Elektronika w motoryzacji / Etap II / Naprawa elektroniki samochodowej - szkolenie
Elektronika w motoryzacji / Etap II / Naprawa elektroniki samochodowej - szkolenie
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaTechniczne / Elektronika i elektrotechnika
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie otwarte skierowane jest zarówno dla osób chcących podnieść swoje kompetencji i umiejętności w przypadku osób fizycznych, jak również do przedsiębiorców i ich pracowników pracujących w branży motoryzacyjnej, którzy pragną poszerzyć swoje umiejętności i zdobyć nowe kompetencje w obszarze diagnostyki, naprawy i optymalizacji nowoczesnych systemów elektronicznych w pojazdach.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników6
- Data zakończenia rekrutacji16-09-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi24
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości Małopolskich Standardów Usług Edukacyjno-Szkoleniowych (MSUES) - wersja 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa "Elektronika w motoryzacji / Etap II / Naprawa elektroniki samochodowej." przygotowuje do samodzielnego i prawidłowego wykonywania obowiązków w zakresie diagnostyki, naprawy i optymalizacji systemów elektronicznych w pojazdach poprzez naukę analizy schematów, interpretacji danych technicznych, wykonywania pomiarów, rozpoznawania usterek, bezpiecznego demontażu elementów oraz obsługi metod komunikacji z mikrokontrolerami i nośnikami danych.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Identyfikuje elementy elektroniczne na podstawie schematów oraz dokumentacji technicznej. | Kryteria weryfikacji Wskazuje oznaczenia poszczególnych elementów na schemacie ideowym. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Dobiera nazwę i funkcję elementu na podstawie dokumentacji technicznej. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Analizuje schematy w celu zlokalizowania potencjalnych usterek. | Kryteria weryfikacji Lokalizuje miejsce możliwej przerwy lub zwarcia na podstawie analizy obwodu. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Porównuje prawidłowy przebieg sygnału z analizowanym przypadkiem w celu wskazania odstępstw. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Interpretuje dane zawarte w notach katalogowych (datasheet) wybranych komponentów. | Kryteria weryfikacji Wybiera parametry pracy komponentu zgodnie z jego zastosowaniem. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Porównuje dane z noty katalogowej z rzeczywistymi warunkami pracy układu. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Wyjaśnia zasady wykonywania pomiarów napięcia i rezystancji przy użyciu multimetru. | Kryteria weryfikacji Dokonuje pomiaru napięcia w wyznaczonym punkcie układu. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Porównuje zmierzoną rezystancję z wartością nominalną wskazaną w dokumentacji. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Analizuje przebiegi sygnałów przy użyciu oscyloskopu w celu wykrycia nieprawidłowości. | Kryteria weryfikacji Interpretuje kształt sygnału w odniesieniu do jego funkcji w układzie. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Wskazuje nieprawidłowe parametry przebiegu (amplituda, częstotliwość, zniekształcenia). | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Rozpoznaje objawy uszkodzeń elementów pasywnych oraz skutki przepięć lub uszkodzeń mechanicznych. | Kryteria weryfikacji Wybiera objawy uszkodzeń charakterystyczne dla konkretnych przypadków (np. przegrzanie, pęknięcia, przebarwienia). | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Wskazuje prawdopodobne przyczyny uszkodzenia na podstawie opisu objawów. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Dobiera odpowiednie techniki bezpiecznego demontażu elementów elektronicznych. | Kryteria weryfikacji Wskazuje właściwe narzędzia do demontażu określonego typu połączenia lutowanego. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Wybiera najbezpieczniejszą technikę demontażu dla danego przypadku, uzasadniając wybór. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Opisuje metodę BDM i inne techniki inwazyjne odczytu i zapisu pamięci mikrokontrolera. | Kryteria weryfikacji Opisuje zasadę działania techniki BDM i innych metod odczytu/zapisu. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Wskazuje kolejne etapy procedury odczytu lub zapisu zgodnie z dokumentacją. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Ocenia zalety i ograniczenia metod bezpośredniej komunikacji z mikrokontrolerem. | Kryteria weryfikacji Porównuje różne metody komunikacji z mikrokontrolerem pod kątem ich efektywności i ryzyka. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Wskazuje sytuacje, w których dana metoda komunikacji jest niezalecana. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Posługuje się uniwersalnymi nośnikami danych stosowanymi w naprawie elektroniki pojazdowej. | Kryteria weryfikacji Wymienia przykłady uniwersalnych nośników danych i ich zastosowanie. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Opisuje sposób sprawdzenia integralności danych zapisanych na nośniku. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Szkolenie skierowane jest zarówno do osób fizycznych, jak do przedsiębiorców i ich pracowników, chcących zwiększyć zakres wiedzy i własnych umiejętności. Udział w usłudze umożliwi uczestnikowi poszerzyć swoje umiejętności i zdobyć nowe kompetencje w obszarze diagnostyki, naprawy i optymalizacji nowoczesnych systemów elektronicznych w pojazdach.
Ramowy plan kształcenia:
1. Pre-test.
2. Praca z dokumentacją techniczną – ćwiczenia praktyczne (teoria+prakytka)
a) Analiza losowo wybranych części schematu.
b) Wykorzystanie schematów do identyfikacji uszkodzonych elementów
c) Noty katalogowe, czyli datasheet - jakie szczegółowe informacje zawiera o danym elemencie elektronicznym.
3. Pomiary pracy układów multimetrem oraz oscyloskopem (teoria+praktyka)
a) Pomiar napięcia i rezystancji.
b) Analiza przebiegów, wykrywanie nieprawidłowości.
4. Układy elektroniczne i ich potencjalne usterki (teoria+praktyka)
a) Uszkodzenia elementów pasywnych
b) Przepięcia i skoki napięcia
c) Uszkodzenia mechaniczne
5. Sposoby bezpiecznego demontażu elektroniki (teoria+praktyka)
6. Odczyt i zapis urządzeń przy pomocy metod inwazyjnych (BDM, bezpośredni odczyt kości pamięci) (teoria+praktyka)
a) Metoda BDM - wady i zalety bezpośredniej komunikacji z mikrokontrolerem
b) Uniwersalne nośniki danych wykorzystywane w branży motoryzacyjnej
7. Walidacja.
Szkolenie trwa 24 godziny dydaktyczne (przerwy nie są wliczane do czasu trwania usługi) i realizowane jest w kameralnych grupach, maksymalnie 6-osobowych.
Udział uczestników szkolenia realizujących je w formie stacjonarnej potwierdza papierowa lista obecności.
Wymagana jest frekwencja na poziomie min. 80%.
Szkolenie prowadzone jest z wykorzystaniem metod nauczania aktywizujących uczestników: dyskusja w grupie, burza mózgów, ćwiczenia.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 22 Pre-test. Praca z dokumentacją techniczną – ćwiczenia praktyczne. (Wykład, testy, dyskusja) | Prowadzący Michał Brach | Data realizacji zajęć 17-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:45 | Godzina zakończenia 10:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 22 Przerwa. | Prowadzący Michał Brach | Data realizacji zajęć 17-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 22 Analiza losowo wybranych części schematu. (Wykład, ćwiczenia, dyskusja) | Prowadzący Michał Brach | Data realizacji zajęć 17-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 22 Przerwa. | Prowadzący Michał Brach | Data realizacji zajęć 17-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 22 Wykorzystanie schematów do identyfikacji uszkodzonych elementów. (Wykład, ćwiczenia, dyskusja) | Prowadzący Michał Brach | Data realizacji zajęć 17-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:45 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 22 Przerwa. | Prowadzący Michał Brach | Data realizacji zajęć 17-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:15 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 22 Noty katalogowe, czyli datasheet - jakie szczegółowe informacje zawiera o danym elemencie elektronicznym. (Wykład, ćwiczenia, dyskusja) | Prowadzący Michał Brach | Data realizacji zajęć 17-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 22 Pomiary pracy układów multimetrem oraz oscyloskopem. (Wykład, ćwiczenia, dyskusja) | Prowadzący Michał Brach | Data realizacji zajęć 18-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:45 | Godzina zakończenia 10:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 22 Przerwa. | Prowadzący Michał Brach | Data realizacji zajęć 18-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 22 Pomiar napięcia i rezystancji. Analiza przebiegów, wykrywanie nieprawidłowości. (Wykład, ćwiczenia, dyskusja) | Prowadzący Michał Brach | Data realizacji zajęć 18-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 22 Przerwa. | Prowadzący Michał Brach | Data realizacji zajęć 18-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 22 Układy elektroniczne i ich potencjalne usterki. Uszkodzenia elementów pasywnych. (Wykład, ćwiczenia, dyskusja) | Prowadzący Michał Brach | Data realizacji zajęć 18-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:45 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 22 Przerwa. | Prowadzący Michał Brach | Data realizacji zajęć 18-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:15 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 22 Przepięcia i skoki napięcia. Uszkodzenia mechaniczne. (Wykład, ćwiczenia, dyskusja) | Prowadzący Michał Brach | Data realizacji zajęć 18-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 22 Sposoby bezpiecznego demontażu elektroniki. (Wykład, ćwiczenia, dyskusja) | Prowadzący Michał Brach | Data realizacji zajęć 19-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:45 | Godzina zakończenia 10:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 22 Przerwa. | Prowadzący Michał Brach | Data realizacji zajęć 19-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 22 Odczyt i zapis urządzeń przy pomocy metod inwazyjnych (BDM, bezpośredni odczyt kości pamięci). (Wykład, ćwiczenia, dyskusja) | Prowadzący Michał Brach | Data realizacji zajęć 19-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 22 Przerwa. | Prowadzący Michał Brach | Data realizacji zajęć 19-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 22 Metoda BDM - wady i zalety bezpośredniej komunikacji z mikrokontrolerem. (Wykład, ćwiczenia, dyskusja) | Prowadzący Michał Brach | Data realizacji zajęć 19-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:45 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 20 z 22 Przerwa. | Prowadzący Michał Brach | Data realizacji zajęć 19-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:15 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 21 z 22 Uniwersalne nośniki danych wykorzystywane w branży motoryzacyjnej. (Wykład, ćwiczenia, dyskusja) | Prowadzący Michał Brach | Data realizacji zajęć 19-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 22 z 22 Walidacja. | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 19-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:30 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 2 706,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 2 200,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 112,75 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 91,67 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Michał Brach
Ukończył kurs z zakresu naprawy elektroniki samochodowej z magistrali CAN w 2024 roku. Obecnie studia podyplomowe Cyberbezpieczeństwo na wydziale Informatyki, Elektroniki i Telekomunikacji AGH.
Posiada Certyfikat Comptia.
Serwisant w autoryzowanym serwisie Lenovo. 12-letnie doświadczenie w zawodzie technik serwisant sprzętu elektronicznego.
Łączna ilość godzin przeprowadzonych szkoleń wynosi ponad 11 300 godzin, z czego 14 szkoleń w 2025 r. z zakresu tematycznego usługi rozwojowej tj. diagnostyki elektroniki samochodowej.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Całość opracowanych materiałów składa się z: opisów, wykresów, schematów, zdjęć i filmów. Po zakończeniu kształcenia wszyscy uczestnicy otrzymują materiały w formie skryptu dotyczące całości przekazywanej wiedzy.
Informacje dodatkowe
Faktura za usługę rozwojową podlega zwolnieniu z VAT dla osób korzystających z dofinansowania powyżej 70%.
Szkolenie łącznie trwa 24 godzin dydaktycznych (przerwy nie są wliczane do czasu trwania usługi) i prowadzone jest przez 3 dni w godzinach od 8:45 do 16:00.
Pierwsza przerwa zaczyna się 10:15 i kończy 10:30.
Druga przerwa zaczyna się 12:00 i kończy 12:45.
Trzecia przerwa zaczyna się 14:15 i kończy 14:30.
Szkolenie rozpoczyna się pre-testem weryfikującym początkową wiedzę uczestnika usługi rozwojowej i zakończone jest wewnętrznym egzaminem (post-test) weryfikującym i potwierdzającym pozyskaną wiedzę, pozytywne jego zaliczenie honorowane jest certyfikatem potwierdzającym jego ukończenie i uzyskane efekty kształcenia.
Udział uczestników szkolenia realizujących je w formie stacjonarnej potwierdza papierowa lista obecności.
Wymagana jest frekwencja na poziomie min. 80%.
Zaakceptowano Regulamin "Małopolskiego Pociągu do Kariery" dla instytucji szkoleniowych.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi
- Laboratorium komputerowe