy rozpocząć higienę jamy ustnej dziecka | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Opisuje procedury pielęgnacji zębów dostosowane do wieku dziecka | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Charakteryzuje przeciwwskazania do karmienia naturalnegowynikające ze stanu zdrowia matki | Kryteria weryfikacji Wymienia choroby matki bezwzględnie wykluczające karmienie naturalne | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Wyjaśnia powody, dla których określone schorzenia matki zagrażają zdrowiu niemowlęcia | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Klasyfikuje zabawy dziecięce ze względu na ich rodzaj, funkcjei wychowawcze znaczenie | Kryteria weryfikacji Rozróżnia zabawy ruchowe, konstrukcyjne, role i sensomotoryczne | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Opisuje cele edukacyjne i rozwojowe poszczególnych typów zabaw | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Organizuje zabawy grupowe wspierające integrację społeczną iprzeciwdziałające izolacji dziecka | Kryteria weryfikacji Dobiera zabawy grupowe adekwatne do wieku i potrzeb rozwojowych dziecka | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Planuje przebieg zabawy uwzględniający aktywny udział wszystkich uczestników | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Przeprowadza zabawy pantomimiczne pozwalające dzieciomwyrażać zadania poprzez ruch | Kryteria weryfikacji Instruuje dziecko w zakresie wykonywania ruchu ilustrującego określone zadanie | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Obserwuje i wspiera dzieci w twórczym wyrażaniu się ruchem | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Zastosowuje metodę doświadczeń w celu kształtowaniasamodzielności i umiejętności dziecka | Kryteria weryfikacji Organizuje eksperyment umożliwiający dziecku nabywanie wiedzy poprzez bezpośrednie doświadczenie | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Zachęca dziecko do zaobserwowania, analizy i wyciągnięcia wniosków z zabawy | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Dobiera materiały przyrodnicze do twórczych ćwiczeńplastycznych i technicznych | Kryteria weryfikacji Wybiera elementy przyrodnicze dostosowane do możliwości i zainteresowań dziecka | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Wykorzystuje materiały do uatrakcyjnienia zajęć plastycznych związanych z tematyką | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Buduje zaufanie i bezpieczeństwo emocjonalne dzieckapodczas adaptacji do nowego środowiska | Kryteria weryfikacji Stosuje strategie skracania czasu pobytu w pierwszych dniach adaptacji dziecka | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Zapewnia dziecku stałą opiekę i emocjonalne wsparcie zmniejszające lęk | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Stosuje techniki terapeutyczne wspierające dziecko w radzeniusobie z lękami i stresem | Kryteria weryfikacji Wykorzystuje bajki terapeutyczne dostosowane do konkretnych obaw dziecka | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Obserwuje zmianę stanu emocjonalnego dziecka po zastosowaniu technik wspierających | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Wykazuje empatię, cierpliwość i kulturę osobistą wcodziennych interakcjach z dziećmi | Kryteria weryfikacji Reaguje z empatią na potrzeby i emocje każdego dziecka w grupie | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Przestrzega zasad odpowiedzialności zawodowej i dbałości o estetykę pracy | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Planuje i organizuje pracę w sposób zapewniającybezpieczeństwo i wygodę dziecka | Kryteria weryfikacji Dostosowuje zabawy i aktywności do indywidualnych potrzeb każdego dziecka | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Zarządza czasem pracy aby realizować zabawy bez pośpiechu i w przyjaznej atmosferze | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Inne kwalifikacje
Uznane kwalifikacje
Informacje
- Podstawa prawna dla Podmiotów / kategorii Podmiotówuprawnionych do wydawania dokumentów potwierdzających uzyskanie kwalifikacji, w tym w zawodzie
- Nazwa Podmiotu prowadzącego walidacjęICVC Certyfikacja Sp. z o.o.
- Podmiot prowadzący walidację jest zarejestrowany w BURTak
- Nazwa Podmiotu certyfikującegoICVC Certyfikacja Sp. z o.o.
- Podmiot certyfikujący jest zarejestrowany w BURTak
Program
Program
Ramowy program usługi:
Dzień 1.
- Podstawowa wiedza na temat rozwoju psychicznego i somatycznego dziecka w różnych okresach jego życia
Dzień 2.
- Poznanie aspektów rozwojowych wieku dziecięcego
Dzień 3.
- Zapoznanie z rozwojem: mowy, myślenia, wyobraźni i pamięci u dzieci
- Poznanie ilościowych i jakościowych przemian poszczególnych funkcji i właściwości psychicznych w różnych okresach życia dziecka
Dzień 4.
- Zasady oceny i obserwacji rozwoju motoryki u dzieci.
- Wiedza z zakresu rozwoju mowy: sytuacyjnej, konkretno-wyobrażeniowej, abstrakcyjnej
Dzień 5.
- Zagadnienia związane z analizą i syntezą myślową oraz procesami porównania
Dzień 6.
- Rola rozwoju moralno-społecznego w życiu dziecka
Dzień 7.
- Poznanie rozwoju mowy: sytuacyjnej, konkretno-wyobrażeniowej, abstrakcyjnej
Dzień 8
- Rola zabawy w rozwoju dziecka, umiejętność doboru właściwych zabaw do wieku dziecka
Dzień 9.
- Metody wszechstronnego rozwoju dziecka
- Wiedza z zakresu rozwoju aktywności ruchowej u dzieci
Dzień 10.
- Poznanie rozwoju aktywności ruchowej u dzieci
- Zagadnienia związane z sprawnością i koordynacją ruchów rąk
Dzień 11.
- Poznanie właściwej organizacji czasu pracy oraz zabaw dobranych do wieku dziecka
- Egzamin zawodowy ICVC
Warunki organizacyjne dla przeprowadzenia usługi:
- maksymalna liczba Uczestników/czek kursu: 12
- 12 stanowisk warsztatowych: każdy z Uczestników/czek posiada własne stanowisko warsztatowe wyposażone w wszystkie narzędzia potrzebne do pracy na stanowisku opiekun dziecięcy.
Obowiązkowe dla każdego uczestnika jest uczestnictwo w zajęciach (dopuszczalne jest 20% nieobecności).
Usługa szkoleniowa będzie realizowana w formie zajęć teoretycznych i praktycznych.
Zajęcia teoretyczne: 40
Zajęcia praktyczne: 15
Usługa realizowana jest w godzinach dydaktycznych, przez godzinę kursu rozumie się 45 min dydaktycznych. Na każdą godzinę kursu przewidziane jest proporcjonalnie 15 min przerwy. Przerwy ustalane są elastycznie jednak nie mniej niż 15 min na każde 2 godziny. Zapewniona jest przerwa 45 min w przypadku zajęć trwających powyżej 6 godzin.
Czas trwania jednego modułu/zjazdu nie przekracza 5 następujących po sobie dni. Czas trwania zajęć łącznie z przerwami nie przekracza 8 godzin zegarowych w ciągu jednego dnia. W trakcie zajęć zaplanowane są regularne przerwy w ilości nie mniejszej niż 15 minut na 2 godziny zegarowe.
Przerwy kawowe oraz obiadowe nie są wliczane w czas trwania usługi.
Praktyczne umiejętności:
Program kursu nastawiony jest na praktyczne ćwiczenia i studia przypadków, co pozwala uczestnikom na zastosowanie zdobytej wiedzy w realnych sytuacjach. Praktyczne podejście gwarantuje, że uczestnicy będą gotowi do efektywnej pracy od razu po ukończeniu usługi.
Weryfikacja efektów uczenia się:
Po zakończeniu usługi zostanie przeprowadzony zewnętrzny proces walidacji oraz certyfikacji. Walidację przeprowadza jednostka zewnętrzna: ICVC Certyfikacja Sp. z o.o. z siedzibą ul. Dźwigowa 3/3, 02- 437 Warszawa. Walidacja obejmuje każdego uczestnika usługi i odbywa się stacjonarnie w ostatnim dniu kursu.
Po zakończeniu usługi rozwojowej Uczestnik otrzyma zaświadczenie o ukończeniu kursu oraz certyfikat o zdanym egzaminie.
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. | |||||
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 4 950,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 4 950,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 90,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 90,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt walidacji brutto | Cena 50,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt walidacji netto | Cena 50,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt certyfikowania brutto | Cena 200,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt certyfikowania netto | Cena 200,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Małgorzata Wypych
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy otrzymują pakiet edukacyjny: teczka, zeszyt, długopis, książka oraz materiały przygotowane przez wykładowców. Trener będzie opracowywał i przekazywał uczestnikom materiały ilustrujące prowadzone wykłady, tj. prezentacje, konspekty, ćwiczenia, druki itp.
Materiały zawierają podsumowanie treści szkolenia i odwołania do źródeł wiedzy, na których zostały oparte, z poszanowaniem praw autorskich. Ponad to materiały każdorazowo są dostosowane do poziomu wiedzy uczestników oraz potrzeb związanych z ewentualnymi niepełnosprawnościami.
Informacje dodatkowe
Usługa adresowana także dla Uczestników Projektu Małopolski Pociąg do Kariery - Sezon 1 oraz dla Uczestników Projektu Nowy Start w Małopolsce z EURESem. Usługa o charakterze szkoleniowym, zakończona egzaminem zawodowym oraz wydaniem stosownego certyfikatu i zaświadczenia o ukończeniu szkolenia.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi