Grafika projektowa - Studia podyplomowe - Collegium Da Vinci
Grafika projektowa - Studia podyplomowe - Collegium Da Vinci
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie przedsiębiorstwem
- Grupa docelowa usługi
Studia skierowane są do:
- absolwentów i absolwentek różnych kierunków studiów wyższych: humanistycznych, społecznych, inżynierskich
- osób posiadających podstawowe umiejętności obsługi komputera i chcących poszerzyć swoją wiedzę na temat grafiki projektowej w reklamie i biznesie
- osób, które chcą podnieść kwalifikacje zawodowe w dziedzinie projektowania i sprawnego posługiwania się programami graficznymi
- osób, które chcą podjąć pracę w branży reklamowej, działach marketingu czy public relations i zajmować się zawodowo komunikacją reklamową
- Minimalna liczba uczestników25
- Maksymalna liczba uczestników28
- Data zakończenia rekrutacji30-09-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi180
- Podstawa uzyskania wpisu do BURart. 163 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 742, z późn. zm.)
- Zakres uprawnieńStudia podyplomowe
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem studiów na kierunku Grafika projektowa jest uczyć posługiwania się popularnymi programami graficznymi z pakietu Adobe, takimi jak Photoshop, Illustrator, czy InDesign do tworzenia materiałów drukowanych, digitalowych oraz motion, rozwijanie warsztatów projektanta i projektantki , zapoznając z zasadami typografii, kolorystyki i kompozycji oraz zaznajomienie z realiami pracy w branży kreatywnej przy realizowaniu projektów komercyjnych i współpracy z klientem lub klientką.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Projektuje materiały do druku i online | Kryteria weryfikacji - Tworzy projekty graficzne dostosowane do medium (druk/online) i wymagań technicznych- Dba o czystość, kompozycję, hierarchię wizualną i zgodność z identyfikacją wizualną - Przygotowuje poprawnie pliki produkcyjne (formaty, spady, rozdzielczość, profile kolorów) | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Określa kluczowe założenia i wytyczne do realizacji projektów graficznych | Kryteria weryfikacji - Definiuje cele projektu, grupę docelową, przekaz i kanały dystrybucji- Tworzy brief lub moodboard uwzględniający styl, kolorystykę, typografię i inne wytyczne - Uwzględnia ograniczenia techniczne, budżetowe i czasowe na etapie planowania | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Współpracuje z klientem i klientką - zleceniodawcą i zleceniodawczynią | Kryteria weryfikacji - Prowadzi komunikację z klientem w sposób profesjonalny i rzeczowy, z poszanowaniem jego potrzeb- Prezentuje koncepcje graficzne i uzasadnia przyjęte rozwiązania projektowe - Uwzględnia feedback klienta i wprowadza poprawki zgodnie z ustaleniami | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Grafika projektowa - studia podyplomowe
Studia podyplomowe na kierunku Grafika projektowa to nowoczesny program kształcenia skierowany do osób, które chcą zdobyć wiedzę i umiejętności z zakresu projektowania graficznego i komunikacji reklamowej.
Czas trwania: 2 semestry, 180 godziny dydaktyczne (po 45 minut).
Dni zajęć: sobota, niedziela co trzy/cztery tygodnie w godzinach 8:00 - 17:00
W harmonogramie studiów uwzględniono przerwy między zajęciami.
Zajęcia są prowadzone w formie wykładów oraz warsztatów.
Usługa stacjonarna jest w 100%.
Program:
Podstawy kompozycji (14 godz.)
- Rodzaje kompozycji
- Teoria barw i jej wpływ na odbiór projektu i emocje odbiorcy/odbiorczyni
- Perspektywa w projektowaniu
- Harmonia obrazu
Techniki kreatywne (8 godz.)
- Brainstorm
- Mind mapping
- Diagram Ishikawy
- Technika superpozycji
Edycja obrazu - Adobe Photoshop (32 godz.)
- Wprowadzenie do grafiki rastrowej
- Ustawienia dokumentu, palety narzędzi i ich organizacja
- Ergonomia i optymalizacja środowiska pracy
- Formaty zapisu i optymalizacja obrazu
- Praca na warstwach, ścieżkach i kanałach
- Maskowanie i selekcje
- Korekcja kolorystyczna obrazu
- Techniki montażu obrazu
- Efekty specjalne i filtry
- Praca z tekstem -typografia, integracja tekstu z obrazami
- Eksport plików i optymalizacja obrazów do publikacji online
- Przygotowanie do druku
- Współpraca z innymi narzędziami Adobe
Identyfikacja wizualna - Adobe Illustrator (32 godz.)
- Wprowadzenie do grafiki wektorowej
- Ustawienia dokumentu, palety narzędzi i ich organizacja
- Ergonometria i optymalizacja środowiska pracy
- Formaty plików i modele barwne (CMYK, RGB, PANTONE)
- Praca z obiektem, z tekstem
- Wypełnienia i obrysy
- Warstwy i organizacja projektu
- Maski, blendy i zniekształcenia
- Tworzenie i edycja symboli
- Filtry i efekty
- Eksport plików i optymalizacja obrazów do publikacji online
- Przygotowanie projektów do druku
- Współpraca z innymi narzędziami Adobe
Animacja/Motion - After Effects (20 godz.)
- Wprowadzanie do motion designu i animacji 2D
- Ergonometria i organizacja środowiska
- Tworzenie animacji 2D i motion design
- Efekty specjalne i przejścia animacyjne
- Integracja grafik wektorowych w animacjach
- Praca z tekstem i maskami
- Dynamiczne prezentacje i intro/outro
- Eksport i optymalizacja animacji
- Współpraca z innymi narzędziami Adobe
Projektowanie UI/UX - Figma (20 godz.)
- Wprowadzanie i przegląd najważniejszych funkcji Figmy
- Implementacja kolorów i zasobów graficznych
- Tworzenie styli i zmiennych lokalnych
- Workflow i optymalizacja pracy
- Tworzenie komponentów i ich wariantów
- Prototypowanie, animacje i mikrointerakcje
- Tworzenie interfejsów
Publikacje drukowanie i cyfrowe Adobe InDesign (32 godz.)
- Wprowadzenie do Adobe InDesign
- Podstawy projektowania DTP, współczesna poligrafia i rodzaje druku
- Ustawienia dokumentu, palety narzędzi i ich organizacja
- Ergonomia i optymalizacja środowiska pracy
- Zarządzanie kolorami - CMYK, RGB PANTONE
- Zasady rozdzielczości
- Praca z tekstem
- Korekta i znaki korektorskie
- Tworzenie publikacji wielostronicowych
- Eksport i przygotowanie plików do druku oraz do publikacji online
Praktyczne aspekty pracy w agencji reklamowej (12 godz.)
- Specyfika pracy w agencji reklamowej - praca z wieloma klientami i klientkami, zarządzanie priorytetami i współpraca z zespołe,
- Procedury agencyjne - analiza briefu, ścieżka akceptacji projektów, organizacja plików projektowych
- Komunikacja w agencji - prezentacja koncepcji, argumentacja projektowa, współpraca z podwykonawcami
- Aspekty prawne i formalne - prawa autorskie, licencje, archiwizacja danych, NDA
AI w projektowaniu graficznym (8 godz.)
- Wprowadzenie do narzędzi AI (duże modele językowe w codziennej pracy, promptowanie jako język komunikacji, zasady działania narzędzi wykorzystujących duże modele językowe)
- AI jako wsparcie, a nie zagrożenie (wykorzystanie AI w procesie projektowania produktów online, projektowanie i tworzenie prototypów aplikacji bez kodowania, zasady doskonalenia produktów cyfrowych, nowe modele współpracy klient(ka) - projektant(ka) - programista -(ka))
- AI w tworzeniu inspiracji i koncepcji (wykorzystanie sztucznej inteligencji do research'u, moodboardów, szkiców koncepcyjnych i eksploracji różnych kierunków projektowych)
- Efekty pracy z AI (ochrona praw autorskich, uczciwe wykorzystanie materiałów, transparentność w komunikacji z klientem/klientką, aspekty prawne wykorzystania AI w projektach komercyjnych )
- Integracja AI z klasycznymi narzędziami projektowania (współpraca AI z programami Adobe i innymi narzędziami branżowymi, od designu do działającej strony)
Konsultacje
Słuchacze i słuchaczki na każdym etapie studiów mają możliwość indywidualnych konsultacji z wykładowcami i wykładowczyniami, podczas których mogą omawiać swoje pomysły, projekty i wyzwania. Dzięki temu zdobywają praktyczne wskazówki dotyczące prezentacji swoich prac, radzenia sobie z wyzwaniami projektowymi oraz wyróżnia się na konkurencyjnym rynku pracy.
Warunki zaliczenia
Warunkiem ukończenia studiów podyplomowych jest przygotowanie profesjonalnego portfolio zawierającego wybrane projekty stworzone w trakcie nauki oraz zaliczenia pracy dyplomowej w formie projektu graficznego. Studia kończy obrona pracy, która jest okazją do zaprezentowania zdobytej wiedzy, umiejętności i własnego stylu twórczego.
Absolwenci uzyskują, zgodne z wymogami ustawy, świadectwo ukończenia studiów podyplomowych w Collegium Da Vinci.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 8 550,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 8 550,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 47,50 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 47,50 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Sylwia Hull-Wosiek
Jest certyfikowanym trenerem biznesu, konsultantem, pedagogiem, coachem, oraz praktykiem zarządzania zasobami ludzkimi (ponad 20 lat doświadczenia). Projektując innowacyjne rozwiązania, produkty, doświadczenia, czy edukację, wykorzystuje rozmaite narzędzia diagnostyczne i rozwojowe dopasowane do celu procesów oraz zespołu, z jakim pracuje. Certyfikowany trener FRIS®.
Współpracowała między innymi z Volkswagen Poznań, IKEA, Microsoft, Interseroh, Vox Meble, Vox Profile i wiele innych
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały dydaktyczne zamieszczane są przez wykładowców w Wirtualnej Uczelni oraz moga być przesyłane na podany adres email w formie prezentacji, pdf, jpg, dokumentów word, filmów.
Warunki uczestnictwa
Przed zapisaniem się na studia podyplomowe proszę o kontakt telefoniczny/mailowy podyplomowe@cdv.pl tel. 697 230 138.
Warunkeim uczestnictwa jest zapisanie się na studia poprzez formularz rekrutacyjny rekrutacja.cdv.pl (UWAGA: wypełnienie samego formularza rekrutacyjnego nie jest równoznaczne z zapisaniem się na studia) niezbędne jest podpisanie umowy online oraz dostarczenie dyplomu ukończenia studiów wyższych (lic., inż., mgr).
Informacje dodatkowe
Zapraszamy na stronę internetową https://cdv.pl/studia-podyplomowe/artystyczne/grafika-projektowa/ , gdzie szczegółowo przedstawiamy KADRĘ, PARTNERÓW oraz PROGRAM.
Materiały multimedialne i dokumenty do pobrania
Dokumenty do pobrania
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi
- Laboratorium komputerowe