Zabawa z sensem – jak wspierać rozwój dziecka poprzez świadomą aktywność
Zabawa z sensem – jak wspierać rozwój dziecka poprzez świadomą aktywność
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Edukacja
- Grupa docelowa usługi
Grupą docelową usługi są osoby pracujące z dziećmi w wieku przedszkolnym, w szczególności nauczycielki i nauczyciele wychowania przedszkolnego, pedagodzy, terapeuci zajęciowi, psycholodzy dziecięcy oraz inne osoby zaangażowane w codzienną opiekę, wychowanie i wspieranie rozwoju najmłodszych dzieci w placówkach edukacyjnych i opiekuńczych.
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników15
- Data zakończenia rekrutacji21-11-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi17
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest pogłębienie wiedzy na temat roli zabawy w rozwoju dziecka oraz rozwinięcie umiejętności wykorzystywania zabawy jako narzędzia wspierającego rozwój emocjonalny, społeczny i poznawczy dzieci w wieku przedszkolnym. Uczestnicy nauczą się świadomie dobierać formy zabaw do potrzeb rozwojowych dzieci oraz tworzyć wspierające środowisko do twórczej i swobodnej aktywności.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik analizuje znaczenie zabawy w rozwoju dziecka oraz jej funkcje emocjonalne, społeczne, poznawcze i fizyczne | Kryteria weryfikacji Uczestnik wymienia główne funkcje zabawy i wskazuje ich znaczenie dla rozwoju dziecka na podstawie omówionych teorii psychologicznych | Metoda walidacji Debata ustrukturyzowana |
Efekty uczenia się Uczestnik klasyfikuje rodzaje zabaw dziecięcych i wiąże je z etapami rozwoju społecznego i emocjonalnego dziecka | Kryteria weryfikacji Uczestnik dobiera przykłady zabaw do odpowiednich etapów rozwoju oraz różnicuje zabawę swobodną i kierowaną | Metoda walidacji Debata swobodna |
Efekty uczenia się Uczestnik wdraża zabawę jako narzędzie wspierania relacji i emocji u dzieci | Kryteria weryfikacji Uczestnik proponuje zabawy wzmacniające umiejętności społeczne i analizuje ich wpływ na regulację emocji | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Efekty uczenia się Uczestnik ocenia przydatność zabaw terapeutycznych w pracy z dziećmi w kryzysie lub z niepełnosprawnościami | Kryteria weryfikacji Uczestnik opisuje odpowiednie działania profilaktyczne i interwencyjne w oparciu o konkretne przykłady zabaw | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się Uczestnik projektuje przestrzeń sprzyjającą zabawie oraz opracowuje scenariusze zajęć z wykorzystaniem psychologii zabawy | Kryteria weryfikacji Uczestnik tworzy scenariusz zajęć uwzględniający rozwój emocjonalny i społeczny dziecka oraz proste, dostępne materiały | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się Uczestnik sprawdza nabytą wiedzę z zakresu psychologii zabawy i terapii ręki w praktyce przedszkolnej | Kryteria weryfikacji Uczestnik poprawnie odpowiada na pytania testowe z zakresu materiału szkolenia. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Moduł 1: Znaczenie zabawy w rozwoju dziecka
- Zabawa jako podstawowa aktywność rozwojowa dziecka
- Funkcje zabawy: emocjonalna, społeczna, poznawcza, fizyczna
- Kluczowe teorie psychologiczne dotyczące zabawy (m.in. Piaget, Vygotsky, Erikson)
Moduł 2: Typologia zabaw dziecięcych
- Rodzaje zabaw i ich wpływ na rozwój (manipulacyjne, tematyczne, konstrukcyjne, ruchowe, symboliczne)
- Etapy rozwoju zabawy – od zabawy równoległej do zespołowej
- Zabawa swobodna a zabawa kierowana – kiedy i jak je stosować
Moduł 3: Zabawa jako narzędzie wspierania emocji i relacji
- Zabawa w rozwoju umiejętności społecznych
- Rola zabawy w wyrażaniu i regulowaniu emocji
- Budowanie relacji dorosły–dziecko przez wspólną zabawę
Moduł 4: Diagnoza i obserwacja poprzez zabawę
- Obserwacja zabawy jako forma poznawania potrzeb dziecka
- Jak rozpoznawać sygnały trudności w zachowaniu i rozwoju
- Narzędzia i strategie obserwacyjne w warunkach przedszkolnych
Moduł 5: Zabawa terapeutyczna i wspierająca rozwój
- Zastosowanie zabawy w profilaktyce i interwencji
- Elementy zabawy w pracy z dzieckiem z trudnościami emocjonalnymi i rozwojowymi
- Przykłady zabaw wspierających dzieci w kryzysie lub z niepełnosprawnością
Moduł 6: Tworzenie przestrzeni i scenariuszy do świadomej zabawy
- Projektowanie środowiska sprzyjającego zabawie
- Pomysły na rozwijające zabawy przy użyciu prostych materiałów
- Tworzenie scenariuszy zajęć z uwzględnieniem psychologii zabawy
Moduł 7: Walidacja - test teoretyczny z automatycznie generowanym wynikiem
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 5 Moduł 1: Znaczenie zabawy w rozwoju dziecka + Moduł 2: Typologia zabaw dziecięcych | Prowadzący Andrzej Schulz | Data realizacji zajęć 22-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 5 Moduł 2: Typologia zabaw dziecięcych + Moduł 3: Zabawa jako narzędzie wspierania emocji i relacji | Prowadzący Andrzej Schulz | Data realizacji zajęć 22-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:20 | Godzina zakończenia 16:20 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 5 Moduł 4: Diagnoza i obserwacja poprzez zabawę + Moduł 5: Zabawa terapeutyczna i wspierająca rozwój | Prowadzący Andrzej Schulz | Data realizacji zajęć 29-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 5 Moduł 5: Zabawa terapeutyczna i wspierająca rozwój + Moduł 6: Tworzenie przestrzeni i scenariuszy do świadomej zabawy | Prowadzący Andrzej Schulz | Data realizacji zajęć 29-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 16:15 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 5 Moduł 7: Walidacja - test teoretyczny z automatycznie generowanym wynikiem | Prowadzący Andrzej Schulz | Data realizacji zajęć 29-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:30 | Godzina zakończenia 17:30 | Liczba godzin 01:00 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 1 955,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 1 955,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 115,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 115,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Andrzej Schulz
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Niezbędne materiały szkoleniowe zostaną udostępnione uczestników.
Informacje dodatkowe
Harmonogram jest zaplanowany w godzinach zegarowych.
Przerwy uwzględnione są w harmonogramie i nie wliczają się w czas szkolenia.
Usługi zwolnione z podatku VAT na podstawie par. 3 ust 1 pkt 14 Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 20 grudnia 2013 r. (tekst jednolity Dz.U. 2018 z dnia 10.04.2018 poz 701 z późn. zmianami)
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Wi-fi