Zielone kompetencje fizjoterapeuty: USG i zrównoważona fizjoterapia- kurs rozwijający
Zielone kompetencje fizjoterapeuty: USG i zrównoważona fizjoterapia- kurs rozwijający
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Medycyna
- Grupa docelowa usługi
Grupę docelową usługi stanowią:
- fizjoterapeuci/osteopaci/lekarze/pielęgniarki
- studenci kierunków fizjoterapia/osteopatia
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników30
- Data zakończenia rekrutacji09-01-2026
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Przygotowanie do samodzielnej oceny USG dysfunkcji narządu ruchu zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju w oparciu o wystandaryzowany, międzynarodowy protokół badania i oceny czynnościowej OMPT. Szkolenie uwzględnia ocenę nowych struktur nie ujętych w programie podstawowym i kończy się zdobyciem kwalifikacji : Specjalista ds. obsługi USG. Przygotowuje także uczestnika do wdrażania zrównoważonych praktyk w fizjoterapii zgodnie z GreenComp oraz jest zgodne z RSI WSL 2030 i PRT WSL 2019–2030.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik przeprowadza samodzielnie badanie ultrasonografi czne | Kryteria weryfikacji Identyfikuje podstawowe struktury anatomiczne (mięśnie, ścięgna,więzadła, kości, nerwy) | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji Ocenia funkcjonalne narządy ruchu przy pomocy USG | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji Identyfikuje patologie narządu ruchu w różnych obszarach (stawy: skokowy, kolanowy, biodrowy, barkowy, łokciowy, nadgarstkowy) | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Efekty uczenia się Uczestnik Interpretuje samodzielnie obraz USG | Kryteria weryfikacji Rozpoznaje artefakty występujące podczas obrazowania | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji Analizuje i interpretuje obraz ultrasonograficzny w kontekście klinicznym | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Efekty uczenia się Uczestnik samodzielnie tworzy plan terapeutyczny | Kryteria weryfikacji Opracowuje terapię w oparciu o wyniki badania USG | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Wykorzystuje sonofeedback w terapii fizjoterapeutycznej | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Uczestnik stosuje zasady zrównoważonego zarządzania zasobami w gabinecie fizjoterapeutycznym .GreenComp: Obszar 3, Kompetencja3.2: Zdolność przystosowania się | Kryteria weryfikacji Ocenia zużycie energii urządzeń USG i proponuje sposoby jego optymalizacji | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Uczestnik minimalizuje odpady i wdraża recykling w pracy z USGGreenComp: 1.Obszar 2, Kompetencja 2.1: Myślenie systemowe 2. Obszar 4, Kompetencja 4.3:Indywidualna inicjatywa | Kryteria weryfikacji Rozpoznaje rodzaje odpadów w tym medycznych, minimalizuje ich wpływ na środowisko poprzez właściwą utylizację | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji Organizuje stanowiska recyklingowe na różne rodzaje odpadów w gabinecie oraz je odpowiednio segreguje | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Efekty uczenia się Uczestnik promuje świadomość ekologiczną wśród pacjentów i współpracownikówGreenComp : 1. Obszar 2, Kompetencja 2.2: Myślenie krytyczne 2. Obszar 4, Kompetencja 4.2:Wspólne działanie | Kryteria weryfikacji Informuje pacjentów i współpracowników o znaczeniu ekologicznych praktyk w diagnostyce i rehabilitacji | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Zachęca zespół do stosowania energooszczędnych urządzeń oraz redukcji zużycia wody oraz segregacji odpadów | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Inne kwalifikacje
Uznane kwalifikacje
Informacje
- Podstawa prawna dla Podmiotów / kategorii Podmiotówuprawnione do realizacji procesów walidacji i certyfikowania na mocy innych przepisów prawa
- Nazwa Podmiotu prowadzącego walidacjęFUNDACJA MY PERSONALITY SKILLS
- Podmiot prowadzący walidację jest zarejestrowany w BURTak
- Nazwa Podmiotu certyfikującegoFUNDACJA MY PERSONALITY SKILLS
- Podmiot certyfikujący jest zarejestrowany w BURTak
Dodatkowe pliki
Program
Program
Realizacja szkolenia
Szkolenie będzie realizowane według przelicznika godzin dydaktycznych:
1 godzina szkoleniowa = 45 minut
Szkolenie oparte jest na jednostkach dydaktycznych, co może powodować różnice między łączną liczbą godzin podaną w polu „Liczba godzin usługi” a czasem wykazanym w szczegółowym harmonogramie.
Przerwy nie są wliczane w czas usługi rozwojowej.
80% czasu trwania szkolenia stanowią zajęcia praktyczne, co umożliwia uczestnikom zdobycie realnych umiejętności i doświadczenia w wykonywaniu zabiegów.
Podział godzin szkoleniowych:
godzin praktycznych: 13 godzin dydaktycznych
godzin teoretycznych: 3 godziny dydaktyczne
Walidacja kompetencji
Walidacja prowadzona będzie przez inną osobę niż prowadzący szkolenie i jest wliczona w czas trwania usługi.
Sposób walidacji (godz. 16:30 – 17:15) - Dzień II :
1.Obserwacja w warunkach symulowanych – uczestnicy w parach realizują scenariusze z poleceniami (np. omówienie budowy aparatu USG, przeprowadzenie badania USG jamy brzusznej i opis obrazu).
2. Nagranie zadania – każda osoba wykonuje swoje zadanie , druga osoba nagrywa telefonem. Po zakończeniu nagrania uczestnicy wysyłają pliki na wskazany adres e-mail.
3.Test teoretyczny – po wysłaniu nagrań uczestnicy przystępują do testu sprawdzającego wiedzę teoretyczną.
Warunki szkolenia
Organizator zapewnia w pełni wyposażoną salę szkoleniową, umożliwiającą realizację zajęć.
Materiały dydaktyczne:
Materiały, sprzęt i akcesoria potrzebne do pracy,
Ekologiczne preparaty niezbędne do wykonania zabiegu.
Organizacja pracy podczas szkolenia:
Szkolenie przeprowadzane jest w formie warsztatowej.
Grupy maksymalnie 4-osobowe.
Szkolenie wpisuje się w cele SDG (Sustainable Development Goals):
SDG 3: Dobre zdrowie i dobrostan
Promowanie zdrowia fizycznego i psychicznego pacjentów poprzez rozwój umiejętności poprawiających jakość terapii.
SDG 6: Czysta woda i warunki sanitarne
Odpowiedzialne zarządzanie zasobami wodnymi i zapewnienie higienicznych warunków w placówkach fi zjoterapeutycznych.
SDG 12: Odpowiedzialna konsumpcja i produkcja
Wybór ekologicznych materiałów w gabinetach fizjoterapeutycznych i minimalizacja odpadów, wspierając zrównoważone praktyki.
Zakres szkolenia oraz kompetencje uczestników są zgodne z bazą danych
ESCO oraz GreenComp, opracowanymi przez Komisję Europejską.
Dzień 1 ( czas trwania szkolenia razem z przerwami : 7 godzin , 15 minut – godziny zegarowe)
( czas trwania szkolenia bez przerw : 8 godzin dydaktycznych )
Moduł nr 1 - Zrównoważony rozwój w fizjoterapii ( 10:00-11:30)
Powitanie uczestników i przedstawienie etapów szkolenia.
Omówienie celów szkolenia oraz zielonych kompetencji zgodnych z klasyfikacją ESCO oraz GreenComp.
Przeprowadzenie pre-testów weryfikujących poziom początkowy uczestników.
Wykład i debata o sprawiedliwości pokoleniowej oraz wdrażaniu ekologicznych praktyk w terapii i zarządzaniu gabinetem zgodnie z celami SDG.
Uczestnicy podczas modułu nabędą następujące kompetencje ( zgodnie z GreenComp) :
Wykład : Obszar 1, Kompetencja 1.1: Refleksja nad wartością zrównoważonego rozwoju
Debata : Obszar 1, Kompetencja 1.2: Wspieranie uczciwości
Debata : Obszar 2, Kompetencja 2.2:Myślenie krytyczne
I przerwa kawowa ( 11:30 – 11:45) - Nie wliczana w czas trwania usługi
Moduł nr 2 - Kolano- przeprowadzania badania ultrasonograficznego w fizjoterapii z uwzględnieniem koncepcji zrównoważonego rozwoju(11:45–13:15)
Anatomia ultrasonograficzna, diagnostyka i patologie stawu kolanowego — wprowadzenie, demonstracja, zajęcia i ćwiczenia praktyczne. Szczegółowe badanie łąkotek w projekcjach podłużnych tylno-bocznej i tylno-przyśrodkowej, z omówieniem kryteriów obrazowych oraz bezpapierowa- cyfrowa dokumentacja wyniku
Uczestnicy podczas modułu nabędą następujące kompetencje ( zgodnie z GreenComp) : Energooszczędne ustawienia aparatu, racjonalne wykorzystanie materiałów jednorazowych, cyfrowa dokumentacja wyniku badania — Obszar 3, kompetencja 3.2: Zdolność przystosowania się.
Przerwa obiadowa ( 13:15-14:00) - Nie wliczana w czas trwania usługi
Moduł nr 3 -Anatomia ultrasonograficzna, diagnostyka oraz patologie stawu skokowego — omówienie i demonstracja energooszczędnych ustawień i technik pracy z aparatem stosowanych w diagnostyce fizjoterapeutycznej. USG ścięgna Achillesa: wprowadzenie, demonstracja, zajęcia i ćwiczenia praktyczne. Zasady prawidłowej utylizacji odpadów medycznych po badaniu USG, w tym segregacja i recykling materiałów eksploatacyjnych. (14:00-15:30)
Uczestnicy podczas modułu nabędą następujące kompetencje ( zgodnie z GreenComp) :
Segregacja i recykling :Obszar 2, Kompetencja 2.1: Myślenie systemowe
II przerwa kawowa (15:30-15:45)- Nie wliczana w czas trwania usługi
Moduł nr 4 - Anatomia ultrasonograficzna, diagnostyka oraz patologie stawu biodrowego — omówienie i demonstracja energooszczędnych technik ultrasonograficznych stosowanych w diagnostyce fizjoterapeutycznej. USG stawu biodrowego: wprowadzenie, demonstracja, zajęcia i ćwiczenia praktyczne.(15:45-17:15)
Zasady prawidłowej utylizacji odpadów medycznych po badaniu USG, w tym segregacja i recykling materiałów eksploatacyjnych.
Uczestnicy podczas modułu nabędą następujące kompetencje ( zgodnie z GreenComp) :
Segregacja i recykling :Obszar 2, Kompetencja 2.1: Myślenie systemowe
Dzień 2 ( czas trwania szkolenia razem z przerwami : 7 godzin , 15 minut – godziny zegarowe)
( czas trwania szkolenia bez przerw : 8 godzin dydaktycznych )
Moduł nr 5 - Zastosowanie zielonej terapii Sonofeedback z wykorzystaniem naturalnego otoczenia jako elementu rehabilitacji ( 10:00-11:30)
Zajęcia w terenie, podczas których fizjoterapeuta ocenia wykonywanie ćwiczeń propriocepcji, kontroli ruchu i stabilizacji pacjenta. W terapii wykorzystywane są naturalne bodźce, obserwacja przyrody, które pomagają poprawić świadomość ciała i ruchu. Dodatkowo uczestnicy mają możliwość zangażować się w proekologiczną aktywność – zbieranie drobnych śmieci podczas spaceru, co wzmacnia świadomość ekologiczną. W kolejnym etapie, już w warunkach sali szkoleniowej, uczestnicy analizują efekty terapii z wykorzystaniem sonofeedback – monitorując i oceniając aktywność mięśniową oraz kontrolę motoryczną z użyciem USG. Dzięki temu możliwe jest świadome łączenie praktyki terenowej z diagnostyką obrazową, co wzbogaca proces terapeutyczny i umożliwia holistyczne podejście do pacjenta .
Uczestnicy podczas modułu nabędą następujące kompetencje( zgodnie z GreenComp) :
Zajęcia w terenie: Obszar 1, Kompetencja 1.3: Propagowanie przyrody
Zbieranie drobnych śmieci podczas spaceru: Obszar 4, Kompetencja 4.3: Indywidualna inicjatywa
Zbieranie drobnych śmieci podczas spaceru: Obszar 4, Kompetencja 4.2: Wspólne działanie
I przerwa kawowa ( 11:30 – 11:45)- Nie wliczana w czas trwania usługi
Moduł nr 6 (11:45-13:15)
Anatomia ultrasonograficzna, diagnostyka oraz patologie stawów obręczy barkowej i stawu ramiennego oraz nadgarstkowego— Elementy badania neurodynamicznego (ND) pod kontrolą USG: ocena przesuwalności traktów nerwowych (np. nerwu pośrodkowego w kanale nadgarstka) omówienie i demonstracja energooszczędnych technik ultrasonograficznych stosowanych w diagnostyce fizjoterapeutycznej; wprowadzenie, demonstracja, zajęcia i ćwiczenia praktyczne. Zasady prawidłowej utylizacji odpadów medycznych po badaniu USG, w tym segregacja i recykling materiałów eksploatacyjnych. Minimalizacja zużycia jednorazowych materiałów medycznych
Uczestnicy podczas modułu nabędą następujące kompetencje ( zgodnie z GreenComp) :
Minimalizacja zużycia jednorazowych materiałów medycznych: Obszar 2, Kompetencja 2.3: Formułowanie problemów
Świadome i efektywne wykorzystanie zasobów: Obszar 4, Kompetencja 4.3: Indywidualna inicjatywa
Przerwa obiadowa ( 13:15-14:00)- Nie wliczana w czas trwania usługi
Moduł nr 7 - Diagnostyka oraz patologie stawu łokciowego -wprowadzenie, demonstracja, zajęcia praktyczne, ćwiczenia praktyczne- statyczna i dynamiczna ocena nerwu łokciowy w rowku/bruździe nerwu łokciowego („zespół rowka nerwu łokciowego / niestabilność”)z wykorzystaniem materiałów higieniczno-kosmetycznych przyjaznych środowisku ( 14:00-15:30 )
Uświadamianie pacjenta o zaletach stosowania proekologicznych rozwiązań zarówno podczas zabiegu, jak i w rehabilitacji oraz codziennym życiu, wspierając tym samym kształtowanie świadomej, proekologicznej postawy.
Uczestnicy podczas modułu nabędą następujące kompetencje ( zgodnie z GreenComp) :
Uświadamianie pacjentów o korzyściach proekologicznych rozwiązań : Obszar 2, Kompetencja 2.2: Myślenie krytyczne
Wspieranie kształtowania proekologicznej postawy zarówno w terapii, jak i w życiu codziennym pacjenta : Obszar 4, Kompetencja 4.2: Wspólne działanie
II przerwa kawowa (15:30-15:45)- Nie wliczana w czas trwania usługi
Moduł nr 8 - Projektowanie ekologicznego miejsca pracy fizjoterapeuty (15:45-16:30)
Warsztaty praktyczne dotyczące organizacji gabinetu zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju. Uczestnicy poznają sposoby minimalizacji zużycia energii i wody, redukcji odpadów medycznych oraz wyboru ekologicznych materiałów i technologii. Uczestnicy poznają metody przeprowadzania mini-audytu gabinetu (energia, woda, odpady, materiały).Zajęcia zakończone podsumowującym quizem ekologicznym, sprawdzającym zdobytą wiedzę.
Uczestnicy podczas modułu nabędą następujące kompetencje ( zgodnie z GreenComp) : Praktyki związane z ekologiczną organizacją przestrzeni pracy, jak i świadomość zmian w kierunku bardziej proekologicznych rozwiązań w branży fizjoterapeutycznej :Obszar 4, Kompetencja 4.1: Sprawczość polityczna
Projektowanie gabinetu fizjoterapeutycznego zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju: Obszar 1, Kompetencja 1.3: Propagowanie przyrody
Dobór ekologicznych materiałów, technologii oraz sposobów minimalizacji zużycia zasobów:Obszar 2, Kompetencja 2.2: Myślenie krytyczne
Quiz ekologiczny : Obszar 2, Kompetencja 2.2: Myślenie krytyczne
Walidacja - Obserwacja działań w warunkach symulowanych
Egzamin - Test teoretyczny , zewnętrzna firma
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 15 Moduł 1 | Prowadzący Paweł Hajdasz | Data realizacji zajęć 17-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 15 1 przerwa kawowa ( Nie wliczona w czas trwania usługi) | Prowadzący Adrian Kużdżał | Data realizacji zajęć 17-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 11:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 15 Moduł 2 | Prowadzący Adrian Kużdżał | Data realizacji zajęć 17-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 11:45 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 15 Przerwa obiadowa ( Nie wliczona w czas trwania usługi) | Prowadzący Adrian Kużdżał | Data realizacji zajęć 17-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:15 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 15 Moduł 3 | Prowadzący Adrian Kużdżał | Data realizacji zajęć 17-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 15 2 przerwa kawowa ( Nie wliczona w czas trwania usługi) | Prowadzący Adrian Kużdżał | Data realizacji zajęć 17-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 15:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 15 Moduł 4 | Prowadzący Adrian Kużdżał | Data realizacji zajęć 17-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 15:45 | Godzina zakończenia 17:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 15 Moduł 5 | Prowadzący Adrian Kużdżał | Data realizacji zajęć 18-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 15 1 przerwa kawowa ( Nie wliczona w czas trwania usługi ) | Prowadzący Adrian Kużdżał | Data realizacji zajęć 18-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 11:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 15 Moduł 6 | Prowadzący Adrian Kużdżał | Data realizacji zajęć 18-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 11:45 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 15 Przerwa obiadowa ( Nie wliczona w czas trwania usługi) | Prowadzący Adrian Kużdżał | Data realizacji zajęć 18-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:15 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 15 Moduł 7 | Prowadzący Adrian Kużdżał | Data realizacji zajęć 18-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 15 2 przerwa kawowa ( Nie wliczona w czas trwania usługi) | Prowadzący Adrian Kużdżał | Data realizacji zajęć 18-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 15:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 15 Moduł 8 | Prowadzący Paweł Hajdasz | Data realizacji zajęć 18-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 15:45 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 15 Egzamin | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 18-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 16:30 | Godzina zakończenia 17:15 | Liczba godzin 00:45 |
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 4 800,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 4 800,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 300,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 300,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt walidacji brutto | Cena 10,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt walidacji netto | Cena 10,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt certyfikowania brutto | Cena 153,75 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt certyfikowania netto | Cena 153,75 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Paweł Hajdasz
Adrian Kużdżał
Jako nauczyciel akademicki w Instytucie Fizjoterapii na Wydziale Medycznym Uniwersytetu Rzeszowskiego i Krakowskiej Wyższej Szkole Promocji Zdrowia, propaguje proekologiczne podejście do diagnostyki USG i zarządzania zasobami.
W 2023 roku ukończył szkolenie: Jak organizować miejsce pracy zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju. W 2023 roku Kompetencje zielone – jak działać ekologicznie i odpowiedzialnie. W 2024 roku : Eko-kompetencje w pracy i życiu codziennym- Recykling, oszczędność zasobów i odpowiedzialna konsumpcja w praktyce. W 2024 roku organizował warsztaty z zielonych kompetencji i utylizacji odpadów medycznych.
Od 2018 roku prowadzi szkolenia z USG dla fizjoterapeutów, koncentrując się na precyzyjnej diagnostyce z wykorzystaniem sonofeedback oraz zrównoważonych praktykach gdzie wdraża wiedzę z zakresu zrównoważonego rozwoju i gospodarki obiegu zamkniętego, obejmując: redukcję śladu węglowego, efektywne zarządzanie zasobami, proekologiczne praktyki oraz rozwój zielonych kompetencji w fizjoterapii.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnikom zostaną przekazane materiały dydaktyczne w postaci skryptu w wersji rozszerzonej wysyłanego na adres mailowy, oraz skryptu w wersji drukowanej , materiały do pracy podczas warsztatów , ankiety oraz testy.
Uzasadnienie powiązania zakresu szkolenia z RSI WSL 2030 i PRT WSL 2019–2030
Regionalna Strategia Innowacji Województwa Śląskiego 2030 – „Inteligentne Śląskie”, w ramach Inteligentnej Specjalizacji „Medycyna”, w grupie technologii:
Technologie inżynierii medycznej
Podgrupa technologii : urządzenia do aktywnej diagnostyki, terapii i rehabilitacji
Ultrasonografia (USG) stanowi technologię inżynierii medycznej wykorzystywaną w procesie aktywnej diagnostyki i rehabilitacji, a więc bezpośrednio wpisuje się w ten obszar technologiczny.
Program Rozwoju Technologii Województwa Śląskiego na lata 2019–2030
Wśród priorytetowych kierunków rozwoju wskazuje „technologie dla medycyny (ochrony zdrowia)”:
- Technologie, urządzenia i wyroby medyczne
- Technologie zmierzające do uzyskania zasadniczego postępu w zakresie zwalczania chorób cywilizacyjnych
Szkolenie z obsługi aparatu USG dla fizjoterapeutów dotyczy nowoczesnych urządzeń diagnostycznych, które wchodzą w skład technologii inżynierii medycznej ( 1.2) . Ultrasonografia wspiera wczesne wykrywanie i rehabilitację powikłań chorób cywilizacyjnych, takich jak schorzenia narządu ruchu czy choroby metaboliczne, a wykorzystanie sonofeedbacku pozwala osiągnąć zasadniczy postęp w terapii. Tym samym szkolenie wpisuje się w obszar technologii, urządzeń i wyrobów medycznych oraz w technologie zmierzające do uzyskania zasadniczego postępu w zakresie zwalczania chorób cywilizacyjnych
Kwalifikacje
Szkolenie kończy się możliwością uzyskania kwalifikacji branżowej pn.
Specjalista ds. obsługi USG
nadawanej przez niezależną instytucję certyfikującą, uznaną w branży , rekomendowaną przez pracodawców sektora usług fizjoterapeutycznych , gabinetów oraz centrów szkoleniowych.
Formalny egzamin przeprowadzany jest po zakończeniu szkolenia i oceniany przez niezależną instytucję certyfikującą. Pozytywny wynik egzaminu uprawnia uczestnika do otrzymania certyfikatu potwierdzającego uzyskaną kwalifikację oraz zdobyte kompetencje zawodowe.
W ramach usługi przewidziano także wewnętrzną walidację efektów uczenia się, polegającą na obserwacji uczestnika w warunkach symulowanych; walidacja ta potwierdza stopień osiągnięcia efektów uczenia się, lecz nie zastępuje oficjalnego egzaminu certyfikacyjnego.
Uczestnik, który pozytywnie ukończy proces walidacji i zda formalny egzamin, uzyskuje kwalifikację branżową
Warunki uczestnictwa
Minimalna wymagana frekwencja na szkoleniu wynosi 80%.
Informacje dodatkowe
Na potrzeby walidacji uczestnicy proszeni są o posiadanie telefonu komórkowego z funkcją nagrywania wideo oraz możliwością wysyłania plików na adres e-mail.
Zwolnienie z VAT na podstawie § 3 ust. 1 pkt 14 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 grudnia 2013 r. w sprawie zwolnień odpodatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień (tekst jednolity Dz.U. z 2020r., poz. 1983)
Wszystkie materiały zawarte w niniejszej Karcie usługi, w tym teksty, grafiki, zdjęcia i inne treści, są chronione prawem autorskim na mocy
Ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych z dnia 4 lutego 1994 r. (t.j. Dz.U. 2022 poz. 2509).
Ich kopiowanie, przetwarzanie oraz rozpowszechnianie, w całości lub w części, bez uprzedniej, pisemnej zgody Centrum Szkoleń Sokrates s.c Jarosław Szumiński , Paweł Hajdasz jest zabronione
Adres
Adres
Ul. Żeliwna 38 / Sala B
Organizator zapewnia dostępność osobom ze szczególnymi potrzebami podczas realizacji usług rozwojowych zgodnie z Ustawą z dnia19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz.U. 2022 poz. 2240) oraz „Standardami dostępności dla polityki spójności 2021-2027".
W przypadku potrzeby zapewnienia specjalnych udogodnień prosimy o kontakt pod numerem 792 590 570 lub mailem biuro@szkolenia-sokrates.pl przed zapisem na usługę.
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi