Kurs: PRAKTYCZNE ZASTOSOWANIE AI W FINANSACH I CONTROLLINGU
Kurs: PRAKTYCZNE ZASTOSOWANIE AI W FINANSACH I CONTROLLINGU
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaFinanse i bankowość / Finanse i doradztwo finansowe
- Grupa docelowa usługi
- Osoby nietechniczne, które chcą nauczyć się korzystać z narzędzi low-code / no-code (Microsoft Power Platform, n8n, make, Copilot, Gemini, ChatGPT, Claude) bez konieczności programowania.
- Specjaliści ds. controllingu – poszukujący nowych metod analizy danych i prognoz finansowych.
- Analitycy finansowi i biznesowi – chcący usprawnić raportowanie i pracę z dużymi zbiorami danych.
- Księgowi i specjaliści ds. rachunkowości – zainteresowani automatyzacją dekretacji, obiegu dokumentów i procesów kosztowych.
- pracownicy i kadra zarządzająca MŚP,
- usługa jest również adresowana do Uczestników Projektu: "Kierunek – Rozwój",
- Usługa również adresowana dla Uczestników Projektu "Małopolski pociąg do kariery - sezon 1" i/lub dla Uczestników Projektu "Nowy start w Małopolsce z EURESem".
- Usługa rozwojowa adresowana również dla Uczestników projektu Zachodniopomorskie Bony Szkoleniowe
- do udziału w usłudze wymagana jest podstawowa wiedza ogólnoekonomiczna uczestnik
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników15
- Data zakończenia rekrutacji08-01-2026
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi33
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości Małopolskich Standardów Usług Edukacyjno-Szkoleniowych (MSUES) - wersja 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa „PRAKTYCZNE ZASTOSOWANIE AI W FINANSACH I CONTROLLINGU” przygotowuje uczestnika do samodzielnego, praktycznego wykorzystywania narzędzi AI w codziennych zadaniach finansowych i controllingowych, w tym automatyzacji procesów, analizy danych, raportowania oraz budowy prostych asystentów/agentów AI do zastosowań biznesowych w działach finansowychEfekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Rozumie podstawowe pojęcia AI i ich zastosowania w finansach | Kryteria weryfikacji Definiuje podstawowe pojęcia AI | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Rozpoznaje zastosowania AI w finansach | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Efekty uczenia się Potrafi porównać różne modele LLM w kontekście controllingu | Kryteria weryfikacji Porównuje funkcje modeli LLM | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Analizuje możliwości wykorzystania LLM w controllingu | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Efekty uczenia się Umie zastosować AI do prostych analiz finansowych | Kryteria weryfikacji Formułuje proste prompty finansowe | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Wykorzystuje AI do analizy kosztów i inwestycji | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Efekty uczenia się Rozumie rolę i ograniczenia asystentów AI | Kryteria weryfikacji Wyjaśnia rolę asystentów AI | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Rozpoznaje ograniczenia asystentów AI | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Efekty uczenia się Potrafi tworzyć prostego asystenta AI do wsparcia controllingu | Kryteria weryfikacji Buduje prostego asystenta w Copilot/Gemini | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Tworzy scenariusz wykorzystania asystenta w controllingu | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Efekty uczenia się Umie zintegrować asystenta AI z narzędziami biurowymi | Kryteria weryfikacji Integruje asystenta z Excel/Power BI | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Stosuje asystenta w analizie i raportowaniu | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Efekty uczenia się Rozumie różnicę między asystentem a agentem AI | Kryteria weryfikacji Definiuje różnice między asystentem a agentem | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Wyjaśnia rolę agenta w procesach finansowych | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Efekty uczenia się Potrafi zaprojektować agenta AI do automatyzacji procesu | Kryteria weryfikacji Projektuje prostego agenta w Power Automate | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Tworzy scenariusz agenta w controllingu | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Efekty uczenia się Umie zintegrować agenta AI z procesami finansowymi w organizacji | Kryteria weryfikacji Integruje agenta z aplikacjami (Teams, Outlook) | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Stosuje agenta w raportowaniu i dekretacji | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
MODUŁ 1 Podstawy AI i zastosowania w finansach - 8 godzin dydaktycznych
- Co to jest AI w praktyce biznesowej?
- RPA (Robotic Process Automation) vs. RDA (Robotic Desktop Automation)
- LLM (Large Language Models) – architektura i możliwości
- Uczenie maszynowe i deep learning – na czym polega
- LLM w praktyce - Przegląd: ChatGPT (OpenAI), Gemini (Google), Copilot (Microsoft). Claude
- LLM w praktyce - Porównanie funkcji i możliwości w controllingu/finansach
- Proste użycie LLM - tworzenie promptów finansowych (analiza kosztów, ocena opłacalności inwestycji, dekretacja faktur)
- Proste użycie LLM - Symulacja rozmowy z modelem jako „analitykiem finansowym”
Przykładowe case study:
- Wykorzystanie LLM w analizie finansowej
- Wykorzystanie LLM w kwalifikacji wydatków inwestycyjnych
- Wykorzystanie LLM w dekretacji dokumentów kosztowych
- Wykorzystanie LLM w analizie danych sprzedażowych
MODUŁ 2 Tworzenie asystentów AI w ekosystemach Google, Microsoft i innych narzędziach Co to jest AI w praktyce biznesowej? - 8 godzin dydaktycznych
- Co może asystent AI, a czego nie
- ChatGPT: Custom GPT – tworzenie własnych asystentów finansowych dostosowanych do potrzeb organizacji.
- Gemini: tworzenie Gemów i Extensions – budowanie dedykowanych asystentów w Google Workspace (integracja z Gmail, Sheets, Drive).
- Microsoft Copilot i Copilot Studio – asystenci w Excel, Outlook, Teams, Power BI oraz budowa własnych chatbotów w Copilot Studio.
- Claude- tworzenie prostych i funkcjonalnych aplikacji (artifacts)
Przykładowe case study:
- Asystent analiz sprzedaży
- Asystent planowania inwestycji
- Asystent dekretacji dokumentów kosztowych
- Asystent analizy finansowej
MODUŁ 3 Tworzenie agentów w ekosystemach Google, Microsoft i innych narzędziach - 16 godzin dydaktycznych
- Co może agent AI, a czego nie
- Porównanie agenta AI i asystenta AI
- n8n, make – automatyzacje i tworzenie agentów
- Copilot Studio – chatboty i procesy w narzędziach Microsoft
- Vertex AI Agent Builder – tworzenie agentów w chmurze Google
- Power Automate – agenci procesowi w controllingu i księgowości
- Integracja agentów AI z innymi aplikacjami (np. Gogole Seets, MsExcel, MsTeams, pocztą, itp.)
Przykładowe case study:
- Agent analityczny - analizy sprzedaży na podstawie wysłanego zapytania e-mailem
- Agent dekretacji dokumentów kosztowych
- Agent zgłaszania urlopów
- Agent przygotowujący wniosek inwestycyjny
- Agent raportujący wyniki do kadry zarządzającej
- Agent akceptacji wydatków
- Agent NPS
Organizator szkolenia zapewnia uczestnikom możliwość korzystania z przestronnej, klimatyzowanej sali szkoleniowej z dostępem do światła dziennego. Zastosowano taki układ stolików, który umożliwia łatwy dostęp trenera do każdego uczestnika. Takie rozwiązanie pozwala trenerowi komunikować się znacznie efektywniej z każdym uczestnikiem. Ponadto na wyposażenie sali szkoleniowej składają się również: projektor multimedialny i tablica suchościeralna.
Szkolenie jest realizowane w godzinach dydaktycznych. Dodatkowo w trakcie szkolenia przewidziana jest jedna przerwa 15 minutowa ( od 10:30-10:45 ) oraz jedna przerwa lunchowa trwająca 45 minut. Przerwy nie są ujęte w polu „Liczba godzin dydaktycznych”, ale są wliczone do tabeli z harmonogramem zajęć. Na zakończenie szkolenia zostanie przeprowadzona walidacja nabytych efektów uczenia się (test teoretyczny) trwająca 1 godzinę dydaktyczną.
Wymagany poziom obecności na zajęciach 80-100% (w zależności od wymagań operatora).
Do udziału w usłudze nie jest wymagana wiedza ogólnoekonomiczna, szkolenie realizowane jest od podstaw.
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 21 Podstawy AI i zastosowania w finansach – wykłady, ćwiczenia i czat na żywo | Prowadzący Wojciech Próchnicki | Data realizacji zajęć 12-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 21 Podstawy AI i zastosowania w finansach – wykłady, ćwiczenia i czat na żywo | Prowadzący Wojciech Próchnicki | Data realizacji zajęć 12-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 21 Przerwa lunchowa (nie wliczana do liczby godzin usługi) | Prowadzący Wojciech Próchnicki | Data realizacji zajęć 12-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 21 Podstawy AI i zastosowania w finansach – wykłady, ćwiczenia i czat na żywo | Prowadzący Wojciech Próchnicki | Data realizacji zajęć 12-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 21 Podstawy AI i zastosowania w finansach – wykłady, ćwiczenia i czat na żywo | Prowadzący Wojciech Próchnicki | Data realizacji zajęć 12-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 21 Tworzenie asystentów AI w ekosystemach Google, Microsoft i innych narzędziach – wykłady, ćwiczenia i czat na żywo | Prowadzący Wojciech Próchnicki | Data realizacji zajęć 13-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 21 Tworzenie asystentów AI w ekosystemach Google, Microsoft i innych narzędziach – wykłady, ćwiczenia i czat na żywo | Prowadzący Wojciech Próchnicki | Data realizacji zajęć 13-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 21 Przerwa lunchowa (nie wliczana do liczby godzin usługi) | Prowadzący Wojciech Próchnicki | Data realizacji zajęć 13-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 21 Tworzenie asystentów AI w ekosystemach Google, Microsoft i innych narzędziach – wykłady, ćwiczenia i czat na żywo | Prowadzący Wojciech Próchnicki | Data realizacji zajęć 13-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 21 Tworzenie asystentów AI w ekosystemach Google, Microsoft i innych narzędziach – wykłady, ćwiczenia i czat na żywo | Prowadzący Wojciech Próchnicki | Data realizacji zajęć 13-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 21 Tworzenie agentów w ekosystemach Google, Microsoft i innych narzędziach – wykłady, ćwiczenia i czat na żywo | Prowadzący Wojciech Próchnicki | Data realizacji zajęć 29-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 21 Tworzenie agentów w ekosystemach Google, Microsoft i innych narzędziach – wykłady, ćwiczenia i czat na żywo | Prowadzący Wojciech Próchnicki | Data realizacji zajęć 29-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 21 Przerwa lunchowa (nie wliczana do liczby godzin usługi) | Prowadzący Wojciech Próchnicki | Data realizacji zajęć 29-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 21 Tworzenie agentów w ekosystemach Google, Microsoft i innych narzędziach – wykłady, ćwiczenia i czat na żywo | Prowadzący Wojciech Próchnicki | Data realizacji zajęć 29-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 21 Tworzenie agentów w ekosystemach Google, Microsoft i innych narzędziach – wykłady, ćwiczenia i czat na żywo | Prowadzący Wojciech Próchnicki | Data realizacji zajęć 29-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 21 Tworzenie agentów w ekosystemach Google, Microsoft i innych narzędziach – wykłady, ćwiczenia i czat na żywo | Prowadzący Wojciech Próchnicki | Data realizacji zajęć 30-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 21 Tworzenie agentów w ekosystemach Google, Microsoft i innych narzędziach – wykłady, ćwiczenia i czat na żywo | Prowadzący Wojciech Próchnicki | Data realizacji zajęć 30-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 21 Przerwa lunchowa (nie wliczana do liczby godzin usługi) | Prowadzący Wojciech Próchnicki | Data realizacji zajęć 30-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 21 Tworzenie agentów w ekosystemach Google, Microsoft i innych narzędziach – wykłady, ćwiczenia i czat na żywo | Prowadzący Wojciech Próchnicki | Data realizacji zajęć 30-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 20 z 21 Tworzenie agentów w ekosystemach Google, Microsoft i innych narzędziach – wykłady, ćwiczenia i czat na żywo | Prowadzący Wojciech Próchnicki | Data realizacji zajęć 30-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 21 z 21 Walidacja | Prowadzący Wojciech Próchnicki | Data realizacji zajęć 30-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 17:45 | Liczba godzin 00:45 |
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 3 200,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 3 200,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 96,97 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 96,97 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Wojciech Próchnicki
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestniczy otrzymują autorskie materiały szkoleniowe wykładowcy w tym np.:
- skrypty i autorską prezentację,
- scenariusze,
- pliki dokumentów przygotowanych w formacie PDF lub/i Excel,
- zadania i ćwiczenia,
- materiał dydaktyczny "umiejętności i kompetencje społeczne".
Warunki uczestnictwa
Zgłoszenie poprzez BUR oraz bezpośrednio na stronie www.frr.pl w celu zawarcia umowy świadczenia usług i wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych.
Informacje dodatkowe
W polu Liczba godzin usługi wymiar godzin szkolenia jest przedstawiony w godzinach dydaktycznych (1 godzina dydaktyczna usługi = 45 minut).
Uczestnik jest zobowiązany przed rozpoczęciem zajęć zapoznać się z dokumentem: "Materiał dydaktyczny – umiejętności i kompetencje społeczne".
W sytuacjach nagłych/nieprzewidzianych, jak również w przypadku problemów technicznych prosimy uczestników szkolenia o kontakt pod numerem telefonu stacjonarnego (22)5831000lub (32)3530926 lub z opiekunem szkolenia.
Oświadczam, że firma Centrum Szkoleniowe FRR Sp. z o.o. (NIP 5213544873) jest wpisana do ewidencji szkół i placówek niepublicznych prowadzonej przez m. st. Warszawa pod numerem 1050K i na tej podstawie jest uprawniona do wystawiania faktur ze stawką VAT zw. (usługa szkoleniowa zwolniona z VAT zgodnie z art. 43 ust. 1 pkt. 26 lit. a Ustawy o podatku od towarów i usług z dn. 11.03.2004 r.).
Zawarto umowę z WUP w Toruniu w ramach Projektu: „Kierunek – Rozwój”.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
W polu Liczba godzin usługi wymiar godzin szkolenia jest przedstawiony w godzinach dydaktycznych (1 godzina dydaktyczna usługi = 45 minut).
W sytuacjach nagłych/nieprzewidzianych, jak również w przypadku problemów technicznych prosimy uczestników szkolenia o kontakt z opiekunem szkolenia.
Oświadczam, że firma Centrum Szkoleniowe FRR Sp. z o.o. (NIP 5213544873) jest wpisana do ewidencji szkół i placówek niepublicznych prowadzonej przez m. st. Warszawa pod numerem 1050K i na tej podstawie jest uprawniona do wystawiania faktur ze stawką VAT zw. (usługa szkoleniowa zwolniona z VAT zgodnie z art. 43 ust. 1 pkt. 26 lit. a Ustawy o podatku od towarów i usług z dn. 11.03.2004 r.).
Zawarto umowę z WUP w Toruniu w ramach Projektu: „Kierunek – Rozwój”.
Zawarto umowę z Wojewódzkim Urzędem Pracy w Szczecinie na świadczenie usług rozwojowych z wykorzystaniem elektronicznych bonów szkoleniowych w ramach projektu Zachodniopomorskie Bony Szkoleniowe